Kurvaa kuusen alle niin tutkaillan mitä siellä tapahtuujalpuri kirjoitti:Olen kohtalaisen uusi Mersun omistaja ja uusi myös tämän forumin jäsenenä
Tuollaisen W220 korisen 03 vuosimallia olevan 55AMG ässän kiikutin saksan tuliaisena marraskuussa.
Olen halvaantunut rintakehästä alaspäin viime kesänä ja vaikka ennen sitä on tullut kaikenlaisia mekaanisia ja sähköisiä huoltotöitä tehtyä, niin nyt on sellaiset tehtävät vähissä kun on tuollainen rajoite.
Autoon on asennettu käsihallintalaitteet joten pystyn niillä ajamaan autoa lähes normaalisti,
mutta huoltotöiden teko ei onnistu ilman apua.
pari kertaa on autoon moottorin vikavalo syttynyt ekalla kerralla syynä oli liian alhainen öljyntaso. autossa ei ilmeisestikkään ole erikseen öljyvaloa? kuittailin kaverini avustuksella sitten sen pois ottamalla akun navan hetkeksi pois ja kun valo ei uudelleen syttynyt niin se öljyntasohan siihen silloin oli syynä, eikö?
nyt näillä pakkasilla ajelu on hieman epäilyttänyt kun olen lukenut juttuja mm. airmaticin toimivuudesta yms. ne kaikki ilma värkit pelaa hienosti ja ennen ajoon lähtöä lämmittelen autoa eberillä, eilen kuitenkin ilmestyi moottorinvikavalo jälleen tauluun, tietenkin ensimmäisenä tuli mieleen se samainen öljyntaso. soitin sitten faijalleni koska hän siinä lähellä asui, että tulisi jeesaamaan.
Mutta öljyä oli ihan riittävästi myllyssä ja kun jälleen sillä akku tempulla nollailtiin niin eipä palanut vika valo enään.
Voiko olla että nämä sähköiset anturit heittää jotain haamuherjoja kovilla pakkasilla?
Olisi kuitenkin kiva tietää hieman enempi aiheesta koska aina ei välttämättä ole se apu niin lähellä.
Staarin nokkaan olisi tuo auto kiva saada.
Asun läntisen-uudenmaan alueella joten joku maestro jolla on star voipi ilmottautua, kun en mielellään vehossa halua asioida.
W220 Kysy&vastaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re:
Jos takakontti on vieläkin lukossa, niin voit koittaa ao ohjetta. En oo varma toimiiko tuossa samanlailla kun väyrysessä, mutta olettaisin että toimiissuvik kirjoitti:Jotain vikaakin autossa onEli siis takaluukku on jämähtänyt lukkoon. Ei aukea avaimella, ovesta eikä itse luukusta. Mikä neuvoksi? Eikös lukko toimi ilmalla? Voisiko joku letku olla poikki/mutkalla?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 98#p681298" onclick="window.open(this.href);return false;
Tietty jos akku on peräkontissa, niin sitte on vaikeempaa...
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
perskuta rallaa, niinhän siinä kävi vaikka täältä monesti lukenut että ne webat ja eberit sitä akkua kuluttelee...
tyhjäksihän se sitten meni juu.
eikai siinä takasin sisään lämmittelemään ja venaamaan että kaveri tulee antamaan sen verran virtaa että saa rohjon käyntiin ja liikkeelle.
Ajelin sitten jotain puolisen tuntia lenkkiä ja siinä matkan varrella tankillakin tuli käytyä, nyt on auto lämpimässä tallissa.
Kysymys kuuluukin että mitäs kaikkea ns.turhia sähkölaitteita ja miten voi tuosta aikalailla runsaasti varustellusta automobiilista sulkea pois käytöstä näillä kovilla pakkasilla?
comandin nyt ainakin, mitä muuta?
tyhjäksihän se sitten meni juu.

eikai siinä takasin sisään lämmittelemään ja venaamaan että kaveri tulee antamaan sen verran virtaa että saa rohjon käyntiin ja liikkeelle.
Ajelin sitten jotain puolisen tuntia lenkkiä ja siinä matkan varrella tankillakin tuli käytyä, nyt on auto lämpimässä tallissa.

Kysymys kuuluukin että mitäs kaikkea ns.turhia sähkölaitteita ja miten voi tuosta aikalailla runsaasti varustellusta automobiilista sulkea pois käytöstä näillä kovilla pakkasilla?
comandin nyt ainakin, mitä muuta?

My ride: W220 S 55AMG '03
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Jos on akkua ja latausjärjestelmä kunnossa niin ei talvella mitään kuluttajia tarvitse pois kytkeä. Laturi tuottaa sähköä sen verran kuin akku ottaa kylmänä vastaan plus se mankka ja muut pakolliset varusteet. Penkkien lämmittimet ja takalasin lämmittimen voi jättää kytkemättä päälle mutta nehän ei itsekseen päälle menekään eli oletin että kyse olisi kuluttajista joita karsitaan normitilaan verrattuna.jalpuri kirjoitti: Kysymys kuuluukin että mitäs kaikkea ns.turhia sähkölaitteita ja miten voi tuosta aikalailla runsaasti varustellusta automobiilista sulkea pois käytöstä näillä kovilla pakkasilla?
comandin nyt ainakin, mitä muuta?
Sähköinen lisälämmitin uudemmissa CDI-koneissa on iso virtasyöppö mutta uusimmissa sitä ei saa ACoff napistakaan pois eikä bensa-AMG:ssä koko laitetta ole.
Re:
Tässäkin vehkeessä takaluukun mekaaninen lukko on rikki ja lataaminen näyttää tulevan talviaikaan tavaksi, ohessa kuva tämänpäiväisestä ssessiosta:ssuvik kirjoitti:Mistä virtaa akulle? Konehuoneessa ei ole paikkoja kaapeleille(?), enkä saa takaluukkua auki koska avain on katkenut sinne

Eli litteä Abiko piuhanpäähän, se 1. tai 2. sulakkeen moottorinpuoleiseen päähän ja laturista 10-15 minuuttia sähköä sisään. Siinä vaiheessa kun jännite alkaa olla 12 voltin paikkeilla, keskuslukituksen pumppu herää ja aukaisee luukun. -25 pakkasella tyhjä akku ottaa virtaa vastaan vähän tai ei ollenkaan joten siinä tapauksessa on odoteltava kauan tai siirrettävä lataaminen lämpimämpään päivään.
Eikä kannata räpsiä tuolla piuhanpäällä tai laturin klipsillä runkoon, tämän ja akun välillä ei ole sulaketta välissä = johto lämpiää äkkiä hehkuvaksi = latausoperaation on oltava koko ajan valvonnassa.
W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Alkaa jo vituttamaan nuo jatkuvat pikku sähköviat. Nyt on ratti ruennut temppuilemaan, tilttaa välillä itsestään ihan yläasentoon, siis siihen "autosta poistumis" moodiin, ja samalla näyttö rävähtää klitoriksen punaiseksi ja varoittaa ettei saisi ajaa. Hetken runkkailun jälkeen ruori rupeaa tottelemaan komentoja, mutta varoitusta näytössä ei saa kuitattua. Mistähän tämäkin johtuu? Mitään asetuksia/säätöjä/kalsareita en ole vaihtanut tai muuttanut..
E350CDI&A180CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Jep ovat tarkkoja sähköstään... ei riitä että laataa tarpeeksi pitää ladata myös oikeen koko ajanRAM kirjoitti:Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
On sen verran halpa palikka että täytynee koittaa tuon vaihtamista. Miten tuon vaihto mahtaa onnistua itse tehtynä? Tuolla tuskin on vaikutusta imuovien toimintaan, mitkä edelleen pelaa miten sattuu. Olen laittanut sen talven piikkiin mutta eipä ne kelien lauhduttuakaan ole korjaantuneet. Löytyykö niihin mitään ideaa mikä mättää?RAM kirjoitti:Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
E350CDI&A180CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Sähköllä ne imuovetkin toimii. Omissa ovissa oli häiriö silloin kun tuli ekat pakkaset, mutta vain hetken. Vaihda se lataussäädin ensin ja katso auttaako. Itse vaihdoin säätimen alakautta, mutta siihen on varmaan yhtä monta tapaa, kuin on tekijää.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Jossakin vanhassa W140 koskevassa ketjussa joku jarmo kertoi että imuovet rupeaa taas pelaamaan (jos ei isompaa mitään isompaa häiriötä) kun käyttää niiden sulaketta irti. Luotankin siihen että joku teistä kertoo toimiiko moinen myös pykälää uudemmassa ja senkin että mikä sulake se on?
E350CDI&A180CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
140:ssähän imuovet toimii ilmalla eikä se sulakkeen irrottaminen autoa korjaa, saattaa vähän aikaa taas toimia mutta kyllä se pumppu pitäisi korjata kun se kuitenkin on edessä.ssuvik kirjoitti:Jossakin vanhassa W140 koskevassa ketjussa joku jarmo kertoi että imuovet rupeaa taas pelaamaan (jos ei isompaa mitään isompaa häiriötä) kun käyttää niiden sulaketta irti. Luotankin siihen että joku teistä kertoo toimiiko moinen myös pykälää uudemmassa ja senkin että mikä sulake se on?
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Mulla syttyi ekan kerran vikavalo viikko sitten perjantaina. Samantein kurvasin piuhan päähän:
Lambdan lämmityspiiri. Lohko 2. tunn. 2. vikaa virtapiirissä.
Kuittaus sammutti valon. Sunnuntaina syttyi taas, maanantaina sammui itsestään.
Jos vielä temppuilee, niin tarttee mennä Star:iin.
Lambdan lämmityspiiri. Lohko 2. tunn. 2. vikaa virtapiirissä.
Kuittaus sammutti valon. Sunnuntaina syttyi taas, maanantaina sammui itsestään.
Jos vielä temppuilee, niin tarttee mennä Star:iin.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Käytin ässää viime viikolla katsastuksessa ja kaikki oli toiminut normaalisti, mutta kun katsastusmies käynnisti auton, heti lävähti varoitukset espistä, basissa ja airmaticista tauluun. Kiva taas siinä selittää, että kyllä ne vielä äsken toimi. Ei auttanut uudelleen käynnistys, mutta lukkojarrutuksen jälkeen alkoivat onneksi taas toimimaan ja auto läpi. Senkoommin ei taas mitään oireita.
Pumpun sulake on numero 62, löytyy oikealta takajalkatilasta. Minulla auttoi pumpun temppuiluun pakkasilla kotelon avaus ja kuivattelu.
Pumpun sulake on numero 62, löytyy oikealta takajalkatilasta. Minulla auttoi pumpun temppuiluun pakkasilla kotelon avaus ja kuivattelu.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Poistettu, en huomannut toista sivua, jossa asia olikin jo hoidettu.jalpuri kirjoitti: Staarin nokkaan olisi tuo auto kiva saada.
Asun läntisen-uudenmaan alueella joten joku maestro jolla on star voipi ilmottautua, kun en mielellään vehossa halua asioida.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kiitokset tästä.der Panzerwagen kirjoitti: Pumpun sulake on numero 62, löytyy oikealta takajalkatilasta. Minulla auttoi pumpun temppuiluun pakkasilla kotelon avaus ja kuivattelu.
E350CDI&A180CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Tuli siinä vaihdettua halogeenit xenoneihin ja samentunut peili kirkkaaseen. Yritin myös ottaa kantaa noiden imuovien ja takaluukun toimimattomuuteen kurkkaamalla takapenkin alle. Siellä tulikin vastaan sellainen johto/boksi hässäkkä, että meni sormi suuhun samantien. Äkkiä penkki takaisin ja mamman kainaloon nyyhkyttämään! Turhattavaa kun ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä..
E350CDI&A180CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
WISistä lukemaan toimintakuvauksia ja korjausohjeita niin pääsee kärryille siitä mikä se hässäkkä on ja mitä sille voisi tehdä.ssuvik kirjoitti:Tuli siinä vaihdettua halogeenit xenoneihin ja samentunut peili kirkkaaseen. Yritin myös ottaa kantaa noiden imuovien ja takaluukun toimimattomuuteen kurkkaamalla takapenkin alle. Siellä tulikin vastaan sellainen johto/boksi hässäkkä, että meni sormi suuhun samantien. Äkkiä penkki takaisin ja mamman kainaloon nyyhkyttämään! Turhattavaa kun ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä..
Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun 

E350CDI&A180CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Tota... Mulla auto kanssa oireili menemällä satunnaisesti mykäksi, kun oli lataussäätimen hiilet loppu.... Eli välillä toimi ja sitten taas ei.
Jos sen vaihtaa, niin kannattaa ostaa aito BOSCH:n osa.
Jos sen vaihtaa, niin kannattaa ostaa aito BOSCH:n osa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re:
Jos ovesta pääsee sisään niin jalka tilassa matton alla on paikka mistä saa laitettua virtaa,ssuvik kirjoitti:Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun
muita paikkoja kone huonessa laturin napa, startin napa, sulake rasia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Re:
Ajattelin noita jysin yläpuolelta löytyviä ohjeita koittaa. Voitko tarkemmin kertoa mistäpäin jalkatilaa virtaa voi antaa? Ja täytynee lataus-säädinkin laittaa vaihtoon..CDI203 kirjoitti:Jos ovesta pääsee sisään niin jalka tilassa matton alla on paikka mistä saa laitettua virtaa,ssuvik kirjoitti:Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun
muita paikkoja kone huonessa laturin napa, startin napa, sulake rasia
E350CDI&A180CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Vänkärin jalkapohjien alta, matot ja alumiininen suojalevy pois.
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Mercedes S 320 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re:
ssuvik kirjoitti:Tuli nyt purettua jalkatilan mattoja hieman pois, jä tälläinen sieltä paljastui. Hölmö kun olen, niin vahingon välttääkseni pitää vielä varmistaa laturin kykennät, miten päin johdot kytketään?
[ [url=http://img685.imageshack.us/img685/5420/20120506061.th.jpg] ][/url]
Myös tälläinen löytyi jalkatilan maton alta![]()
![]()
[ [url=http://img854.imageshack.us/img854/2919/20120506060.th.jpg] ][/url]
Ruosteinen paksu kaapeli on + (tulee akun +navalta voi mittaamalla varmistaa että ei ole mitään omia virityksiä kukaan tehnnyt)
kannatta kurkistaa myös sen muovin alle näkyykö siellä ruostetta tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Re:
Kiitos tästä! - sitten vaan johonkin mihin saa kiinni?CDI203 kirjoitti:Ruosteinen paksu kaapeli on + (tulee akun +navalta voi mittaamalla varmistaa että ei ole mitään omia virityksiä kukaan tehnnyt)
kannatta kurkistaa myös sen muovin alle näkyykö siellä ruostetta tms
E350CDI&A180CDI