Alkoipas huonosti tämä päivä. Muuten moítteetta pelannut farkku nosti moottorin normaalilämpöön tavallista nopeammin, ja syykin alkoi valjeta. Hyttiin ei tule lämmintä. Nesteet oikeanväriset/makuiset ja oikeissa paikoissa, ei tee painetta/kuplia, ei ole vaikutusta onko tyhjäkäynnillä vai kierroksilla. Ei edes haaleata.
Magnettiventtiilin johdonkin käytin pois, ei vaikutusta. Konehuoneen kylkeä nouseva metalliputki on kylmä, kuten nuo munatkin. Muuten letkut normaalilämpöiset.
Autossa automaatti-ilmastointi, koitettu säätää kylmästä kuumaksi ja takaisin monta kertaa, ei muutosta.
Niin, ja toiminut siis moitteetta tähän aamuun asti (tosin nyt oli yli 30 pakkasta)
Edit: Toimii jo, ei tainnnut vaan tykätä pakkasesta, aukes kun laski -21..
w210 290tdt puhaltaa vain kylmää (toimii jo)
w210 290tdt puhaltaa vain kylmää (toimii jo)
Viimeksi muokannut lefa42, La 04.02.2012 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Re: w210 290tdt puhaltaa vain kylmää
Onhan outo.Luulisi kierroksilla edes jotenkin tulevan lämmintä nestettä.
Olikohan mahdollista että kiertovesipumppun rattaat,muoviset jos on niin ratkenneet itse moottorin vesipumpusta jos tämän mallin moottoreissa on käytetty niitä.Tämä on mielestäni ainut mahdollinen vika tai tuulettimen hihna on pois päältä tai poikki.Outo kyllä että samalla pitää muuten olla sähköinen pummppukin rikki.Vielä yksi mahdollisuus on että järjestelmä on osittain jäässä tai hileessä.
Nostaakos moottori lämmöt suorastaan liian ylös?
Olikohan mahdollista että kiertovesipumppun rattaat,muoviset jos on niin ratkenneet itse moottorin vesipumpusta jos tämän mallin moottoreissa on käytetty niitä.Tämä on mielestäni ainut mahdollinen vika tai tuulettimen hihna on pois päältä tai poikki.Outo kyllä että samalla pitää muuten olla sähköinen pummppukin rikki.Vielä yksi mahdollisuus on että järjestelmä on osittain jäässä tai hileessä.
Nostaakos moottori lämmöt suorastaan liian ylös?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 290tdt puhaltaa vain kylmää
Järjestelmä osittain jäässä tai hileessä lienee oikea vastaus. Pakkanen kun antoi periksi, eikä ollut enään kuin -21, alkoi vesi menemään läpi venttiilistä kennolle.
Moottorihan siis lämpesi normaalisti, tavallista nopeammin tottakai, kun lämppärinkennolle ei kuumaa mennyt.
Pitänee siis tarkistaa pakkasnesteen kestävyys ja lisätä hieman glykolin osuutta?
Moottorihan siis lämpesi normaalisti, tavallista nopeammin tottakai, kun lämppärinkennolle ei kuumaa mennyt.
Pitänee siis tarkistaa pakkasnesteen kestävyys ja lisätä hieman glykolin osuutta?
Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04