210 (2002) etupyörän laakerin vaihto itse???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

210 (2002) etupyörän laakerin vaihto itse???

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Kertaalleen kiristetty etupyörän laakeri sanoi eilen sopimuksen irti. Ei leikannut sentään kiinni mutta napa jo lämpeni. :(

Kysymys kuuluu, että onko tuossa ihmeitä jos itse vaihtaa?
123:een tuli vaihdettua muutamaan kertaan. Alfamer väittää, että 210 tarvitsee erikoistyökaluja ja korjaamon??? :eh:
Onko näin?
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: 210 (2002) etupyörän laakerin vaihto itse???

Viesti Kirjoittaja hharri »

Minä en ainakaan tarvinnut erikoistyökaluja, jos rälläkkää ei sellaiseksi lasketa. Laakeri nimittäin nirhautui kiinni akseliin. Muuten homma sujui ensikertalaiseksi muutamassa tunnissa. Messinkinen tai muuten pehmeämpää metallia oleva tukeva tuurna on hyvä kun naputtelee laakeria pois. Ulkokehä on aika tiukka, mutta itse akselista sen pitäisi tulla ihan käsin vetämällä.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 210 (2002) etupyörän laakerin vaihto itse???

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Kiitoksia tiedoista... :)

Tässä kävi nyt kuitenkin niin, että sain järkättyä autolle kyydin sopuhintaiselle korjaamolle, jossa vaihdetaan etupyörien laakerit vasemmalle ja oikealle. Ei kehtaa keroa kaikkia yksityiskotia... :oops:

Varoituksen sanana kuitenkin! Kun laakeri alkaa oireilemaan niin vaihda ajoissa! Rasvailut ja kiristelyt ovat kuitenkin ns. lopunajan toimenpiteitä, niillä saat parhaimmillaan ~30 000km lisämatkaa :think:
Pahimmillaan saa aikaiseksi kalliin remontin... :cry:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Vastaa Viestiin