Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Eli siis tosiaan sammui ihan yht´ äkkiä ilman minkäänlaisia oireita, tätä ennen lähti hyvin käyntiin jne. Sen jälkeen yritin starttailla niin hetken kun aina starttauksen välissä oottaa niin kone lupailee, mutta ei lähde käymään.

Startti pilottia kokeiltiin suihkuttaa ja sen kanssa hörähti. Jään estoa laiton polttoaineen sekaan myös. Mittarissa ei jää mikään varotusvalo palamaan.

Onkohan paljonkin mahdollisia vaihtoehtoja mikä voisi tehdä noin? Hyviä neuvoja kaivattaisiin varsinkin kun ensimmäinen diesel auto ja eilen hommasin, ajanut sen jälkeen vajaa 400km.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Helpoimmalla pääsee jos saat auton testerin päähän. Staarin tietenkin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuomo.H kirjoitti:Eli siis tosiaan sammui ihan yht´ äkkiä ilman minkäänlaisia oireita, tätä ennen lähti hyvin käyntiin jne. Sen jälkeen yritin starttailla niin hetken kun aina starttauksen välissä oottaa niin kone lupailee, mutta ei lähde käymään.

Startti pilottia kokeiltiin suihkuttaa ja sen kanssa hörähti. Jään estoa laiton polttoaineen sekaan myös. Mittarissa ei jää mikään varotusvalo palamaan.

Onkohan paljonkin mahdollisia vaihtoehtoja mikä voisi tehdä noin? Hyviä neuvoja kaivattaisiin varsinkin kun ensimmäinen diesel auto ja eilen hommasin, ajanut sen jälkeen vajaa 400km.
Vaihto ehtoja on jokunen toden näköisin syy on puutelinen polttoaineen paine(siihen on siten jokune mahdolinen syy lisää...)
Tarkist näkyykö läpinäkyvissä polttoaine letkuissa ilma kuplia kun starttaa, yksi mihin oireet sopii on railipaineen säädin
(siinä putkessa mistä lähtee mettalli putket suutimille se pää mikä on kiinni 2 pultilla)
sieltä on voinnut orengas petää,
muita rarkasteltavi suutimien palluu puolen vuoto voi tarkistella niin että otta siitä suutimien ylä päästä ne pienet letkut liitiminen pois ja laitta siihen pystyyn läpinäkyvät 10mm sisä halkasialta olevat 15m pitkät letkut ja starttaa niin ei saa paljoa tulla poltto ainetta (max 20ml/minuutissa ja eroja ei myös saa olla paljoa)

jostain *:ri ja johto kiinni niin saa tutkailtua tarkemin ja muitakin vaihto ehtoja

Terve tuloa aiheen pariin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Kiitoksia, ei tullut nyt kokeiltua noita suutinhommia sun muita kun ulkona parkkipaikalla joutu laittelemaan. Tosiaan starttipilotilla lähti käymään, mutta ei omin avuin.

Kokeiltiin hinata käyntiin jonka jälkeen syttyi EDC valo mittaristoon, katsoin ohjekirjasta että tarkottaisi häiriötä moottorinohjainlaitteessa. Mitähän tuo voisi käytännössä tarkoittaa? Tuli myös laitettua lohkolämppäriin agrekaatin avulla mut ei siitäkään apua.

Onko tietoa että minkä verran ne mahtavat velottaa liikkeessä jos käyttää piuhan päässä? Saako kuinka tarkat selvitykset mahdollisuuksista? Ei oo tullu ikinä liikkeessä käytettyä, täällä päin on Auto-Suni nimeltään tuo mersu liike.

Nyt on kaikki apu tarpeen, pitäis saaha auto ajoon, vähän hankaluuksia töihin kulkemisen puolesta.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Keskimäärin 20 euron luokkaa ja veholla varmasti enemmän. Kyllä se oikealla testerillä melko tarkan kuvauksen viasta antaa. Useimmiten tosin suuntaa antavaa. Tuossa tapauksessa vois auttaakkin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nyt en ole varma mistä höpisen mutta tekeekö millaista vikaa jos suuttimille menevä sähkö johto ottaa runkoon ?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuomo.H kirjoitti:Kiitoksia, ei tullut nyt kokeiltua noita suutinhommia sun muita kun ulkona parkkipaikalla joutu laittelemaan. Tosiaan starttipilotilla lähti käymään, mutta ei omin avuin.

Kokeiltiin hinata käyntiin jonka jälkeen syttyi EDC valo mittaristoon, katsoin ohjekirjasta että tarkottaisi häiriötä moottorinohjainlaitteessa. Mitähän tuo voisi käytännössä tarkoittaa? Tuli myös laitettua lohkolämppäriin agrekaatin avulla mut ei siitäkään apua.

Onko tietoa että minkä verran ne mahtavat velottaa liikkeessä jos käyttää piuhan päässä? Saako kuinka tarkat selvitykset mahdollisuuksista? Ei oo tullu ikinä liikkeessä käytettyä, täällä päin on Auto-Suni nimeltään tuo mersu liike.

Nyt on kaikki apu tarpeen, pitäis saaha auto ajoon, vähän hankaluuksia töihin kulkemisen puolesta.
Ne suutin hommat pitää tehdä juuri kylmänä ulkona
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Ahaa, no pitänee noita sitten alkaa tutkimaan. Nyt on aika varattu huomisaamuksi klo. 8 niin kyselen sitten taas täältä jos ei omin avuin ala löytymään vikaa.

60€ on pikainen testaus ja laajempi +60 lisää, korjattavaksi ei ole aikomusta tuonne jättää. Saako noita suuttimia muuten suomesta tilattua mistään jos sattuu niistä löytymään vikaa?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tuomo.H kirjoitti:Ahaa, no pitänee noita sitten alkaa tutkimaan. Nyt on aika varattu huomisaamuksi klo. 8 niin kyselen sitten taas täältä jos ei omin avuin ala löytymään vikaa.

60€ on pikainen testaus ja laajempi +60 lisää, korjattavaksi ei ole aikomusta tuonne jättää. Saako noita suuttimia muuten suomesta tilattua mistään jos sattuu niistä löytymään vikaa?
Missä maksaa vikakoodien luku noin paljon? Ja onko tietoa millä testerillä luetaan? Täälä päin ei staaria ole mutta esim boschin testerillä kun lukee niin 15 euroa oli sitten laaja tutkimus tai ei.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja koyama »

kampiakselin asentotunnistin .Eikös se antaudu lähes kerrasta
Kyllähän starttipilotilla herää kuollutkin hetkeksi.
Lukasin tarkemmin oireet .Ostit äskettäin ja 400km kesti :think:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Lappeenrannan Auto-Sunissa tuon verran, laitteista ei ole tietoa mut ihan mersuliike se on.

Toivottavasti ei nyt mitään isompaa olisi. Muuten kyllä tuntu varsin mukavalta ajettavalta. (sen mitä kerkesi)
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tuskin siellä mitään kovin kauheeta on. Suuttimet kyllä jonkun verran maksaa jos niissä vikaa on.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Finnjet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 25.09.2010 01:10

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Finnjet »

Mjooh, näin _ei virallinen mersuman_:na sanoisin että ihmeen vähän kesti jos 400km pätkän pääsi.
kuten edellämainitut totesivat railia epäilen, kannattaa miettiä takuu-asioita jos mahdollista.
Kaveri kustansi itse autoasi-pajalla 2400e:n edestä siihen löytyi lopulta vikakin 2 viallista suutinta.
Tosin autotalo Laakkonen otti myöhemmin kantaa että jollei vikaa löydy niin he voivat tulla vianetsinnässä vähän vastaan, käytetty Vito kun oli niin minkäänlaista hyvitystä ei tietenkään tullut vaikka autolla ajettu 3kk. (käytetty kun oli)

Testeripaikoista kannattaa kysellä itse suosittelemiani auto-ammattikoulun porukoita, eivät ota mitään ihme lisiä, tekevät suht halpaa hommaa ja yleensä asiantuntija ope valvoo hommaa.
Tosin amiksessa ei saa olla kiire, itselläni oli oma auto vuoden alusta 3kk pohjan uudelleen hitsausta varten, mutta jälki oli kyllä mestarillista.
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Pitää kysellä vähän myyjältä. Itsekin vähän mietin, että näinköhän sillä oli jo tiedossa jotain tuosta, voihan tuo tietysti olla huonoa tuuriakin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vian selvitämin ei kovin kauna kestä kun tarkistaa ensin mitä *:ri kertoo ja tarkista polttoaine puolen mainitut viat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Soittivat liikkeestä, railpaine puutteellinen + 1 suuttimen tiiviste ilmeisestikkin vuotaa. Epäilivät paineen puutteen syyksi korkeapainepumppua tai siirtopumppua, jatkavat tutkimista ja lopullinen vika selviää varmaksi luultavasti huomenna. Saas nähdä kuin käy...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ja paineen säädin ei ole edes listalla?
(mikä on yleisempi syy vialisen suutimen kanssa)
Jos ovat rikki niin että ei paineta tule se selviä saman tien
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Sanoivat että paineensäädin voisi olla yksi vaihtoehto mutta eivät usko että on siinä kun noin yhtäkkiä sammui... En sitten tiedä kun ei oo hajuakaan itellä et minkälainen ton toiminta periaate yms. on, sanoivat kokeilevansa uudella ja asetti kuitenkin hintakaton jolla vika löytyy vaikka menisi koko päivä, mut arvio oli et 3h sais varata aikaa.

Nuo korkeapainepumput ja siirtopumput on kyl sen hintasia et hohhoijaa jos niistä löytyy vikaa. Onko jommankumman pumpun päässä joku sulake kun sanoivat et niitä ois joskus poksahellut tai jotain sinne päin?

No tänään pitäis jossain vaiheessa saaha tietää lopullinen tuomio ni näkee minkälainen konkurssi tulossa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuomo.H kirjoitti:Sanoivat että paineensäädin voisi olla yksi vaihtoehto mutta eivät usko että on siinä kun noin yhtäkkiä sammui... En sitten tiedä kun ei oo hajuakaan itellä et minkälainen ton toiminta periaate yms. on, sanoivat kokeilevansa uudella ja asetti kuitenkin hintakaton jolla vika löytyy vaikka menisi koko päivä, mut arvio oli et 3h sais varata aikaa.

Nuo korkeapainepumput ja siirtopumput on kyl sen hintasia et hohhoijaa jos niistä löytyy vikaa. Onko jommankumman pumpun päässä joku sulake kun sanoivat et niitä ois joskus poksahellut tai jotain sinne päin?

No tänään pitäis jossain vaiheessa saaha tietää lopullinen tuomio ni näkee minkälainen konkurssi tulossa.
Usein se on juuri sen paineen säädin mikä hajoa jos ajosta sammuu, eikä ilmaa näy myös paineanturi voi sen sammutta mutta helppo testat johto vaan irti
(sähkö puolella kampiakselin asennon tunistin)
korkeapain pumppun saa kaikki osat varaosina
(yleensä pumppuja saa muualta halvemella kuin vehosta/suomesta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Okei, nuo on hyvä tietää jos tuleepi ongelmia.
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Noniin, nyt sitten soittivat liikkeestä. Sanoi että on testattu korkeapainepumppu, siirtopumppu, suuttimet ja niiden johdot, kampiakselin asentotunnistimet sun muut, sanoivat vaan että vika on rajattu moottorinohjainlaitteeseen. Uusi maksaa 2200e :clap: , kysyivät että mitä tehdään. Voi helv... no ei kait tässä oo paljon vaihtoehtoja sitten.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito 110cdi sammui kesken ajon (ei lähde enää käyntiin)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuomo.H kirjoitti: sanoivat vaan että vika on rajattu moottorinohjainlaitteeseen. Uusi maksaa 2200e :clap: , kysyivät että mitä tehdään. Voi helv... no ei kait tässä oo paljon vaihtoehtoja sitten.
On vaihtoehtoja yhteys YV:elä kuusen alle ;)
justiinsa lähti yksi Mootorin ohjain laite vikaisena tullut kunnosa pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin