tietoa mersun vanhemmista pakuista?
tietoa mersun vanhemmista pakuista?
eli mitä pitäisi tietää jos ostaa tollaisen 207-208, onkos ne kaikki muutettu kuorma-autoiksi, vai miten?
millä koneella ne ovat? ihan jollain omallaan vai onkos niissa jotain sukua esim 123 sarjaan.
ovatko pahoja lahoaan?
nyt tarttis nippeli tietoo, kun ei ole ikinä sellaista tutkinut.
kiitokset jo etukäteen
millä koneella ne ovat? ihan jollain omallaan vai onkos niissa jotain sukua esim 123 sarjaan.
ovatko pahoja lahoaan?
nyt tarttis nippeli tietoo, kun ei ole ikinä sellaista tutkinut.
kiitokset jo etukäteen
[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]
Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Tuossa sarjassa käytettiin W115/W123:ssa esiintyneistä dieselmoottoreita.
Löytyisiköhän tältä foorumilta lisätietoa:
http://f25.parsimony.net/forum62461/
Löytyisiköhän tältä foorumilta lisätietoa:
http://f25.parsimony.net/forum62461/
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lisäksi tehtiin myös bensakoneisia versioita, mutta eipä niitä tainnut tulla Suomeen lainkaan.
Tuolta voi löytyä kaikenlaista.
http://www.mbfreaks.ja-woll.de/MB_Techn ... remerDuedo
Mutta mitä omakohtaisiin havaintoihin tulee, niin siivoa 207D-pakua taitaa olla jo aika vaikea löytää. Kaikki liikenteessä nähdyt ovat enemmän tai vähemmän räjähtäneitä - yleensä enemmän - mutta varmasti tekniikka pelaa edelleen. Varsinkin helmat ja takaovet ovat melkoista harsoa useimmissa. Usein nämä ovat päätyneet erilaisille hanttimaalareille ja kirpputorikauppiaille
.
Jostain eläkkeelle jääneestä ambulanssista voisi saada suht. siistin vehkeen.
Peräkompulalliset jakeluautot sen sijaan ovat usein melko siistejä, mutta eipä niissä "pullakopan" riisumisen jälkeen olekaan jälkellä kuin ohjaamo ja alusta.
Tuolta voi löytyä kaikenlaista.
http://www.mbfreaks.ja-woll.de/MB_Techn ... remerDuedo
Mutta mitä omakohtaisiin havaintoihin tulee, niin siivoa 207D-pakua taitaa olla jo aika vaikea löytää. Kaikki liikenteessä nähdyt ovat enemmän tai vähemmän räjähtäneitä - yleensä enemmän - mutta varmasti tekniikka pelaa edelleen. Varsinkin helmat ja takaovet ovat melkoista harsoa useimmissa. Usein nämä ovat päätyneet erilaisille hanttimaalareille ja kirpputorikauppiaille

Jostain eläkkeelle jääneestä ambulanssista voisi saada suht. siistin vehkeen.
Peräkompulalliset jakeluautot sen sijaan ovat usein melko siistejä, mutta eipä niissä "pullakopan" riisumisen jälkeen olekaan jälkellä kuin ohjaamo ja alusta.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: tietoa mersun vanhemmista pakuista?
Ei varmaan ole muutettu kuorma-autoiksi montaakaan.JariK kirjoitti:eli mitä pitäisi tietää jos ostaa tollaisen 207-208, onkos ne kaikki muutettu kuorma-autoiksi, vai miten?
Itse joskus jouduin joitain päiviä ajelemaan KA:ksi rekatulla 310D:lla ja se olikin sitten tuon sarjan järein malli -- pitkä, korkea mutta ei sentän paripyörillä.
Ihan leppoisaa ajeluahan tuolla oli, kyseessä on oikein työkalu eikä mikään pikkunippeleillä ladattu muovihelvetti ála uudemmat Vitot. Ajamisessa on kyllä kevyemmänkin version kyseessä ollen jonkin verran isomman kuorma-auton tuntua mutta siihen tottuu nopeasti. Mainittakoon, että tavaratila on suorine seinineen ja isoine ovineen todella käyttökelpoinen, samaten kaikki mm. näkyvyyteen liittyvät asiat ovat hyvät.
310:ssa oli viisipyttyinen dieseli, jolla vehje kyllä kulki kevyesti yli satasta ja ajopiirturi huusi huusiannaa..

Tilanne vaan taitaa olla se, että nämä alkavat olla siinä iässä/sen verran elämää nähneitä, että hyvän yksilön löytäminen vaatii vähän syyniä.
Toisaalta voi aina yrittää tinkiä sen tuhat euroa jolla teettää hiukan pelti/paikkamaalaushommia. Näiden tekniikka-varaosiahan liikkuu ymmärtääkseni käytettynäkin ihan kiitettävästi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: tietoa mersun vanhemmista pakuista?
Hieman varoivaisuutta siihen tinkaamiseenAku P kirjoitti: Toisaalta voi aina yrittää tinkiä sen tuhat euroa jolla teettää hiukan pelti/paikkamaalaushommia.


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: tietoa mersun vanhemmista pakuista?
No mikä sen parempi.Kaapo kirjoitti:Hieman varoivaisuutta siihen tinkaamiseenAku P kirjoitti: Toisaalta voi aina yrittää tinkiä sen tuhat euroa jolla teettää hiukan pelti/paikkamaalaushommia.- jos tonniakin alkaa niistää hinnasta pois, niin myyjä joutuu äkkiä maksumieheksi, että saa pakunsa pois jaloista. :


Aika hurjat tosiaan on hintaheitot noissa. Itse jos olisin pakua vailla niin yrittäisin kyllä metsästää hiukan kalliimpaa 207-310-sarjalaista. Nuo 1500 euron koppa-autot ovat tosiaan viimeisen leiman partaalla usein ihan kirjaimellisestikin. Jos pyyntiä on vaikka neljä tonnia, niin autokin on jo kertaluokkaa parempi, ellei kahta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
pakko kai tähän jotain sanoa, kun kyseisillä laitteilla on jonkinmoinen matka tullut taitettua.
Oma suosikki ovat ehdottomasti nuo 5-sylinteriset 3-litraiset, niissä on tehoa jo sen verran, että ei hermot mene.
x09 on muistaakseni vuoteen 1988 asti tehty ja x10 senjälkeen aina sprinteriin asti.
Tekniikka on niin yksinkertaista ja varmatoimista kuin autossa vaan voi olla. x10:ssa on jo pikkusen kikkailua, kaksimassainen vauhtipyörä yms. hienostelua...
2xx- mallit ovat yleensä edullisempia, kuin suuremman kantavuuden 3xx-mallit, joissa alustan komponentit ovat järeämpiä ja kalliimpia.
Ajo-ominaisuudet ovat alustaratkaisuun nähden loistavat, meteli hirveä, kääntösäde naurettavan pieni ja perävälitys tehty kaupunkijakeluun.
Hyväkuntoisia yksilöitä löytyy vielä jonkin verran, mutta rivit harvenevat. Peltiosia on tarjolla hyvin kaikkiin tarpeellisiin kohteisiin, joten happamiakaan yksilöitä ei aina kannata hylätä visuaalisen inhotuksen perusteella.
Bensakoneellisia on tuotu joitain kappaleita, mm. telellä oli nelivetoisia 310:ia muutama, ne ovat hävinneet kuin pieru Saharaan, vaan ihmekös tuo.
409 ja 410 ovat jokseenkin samannäköisiä kuin nuo pienemmät, mutta aina kuorma-autoja. (tai linja-autoja)
Oma suosikki ovat ehdottomasti nuo 5-sylinteriset 3-litraiset, niissä on tehoa jo sen verran, että ei hermot mene.
x09 on muistaakseni vuoteen 1988 asti tehty ja x10 senjälkeen aina sprinteriin asti.
Tekniikka on niin yksinkertaista ja varmatoimista kuin autossa vaan voi olla. x10:ssa on jo pikkusen kikkailua, kaksimassainen vauhtipyörä yms. hienostelua...
2xx- mallit ovat yleensä edullisempia, kuin suuremman kantavuuden 3xx-mallit, joissa alustan komponentit ovat järeämpiä ja kalliimpia.
Ajo-ominaisuudet ovat alustaratkaisuun nähden loistavat, meteli hirveä, kääntösäde naurettavan pieni ja perävälitys tehty kaupunkijakeluun.
Hyväkuntoisia yksilöitä löytyy vielä jonkin verran, mutta rivit harvenevat. Peltiosia on tarjolla hyvin kaikkiin tarpeellisiin kohteisiin, joten happamiakaan yksilöitä ei aina kannata hylätä visuaalisen inhotuksen perusteella.
Bensakoneellisia on tuotu joitain kappaleita, mm. telellä oli nelivetoisia 310:ia muutama, ne ovat hävinneet kuin pieru Saharaan, vaan ihmekös tuo.
409 ja 410 ovat jokseenkin samannäköisiä kuin nuo pienemmät, mutta aina kuorma-autoja. (tai linja-autoja)
Muistelen, että meillä ollut 310 oli vm -88 eli ainakin silloin noita on jo tehty. Oli muuten siinäkin 550 tkm taulussa mutta tekniikka ei tuntunut olleen moksiskaan.vanttom kirjoitti:x09 on muistaakseni vuoteen 1988 asti tehty ja x10 senjälkeen aina sprinteriin asti.
Se luo tunnelmaa.vanttom kirjoitti: meteli hirveä, )

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Isäukko ei ainakaan saanut 309:ä rekisteröityä K-A:ksi kun joskus moista suunnitteli.
Meteliä siinä riittää ja kulutuskin on vain 15-25 litraa sadalle.
Meteliä siinä riittää ja kulutuskin on vain 15-25 litraa sadalle.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Mikähän siinä muuten lie, että tuossa 309 mallissa on aivan järkyttävä meteli sisällä - oma 310 on kohtuuhiljainen mutta kun olen joillain 309 ajanut niin 80 vauhtiin kun alkaa päästä niin puheet on pidetty, tai ainakaan kukaan ei kuule.
Onhan tuossa bussissa varmaan paremmat äänieristeet, mutta silti.
Kulutuksesta senverran että autoni on pitkä ja korotettu malli, ja kulutus vaihtelee sekalaisen ajon jopa 12 litran ja matka-ajon reilu 10 litran välillä.
Vaimohan tuolla pääasiassa ajaa, ei tahdo Audi kelvata kauppareissulle
"kun sieltä ei näe ulos".
Muuten, ei tuo 3xx sarjan alustan osat ratkaisevasti kalliimpia ole kuin 2xx sarjan ?
Iskarit samat, laakerit samat, olkatapit samat, kardaanin värinänvaimennin jopa halvempi, jarruosat samat, ohjausosat samat jne...
4xx sarja on sitten erikseen.
Onhan tuossa bussissa varmaan paremmat äänieristeet, mutta silti.
Kulutuksesta senverran että autoni on pitkä ja korotettu malli, ja kulutus vaihtelee sekalaisen ajon jopa 12 litran ja matka-ajon reilu 10 litran välillä.
Vaimohan tuolla pääasiassa ajaa, ei tahdo Audi kelvata kauppareissulle
"kun sieltä ei näe ulos".
Muuten, ei tuo 3xx sarjan alustan osat ratkaisevasti kalliimpia ole kuin 2xx sarjan ?
Iskarit samat, laakerit samat, olkatapit samat, kardaanin värinänvaimennin jopa halvempi, jarruosat samat, ohjausosat samat jne...
4xx sarja on sitten erikseen.
wiimax.fi
tässähän oli hyvin vastauksia, ja pari linkkiäkin, mutta olivat vähän heikommin taittuvalla murteella.
kun olisi ajatuksissa laittaa tollainen ?edullinen? paku ja tosiaan mitään
hi-schaissee ei oo kyllä tulossa.
mutta onkos kulutukset noin rajuja? eli yli 12 litraa sadalle eli siis jos puhutaan tollaisesta 2,4-3.0 litran koneella olevasta.
kun olis vaan niin kiva reissailla tollasella isolla autolla, ja takana vois vaikka .... koisia.
kun olisi ajatuksissa laittaa tollainen ?edullinen? paku ja tosiaan mitään
hi-schaissee ei oo kyllä tulossa.

mutta onkos kulutukset noin rajuja? eli yli 12 litraa sadalle eli siis jos puhutaan tollaisesta 2,4-3.0 litran koneella olevasta.
kun olis vaan niin kiva reissailla tollasella isolla autolla, ja takana vois vaikka .... koisia.

[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]
Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Tuosta oikeen luxus-malli:
http://www.ajopelit.fi/auto7.html
Ja noista jarruista vielä:
Kyllä ainakin 309:ssa on isommat jarrurummut kuin 209:ssa, ja jouset on vahvemmat. Lisäksi vanteet on järeämpää tekoa ja ainakin muutama vuosi sitten niitä oli pahuksen vaikea löytää käytettynä.
http://www.ajopelit.fi/auto7.html
Ja noista jarruista vielä:
Kyllä ainakin 309:ssa on isommat jarrurummut kuin 209:ssa, ja jouset on vahvemmat. Lisäksi vanteet on järeämpää tekoa ja ainakin muutama vuosi sitten niitä oli pahuksen vaikea löytää käytettynä.
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Noista koneista sen verran että:
x07 ja x09-sarjalaisissa on OM 616 ja 617 koneet eli samat kun W123-korin 240D ja 300D-malleissa.
x08 ja x10-sarjalaisissa on OM 601 ja OM 602-sarjan moottorit. Nämä on muuten samat kun W124:n 200D ja 250 D mutta iskutilavuus on isompi - poraus x isku on 89 x 92.4 kun henkilömalleissa se on 87 x 84.
Tämä isompi poraus ja isku on käytössä myös S350Turbodieselin OM603:ssa.
x07 ja x09-sarjalaisissa on OM 616 ja 617 koneet eli samat kun W123-korin 240D ja 300D-malleissa.
x08 ja x10-sarjalaisissa on OM 601 ja OM 602-sarjan moottorit. Nämä on muuten samat kun W124:n 200D ja 250 D mutta iskutilavuus on isompi - poraus x isku on 89 x 92.4 kun henkilömalleissa se on 87 x 84.
Tämä isompi poraus ja isku on käytössä myös S350Turbodieselin OM603:ssa.