Pakkasten saavuttua alkoi lämpö-ongelmat. Moottori lämpeää varsin hitaasti 85-90 asteeseen. Vaatii ajoa noin 40 km. Lämmityslaitteesta ei tule kuin haalean lämmintä ilmastoinnilla ja manuaallilla vaikka lämmöt on täysillä. Noin 100 km ajon jälkeen lämpiää melko normaalisti. Termostaatti ja vesipumppu vaihdettu muutama kk sitten toiminut ok pakkasiin asti. Jäähdytysnestettä on paisuntasäiliössä mutta ei muoviliuskalirpakkeen yläpään tasalle. Lisätty kerran vesipumpun vaihdon jälkeen. Mikä lienee oikea taso. Ei varoitusvaloja tai ilmoituksia.
Mikähän siellä mättää onkohan w210 tapaiset närhenmunat, kiertovesipumppu vai termari jumissa vai glykolit vaihelaatikossa. Vuosimalli -04
W211:ssa ei oo munia mutta on saman homman toimittava vesiventtiili. Mutta jos kerran kuitenkin loppujen lopuksi antaa kuumaa niin luulis sen silloin toimivan...
Se nesteen taso on tarkotettu siihen lipakkeeseen asti.
Mun väykky on ainakin sellainen että se alkaa antamaan kunnolla kuumaa kabiiniin vasta kun lämmöt nousee lähelle 80...
MiHe kirjoitti:W211:ssa ei oo munia mutta on saman homman toimittava vesiventtiili. Mutta jos kerran kuitenkin loppujen lopuksi antaa kuumaa niin luulis sen silloin toimivan...
Mun juuri eilen vaihdettu vesiventtiili taisi oireilla siten, että lämpöä ei tullut kabiiniiniin enää kuten täysin toimiessaan. Sunnutai-iltana ajelin lenkin ja ihmettelin kovin hailakkaa lämpöä. Maanantaina se ei sitten enää toiminutkaan..