Itsekkin hakenut Päivin avustuksella yhden auton, ja ei voi kuin suositella. Muitakin välittäjiä olen käyttänyt, ja niistä jäänyt pettymys, jonka vuoksi hain nyt itsekseni. Huonommin ei ainakaan voi mennä, eikä tarvitse siitä ilosta maksaa sitä reilua viittäsataa. Saa nähdä millaista kakkaa tuli hankittua, mutta mukavaa kyytiä on ollut nämä muutama tuhat kilometriä. Pirssinä on siis nyt W203 dieseli. Mittarissa vajaa 150 tkm ja vuosimalla -03. Katsastusmieskin tuli siihen tulokseen, että mittari voi jopa pitää paikkansa, kun leimalla käytin ja autoa syynäsin hänen kanssaa, kun aikaa sattui olemaan. Liike ei tosin paljon luottoa herättänyt, mutta epäilimme myyjän kanssa toisiamme aivan yhtä paljon, varsinkin siinä vaiheessa kun iskin starin kiinni autoon.kiiskinen kirjoitti:Olin suunnitellut pitkään auton hakemista saksasta. Yritin pelata varmanpäällä ja hankin itselleni välittäjän Alenius Päivin. Itse katsoin sopivian autoja netistä ja lähetin ne Päivillä, joka soitti ehdokkaat läpi. Hän hyväksyi 12:sta ehdokkaasta kaksi. Ne olivat molemmat merkkiliikkeestä. Auton jonka hyväksyin oli 2007, MB E220 CDI sedan automatatti, ajettu alle 49tkm. Matkaan lähdimme 26.4 lentäen Dusseldorfiin, jossa yövyimme. Illalla välittäjä ilmoitti milloin hakee meidät hotellilta seuraavana päivänä. Hakija saapui silloin kun oli luvannutkin Dusseldorfista haemme kilvet, välittäjä käytti kilpien haussa yhteistyökuppaniaa, kilvet tulivat nopeasti, ei kahvia ehditty juoda. Tästä lähdimme ajalemaan noin tunnin ajamatkan päässä olevaan Aachenin kaupunkiin mistä auto noudettiin. MB-Aachenissa oli hyvä vastaan otto, ensiksi myyjä tiedusteli mitä ottaisimme juotavaksi ennen, kuin aloimme tarkastelemaan autonpereita. Autoon oli tehty C-huolto ja laitettu paikoilleen tilaamani roiskeläpät ja ym. Kun olimme saatu kaikki asiat hoidettua oli autonvuoro, myyjä esitteli autosta kaikki tarvittavat nippelit mitä ohjaamossa oli. Perheeseemme on ostettu Suomesta useampikin uusi-auto eikä palvelu ole ollut lähellekkään Saksantasoa. Lähdimme ajamaan tyytyväisinä Aachenistä kohti kotia. Ajaminen autobaanalla tuntui hienolta kaikinpuolin. Pysähdyimme matkalla kaksikertaa toinen niistä oli Lubeckkiin jossa tehtiin tärkeät tuliaisostokset "halvalla tietenki" tästä Puttgarteniin ja lautalla yli Tanskaan. Olimme Göteborgissa aamuyöllä ja tästä aamulla kohti Tukholmaan josta laivalla Helsinkiin. Kotona olimme pe 29.4 päivällä. Olen miettinyt, jos Suomen autoverotus jatkuu tällä mallilla niin haen seuraavakin auton Saksasta. Minä olin tyytyväinen väliitäjän apuun, oli hintansa väärtti. Suomessa ei ollut minkäänlaisia ongelmia katsastuksen ym. suhteen Nyt autolla on ajettu 20tkm ilman ongelmia.

Päivi hankkii mieluiten autot merkkiliikkeistä, koska niissä "takuu" asiat hoidetaan ja lisäksi auto on useimmiten sitä, mitä väitetään. Koska nyt siis hain vähän vanhempaa yksilöä, niin hain itsekseni, Ja ei se kilpien hankkimnen niin hankalaa ole. Itsekseen koulusaksalla aikaa meni vajaa puoli tuntia. Kauvimmin meni kilpipajalla vakuutusta ostaessa, kun soittelivat vakuutusyhtiöön. Odotellessa toki tarjottiin teetä ja kahvia.
Itse en koskaan ole ymmärtänyt tuota auto alle ja kotiin, vaan olemme yleensä tehneet samassa yhteydessä pienen keski-euroopan turneen. Varsinkin Saksassa on hoteillessa asuminen on halpaa (nytkin hotellit 42-55 eur/yö aamiaisella, kaikki ihan asiallisia, omalla kylpyhuoneella varustettuja. Parkkipaikka ja nettiyhteys huoneissa ja kohtuullinen matka kaupungin keskustaan). Toki sitä tavaraa kertyy reilun viikon matkalla sen verran ettei autoon tahdo sopia enään Cittissä tuliais pullot.
Nyt varsinkin on loistava aika kiertää Saksan joulumarkkinoita. Tampereella näkyi olevan jo vähän yritystä, mutta markkinat ilman glühweinia, eivät ole mitään...