W211 ja tuuletin vinkuu?
W211 ja tuuletin vinkuu?
Mikä mahtaa olla vialla (tai mitä pitäisi tehdä) kun W211:sen (-04) lämmityslaite kylmällä käynnistettäessä
alkaa pitämään aivan helvetinmoista ääntä? Ääni yleensä lakkaa, kun starttaa auton uudestaan tai laittaa
lämmityslaitteen moottorin pois pyörimästä (säätää kojelaudan nappulasta nollille). Ääni tulee yleensä vain silloin, kun on vähän enemmän pakkasta.
Lämpimillä keleillä ko vikaa ei ole. Itse tuossa mietin, että jos puhaltimen moottori pyörii kuivana, niin pystyiskö sitä yhtään voidella? Ja jos pystyy niin
mikä olisi hyvää voidetta sinne?
alkaa pitämään aivan helvetinmoista ääntä? Ääni yleensä lakkaa, kun starttaa auton uudestaan tai laittaa
lämmityslaitteen moottorin pois pyörimästä (säätää kojelaudan nappulasta nollille). Ääni tulee yleensä vain silloin, kun on vähän enemmän pakkasta.
Lämpimillä keleillä ko vikaa ei ole. Itse tuossa mietin, että jos puhaltimen moottori pyörii kuivana, niin pystyiskö sitä yhtään voidella? Ja jos pystyy niin
mikä olisi hyvää voidetta sinne?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja tuuletin vinkuu?
Oma ainakin hiljeni voitelulla ja kohta jo vuoden ollut hiljaa/vikisemättä. En nyt muista mitä voiteluainetta suhautin puhaltimen laakereille, mutta jotainhan se näitä tavallisia suihkepulloja oli (teflon, silikoni, vaseliini). Ruosteirrotus/voiteluainetta se ei kuitenkaan ollut! Se tosin on vain ensiapua, mutta työnä 15-30 min kaikkineen. Ei se juuri ota jos ei annakaan.
EQB 300 4-matic -23
Kiitos tiedosta. Kuinkas pääsen käsiksi "kohteeseen"?
Viimeksi muokannut Jacka, To 02.02.2012 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vänkärin jalkatila, T20 torx ja notkeat työasennot + n. 1/2 tuntia aikaa. Ainakin vuoden on minun tekohengitys/rasvaus antanut onnistuneesti lisäaikaa puhaltimelle.Jacka kirjoitti:Kiitos tiedosta. Kuinkas pääsen käsiksi "kohteesen"?
Aseöljy on hyvä voiteluaine pysyy notkeana pakkasellakin. Katsottava ettei sisällä kuparinpoistoainetta, saattaa laakeri olla nopeasti väljä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Otin käteeni äsken tuon tuulettimen moottorin. Meneekö/valuuko notkea öljy oikeaan paikkaan, jos laitan ""lääkeruiskulla" sitä tuolta siivikon päästä (puhaltimen moottorin yläpäästä) aksilalle? =0
Siis sen siivikon alapuolella olevaan "kuppiin".
Jacka kirjoitti:Otin käteeni äsken tuon tuulettimen moottorin. Meneekö/valuuko notkea öljy oikeaan paikkaan, jos laitan ""lääkeruiskulla" sitä tuolta siivikon päästä (puhaltimen moottorin yläpäästä) aksilalle? =0
Eipä siellä oikein hirveästi muita mahdollisuuksia taida ollakkaan mihin öljyä ruikkia...toki siihen akselin alapäähänkin kannattaa yrittää laittaa. Ainakin minulla auttoi kun nuo paikat öljyä sai. Ensimmäisen kerran tekohengityksessä en ottanut edes moottoria irti vaan annoin puhaltimen pyöriä ja ruikin öljyä siihen akselin alapäähän joka näkyvillä pyörii. Sinne sitä öljyä meni eli liekö noussut sopivasti akselin vartta pitkin?
No näköjänsä se öljy onnistuneesti valui sieltä lämmityslaitteen moottorin yläpäässä olevasta "kupista" oikeisiin paikkoihin maan vetovoiman ansiosta.
Eipä enää eilen eikä tänään vinkunut/kitissyt lämmityslaitteen moottori. Yllättävän helppo homma oli. Suosittelen kaikille, jos näin vähällä hommalla
saa lämmityslaitteen moottorin kuntoon tai edes pitkästi lisää elinaikaa...
Eipä enää eilen eikä tänään vinkunut/kitissyt lämmityslaitteen moottori. Yllättävän helppo homma oli. Suosittelen kaikille, jos näin vähällä hommalla
Kyllä kannatti kirjoittaa tänne, että hyvin pelaa lämmittimen moottori ja korjaustyö. Pelasi se. Viikon =) Nyt ei toimi kuin pienillä kierroksilla, ja vähän kun laittaa enemmän tehoa, niin lakkaa kokonaan pyörimästä. Jotenkin se tuulettajan moottorin pyörimisnopeus aaltoileekin samalla kun se pyörii. Mikähän on nyt vialla?
Viimeksi muokannut Jacka, Ti 14.02.2012 07:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiilet loppu.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Ja seuraava kysymys. Saako hiilet vaihdettua?sompio kirjoitti:Hiilet loppu.
Varmaankaan ei löydy varaosana mutta sopivia hiiliä löytynee jostakin ja voi myös isommista pienentää. Teettää jonkinverran töitä mutta saa vaihdettua.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mulla menee -7C pakkasraja. Alle sen ei vingu, käsittämätöntä. Itse olen joko odottanut n 3-5min käynnistyksestä ja laittanut päälle (ei vingu) tai sit hetken käyttää täysillä niin vinkuminen loppuu muutaman sekunnin kuluttua.Jacka kirjoitti:No näköjänsä se öljy onnistuneesti valui sieltä lämmityslaitteen moottorin yläpäässä olevasta "kupista" oikeisiin paikkoihin maan vetovoiman ansiosta.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Vaihdoin autoa tammikuussa e280 cdi 4-matic:iin. Kun näitä pakkasia alko tuleen, niin lämppärin moottori alko vikisemään.
Mulla on finntakuu autossa joten yhteyksiä siihen suuntaan, vein auton kokkolan käyttöautoon jossa vaihtovat
lämppärin moottorin. Tänään tuli kuittaus fintakuulta että saivat laskun.
- puhallin MA2118300908 1kpl hinta 381€
- työ 93€
- tarveaineet 5,33€
- tilinhoitomaksu 5€
- yhteensä 485€
Mulla on finntakuu autossa joten yhteyksiä siihen suuntaan, vein auton kokkolan käyttöautoon jossa vaihtovat
- työ 93€
- tarveaineet 5,33€
- tilinhoitomaksu 5€
- yhteensä 485€
Joo-o. 3 talvea kovemmilla pakkasilla kanssa vinkuu. Offille ja takas päälle niin vinkuna yleensä loppuu kerrasta. Tolla hinnalla voin vielä pari talvea painella sitä offiaHannuIk kirjoitti:Vaihdoin autoa tammikuussa e280 cdi 4-matic:iin. Kun näitä pakkasia alko tuleen, niin lämppärin moottori alko vikisemään.
- työ 93€
- tarveaineet 5,33€
- tilinhoitomaksu 5€
- yhteensä 485€

W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92