W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Zervuska haidis!
Tuli arvelluttava oikku käyttöpirssiin. Kun laitan auton tossa alle n.-3 asteen pakkasessa pyörimään tapahtuu seuraavaa: Hehkutan kerran ja starttaan. Kone käynnistyy, mutta rynkyttää ikään kuin kaikki pytyt eivät polttaisi. Auto heiluu ja käynti on todella epätasaista. Jos polkaisen kaasua kierr.3000 ja vapautan, niin joskus sammuu. Kun lähden ajelee niin kylmänä tyhjäkäynti vielä "pätkii" ja kone "nykii", mutta lämpöjen noustua 80-90 asteeseen se käy tosi nätisti. Kuten ennen vanhaa. TAAS jos pidän lohkolämppäriä päällä ennen ajoa, starttaa auto kuin vasta-ajettuna. Ei ongelmia. Yleensä on lohkossa.
Viime talvena hehkujen vaihdon jälkeen kolkyt pakkasta, yö pihalla, yksi hehku, pöris ku ei mitään.
Alkoi hiukan, siis vain hiukan oireilla keväällä kylmällä kelillä ja oireet jatkui syksyn alku kylmillä. Nyt käytin suutin rempassa ja nyt ne oireet todella näkyvät.
Tässä sitten kulmakiviä:
Vm-88
Ml 595 000
Hehkut vaihdettu viimetalvena, ihan juuri testattu, myös rele toimii.
Suuttimien kärjet vaihdettu hiljattain korjaamolla, samoin pumpun pikeentyneen öljyn puhdistus. ->tämä aiheutti sen vielä voimakkaamman oireen.
Koneen päästöarvot viisi vuotta taaksepäin 0,63, 0,55, 0,65, 1,15 ja nyt 1,2(2011)
Koneesta ei kuulu ketjun rolinaa tai muutakaan sivuääntä.
Epäilimme ketjua, mutta teimme suutinrempan, jossa korjaamo kertoi ketjun olevan ok ja ajoitusta oli jo säädetty kaksi astetta vakioasetusta aiemmalle.
Ei "syö" öljyä.
Kuluttaa dieseliä n.8,5l/100km
Alipaine letkut kiinni ja ehjät.
Suotimet vajhdettu.
Sitten korjaamon linjauksia:
Korjaamolla epäiltiin että oisko pumppu kulunu tai jotkut keskipakoajoitukset menneet. Jokatapauksessa "ajoitusvika".
Kone kuulemmä lämpeää tasaiseen(tutkivat korjaamolla), eli polttaa kaikilla pytyillä. Pakokaasu vaaleaa kylmänä.
Ketju ei ole venynyt kuulemma. Taaksepäin ajoitusta ei uskalla siirtää, ettei mäntä pala puhki. Tosin kun muutkin ovat aikojen saatossa konetta roplanneet, joten ajoitusmerkkien paikkansa pitävuudestä ei voi kuulemma olla varma.
Voiko se todella olla ajoituksessa vai...?
Tuli arvelluttava oikku käyttöpirssiin. Kun laitan auton tossa alle n.-3 asteen pakkasessa pyörimään tapahtuu seuraavaa: Hehkutan kerran ja starttaan. Kone käynnistyy, mutta rynkyttää ikään kuin kaikki pytyt eivät polttaisi. Auto heiluu ja käynti on todella epätasaista. Jos polkaisen kaasua kierr.3000 ja vapautan, niin joskus sammuu. Kun lähden ajelee niin kylmänä tyhjäkäynti vielä "pätkii" ja kone "nykii", mutta lämpöjen noustua 80-90 asteeseen se käy tosi nätisti. Kuten ennen vanhaa. TAAS jos pidän lohkolämppäriä päällä ennen ajoa, starttaa auto kuin vasta-ajettuna. Ei ongelmia. Yleensä on lohkossa.
Viime talvena hehkujen vaihdon jälkeen kolkyt pakkasta, yö pihalla, yksi hehku, pöris ku ei mitään.
Alkoi hiukan, siis vain hiukan oireilla keväällä kylmällä kelillä ja oireet jatkui syksyn alku kylmillä. Nyt käytin suutin rempassa ja nyt ne oireet todella näkyvät.
Tässä sitten kulmakiviä:
Vm-88
Ml 595 000
Hehkut vaihdettu viimetalvena, ihan juuri testattu, myös rele toimii.
Suuttimien kärjet vaihdettu hiljattain korjaamolla, samoin pumpun pikeentyneen öljyn puhdistus. ->tämä aiheutti sen vielä voimakkaamman oireen.
Koneen päästöarvot viisi vuotta taaksepäin 0,63, 0,55, 0,65, 1,15 ja nyt 1,2(2011)
Koneesta ei kuulu ketjun rolinaa tai muutakaan sivuääntä.
Epäilimme ketjua, mutta teimme suutinrempan, jossa korjaamo kertoi ketjun olevan ok ja ajoitusta oli jo säädetty kaksi astetta vakioasetusta aiemmalle.
Ei "syö" öljyä.
Kuluttaa dieseliä n.8,5l/100km
Alipaine letkut kiinni ja ehjät.
Suotimet vajhdettu.
Sitten korjaamon linjauksia:
Korjaamolla epäiltiin että oisko pumppu kulunu tai jotkut keskipakoajoitukset menneet. Jokatapauksessa "ajoitusvika".
Kone kuulemmä lämpeää tasaiseen(tutkivat korjaamolla), eli polttaa kaikilla pytyillä. Pakokaasu vaaleaa kylmänä.
Ketju ei ole venynyt kuulemma. Taaksepäin ajoitusta ei uskalla siirtää, ettei mäntä pala puhki. Tosin kun muutkin ovat aikojen saatossa konetta roplanneet, joten ajoitusmerkkien paikkansa pitävuudestä ei voi kuulemma olla varma.
Voiko se todella olla ajoituksessa vai...?
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Väärät hehkut ja ei lämpiä enää kunnolla. Ite vaihoin just väärien tilalle oikeat autoon 300dt -88. Teki JUST tuota samaa ja vika oli poissa kun piti lohkolämmittimessä. Laita ne 11 voltin hehkut sinne. Ei se ajotusmerkki mene itestään pieleen vaan keskipakosäädin pitää käyttää irti ja laittaa väärään kohtaan. Mitkä suutinkärjet sinne vaihettiin? Oon kuullu sellasista jotka hajoaa ja alkaa takerrella melkeinpä heti. Kaks hehkutusta varmaan auttaa sullakin lähtemään paremmin käyntiin?
Edit. Käytä jotain helpossa paikassa olevaa hehkua irti ja kato siitä volttimäärä. Veikkaan että se on 11.5V. Kato samalla onko hehkun kärki pahasti karstottunut.
Edit. Käytä jotain helpossa paikassa olevaa hehkua irti ja kato siitä volttimäärä. Veikkaan että se on 11.5V. Kato samalla onko hehkun kärki pahasti karstottunut.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Minäpä tsekkaan ne hehkut. Mutta miksi sillä pitää ajaa 5-10min, kone lämpenee ja sitten vasta käy tasaisesti? Tosin se lohkon käyttö kyllä aiheuttaa merkittävän käyntieron kylmään verrattuna.
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Hehkut on 11V. Vaihdettu 21.1.2011, kaikki.
Aloin epäillä...Olisiko kyseessä joku ilmavuodon mahdollisuus?
Aloin epäillä...Olisiko kyseessä joku ilmavuodon mahdollisuus?
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Kirjoittelit että pakokaasu on vaaleaa kylmänä...häviääkö jäähdytysnestettä? Aattelin, että alkaisiko kannentiiviste olla ehtoopuolella?
Onko sitä pumppua muuten ikinä käytetty diselkorjaamossa, onko sillä paljon kilometrejä ja ikää?
Onko sitä pumppua muuten ikinä käytetty diselkorjaamossa, onko sillä paljon kilometrejä ja ikää?
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Nestettä ei häviä. Pumppu on varmaankin orkkis.
Kokeilin tossa kylmänä kaksi hekua ja startti. Kone kävi 2-3 sekuntia normaalisti ja sitten alko rynkyttää.
Kysäsin eräältä mekaanikolta, hän kehotti tutkimaan pumpulle tulevan lämpötila anturin toimivuuden. Saattaa kuulemma antaa väärää infoa ja se heittää pumpun ajoitusta. Kun kerta se lohkolämmitin poistaa koko ongelman.
Kokeilin tossa kylmänä kaksi hekua ja startti. Kone kävi 2-3 sekuntia normaalisti ja sitten alko rynkyttää.
Kysäsin eräältä mekaanikolta, hän kehotti tutkimaan pumpulle tulevan lämpötila anturin toimivuuden. Saattaa kuulemma antaa väärää infoa ja se heittää pumpun ajoitusta. Kun kerta se lohkolämmitin poistaa koko ongelman.
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Ei tuossa pumpussa ole mitään antureita. Sähkönen tyhjäkäynninsäädin saattaa löytyä mutta siitä tuo nyt ei voi johtua. Ilmavuoto on kyllä mahollinen. Ens kerralla kun laitat auton käyntiin niin juokse konepellin alle kahtomaan meneekö kirkkaissa polttoaineputkissa ilmakuplia.
Jos jostain löydät jykevän virtamittarin niin sillä voit mitata hehkuille tulevaa virtamäärää. Yhen hehkun pitäis ottaa kylmänä 15 ampeerin luokkaa virtaa. Joskus hehkujen vastusarvot näyttää hyvältä mutta ne on silti rikki. Itsellä kun tuo samainen vika korjaantui suutinhuollolla ja hehkujen vaihdolla niin siks epäilen hehkuvikaa mutta tein nuo molemmat yhtäaikaa niin en tiiä kumpi auttoi.
Jos jostain löydät jykevän virtamittarin niin sillä voit mitata hehkuille tulevaa virtamäärää. Yhen hehkun pitäis ottaa kylmänä 15 ampeerin luokkaa virtaa. Joskus hehkujen vastusarvot näyttää hyvältä mutta ne on silti rikki. Itsellä kun tuo samainen vika korjaantui suutinhuollolla ja hehkujen vaihdolla niin siks epäilen hehkuvikaa mutta tein nuo molemmat yhtäaikaa niin en tiiä kumpi auttoi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Kiitoksia jo tässä vaiheessa vinkeistä.
Tutkailin ja:
Kirkkaissa putkissa ei kulje ilma kuplia.
Muoviletkuista en löytänyt ilmakuplia.
Mutta mikäs se on se kannen vasemmassa kyljessä oleva "anturi"(siinä syöttöpumpun kupeessa). Sinne menee imevä letku ja sieltä tulee letku, joka menee syöttöpumpun painekellolle. Kun imaisen kellon letkusta(eli siis tuotan sen alipaineen sinne kellolle) niin kierrokset nousee. Mutta missään vaiheessa en saanut "anturin" läpi menevistä letkuista kulkemaan alipainetta läpi. Kuinka sen "anturin" tulisi toimia??
Tässä vois olla joku juju siihen lohkolämppärin vaikutukseen. Mutta harmi kun aivan jääkylmällä koneella en päässy testaamaan alipaine "anturia", oli hiukka kerenny lämmetä.
Mittasin käyrien lämmöt ja ne olivat muutaman asteen sisään tasaiset.
Korjaamo sanoi putsanneensa jonkun pumpun säätimen pikisestä öljystä. Samoin ennakko oli tarkastettu. Mistä nuo työt suoritetaan? Missä ne siis sijatsevat ja miten pystyn toteamaan toimenpiteet?
Tutkailin ja:
Kirkkaissa putkissa ei kulje ilma kuplia.
Muoviletkuista en löytänyt ilmakuplia.
Mutta mikäs se on se kannen vasemmassa kyljessä oleva "anturi"(siinä syöttöpumpun kupeessa). Sinne menee imevä letku ja sieltä tulee letku, joka menee syöttöpumpun painekellolle. Kun imaisen kellon letkusta(eli siis tuotan sen alipaineen sinne kellolle) niin kierrokset nousee. Mutta missään vaiheessa en saanut "anturin" läpi menevistä letkuista kulkemaan alipainetta läpi. Kuinka sen "anturin" tulisi toimia??

Tässä vois olla joku juju siihen lohkolämppärin vaikutukseen. Mutta harmi kun aivan jääkylmällä koneella en päässy testaamaan alipaine "anturia", oli hiukka kerenny lämmetä.
Mittasin käyrien lämmöt ja ne olivat muutaman asteen sisään tasaiset.
Korjaamo sanoi putsanneensa jonkun pumpun säätimen pikisestä öljystä. Samoin ennakko oli tarkastettu. Mistä nuo työt suoritetaan? Missä ne siis sijatsevat ja miten pystyn toteamaan toimenpiteet?
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Niin niistä hehkuista vielä. En mitannut virtoja. Mutta viimetalvena kun kaksi kolme hehkua oli hyytynyt niin kone lähti kahden hehkutuksen jälkeen pyörimään. Roklatti noin 30sek ja sitten kävi jo tasaisesti(pakkasta ja kokeilu ilman lohkoa). Joka tapauksessa se kävi tasaisemmin kylmänä kuin nyt. Ja nyt joutuu ajelee ne lämmöt yli 80asteeseen käynnin tasaamiseksi.
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... us#p754579" onclick="window.open(this.href);return false;
Kirjotin tuonne toiselle sivulla ennakon säädön. Siitä saat selville miten se tarkastetaan. Ai mihin kellolle siitä menee letku? Sammutinkellolle vai morkoolille? Morkooli on se kaikista ylin missä on mutteri ja ruuvi päällä. Sammutinkello on siinä vieressä. Vai meinaatko alipainesäädintä pumpun perässä ylhäällä? Tuosta tulikin mieleen että nouseeko sulla sammutinvipu ihan ylös kun laitat auton käyntiin?
Edit. Mistähän säätimestä ne olis voinu puhua?
Kirjotin tuonne toiselle sivulla ennakon säädön. Siitä saat selville miten se tarkastetaan. Ai mihin kellolle siitä menee letku? Sammutinkellolle vai morkoolille? Morkooli on se kaikista ylin missä on mutteri ja ruuvi päällä. Sammutinkello on siinä vieressä. Vai meinaatko alipainesäädintä pumpun perässä ylhäällä? Tuosta tulikin mieleen että nouseeko sulla sammutinvipu ihan ylös kun laitat auton käyntiin?
Edit. Mistähän säätimestä ne olis voinu puhua?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Sinne alipaine säätimelle pumpun perässä se letku tulee siitä kannen kyljessä olevasta "anturista". Sitä alipaine säädintä imeskelemällä ne kierrokset nousi ja laski. Mutta kun sinne ei letkuun en saanu sitä alipainetta löydettyä, siis sen "anturin" läpi.
Pitää huomenna kattoo se samuutusvipu.
Pitää huomenna kattoo se samuutusvipu.
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Joo se säätelee tyhjäkäyntiä. Itellä ei oo tuommosta systeemiä ollut niin en tiiä miten sen venttiilin siellä pitäis toimia. Säätimen alta saa kuitenkin tyhjäkäyntiä isommalle. Siitä tuo vika tuskin tulee. Suosittelen myös vielä varmistamaan pumpun ajotuksen hanhenkaulalla. Eli ykkösen suutinputki irti pumpun päästä, sammutinvipu ylös (sammutinkellolta letku pois), Sitten pyörität konetta niin kauan että suutinputken lähdöstä alkaa nousta dieseliä. Sitten katot siitä kampiakselin pyörältä mitä ajoitusviisari näyttää. Pitäis passata 22-24 väliin eykk. Elikkä eestä katottuna OT-merkin oikeelle puolen. Tuo ajotustapa on ainoa varma tapa mitä voit käyttää.Vesa K kirjoitti:Sinne alipaine säätimelle pumpun perässä se letku tulee siitä kannen kyljessä olevasta "anturista". Sitä alipaine säädintä imeskelemällä ne kierrokset nousi ja laski. Mutta kun sinne ei letkuun en saanu sitä alipainetta löydettyä, siis sen "anturin" läpi.
Pitää huomenna kattoo se samuutusvipu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Aloin kattelee tuota autoa ihan "sillä silmällä". Nythän ilmaputsari ja flektin suojamuovi pitää irrottaa jos ajotusta katotaan tai mitään keskipakosäätimiä puhistetaan.
Ilmanputsarin ainakaan kaikkia muttereita ei oltu avattu. Oli sellaisen paskan peitossa että ei avain mene päälle.
Suojamuovin(joka siis pitää irrottaa jos ajoitusta katsotaan kampurasta pyörittämällä) sinetit n.4v vanhat nippusiteet oli edelleen paikallaan. Sitä ei oltu voitu irrottaa ja mistään ei mahdu avain sinne kampuran kärkeen. Elektronisesti tarkastettava ajoituksen lukijan kytkentäpaikka oli sellaisen paskan peitossa että mikään lukija ei ole siinä käynyt.
Nyt auto menee toiseen liikkeeseen jossa avataan suuttimet ja katsotaan mitkä toimenpiteet ja miten on tehty.
Kunhan kaikki saadaan selville...saatan jopa julkaista liikkeen nimen
Oli ihan itse omistaja paikalla kun kyselin työn suorituksesta, oli kuulemma vierestä nähny toimenpiteet
Mutta selvitellään nyt ekana niin ei tuu paskaa puhuttua syyttömistä.
Ilmanputsarin ainakaan kaikkia muttereita ei oltu avattu. Oli sellaisen paskan peitossa että ei avain mene päälle.
Suojamuovin(joka siis pitää irrottaa jos ajoitusta katsotaan kampurasta pyörittämällä) sinetit n.4v vanhat nippusiteet oli edelleen paikallaan. Sitä ei oltu voitu irrottaa ja mistään ei mahdu avain sinne kampuran kärkeen. Elektronisesti tarkastettava ajoituksen lukijan kytkentäpaikka oli sellaisen paskan peitossa että mikään lukija ei ole siinä käynyt.
Nyt auto menee toiseen liikkeeseen jossa avataan suuttimet ja katsotaan mitkä toimenpiteet ja miten on tehty.
Kunhan kaikki saadaan selville...saatan jopa julkaista liikkeen nimen

Oli ihan itse omistaja paikalla kun kyselin työn suorituksesta, oli kuulemma vierestä nähny toimenpiteet

Mutta selvitellään nyt ekana niin ei tuu paskaa puhuttua syyttömistä.
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Flektin muovia ei välttämättä tarvinnu irrottaa. Jos tuo oli vapari niin ilmanputsari tais olla tiellä. Kampuraa voi pyörittää myös alakautta. Kannattaa se ajotus varmistaa kuitenkin.Vesa K kirjoitti:Aloin kattelee tuota autoa ihan "sillä silmällä". Nythän ilmaputsari ja flektin suojamuovi pitää irrottaa jos ajotusta katotaan tai mitään keskipakosäätimiä puhistetaan.
Ilmanputsarin ainakaan kaikkia muttereita ei oltu avattu. Oli sellaisen paskan peitossa että ei avain mene päälle.
Suojamuovin(joka siis pitää irrottaa jos ajoitusta katsotaan kampurasta pyörittämällä) sinetit n.4v vanhat nippusiteet oli edelleen paikallaan. Sitä ei oltu voitu irrottaa ja mistään ei mahdu avain sinne kampuran kärkeen. Elektronisesti tarkastettava ajoituksen lukijan kytkentäpaikka oli sellaisen paskan peitossa että mikään lukija ei ole siinä käynyt.
Nyt auto menee toiseen liikkeeseen jossa avataan suuttimet ja katsotaan mitkä toimenpiteet ja miten on tehty.
Kunhan kaikki saadaan selville...saatan jopa julkaista liikkeen nimen![]()
Oli ihan itse omistaja paikalla kun kyselin työn suorituksesta, oli kuulemma vierestä nähny toimenpiteet![]()
Mutta selvitellään nyt ekana niin ei tuu paskaa puhuttua syyttömistä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Juu, vapari se on.
Mites se keskipakosäädin?
Tai se 17mm tulppa ja sen tähystys?
Ei, ei se vaan taho ees näkyä se kampuran pää ees alakautta jos suojamuovi paikoillaan. Tiedän kyllä, pohjapanssari eka ja sieltä sitten suojiin käsiksi. Mutta jos suojaa ei irroiteta. Ennakonlukeminen?
Kuulostellaan
Mites se keskipakosäädin?
Tai se 17mm tulppa ja sen tähystys?
Ei, ei se vaan taho ees näkyä se kampuran pää ees alakautta jos suojamuovi paikoillaan. Tiedän kyllä, pohjapanssari eka ja sieltä sitten suojiin käsiksi. Mutta jos suojaa ei irroiteta. Ennakonlukeminen?
Kuulostellaan

W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Merkki katotaan kampiakselin pyörältä yläkautta. Siitä muitten hihnapyörien välistä näkyy sellanen "viisari" ja numerot tulee näkyviin kun tarpeeks kauan pyörittää kampuraa. Ne on siitä hihnasta vielä vähän koneeseen päin. Jos niitä ei näy niin suihkuta sinne jotain hyvää puhistusainetta kun pyörä voi olla joskus sen verran likanen. Pumpun merkki tähystetään siitä pumpun kylestä kun otetaan se 17mm kannalla oleva pultti pois. Näkyy parhaiten kun ottaa ilmanputsarin kotelon pois. Ja keskipakosäädin on pumpun sisällä nokka-akselin takapäässä. Sitä ei nää ilman että purkaa pumpun takaosan pois. Tai no siitä pumpun "ajotusreiästä" sen reunan kyllä näkee ja ajotusmerkki on siinä kiinni mutta ei nää kunnolla. Voihan se olla ettei ennakkoa ole edes katottu mutta en mee sanomaan kun en firmaa tiedä. Pitää huomenissa olla puhelimella yhteydessä niin neuvon sulle sen varman ennakonlukemis tavan. Tuo missä katotaan pumpun kylestä siitä reiästä merkki, ei ole varma tapa. Joko varmistit että sammutinvipu (se missä lukee "STOP") menee ylös asti kun virrat laittaa päälle?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Joo, kyllä sammutinvipu nousee täysin.
tt
Juttelin eilen erään mersumekaanikon kanssa. Hän kyllä sanoi suoralta kädeltä että kyseessä on todennäköisimmin se kannen kyljessä oleva tyhkäynnin/ennakon säädin.
Ajoituksella ei ole tekemistä tuon vian kanssa, ei kuulemma pelittäs lämpimänäkään. Ja saa olla todella päin persettä että moinen oire vois tulla. Ketjun venyminen ei saa sitä aikaan.
Katsotaan, vien auton nyt toiseen liikkeeseen jossa katotaan kaikki nuo kohteet mitä piti tehä tällä "korjaamolla".
tt
Juttelin eilen erään mersumekaanikon kanssa. Hän kyllä sanoi suoralta kädeltä että kyseessä on todennäköisimmin se kannen kyljessä oleva tyhkäynnin/ennakon säädin.
Ajoituksella ei ole tekemistä tuon vian kanssa, ei kuulemma pelittäs lämpimänäkään. Ja saa olla todella päin persettä että moinen oire vois tulla. Ketjun venyminen ei saa sitä aikaan.
Katsotaan, vien auton nyt toiseen liikkeeseen jossa katotaan kaikki nuo kohteet mitä piti tehä tällä "korjaamolla".
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Nyt kävi auto toisella pajalla.
Tehtiin se forte pesu. Auttoi hieman käyntiin. Kyseessä ois ilmeisesti pumpun liian suuri hajonta tyhjäkäynnillä. Se voi korjautua ihan säätämällä tai sitten sinne joutuu vaihtamaan osia, jos ovat kuluneet. Pitänee ajella vähän aikaa ja kuulostella oiretta. Eikä se tyhjäkäynninsäädin ole se syypää. Kun kiekat nousee 1500r/min kone käy tasaiseen.
Siitä toisesta korjaamosta. Kärjet oli vaihdettu. Ajoituksia ei kuulemma pystynyt kattomaan ennekui oli putsattu paskat pois eestä. Samoin keskipakosäätäjän puhdistus arvellutti tätä mekaanikkoa. Jääköön nyt kumminkin se korjaamon nimi mainitsematta. "Todisteet" ovat sana sanaa vastaan, niin en halua omaa mainetta pilata "perättömillä lausunnoilla". TIEDÄN kuitenkin minne EN vie autoani enää koskaan!
Tehtiin se forte pesu. Auttoi hieman käyntiin. Kyseessä ois ilmeisesti pumpun liian suuri hajonta tyhjäkäynnillä. Se voi korjautua ihan säätämällä tai sitten sinne joutuu vaihtamaan osia, jos ovat kuluneet. Pitänee ajella vähän aikaa ja kuulostella oiretta. Eikä se tyhjäkäynninsäädin ole se syypää. Kun kiekat nousee 1500r/min kone käy tasaiseen.
Siitä toisesta korjaamosta. Kärjet oli vaihdettu. Ajoituksia ei kuulemma pystynyt kattomaan ennekui oli putsattu paskat pois eestä. Samoin keskipakosäätäjän puhdistus arvellutti tätä mekaanikkoa. Jääköön nyt kumminkin se korjaamon nimi mainitsematta. "Todisteet" ovat sana sanaa vastaan, niin en halua omaa mainetta pilata "perättömillä lausunnoilla". TIEDÄN kuitenkin minne EN vie autoani enää koskaan!

W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
W123 200 1979
W115 200B 1969
W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Re: W124 250TD alkoi rynkyttää kylmänä
Joo ei sitä keskipakosäädintä ole mitään järkeä puhistella tai muutenkaan irrotella. Eihän tuossa ajotuksen kahtomisessa paljon putsaamista ole? Kampuran hihnapyörän kun vaan putsaa niin näkee ne numerot. Pumpun laakeriviat ainakin aiheuttaa nykimistä ja käynnin pätkimistä. Samoten jos on jakoketju jääny löysälle.Vesa K kirjoitti:Nyt kävi auto toisella pajalla.
Tehtiin se forte pesu. Auttoi hieman käyntiin. Kyseessä ois ilmeisesti pumpun liian suuri hajonta tyhjäkäynnillä. Se voi korjautua ihan säätämällä tai sitten sinne joutuu vaihtamaan osia, jos ovat kuluneet. Pitänee ajella vähän aikaa ja kuulostella oiretta. Eikä se tyhjäkäynninsäädin ole se syypää. Kun kiekat nousee 1500r/min kone käy tasaiseen.
Siitä toisesta korjaamosta. Kärjet oli vaihdettu. Ajoituksia ei kuulemma pystynyt kattomaan ennekui oli putsattu paskat pois eestä. Samoin keskipakosäätäjän puhdistus arvellutti tätä mekaanikkoa. Jääköön nyt kumminkin se korjaamon nimi mainitsematta. "Todisteet" ovat sana sanaa vastaan, niin en halua omaa mainetta pilata "perättömillä lausunnoilla". TIEDÄN kuitenkin minne EN vie autoani enää koskaan!
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103