MB190 2.0 (kaasutin), Tulpanjohtojen paikat?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MorfeuZ
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 14.08.2003 16:57
Paikkakunta: Joensuu

MB190 2.0 (kaasutin), Tulpanjohtojen paikat?

Viesti Kirjoittaja MorfeuZ »

Vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpanjohdot. Unohdin siinä kiireessä sitten merkata oikeat tulpanjohtojen paikat virranjakajan kannessa.

Ainakaan kummassakaan kannessa ei ole mitään numeroita, eikä satu olemaan minkäänlaista huolto-ohje kirjaa tms. josta voisin katsoa.

Jos jollain sattus olemaan oikee järjestys paperilla tai muistissa niin helpottas kummasti ja pääsis taas liikenteeseen :)
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Eiköhän tuossakin ole normaali sytytysjärjestys 1 - 3 - 4 - 2.
Kampiakselilla on YKK-merkki, joka kohdalleen. Sitten katsot mihin nokkaan pyörijä osottaa, siihen tulee 1 tai 4. Pyörimissuunta määrää mihin järjestykseen ladot loput.
Jos "veikkaat väärää hevosta", niin polttaa jo imusarjassa, joten ei muuta kuin piuhojen järjestys 1/2 kierrosta eteenpäin, eli vaihdat vastakkaisilla puolilla olevat johdot keskenään.
Jos öljyntäyttöaukosta näet nokkien (venttiilien) liikkeet, niin sekä imu että pako on kiinni silloin kun pitäisi sytyttää. Tai joku tulppa irti ja sormi tulpaksi aukkoon, kun kaveri pyörittää konetta. Kun tuntuu paine, nii se pytty sytyttää seuraavana.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Menee vähän OT puolelle, mutta eikös tuollainen nelisylinterinen normaalisti sammuva moottori pyssää aina samaan asentoon (vai olikos niitä nyt kaksi asentoa), johtuen erinäisistä kampikulmista yms. Muistelisin vaan, että starttikehä taitaa kulua vain tietyistä kohtaa :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

M.K kirjoitti:Menee vähän OT puolelle, mutta eikös tuollainen nelisylinterinen normaalisti sammuva moottori pyssää aina samaan asentoon (vai olikos niitä nyt kaksi asentoa), johtuen erinäisistä kampikulmista yms. Muistelisin vaan, että starttikehä taitaa kulua vain tietyistä kohtaa :roll:
Puristuspaine se koneen pysäyttää, jonka jälkeen tuuppaa jonkun verran takaisin päin; kuinka paljon, riippuu kitkasta, eli likimain koneen lämpötilasta.
Kierroksella noita kohtia on 2, ja jompaan kumpaan jää about 30 asteen tarkkuudella.
En ole kuullut tapauksesta, että starttikehän hampaat olisivat jostakin kohdasta kuluneet loppuun.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Boschin jakajassa on tasopinnassa,mihin jakajan kansi painetaan kiinni(kehällä)stanssattu poikkiviiva kohtaan mistä ykkönen lähtee ja siitä myötäpäivään 1-3-4-2.Edellyttäen tietysti että jakaja on alkuperäisessä asetuksissa hampailla.
Vastaa Viestiin