W211 Vikakoodeista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hanomakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 14.06.2009 22:17
Paikkakunta: eteläkarjala

W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja Hanomakki »

Onko kellään kokemusta P2511 vikakoodista? pukkaa kovat sauhut ja menee vikatilaan
Viimeksi muokannut Hanomakki, Pe 20.01.2012 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hanomakki kirjoitti:Onko kellään kokemusta P2511 vikakoodista? pukkakaa kovat sauhut ja menee vikatilaan
Mikähän(malli, ikä, kone)on mistä koodi on peräisin ?
ilman tarkempia tietoja Pakokaasun kierätyksen kanssa on tekemisissä(sen valvonnan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hanomakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 14.06.2009 22:17
Paikkakunta: eteläkarjala

Re: Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja Hanomakki »

Pitäis olla siulle tuttu kaasuteltiin sauhuja joskus 2v sitten :) eli 211 -03 220cdi pakokaasu kierrätys pitäis olla ohitettu,mutta akut on olleet tyhjänä eli voisikohan unohtaa?koodi otettiin jollain bocshin laitteella
Avatar
Hanomakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 14.06.2009 22:17
Paikkakunta: eteläkarjala

Re: Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja Hanomakki »

Lisäksi vielä.Kylmänä onnistuu nollaus mutta käyntilämmössä ei.Missäkähän kohtaa se valvonta on?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hanomakki kirjoitti:Pitäis olla siulle tuttu kaasuteltiin sauhuja joskus 2v sitten :) eli 211 -03 220cdi pakokaasu kierrätys pitäis olla ohitettu,mutta akut on olleet tyhjänä eli voisikohan unohtaa?koodi otettiin jollain bocshin laitteella
Olikin jotenkin tuttun olinen nimimerkki ihan kaikkia autoja ei muista mistä vikoja etsinyt(edes viimeisen 2kk aikana) :)
Kierrätys siis poispäältä niin onkos se ventiili missä kunnossa, ei päästä paineitaläpi?
kokeilitko niin että nollaa viat ja sitten vikatakaisin päälle ja uusi koodin luku?
jos sama tulee takaisin niin ei johdu akun irti otosta(ja siten on vielä se että kuinka luotetava se koodi on)
antreiten johdot kannatta tarkistella, mitäs arvoja ilmamassa mittari näyttää vian tullesa?
kattelen ton vikakoodin tarkemmin kun sopiva väli tulee

(olikos sama tapaus mikä oli silloin puoli suomea käynnyt tutkailtavan?)


E:
Lisäksi vielä.Kylmänä onnistuu nollaus mutta käyntilämmössä ei.Missäkähän kohtaa se valvonta on?
ilmamassa mittarilla valvoo
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hanomakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 14.06.2009 22:17
Paikkakunta: eteläkarjala

Re: Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja Hanomakki »

JOO sama lintta:)se vika löyty turbon säätimestä (ohivuotoa johdoissa,annoit niistä kuvat mukaan)Kiitos sinun.
Nollattiin kylmänä ja tuli sama koodi takas kun lämpesi ja tarkistettiin koodit.johto hapettumia epäilen kans pitää illalla käydä liittimet läpi varsinkin sen erg.n. Tuli mieleen et voiko massamittari olla rikki antamatta vika koodeja eli huijaa väärillä arvoilla.Kiitos jo etukäteen
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hanomakki kirjoitti:JOO sama lintta:)se vika löyty turbon säätimestä (ohivuotoa johdoissa,annoit niistä kuvat mukaan)Kiitos sinun.
Nollattiin kylmänä ja tuli sama koodi takas kun lämpesi ja tarkistettiin koodit.johto hapettumia epäilen kans pitää illalla käydä liittimet läpi varsinkin sen erg.n. Tuli mieleen et voiko massamittari olla rikki antamatta vika koodeja eli huijaa väärillä arvoilla.Kiitos jo etukäteen
Voi ja melko usein on (sen saa varmisteltu jos pääsee niitä mittaus arvoja tutkailemaan jos sieltä tulee yhtään järjelistä singnalia niin ei anna vika koodia"oltava totaali rikki enne kuin tulee koodi")
sen ilmamassa mittarin johdot tarkista myös(usein ovat siitä liitemen läheltä eristeet huonossa kunnossa)

Hyvä että käynnistä kuusen alla oli apuja :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hanomakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 14.06.2009 22:17
Paikkakunta: eteläkarjala

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja Hanomakki »

Nonnii liitokset ja johdot tarkisteltu ei silmämääräistä vikaa ja veholassa käytetty.Saatiin nollattua lämpimänä samaa koodia näytti eli 2511-001 eli pakokaasun takaisin kierrätyksen säädin.säädin ilmoittaa viasta.semmoset koodit tuli ja kun huoltomies kävi kokeileen niin ei saanut pitoja rattaaseen eli ei tullut uutta koodia,itse kävin polkemassa jarrujen kera eli kunnon vastuksen kanssa niin luettavaa riitti eli luistonestoista,jarrujutuista...ja se erg mutta itsellä on semmonen mielikuva että se erg on ohitettu miten se voi silti reagoida??vai onko noi viritykset sitten niin kireet että erg pitäis tulpata?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kattelin koodit ja viitta EGR ventiilin asento singalin katkoksiin,
EGR jis on poispäält niin yleensä sähköosan pitääolla silti kunnosa,
Ventiili voi myös aueta paineesta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hanomakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 14.06.2009 22:17
Paikkakunta: eteläkarjala

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja Hanomakki »

Jos se erg venttiili aukee paineesta niin se massamittarikö ilmoittaa poikkeamasta ja kun erg on ohitettu ilmoittaa vikatilan kun ei saa yhteyttä vai mitenkähän se ohitus on ecuun laitettu?
Itse aattelin kun katteja ei ole (Putsattu)että pakopaineet nousee niin et erg antaa lävitte
voisikoha sitä ergtä pakottaa siihen kiinni asentoon esim jollain jousella? ensin täytyy varmaan testata ettei hilut liiku
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos KATit on tukossa niin voi paine nousta liikaa,
(yleensä, ohjelmaahan ei voitu tarkistella "MPPS huollossa"
Egr sähkö osan pitää olla kunnossa niin että voi tehdä itse testin
(se mootori vaikka olla pois paikastaan, jossain vaan johdon pääsä)
Sen asenosta tulee singnaali(mikä vaikuttais puuttuvan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja dealer »

samaa koodia näytti eli 2511-001 eli pakokaasun takaisin kierrätyksen säädin.säädin ilmoittaa viasta
Tuon vikakoodin löytyessä olen vaihtanut kyseisen osan uuteen jonka jälkeen auto toimii taas.
Joskus kokeiltiin puhdistaa säädin mutta kohta oli taas vikatila päällä samasta syystä.

En tiedä onko sattunut yhtään autoa jossa olisi ohjelmaa sorkittu enemmälti, ilmeisesti se aiheuttaa vaikeuksia sinänsä yksinkertaisen vian korjaamiseen :roll:
wiimax.fi
Avatar
Hanomakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 14.06.2009 22:17
Paikkakunta: eteläkarjala

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja Hanomakki »

Kiitoksia vastauksista.Vaihdan erg uutteen,tuntuu vaan tuo uusi 515eur veholassa hinta korkealta jos sen turhaa vaihtaa siksi varmistelen
Voisiko joku ohjelmointi guru selvittää miten se erg.n ohitus käytössä toimii esim,rajoitetaanko kierrätys aikaa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hanomakki kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.Vaihdan erg uutteen,tuntuu vaan tuo uusi 515eur veholassa hinta korkealta jos sen turhaa vaihtaa siksi varmistelen
Voisiko joku ohjelmointi guru selvittää miten se erg.n ohitus käytössä toimii esim,rajoitetaanko kierrätys aikaa?
Kokeile ensin jostain toisesta autosta lainata se ja
Älä uuttaosta homaa vaan käytetty ehjä sähkömottori,
sitten pistää sen jonnekin sopivaan paikkaan(kunhan sillä on tilaa tehdä liikenssä)
tai paikallen mutta yhdys vipu irti siitä ventiilin ja mootorin välistä
(varmistaa ventiilin kiinni pysymisen jumitamalla)

homma yleensä menne niin että nostetaan puhtaan ilman pyynti niin ylös että ei halua sitä pakokaasua sinne sekaan
(puhtaan ilman osuusta valvotaan ilamassa mittarilla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:
samaa koodia näytti eli 2511-001 eli pakokaasun takaisin kierrätyksen säädin.säädin ilmoittaa viasta
Tuon vikakoodin löytyessä olen vaihtanut kyseisen osan uuteen jonka jälkeen auto toimii taas.
Joskus kokeiltiin puhdistaa säädin mutta kohta oli taas vikatila päällä samasta syystä.

En tiedä onko sattunut yhtään autoa jossa olisi ohjelmaa sorkittu enemmälti, ilmeisesti se aiheuttaa vaikeuksia sinänsä yksinkertaisen vian korjaamiseen :roll:
Ventiilin puhdistaminen ei yleensä auta tähän(P2511) singali vaivaan,
pitäis saada siellä säätö moottorin piirilevyllä oleva mootorin asenotunistin systeemi elvytettyä(vaihtuu toki samalla kun vaihtaa koko ventiilin ;) )

ohjelmasta kun on kierrätys ronkittu pois päältä
(mitä ei tässä autosa pässyt ohjelmasta tarkistamaan tilapäisen työkalu vajauksen takia)
riittää että se sähkö puoli on ehjä itse ventiili saa olla kuinka likainen/jumissa (kunhan on jumitunut kiinni asentoon)

Jos vaki auton säädin on jumittunut likaisuuttaan on se yleensä ollut sen verran kulunut että puhdistus auttaa vaan hetken jos samlla ei ohjelmasta kierrätystä pistä pois päältä :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hanomakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 14.06.2009 22:17
Paikkakunta: eteläkarjala

Re: W211 Vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja Hanomakki »

kl-varaosassa näytti olevan kohtuuhintaan ks. osa haen maanantaina työreissun yhteydessä uuden ja sitten katotaan miten käyttäytyy.
Onko siellä kuusenalla työkalut kunnossa jos sitä sukuloimisreissulla koitettas kattoa mitä tähän linttaan on muutettu?Kiitoksia selventävästä vastauksesta.
Vastaa Viestiin