H.E. von Kuusi kirjoitti:Toisaalta, jos tota oikeen rupeaa laskemaan... Oletetaan vaikka että mese vie l/h tyhjäkäynnillä, niin vuodessa toi lämmittäminen yksinään maksais siinä 130e jos pitäis ton 15min joka aamu vuodesta (eli 365 aamua). Tosta sitten vähennetään hyöty ajon aikaisessa polttoainetaloudessa, kun kone on jo puoliksi lämmennyt - varmasti lähemmäs 1,5l/100km! Siitä sitten laskemaan omien ajokilometrien mukaan, mitä tolle lämmittelylle jää kustannukseks. Eli siis ainakin 10 vuotta pitäis käyttää webastoa, että se maksais ittensä takasin. Ja kuluttaahan sekin dieseliä.
Nosiis juu, tuo nyt oli vaan teoreetisella tasolla... Onhan se käytännössä paljon mukavampi säätää webasto lämmittämään etukäteen, kun käydä aamutakissa laittamassa auto raksuttamaan tyhjää pihalle. Tuntuu jotenkin... väärältä.LopenUupunut kirjoitti:H.E. von Kuusi kirjoitti:Toisaalta, jos tota oikeen rupeaa laskemaan... Oletetaan vaikka että mese vie l/h tyhjäkäynnillä, niin vuodessa toi lämmittäminen yksinään maksais siinä 130e jos pitäis ton 15min joka aamu vuodesta (eli 365 aamua). Tosta sitten vähennetään hyöty ajon aikaisessa polttoainetaloudessa, kun kone on jo puoliksi lämmennyt - varmasti lähemmäs 1,5l/100km! Siitä sitten laskemaan omien ajokilometrien mukaan, mitä tolle lämmittelylle jää kustannukseks. Eli siis ainakin 10 vuotta pitäis käyttää webastoa, että se maksais ittensä takasin. Ja kuluttaahan sekin dieseliä.
Mutta eipä oo haalee.....![]()
Ja nyt on kyllä parasta olla kenenkään laskemati mitään....vattu.
.
sama taktiikka ollut ducaton kanssa aina... joskus tuo ducato kyllä raksuttaa tunnin tai kaksikin tuossa pihalla, jos ei niin kiire ole mihinkään lähteä... pääasia kuitenkin, että sen on saanut käyntiinpera8x kirjoitti:ei ainakaan OM601-603 sarjalaisissa koneissa ole ollut mitään haittaa. jo 5 vuotta tehnyt niin, että aamulla auto tulille, sitten takas sisälle kahville ja puolentunnin päästä lähtö töihin. ahh, lämmin auto, vaihteet menee silmään ja kaikki pelaa. ei tarvi jäisellä laitteella alkaa kihnuttaan. eikä vaikuta kulutukseenkaan mitenkään älyttömästi. ehkä litran puoltoista korkeempi keskikulutus.
kauko ohjatu Webasto on keksity...Hifis kirjoitti:Lohko ja sisälämppäri on keksitty ja itse myöskin käytän sitäw124 200d
moottorikin on keksitty. itse lämmitän sillä moottorin, vaihteiston ja sisätilat. ja kyllä kelpaa lähteä!CDI203 kirjoitti:kauko ohjatu Webasto on keksity...Hifis kirjoitti:Lohko ja sisälämppäri on keksitty ja itse myöskin käytän sitäw124 200d
itse käytän sitä 2-3h päivässä
simoks kirjoitti:Harmi että nää cdi neloset lämpee niin huonosti itellään, niin on pakko olla tuo webasto aina näillä -20 pakkasilla sen puolituntia päälläJos jaksaisin vaivautua kaksi kertaa pihalle niin hyvä olis varmaan pitää eka toi puolituntia ja sitten vaikka 10-15min tyhmäkäyntiä päälle, niin vois se vaihteistokin olla jo sulavampi.
Sama juttu tänään -20 ja hyvin tarkeni ajella paita hihasillanClubKRP kirjoitti:simoks kirjoitti:Harmi että nää cdi neloset lämpee niin huonosti itellään, niin on pakko olla tuo webasto aina näillä -20 pakkasilla sen puolituntia päälläJos jaksaisin vaivautua kaksi kertaa pihalle niin hyvä olis varmaan pitää eka toi puolituntia ja sitten vaikka 10-15min tyhmäkäyntiä päälle, niin vois se vaihteistokin olla jo sulavampi.
Tota ihmettelen? Kun useempi on valitellut et nua on kylmiä ei omani ollut.. en käyttänyt Wepastoa, onkos tua sun vekotin "suomi" vai tuonti peli? Ihan mielen kiinnosta?
Ei ole tarvetta lämmittä jos tallista +22 lähtee voi lähteä suoraan shortseissaLopenUupunut kirjoitti:Autotalli on vielä webastoakin vanhempi keksintö![]()
Ja kun pitää tallissa ja käyttää webastoa plussana....voi lähteä shortseissa![]()
.
No syö ja syö, seittemän ja puolen litran pintaan näillä keleillä. Reaaliarvoltaan parin tonnin auto saa tuon verran kuluttaakin.JohaT kirjoitti:vanhat röntät syö löpöä mutta riittää niissä lämmintäkin..
sikäli mikäli 89vm johtotähdestä löytyy webastoa... -.-CDI203 kirjoitti:kauko ohjatu Webasto on keksity...Hifis kirjoitti:Lohko ja sisälämppäri on keksitty ja itse myöskin käytän sitäw124 200d
itse käytän sitä 2-3h päivässä
Kesä(ilma) on keksitty, maanosasta vaan riippuu milloin se on. Taikka taksi/linja-autoCDI203 kirjoitti:Ei ole tarvetta lämmittä jos tallista +22 lähtee voi lähteä suoraan shortseissaLopenUupunut kirjoitti:Autotalli on vielä webastoakin vanhempi keksintö![]()
Ja kun pitää tallissa ja käyttää webastoa plussana....voi lähteä shortseissa![]()
.
mukan kuljetettava talli olisi kätevä... onneksi voi laittaa webaston päälle siellä missä sitä ei ole ja jättä vielä auton käymään
ootteko te kulkeneet tälläisellä ilmalla töissäLopenUupunut kirjoitti:Joo ei jaksa huomenna töihin....rokulipvä siis.![]()
.