w460 om617 -> om606 Akselien vaihto, tehosetupin mietintää
w460 om617 -> om606 Akselien vaihto, tehosetupin mietintää
Tässä projektissa vaihdetaan w460 geehen vanhan om617 tilalle om606 eemelistä.
Alunperin oli tarkoitus turbottaa tuo om617, mutta kuinkas ollakkaan kun osat sai käpälään kerkes moottori keskeyttää toimintansa ennenkuin ehti ees tarjoilla puhallinta. Kyseessä oli kovalla kolinalla ja isolla savulla höystetty irtisanoutuminen, joten auto tuotiin halliin ja nostettiin vanha maamoottori hallin nurkkaan häpeämään.
Sitte alkoikin armoton tekniikan metsästys, kunnes samasta kylästä sattui löytymään 1998 eemeli, jolle oli puolestaan tarjoiltu 50 m kivirakkaa ja muutama kohtuukokonen puukasvi. Auton perseessä oli 300td lätkä (tosin teipillä kiini), joka nosti odotukset ja pellin alle sorkkaraudan avustuksella vilkaisu tuotti toivotun lopputuloksen; alkuperäinen om606 turbolla. Eemeli kiskottiin kolme renkaisena kipinöiden saattelemana hallille ja tältä se näytti:
Purkuoperaation jälkeen om606 killuu norsun nokassa ja käy ilmi tuhot; uus öljypohja ja öljypumppu. Aika pienellä selvittiin, tuohon päälle vielä vesipumppu, moniurahihna ja öljypumpun ketju.
Kuvissa näkyvä sähköohjattu 5v automaatti on myynnissä kuten myös tuo sähköohjattu pumppu. Ellei sitte jollaki ole heittää sähkökaavioita noitten ja sähkökaasupolkimen kytkennöistä?
Helppouden vuoksi olis ajatuksena vaihtaa tuon sähkölaatikon tilalle 5v iso manuaali ja syöttöpumppu om603:sta turbosta vivustoineen.
Onko jollain tietoa käykö vanhempi om603:n iso manuaali vitonen tuon om606 perään?
Jos jollain on tuon 606 perään käypänen 5v manuaali tai perinteinen EI sähköohjattu automaatti, voin ostaa pois. Syöttöpumppu onkin jo tiedossa.
Alunperin oli tarkoitus turbottaa tuo om617, mutta kuinkas ollakkaan kun osat sai käpälään kerkes moottori keskeyttää toimintansa ennenkuin ehti ees tarjoilla puhallinta. Kyseessä oli kovalla kolinalla ja isolla savulla höystetty irtisanoutuminen, joten auto tuotiin halliin ja nostettiin vanha maamoottori hallin nurkkaan häpeämään.
Sitte alkoikin armoton tekniikan metsästys, kunnes samasta kylästä sattui löytymään 1998 eemeli, jolle oli puolestaan tarjoiltu 50 m kivirakkaa ja muutama kohtuukokonen puukasvi. Auton perseessä oli 300td lätkä (tosin teipillä kiini), joka nosti odotukset ja pellin alle sorkkaraudan avustuksella vilkaisu tuotti toivotun lopputuloksen; alkuperäinen om606 turbolla. Eemeli kiskottiin kolme renkaisena kipinöiden saattelemana hallille ja tältä se näytti:
Purkuoperaation jälkeen om606 killuu norsun nokassa ja käy ilmi tuhot; uus öljypohja ja öljypumppu. Aika pienellä selvittiin, tuohon päälle vielä vesipumppu, moniurahihna ja öljypumpun ketju.
Kuvissa näkyvä sähköohjattu 5v automaatti on myynnissä kuten myös tuo sähköohjattu pumppu. Ellei sitte jollaki ole heittää sähkökaavioita noitten ja sähkökaasupolkimen kytkennöistä?
Helppouden vuoksi olis ajatuksena vaihtaa tuon sähkölaatikon tilalle 5v iso manuaali ja syöttöpumppu om603:sta turbosta vivustoineen.
Onko jollain tietoa käykö vanhempi om603:n iso manuaali vitonen tuon om606 perään?
Jos jollain on tuon 606 perään käypänen 5v manuaali tai perinteinen EI sähköohjattu automaatti, voin ostaa pois. Syöttöpumppu onkin jo tiedossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut mikaman, Su 17.06.2018 15:53. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Re: w460 om617 -> om606
Käy.mikaman kirjoitti:
Onko jollain tietoa käykö vanhempi om603:n iso manuaali vitonen tuon om606 perään?.
Kierroslukuanturin voi joutua ottamaan pois siitä reiästänsä jotta manuaalin vauhtipyörä menee paikoilleen.
Mutta sitähän ei mekaanisella pumpulla edes tarvi.
Re: w460 om617 -> om606
Jos meinaat koneesta ottaa enemmän voimaa ja haluat vähän enemmän ajomukavuutta niin pumpussa kannattaa sitten olla nykimisenesto. Tämä siis vain jos laitat manuaalilootan. On aika veemäinen yhistelmä tuo manuaalilaatikko ja 7mm/8mm elementit pumpussa ilman nykimisenestoa. Sillon kun on kaasu niin herkkä ettet voi ajaa nykimättä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w460 om617 -> om606
Miälenkiintonen prokkis, Laita se sähköloota! 

Re: w460 om617 -> om606
Kiitän! Nyt varmistu sekin, eli kunkun jatkoksi lupsahtaa isovitonen manuaalina.Mika.T kirjoitti:Käy.mikaman kirjoitti:
Onko jollain tietoa käykö vanhempi om603:n iso manuaali vitonen tuon om606 perään?.
Kardaania täytyy varmaan hiukkasen lyhentää, jos moottorin kannakkeita ei pysty siirtämään eteenpäin.
Re: w460 om617 -> om606
Ihan vakiona olis tarkotus pitää, turhan kalliita nuo geen kardaanit ja vetarit napsutella poikki... =)Siekkinen kirjoitti:Jos meinaat koneesta ottaa enemmän voimaa ja haluat vähän enemmän ajomukavuutta niin pumpussa kannattaa sitten olla nykimisenesto. Tämä siis vain jos laitat manuaalilootan. On aika veemäinen yhistelmä tuo manuaalilaatikko ja 7mm/8mm elementit pumpussa ilman nykimisenestoa. Sillon kun on kaasu niin herkkä ettet voi ajaa nykimättä.
Eli eipä tuota nykimisenestoa varmaan tarvi?
Re: w460 om617 -> om606
Ei se sitten niin tärkeä ole.mikaman kirjoitti:Ihan vakiona olis tarkotus pitää, turhan kalliita nuo geen kardaanit ja vetarit napsutella poikki... =)Siekkinen kirjoitti:Jos meinaat koneesta ottaa enemmän voimaa ja haluat vähän enemmän ajomukavuutta niin pumpussa kannattaa sitten olla nykimisenesto. Tämä siis vain jos laitat manuaalilootan. On aika veemäinen yhistelmä tuo manuaalilaatikko ja 7mm/8mm elementit pumpussa ilman nykimisenestoa. Sillon kun on kaasu niin herkkä ettet voi ajaa nykimättä.
Eli eipä tuota nykimisenestoa varmaan tarvi?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w460 om617 -> om606
Tosiaan jos jollain on tarjota om606 ehjää öljypohjaa niin voin ostaa pois. Saa olla haljennutkin kunhan ei paloja puutu, että hitsaus onnistuu.
Myynnissä olis tuosta tekniikanluovuttajasta sähköloota, sähköpumppu, kunkkuperä+vetarit, kaikki sähköhilppeet, automaatti-ilmastointi ja sisustan osaa.
Myynnissä olis tuosta tekniikanluovuttajasta sähköloota, sähköpumppu, kunkkuperä+vetarit, kaikki sähköhilppeet, automaatti-ilmastointi ja sisustan osaa.
Re: w460 om617 -> om606
Eikös tuohon 606 koneeseen käy myös kapeakantisen OM603:sen öljypohja.
Niitä löytyy todennäköisesti huomattavasti helpommin.
Niitä löytyy todennäköisesti huomattavasti helpommin.
Re: w460 om617 -> om606
Jos käy niin tuosta viidellä kympillä ehjä. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=112382" onclick="window.open(this.href);return false;Mika.T kirjoitti:Eikös tuohon 606 koneeseen käy myös kapeakantisen OM603:sen öljypohja.
Niitä löytyy todennäköisesti huomattavasti helpommin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w460 om617 -> om606
Mika.T kirjoitti:Eikös tuohon 606 koneeseen käy myös kapeakantisen OM603:sen öljypohja.
Niitä löytyy todennäköisesti huomattavasti helpommin.
eikös monivenassa ole pikkusen syvempi öljypohja. eli käy kuhan nostaa vähän öljypumpun putkea ylemmäs.
Re: w460 om617 -> om606
Haittaako tuo öljytilavuuden pienentyminen mitään?jukkis. kirjoitti:eikös monivenassa ole pikkusen syvempi öljypohja. eli käy kuhan nostaa vähän öljypumpun putkea ylemmäs.Mika.T kirjoitti:Eikös tuohon 606 koneeseen käy myös kapeakantisen OM603:sen öljypohja.
Niitä löytyy todennäköisesti huomattavasti helpommin.
Tässä ei ollut paikallaan öljynlauhdutinta ja sellainen kuitenkin projektin aikana asennetaan niin varmaan kompensoi aika hyvin tuon öljypohjan eron?
Houkuttelis tuon 50€ hinnan takia...
Mikä vauhtipyörä tuohon om606 ja 603 manuaalilootan väliin käy? Om603:n vauhtipyörä ja om603:n kytkinpaketti, vai?
Re: w460 om617 -> om606
Asiallinen projekti!!
Lisäähän kuvia sit ku homma edistyy.
Tuossa pari kuvaa Gee Mersun orkkis moottorin korvakoista kutos diisselin kylessä.
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... /right.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/left.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kone paikoillaan orkkis kiinnikkeillä.
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/603.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tekee korvakot ite niin voi hieman koneen paikkaa muuttaa.
~KOS~
p.s.
Ethän oo kiinnostunu myymään noita aluvanteita jotka on Gee:ssä alla tuossa eka kuvassa??
Lisäähän kuvia sit ku homma edistyy.
Tuossa pari kuvaa Gee Mersun orkkis moottorin korvakoista kutos diisselin kylessä.
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... /right.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/left.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kone paikoillaan orkkis kiinnikkeillä.
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/603.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/606.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tekee korvakot ite niin voi hieman koneen paikkaa muuttaa.
~KOS~
p.s.
Ethän oo kiinnostunu myymään noita aluvanteita jotka on Gee:ssä alla tuossa eka kuvassa??
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Re: w460 om617 -> om606
Kiitos kossi kuvista, kyllä noista aina hyötyä on!
Prokkis on edennyt siten, että rahtina on tulossa 5v-manuaali ja vauhtipyörä, om603 syöttöpumppu ja om606 öljypohja.
Öljypumppuki pitäs olla tuloillaan.
Ei noista vanteista voi kyllä luopua, olivat back in the day kohtuullisen kalliit =)
Prokkis on edennyt siten, että rahtina on tulossa 5v-manuaali ja vauhtipyörä, om603 syöttöpumppu ja om606 öljypohja.
Öljypumppuki pitäs olla tuloillaan.
Ei noista vanteista voi kyllä luopua, olivat back in the day kohtuullisen kalliit =)
Re: w460 om617 -> om606
Nyt on kaikki tarvittavat osat tulossa, joten kohta pääsee kasaamaan.
Vaihdan tuon sähköpumpun tilalle tosiaan mekaanisen 603:sta turbosta. Olen etsinyt täältä tietoa ajoituksesta ja hyvin on löytynyt.
Voinko tehdä 606:ssa 603:n pumpun säädön tämän ohjeen avulla:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli arvoksi 13 astetta jykk?
Vaihdan tuon sähköpumpun tilalle tosiaan mekaanisen 603:sta turbosta. Olen etsinyt täältä tietoa ajoituksesta ja hyvin on löytynyt.
Voinko tehdä 606:ssa 603:n pumpun säädön tämän ohjeen avulla:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli arvoksi 13 astetta jykk?
Re: w460 om617 -> om606
Voit. Kaikki menee samalla kaavalla.mikaman kirjoitti:Nyt on kaikki tarvittavat osat tulossa, joten kohta pääsee kasaamaan.
Vaihdan tuon sähköpumpun tilalle tosiaan mekaanisen 603:sta turbosta. Olen etsinyt täältä tietoa ajoituksesta ja hyvin on löytynyt.
Voinko tehdä 606:ssa 603:n pumpun säädön tämän ohjeen avulla:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli arvoksi 13 astetta jykk?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w460 om617 -> om606
Nyt on kaikki osat käpälissä ja pitäs viikonloppuna ruveta kasamaan.
Tietääkö joku, käykö tuon 4 vaihteisen manuaalin vaihteensiirtäjät+keppi tuohon 5 vaihteiseen?
Tuossa vanhassa loovassa, kuten uudessakin, on kolme vipua kyljessä.
Laatikon/kepin paikkaa kyllä voidaan siirtää, mutta käykö noitten siirtäjien "välitykset" päittäin, että löytyy kaikki 5 vaihdetta =)
Tietääkö joku, käykö tuon 4 vaihteisen manuaalin vaihteensiirtäjät+keppi tuohon 5 vaihteiseen?
Tuossa vanhassa loovassa, kuten uudessakin, on kolme vipua kyljessä.
Laatikon/kepin paikkaa kyllä voidaan siirtää, mutta käykö noitten siirtäjien "välitykset" päittäin, että löytyy kaikki 5 vaihdetta =)
Re: w460 om617 -> om606
Ja uus kysymys:
Onko foorumilaiset vaihtanu öljypumpun käyttöketjua? Minkälaisella työkalulla olette niitanneet?
Itse oon niitannu pelkästään motskarin ketjuja, ja nekin vastapainolla ja lyöntitampilla+vasaralla.
Olis edessä vloppuna mm. tuon öljypumpun vaihto ja samalla sen ketjun kun on vähän vioittunut. Neuvoa kaivataan...
Onko foorumilaiset vaihtanu öljypumpun käyttöketjua? Minkälaisella työkalulla olette niitanneet?
Itse oon niitannu pelkästään motskarin ketjuja, ja nekin vastapainolla ja lyöntitampilla+vasaralla.
Olis edessä vloppuna mm. tuon öljypumpun vaihto ja samalla sen ketjun kun on vähän vioittunut. Neuvoa kaivataan...
Re: w460 om617 -> om606
eipä oikein kannata kokeilla lyöntituurnalla sentään... kaippa nyt paikalliselta merkkikorjaamolta tai joku muu kekkä tekee mersuja enemmänkin niin vois lainata siihen kuuluvan niittaus työkalun... ite ainakin sain lainattua veholta kun koneen tein.
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: w460 om617 -> om606
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: w460 om617 -> om606
Onpas mukava lueskella kun joku muukin laittelee herrasmaasturia! Ite vaihdoin omaan geemelin OM602 kiukaan ja 5 lovisen manuaalin.
Kardaanista sorvattiin kaikki tyssähitsit auki ja osat erilleen, kun tuntui olevan heittoa 3 milliä tehdasasetuksessaan. Tämän jälkeen sorvattiin ainesputkesta kohdistusholkit kardaanin sisään ja mittakellolla kärkien välissä putki suoraks. Sorvissa hitsattuna saa todella suoran ja tämän jälkeen tasapainotukseen! Tuli parempi kun sata jänistä. Vielä uudet ristikot niin avot!
Vaihdekeppi se pitänee teidänkin vaihtaa. Mulla ei ainakaan pelannu nelilovisen kepillä.
Toivottavasti muistat lisätä kuvia tästä muutoksesta.
Kardaanista sorvattiin kaikki tyssähitsit auki ja osat erilleen, kun tuntui olevan heittoa 3 milliä tehdasasetuksessaan. Tämän jälkeen sorvattiin ainesputkesta kohdistusholkit kardaanin sisään ja mittakellolla kärkien välissä putki suoraks. Sorvissa hitsattuna saa todella suoran ja tämän jälkeen tasapainotukseen! Tuli parempi kun sata jänistä. Vielä uudet ristikot niin avot!
Vaihdekeppi se pitänee teidänkin vaihtaa. Mulla ei ainakaan pelannu nelilovisen kepillä.
Toivottavasti muistat lisätä kuvia tästä muutoksesta.
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w460 om617 -> om606
Viikonloppuna saatiin jotain aikaan. Tässä kuvasaldoa ja kerrontaa.
Oli synkkä ja myrskyinen yö, maasta löytyi anaalitap...
...Eiku sähköohjatun pumpun tilalle vaihdettiin mekaaninen 603:sta. Ensin tehtiin 11m poranterään millisellä laikalla kohdistustapille ura.
Ja tässä se on paikallaan pumpussa.
Sitten se asennettiin moottorin kylkeen.
Ylimääräiseksi jäi (myynnissä) 606 sähköohjattu pumppu.
Sitten tuli vesipumpun ja moniurahihnan vuoro.
Ja paikallaan.
Alkuperäinen sähköohjattu automaattilaatikko otettiin irti (myynnissä).
Ja tilalle laitettiin 300D manuaalin vauhtipyörä ja kytkinpaketti.
Ei ollut valmiina eikä lauantaina saatu kytkinasetelman kiinnityspultteja, niin asennus jäi pelkän vauhtipyörän osalle.
Öljypumpun ketjun niittaustyökalua ei saanut paikalliselta merkkikorjaamolta lainaan, kun 130 km on liian "kaukana" (?!), joten niitä ei vielä saatu asennettua.
Enempää kuvia ei saa linkitettyä, joten jatketaan seuraavassa postissa.
Oli synkkä ja myrskyinen yö, maasta löytyi anaalitap...
...Eiku sähköohjatun pumpun tilalle vaihdettiin mekaaninen 603:sta. Ensin tehtiin 11m poranterään millisellä laikalla kohdistustapille ura.
Ja tässä se on paikallaan pumpussa.
Sitten se asennettiin moottorin kylkeen.
Ylimääräiseksi jäi (myynnissä) 606 sähköohjattu pumppu.
Sitten tuli vesipumpun ja moniurahihnan vuoro.
Ja paikallaan.
Alkuperäinen sähköohjattu automaattilaatikko otettiin irti (myynnissä).
Ja tilalle laitettiin 300D manuaalin vauhtipyörä ja kytkinpaketti.
Ei ollut valmiina eikä lauantaina saatu kytkinasetelman kiinnityspultteja, niin asennus jäi pelkän vauhtipyörän osalle.
Öljypumpun ketjun niittaustyökalua ei saanut paikalliselta merkkikorjaamolta lainaan, kun 130 km on liian "kaukana" (?!), joten niitä ei vielä saatu asennettua.
Enempää kuvia ei saa linkitettyä, joten jatketaan seuraavassa postissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w460 om617 -> om606
Ei noin paljon hyvää, etteikö jotain huonoakin.
Ostin nimeltämainitsemattomalta foorumilaiselta "ehjän" öljypohjan, mutta eipä se niin "ehjä" ollutkaan mitä piti. Halkihan se oli ja huolella.
Ilmeisesti saanut pusun etukulmaan entisellä käyttäjällä.
Pitää soittaa myyjälle ja neuvotella miten tässä menetellään. Öljypohja oli saapuessaan niin paksun paskasen öljykerroksen peittämä, ettei myyjä välttämättä ole huomannut sen olevan halki. Hieman kyllä epäilyttää...
Alumiinihitsaus onnistuu meiltä, mutta kuinkahan tuo rupeaa pitämään kun kuitenkin jonkun verran vääntyilee hitsauksen aikana.
Ostin nimeltämainitsemattomalta foorumilaiselta "ehjän" öljypohjan, mutta eipä se niin "ehjä" ollutkaan mitä piti. Halkihan se oli ja huolella.
Ilmeisesti saanut pusun etukulmaan entisellä käyttäjällä.
Pitää soittaa myyjälle ja neuvotella miten tässä menetellään. Öljypohja oli saapuessaan niin paksun paskasen öljykerroksen peittämä, ettei myyjä välttämättä ole huomannut sen olevan halki. Hieman kyllä epäilyttää...
Alumiinihitsaus onnistuu meiltä, mutta kuinkahan tuo rupeaa pitämään kun kuitenkin jonkun verran vääntyilee hitsauksen aikana.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w460 om617 -> om606
Mielenkiintoista tietoa. Herrasmaasturit kunniaan!KassuPeki kirjoitti:Onpas mukava lueskella kun joku muukin laittelee herrasmaasturia! Ite vaihdoin omaan geemelin OM602 kiukaan ja 5 lovisen manuaalin.
Kardaanista sorvattiin kaikki tyssähitsit auki ja osat erilleen, kun tuntui olevan heittoa 3 milliä tehdasasetuksessaan. Tämän jälkeen sorvattiin ainesputkesta kohdistusholkit kardaanin sisään ja mittakellolla kärkien välissä putki suoraks. Sorvissa hitsattuna saa todella suoran ja tämän jälkeen tasapainotukseen! Tuli parempi kun sata jänistä. Vielä uudet ristikot niin avot!
Vaihdekeppi se pitänee teidänkin vaihtaa. Mulla ei ainakaan pelannu nelilovisen kepillä.
Toivottavasti muistat lisätä kuvia tästä muutoksesta.
Vaihdoitko pelkän kepin vai koko vivuston? Oliko "iso" 5-vaihteinen teilläkin? Jos jollain on ylimääräisenä tuohon isoon vitoseen käypästä kepistöä niin otetaan vastaan! Yhdet vivut keppiin asti olis tiedossa, mutta myyjä ei tiedä onko ne kumman mallisesta 5-vaihteisesta getukasta. Onko niillä eroa?
Re: w460 om617 -> om606
Vaihdoin koko vivuston. Ja "iso" 5-lovinen löytyy!
W124 korin vaihdekeppi/vivusto käy pienellä muokkaamisella Geemeliin, mutta wäyrysen kepeistä en tiedä. http://stores.ebay.de/G-W-Mercedes-G-Te ... 513&_pgn=3" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Tuolta mieheltä kun alat kysellä osia niin kyllä löytyy. Itse olen tilannu paljonkin osia kyseiseltä Frank Wiegmanilta ja homma pelaa todella hyvin suosittelen. Varmasti hänen varastostaan löytyy vaihdekeppejä suoraan G-mersuun!

Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w460 om617 -> om606
Laitoitko siihen kampiakselin päähän sen laakerin kun automaatin tilalle tulee manuaali. Tämä tuli minulle mieleen kun itsellä unohtui se laakeri 200d:ssä siihen kepin päähän ja silloin ei automaatti taasen sovi paikalleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606
Mitäh, kuuluuko sinne joku laakerikin? Ei oo ennen tullut kyllä muissa merkeissä vastaan.veskola kirjoitti:Laitoitko siihen kampiakselin päähän sen laakerin kun automaatin tilalle tulee manuaali. Tämä tuli minulle mieleen kun itsellä unohtui se laakeri 200d:ssä siihen kepin päähän ja silloin ei automaatti taasen sovi paikalleen.
Painelaakerihan sinne kyllä tulee, mutta tuleeko joku muukin?
Pulttasin vaan vauhtipyörän suoraan kampiakselin päähän...
En nyt äkkiseltään räjäytyskuvista löytänyt, voisiko joku valottaa?
Re: w460 om617 -> om606
Kyllähän siellä silmälaakeri kuuluis olla... Kytkinakseli ei muuten taho keskittää.
Mercedes-Benz
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
C180 w202
GD250 w460
Vito 115CDI 4X4 w639
Re: w460 om617 -> om606
No voi helvata. Pitääpä käydä KL:stä sellainen hakemassa. Helppo vielä livauttaa paikalleen kun kytkin ei oo vielä paikallaan.
Mitenhän mie tuommosenki laakerin olen onnistunu täysin unohtamaan.
Kiitti veskola!
Mitenhän mie tuommosenki laakerin olen onnistunu täysin unohtamaan.
Kiitti veskola!
Re: w460 om617 -> om606
Silmälaakerin kävin KL:stä ja makso vajaa 5 euroa.
Vivustokin olisi tiedossa.
Öljypohjan varmaan joudun palauttamaan ja hommaamaan jostain uuden tilalle. Eli jos jollain on tarjota om606 turbon öljypohjaa niin voin ostaa pois!
Vivustokin olisi tiedossa.
Öljypohjan varmaan joudun palauttamaan ja hommaamaan jostain uuden tilalle. Eli jos jollain on tarjota om606 turbon öljypohjaa niin voin ostaa pois!