W210 320cdi webaston paikallistaminen
Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen
Onko pre-facelifteissä jo cdi-koneita? Joka tapauksessa minun auto on vuosimallia 2000, ensirekisteröity oliko 8tai9/2000 ruotsissa ja siinä on tuo polttoainekäyttöisen lisälämmittimen napin ohjekirjan sivu täysin samanlainen kuin temperan postaamassa, vain sveduksi.
-w124 E420 sedan
Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen
Minkähän lainen se on laita kuva tänne niin selviää voi olla vaikka eberin nappulat
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen
Oma suomenkilinenkin on kuviltaan samanlainen, tekstiltään erilainen. Ja kai se ruotsinkielinenkin on tekstiltään erilainen. Laitatko siitä kuvan referenssiksi?jarnoman kirjoitti:Onko pre-facelifteissä jo cdi-koneita? Joka tapauksessa minun auto on vuosimallia 2000, ensirekisteröity oliko 8tai9/2000 ruotsissa ja siinä on tuo polttoainekäyttöisen lisälämmittimen napin ohjekirjan sivu täysin samanlainen kuin temperan postaamassa, vain sveduksi.
Periaatteessa rekisteröintipäivä takaa vain sen että valmistuspäivä on myöhempi (paitsi oli tuostakin joku esimerkki jossa valmistuspäivä osoittautui myöhemmäksi kuin rekisteröinti, kyse vähän erikoisemmista paperisotkuista kuitenkin

MBFreaken muuten sanoo että 220CDI:tä on tehty 06/1998-07/1999 ja taas 07/1999-03/2002, kai se facelift tuossa välissä on tullut?
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen
Itsellä S210 E320 CDI valmistettu 05/2000 (facelift), ohjekirja saksaksi mutta sanoo tuosta napista juurikin samaa kuin tempera1:n ohjekirja.
Ainakaan samalta sivualueelta en löytänyt viittausta erilliseen sähkövastukseen tai siihen, että sen saisi jostain napista pois päältä.
Oma toki saksan tuonti ja alkujaankin saksaan tehtailtu.
Täytyypä oikein ihmetellä että onkin hyvin suomennettu kerrankin joku dokumentti. Melkeinpä sanasta sanaan oikein koko rimpsu
Ainakaan samalta sivualueelta en löytänyt viittausta erilliseen sähkövastukseen tai siihen, että sen saisi jostain napista pois päältä.
Oma toki saksan tuonti ja alkujaankin saksaan tehtailtu.
Täytyypä oikein ihmetellä että onkin hyvin suomennettu kerrankin joku dokumentti. Melkeinpä sanasta sanaan oikein koko rimpsu

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen
Katoppa, täällä kohta 400000.tempera1 kirjoitti:Tiedän tosta Webastosta vaan sen että käyn pistämässä sen käsin päälle noin vartti ennen lähtöä johonkin. Ajastinta en tarvi enää koska aamuisin ei ole pakko lähteä mihinkään. Sen toisen nappulan annan olla käyttövalmiina ja silloin kun starttaan auton niin sammutan Webaston. Siellä hurisee joku jos ajan lyhyen matkan ja sammuu noin 10 sek kuluttua. Silloin kun kone ja auton sisätilat ovat lämpimiä niin en ole kuullut mitään hurinoita. Kerran pihalla kun parkkeerasin auton niin jäin juttelemaan naapurin kanssa niin noin 5 min päästä lähti Webasto päälle ja kävi kovaa ja savutti noin minuutin ja sammui sitten. Se oli kai automaattinen nokitus. Muuten auto on pelannut kun enkeli ja mittariin tulee kohta kaikki lukemat kolmosia. Niin auto on E 320 Cdi vm 2000
Noita on kahta lajia oman kokemuksen mukaan. Ilmeisesti sulla on samanlainen versio, kuin mulla tuon ohjekirjan otteen mukaan. Eli on kello, josta saa ajastettua ja päälle koska haluaa.
Sitten on karvalakkimalli, jossa ei ole kelloa, on vain tuo ajonaikainen lisälämmitin. Näitä nähny parikin eri tapausta. Sen saa pois päältä napista, jossa punainen valo. Ja samanlainen nappi on myös tässä kello-versiossa. Taitaa olla niin, että on samassa paikassakin. Tuosta oli myös kuva tuossa sun ylemmässä viestissä.
Näiden kanssa pitäs olla tarkkana, että käyttää "oikein", eli aina vähintään vartti polttoa, jos käyttää. Jos ajaa jotain 5 min lyhyttä matkaa jatkuvasti ja on tuo ajonaikainen lämmitys päällä, niin jossain vaiheessa homma poksahtaa. Eli karstottuu ja palaa rikki. Näin kävi yhelle tutulle. Kauhee sauhu ja poltti autosta vissiin myös sähkölaitteita, koska tuon tapauksen jälkeen oli mystisiä sähkövikoja.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen
Skannaisitko siitä omasta ohjekirjastasi sivun vertailuksi. Tässä omasta vanhasta ohjekirjakopiostani sama sivu.blackslide kirjoitti:Itsellä S210 E320 CDI valmistettu 05/2000 (facelift), ohjekirja saksaksi mutta sanoo tuosta napista juurikin samaa kuin tempera1:n ohjekirja.
Ainakaan samalta sivualueelta en löytänyt viittausta erilliseen sähkövastukseen tai siihen, että sen saisi jostain napista pois päältä.
Oma toki saksan tuonti ja alkujaankin saksaan tehtailtu.
Täytyypä oikein ihmetellä että onkin hyvin suomennettu kerrankin joku dokumentti. Melkeinpä sanasta sanaan oikein koko rimpsu
Huomaa tuossa tempera1:n ohjekirjassa mainittu "hajuongelma", tässä sitä ei enää ole kun sähkölämmittimestä ei tule mitään hajuja vähäisenkään käytön jälkeen. Polttoaineenkulutukseen isolla sähkövastuksella edelleen on vaikutusta (eri asia kuinka paljon).
Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen
Saa tiedon samalta anturilta kuin mittaristossa oleva lämpötilanäyttö. (etupuskurissa oleva anturi)jarnoman kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta tuo ominaisuus vakiona että käynnistyy aina kun on alle +8 jos automaattiasennossa niin käyttääkö samaa lämpötila-anturia kuin mittaristossa oleva ulkolämpönäyttö? Itsellä nimittäin se näyttö on lähes pimeä, vain pari pikseliä näkyy, vai onko näissä samoja pikselivikoja kuin kaikissa omistamissani bemareissa? Eli voiko olla se lämpötila-anturi pimeä?
Jos anturi on oikarissa, niin se näyttää +38 astetta (tai jotain siihen suuntaan, lämmintä kumminkin)
Eli silloin ei kelloton webasto lähde päälle automaattisesti, oli napit missä asennossa tahansa, koska luulee ulkolämpötilan olevan helle lukemissa.
Kellolla varustetut on asia erikseen, niitä voi komennella siitä kellosta.
Jos sinulla siellä tosiaan on kelloton webasto, niin se saa ohjaukset samasta paikasta kuin se sähkökärvennin. Eli käy silloin kun saa tiedon että ulkolämpötila on alle 8 ja moottorin lämpö alle 70 ja "kolmen nuolen napissa" ei ole punaista valoa.
Sama ulkolämpötila anturi ohjaa myös sivupeilien lämmitystä. Toimiiko peilin lämmitys? (toki peililämmityksissä on ollut muitakin vikoja, esim. peilin johtosarjan kuoriutuminen oven läpiviennistä ei ole mikään uus juttu)
Edit: lainaan topikkia sen verran että: Jos joku osaa kertoa niksejä webaston kellon näytön korjaamiseen, niin olen kiinnostunut. (omastani on kadonnut puolet numeroista)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W210 320cdi webaston paikallistaminen
JeremyH kirjoitti:Saa tiedon samalta anturilta kuin mittaristossa oleva lämpötilanäyttö. (etupuskurissa oleva anturi)jarnoman kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta tuo ominaisuus vakiona että käynnistyy aina kun on alle +8 jos automaattiasennossa niin käyttääkö samaa lämpötila-anturia kuin mittaristossa oleva ulkolämpönäyttö? Itsellä nimittäin se näyttö on lähes pimeä, vain pari pikseliä näkyy, vai onko näissä samoja pikselivikoja kuin kaikissa omistamissani bemareissa? Eli voiko olla se lämpötila-anturi pimeä?
Jos anturi on oikarissa, niin se näyttää +38 astetta (tai jotain siihen suuntaan, lämmintä kumminkin)
Eli silloin ei kelloton webasto lähde päälle automaattisesti, oli napit missä asennossa tahansa, koska luulee ulkolämpötilan olevan helle lukemissa.
Kellolla varustetut on asia erikseen, niitä voi komennella siitä kellosta.
Jos sinulla siellä tosiaan on kelloton webasto, niin se saa ohjaukset samasta paikasta kuin se sähkökärvennin. Eli käy silloin kun saa tiedon että ulkolämpötila on alle 8 ja moottorin lämpö alle 70 ja "kolmen nuolen napissa" ei ole punaista valoa.
Sama ulkolämpötila anturi ohjaa myös sivupeilien lämmitystä. Toimiiko peilin lämmitys? (toki peililämmityksissä on ollut muitakin vikoja, esim. peilin johtosarjan kuoriutuminen oven läpiviennistä ei ole mikään uus juttu)
Edit: lainaan topikkia sen verran että: Jos joku osaa kertoa niksejä webaston kellon näytön korjaamiseen, niin olen kiinnostunut. (omastani on kadonnut puolet numeroista)
Joo peilinlämmitys itseasiassa toimii hyvinkin. Mittariston lämpötilanäytössä ei näy kuin miinus merkki. Vissiin pikselivikaa. Webasto tuolla tosiaan on, mutta en ole kuullut sen pöhisevän kertaakaan. Voihan siellä olla se sytytinyksikkö myös karstainen tai rikka. Pitää ensiviikolla kun on pekkasia niin katsella tuo anturi sieltä puskurista.
-w124 E420 sedan