Voisiko joku valottaa hiukan tietämättömyyttäni, kun olen hiukan vasta-alkaja autojen parissa. Olen vaihtamassa hehkutulppia C220 dieseliin, kun lähtee niin pirunmoisella savulla ja ilmeisesti kolmella pytyllä käyntiin. Kun tuossa viime perjantai ehtoolla hehkuja ihmettelin, saamatta kuitenkaan niitä irti, kun ei ollut 12 mm pitkää hylsyä. Niin siellä oli jokaiselle pytylle oma tulppansa ja sitten vielä keskemmällä konetta hiukan hehkujen alapuolella vielä yksi hehkutulppa. Tämä oli lähellä 3. pytyn hehkua. Siis onko tuossa koneessa viisi hehkutulppaa vai onko kyseessä jokin muu sähköhälpätin, joka näyttää hehkutulpalle ja sinne menee samanlainen johdotus kuin muillekin hehkuille. Jos se tosiaan on hehku, niin mikä sen tehtävä on?
Vastuksia mittailin tulppien ja koneen väliltä, 2. sylinterin ja sen viidennen hehkun tulos oli 800 ja 1000, joten ne varmaankin ovat vialliset.
Tänään aattelin vaihtaa, kun ensin käyn motonetin kautta hakemassa pitkän hylsyn. Siellä muuten hehkutulppa 15 € (Bosch) ja veholla noin tuplaten motonetin hinta.
Hehkutulppien lukumäärä C220 D - tietoa kaivataan
Hehkutulppien lukumäärä C220 D - tietoa kaivataan
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Hehkut kannattais vaihtaa aina heti kun joku rikkoutuu niin kaikki uusiks.
Olen kuullut näitä kauhu tarinoita kun on viikko ajettu hehkuvikaisella.
Niin siinä on sitten päästy purkamaan moottoria kun tuo hehku on "turvonnut"
ja katkennut vaihdon yhteydessä moottorin sisään.
Olen kuullut näitä kauhu tarinoita kun on viikko ajettu hehkuvikaisella.
Niin siinä on sitten päästy purkamaan moottoria kun tuo hehku on "turvonnut"
ja katkennut vaihdon yhteydessä moottorin sisään.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Kiitoksia vaan vastauksista ja vinkeistä! Vaihdoin äsken yhden hehkun kakkos sylinteristä, toistaiseksi vain yhden. Sen kun sai kätevästi vaihdettua ilman imusarjan irroittamista, imuputken irroittaminen riitti ja sehän on kiinni vain kahdella lemmarilla. Paremmalla ajalla vaihtaa sitten loput hehkut.
Varoitusten takia tein vaihtotyön erittäin suurta varovaisuutta noudattaen ja hyvinhän se tulppa sieltä lähti. Täytyy muistaa sitten jatkossa, että jos joku hehku menee, niin ne kaikki vaihdetaan välittömästi vian ilmettyä.
Aurinkoisempaa kesän alkua forumilaisille!!!
-Tenkanen
Varoitusten takia tein vaihtotyön erittäin suurta varovaisuutta noudattaen ja hyvinhän se tulppa sieltä lähti. Täytyy muistaa sitten jatkossa, että jos joku hehku menee, niin ne kaikki vaihdetaan välittömästi vian ilmettyä.
Aurinkoisempaa kesän alkua forumilaisille!!!
-Tenkanen
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.