Kävin tuota katsomassa ihan kaupanteko mielessä, rahatkin valmiina. Hintahan on tyyris mutta kuten usein, niin liike tulee vastaan vaihtoautohyvityksessä hyvin, näin oli myös mun tapauksessa.
No kokemusta on kertynyt jo C-sarjalaisesta ja paljon tietoa luettu C32-mallista, joten olin hyvin valmistautunut. Auto on tuotu Saksasta viime kesänä ja huoltokirja löytyy. Huoltokirja ei tosin antanut hirveän vakuuttavaa kuvaa taustasta. Ilmoituksessa puhuttiin kaksista renkaista, joka pitää paikkansa, mutta vanteita on vaan yksi setti... Kesäkumeina ajokuntoiset 235/45/17 ja 245/40/17, talvikumeina uudet Nankang (???) kitkat 225/45/17 ja 235/45/17. Ja sitten löydöksiin:
- ruostetta löytyi C-sarjan vakiopaikoista, eli ovien helmat ja lokareiden kaaret, ei kuitenkaan hälyttävissä määrin. Konepelti ja katto olivat yllättävän hyvässä kunnossa.
- jarrulevyt ovat vaihdon tarpeessa, palat menettelee vielä. Melkein vaihtaisin samalla kertaa jos hommaan alkaa.
- Konehuone näytti siistiltä MUTTA... ja nyt lähtee. Öljyntäyttökorkki täynnä vaaleaa limaa, eli tiivisteet vuotaa ja jäähdytin nestettä pääsee öljyn sekaan


- sähköpuolella kattoluukku kiukuttelee, ei suostunut aukeamaan kokonaan. Ikkunan avauspainike lentää paikaltaan kun sitä käytti. Penkinlämmittimet, en saanut oikein käsitystä toimiko ne vain lämpenikö ne mun persuksesta.
- varoituskolmia palasina takakontissa
Näiden löydösten, varsinkin konetta koskevien perusteella, en edes viitsinyt lähteä koeajolle

edit: tuo öljykorkin lima saattaa johtua myös lyhyestä pätkäajosta talvella ja ulkona seisottamisesta. Vesihöyry tiivistyy kopan yläosaan ja tekee limaa sinne.
edit: 08.04.2012, pyyntihinta tippunut 3000€