MB dieselfarmari pakuksi - nyt onnistuu(onnistui... )!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Direktivivetoinen pakettiauto

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

BlueLadystäkin tuli tänään direktiivivetoinen pakettiauto! Paikkaluku 1 + 4 ja marginaaliakin jäi vielä kokonainen kilo.
Vero putosi 530,- eerosta / v 95,-:een. Jesssssss!
Katsastusmaksu 30,- eeroa. Suurin sallittu nopeus on nyt 100 km/h, mutta sitä ei näy muusta kuin rekisteriotteen merkinnästä :roll:

Kerrataan vielä laskukaava:
Kantavuudesta (=kokonaispaino - omapaino) vähennetään ennen -95 käyttöönotetuista 75 kg kuskin painona. Lopusta matkustajien osuus pitää olla alle puolet, ja matkustajan painoksi lasketaan 68 kg.

Eli, jos kantavuus on yli 544 kg ja ennen -95 käyttöönotetuilla yli 619 kg, saa matkustajia kuljettajan lisäksi olla 4 kpl. Pienemmillä kantavuuksilla täytyy penkkejä poistaa tarvittava määrä lopullisesti, eli kiinnitysreiätkin hitsattava umpeen.

Konttorilla ensin jakoivat kantavuuden kahtia ja vähensivät siitä 75 kiloa kuskin painona, jolloin loput riitti vain 3 matkustajaan. Tämä kaava on kuitenkin väärä, koska siinä kuskin paino tulee huomioitua kaksinkertaisena. Oikealla laskukaavalla Ladyn kantavuus riitti 1 + 4:ään.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
tt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 07.12.2003 21:58

Viesti Kirjoittaja tt »

Kannattaa käydä myös vakuutusyhtiössä, meillä laski vakuutus 300e.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

tt kirjoitti:Kannattaa käydä myös vakuutusyhtiössä, meillä laski vakuutus 300e.
Bensamersullekin tulisi siis säästöä pakettiautoksi muuttamisesta. Onkos muuta kuin vakuutusmaksun säästö kun auto on yksityiskäytössä? Kantavuutta on 700kg, joten sen puolesta menisi mainiosti läpi.
Olisihan tuo vähän noloa kun sitten ei saisi ajaa edes puolta huippunopeudesta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

tt kirjoitti:"Kannattaa käydä myös vakuutusyhtiössä, meillä laski vakuutus 300e"

:?

No mutta nyt pitää dealerinkin muuttaa tuo maasturi pakuksi niin joutuupi vakuutusyhtiö maksun puolelle melkein satasen vuodessa.
wiimax.fi
ola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 28.02.2004 02:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Direktivivetoinen pakettiauto

Viesti Kirjoittaja ola »

<Eli, jos kantavuus on yli 544 kg ja ennen -95 käyttöönotetuilla yli 619 kg, saa <matkustajia kuljettajan lisäksi olla 4 kpl. Pienemmillä kantavuuksilla täytyy <penkkejä poistaa tarvittava määrä lopullisesti, eli kiinnitysreiätkin hitsattava <umpeen.

<Konttorilla ensin jakoivat kantavuuden kahtia ja vähensivät siitä 75 kiloa <kuskin painona, jolloin loput riitti vain 3 matkustajaan. Tämä kaava on <kuitenkin väärä, koska siinä kuskin paino tulee huomioitua kaksinkertaisena. <Oikealla laskukaavalla Ladyn kantavuus riitti 1 + 4:ään.[/quote]


Sanokaapas mistä koostuu auton kokonaispaino? Minulla 250 TD -88, kokonaispaino 2080 ja omapaino 1480. Eli ei aivan riitä jotta pakuna sais matkustajia olla 1+4. Saako jollain konstilla kokonaismassaa kasvatettua, että sais rekisteröityä pakettiautoksi??
-------------------------------------------------
MB W124 250 TD aut. -88
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Re: Direktivivetoinen pakettiauto

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

ola kirjoitti: Sanokaapas mistä koostuu auton kokonaispaino? Minulla 250 TD -88, kokonaispaino 2080 ja omapaino 1480. Eli ei aivan riitä jotta pakuna sais matkustajia olla 1+4. Saako jollain konstilla kokonaismassaa kasvatettua, että sais rekisteröityä pakettiautoksi??

Kokonaismassan kasvatus ei onnistu, ainut vaihtoehto on keventää autoa ja viedä vaalle konttorille että omamassaa saadaan pienennettyä rekisteriotteeseen.

Nim. Saman ongelman kanssa painitaan, tosin autona tdt...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Peltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: La 19.04.2003 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

hitsaaminen

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

[quote="dealer"]Jos ei tarvitse viittä istumapaikkaa, on ainakin W124 helppo tehdä tuo 4 hengen paku; takaa kapeampi istuinosa pois, selkänoja alas ja hitsillä lukkoon ala-asentoon.quote]

Mistä kohtaa hitsasit alaasentoon? Saranasta vai mistä?
Näyttää aika ahtaalta paikalta.
W124 250TD -89
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä en ole hitsannut mistään, mutta olen nähnyt tuollalailla tehdyn pakun;
ei tullut katsottua tarpeeksi tarkasti, mutta olisko
niskatuen reikiin laitettu "mutkaraudat"
ja ne oli hitsattu istuinosan alle etupeltiin kiinni.
wiimax.fi
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

Vielä näistä muutoskatsastushommista

Viesti Kirjoittaja juhah »

Omistan w123 farkun 200 d vm 80 ja juuri olisi menossa tämän kuun lopussa yksi erä d verosta maksuun 138,40 ja tuo summa kertaa 4 tekee huimat 553-e vuodessa. Onko kukaan koitellut muutella tälläistä pakuksi halvemman veron toivossa kokonaismassa on 1770 kg ja omamassa 1370
Jussi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnistuuhan se, ei siinä mitään.
Istumapaikkoja joutuu vähentämään kun kantavuutta on noin vähän.
wiimax.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Juu onnistunee kyllä. Kaverini muutti juuri 240TD:n pakuksi poistamalla etupenkin. Nykyisin siinä on tilalla koirankuljetuskoppi (tyylikästä :lol: ).
Takaisinkin pystyy muuttamaan.
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

vielä w123 muutoskatsastuksesta

Viesti Kirjoittaja juhah »

Kävin tänään näyttämässä farkkuani vantaa hakunilan konttorilla ja katsastusesimies totesi että kun otan kaksiosaisen penkin takaosasta pois ja laitat vaikka katkopultit tai sakkelit kiinnikeisiin niin se on sillä selvä jolloin taakse jää vielä penkki yhdelle matkustajalle. Eli kun noin helpolla selviää niin teen siitä 3 paikkaisen
Jussi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Tai takapenkki kokonaan veks ja tasainen lattia etupenkkien selkänojiin asti?
Erinomainen kuljetusauto! Jokuhan voisi jo kutsua mannelavetiksi... :shock:
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja juhah »

Huomenta
No se on sama miksi sitä kutsutaan kohan on halpa ajella. Eikä kaikkien tarvitse vanhalta taksilta näyttää
Jussi
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

kannattaa tarkistaa auton kokonaismassa sieltä konepellin alta löytyvästä tyyppikilvestä. Siinä peltisessä kilvessä heti konepellin lukitusmekanismin vieressä on kokonaismassa sekä akselipainot.

Omassa autossani oli satakiloa pienempi kokonaismassa rekisteriotteessa kuin siellä tyyppikilvessä. Eipä muuta kuin konttorille ja kyselemään, että miksi tämä näin on. Inssi vaihtoi kiltisti kokonaismassan tyyppikilven mukaiseksi ja voilá, viiden hengen paku ilman penkkien muutosta yms.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

joop79 kirjoitti:kannattaa tarkistaa auton kokonaismassa sieltä konepellin alta löytyvästä tyyppikilvestä. Siinä peltisessä kilvessä heti konepellin lukitusmekanismin vieressä on kokonaismassa sekä akselipainot.

Omassa autossani oli satakiloa pienempi kokonaismassa rekisteriotteessa kuin siellä tyyppikilvessä. Eipä muuta kuin konttorille ja kyselemään, että miksi tämä näin on. Inssi vaihtoi kiltisti kokonaismassan tyyppikilven mukaiseksi ja voilá, viiden hengen paku ilman penkkien muutosta yms.
Mistä mallista Sulla oli kyse 123 200 td , 240td vai 300td ? Vaatiko vaihtaan renkaat?
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

Viesti Kirjoittaja Warner »

Eli lähtökohta olisi tämä, kakkos auto mitsu pajero.

Rekisteröity seitsemälle. Takaluukusta ja takaa penkit pois koska niille ei ole käyttöä. Reiät migillä umpeen ja konttorille. Ja rekisteröinti pakuksi. Käykö se kaikessa yksinkertaisuudessa näin?
Tällä mennään kesät R170 230K
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mistä mallista Sulla oli kyse 123 200 td , 240td vai 300td ? Vaatiko vaihtaan renkaat?[/quote]


niin tosiaan, kyseessähän on w124 300 td, eikä tarvinu rankaita vaihtaa. Mulla oli silloin alla normaalit 15 tuumaset 205/60-15 renkaat.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Warner kirjoitti:Eli lähtökohta olisi tämä, kakkos auto mitsu pajero.

Rekisteröity seitsemälle. Takaluukusta ja takaa penkit pois koska niille ei ole käyttöä. Reiät migillä umpeen ja konttorille. Ja rekisteröinti pakuksi. Käykö se kaikessa yksinkertaisuudessa näin?
Riippuu paheron iästä.
Jos se on vanhempi kuin 3.5.1993, niin ei onnistu kuin korottamalla kattoa siten, että löytyy 3kuutiota tavaratilaa.
Sisäkorkeuttakin täytyy löytyä 1.3m.
Noista vanhemmista ei ole maksettu täyttä autoveroa, joten niille on omat määräykset.
Tuolta lisää tietoa=>http://www.ake.fi/
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

http://www.koillissanomat.fi/paakirjoitus1.php?id=99

Kuinkahan paljon pakettiautojen määrä ensi vuoden alussa vähenee, kun verokohtelu muuttuu vastaamaan henkilöautoa? Siis näillä, joissa penkkejä on enemmän kuin 1 istuinrivissä. Hiace yms. vero pysyy samana.
Toivottavasti kukaan ei sahannut orkkispenkkiä...
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

muutoskatsastus w123w 1981

Viesti Kirjoittaja juhah »

Mulla on 123 w 200 farkku ja kävin sen toissapäivänä muutoskatsamassa pakuksi kokonaispainon ollessa 1895 kg sain sen 4 paikkaiseksi ja homma onnistui tuossa mallissa helposti kun takapenkki on 2 osainen eli pienempi osa pois ja katkopultit tilalle ja selkänoja sai jäädä ales käännettynä ja hihnalla lukittuna paikalleen ja kun se on orkkis takapenkki penkki niin 70cm riitti kahdelle penkinleveydeksi. Ja tiedoksi on aikamoisia nuo muutoskatsastuksen hintaerot Hakuninmaalla kaivokselassa tuo homma olisi maksnut 67 e ja katsastuscentterissä malmilla asia hoitui 35 eurolla
Jussi
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Naapuri kävi eilen katsastamassa vm-92 300TD:n 5-hengen pakuksi, kun huomasi että tyyppikilvessä olevan kokonaispainon mukaan kantavuus riittää, rekisteriotteeseen uusikokonaispaino ja så där. 8)
Eli autoon saa lisää kantavuutta kun on tarkkana, kumma että tyyppikilven ja rekisteriotteen tiedot eivät täsmää keskenään :shock:
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

onko kellään tietoa millon meinaavat tehä STOPIN farkun pienelle verolle muuntamisesta.TX:veellä luki että asia mennee eduskunnan käsittelyyn kun on kuulemma VERONKIERTOA :roll: :shock:
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

satakaskolmonen kirjoitti:onko kellään tietoa millon meinaavat tehä STOPIN farkun pienelle verolle muuntamisesta.TX:veellä luki että asia mennee eduskunnan käsittelyyn kun on kuulemma VERONKIERTOA :roll: :shock:
Kova huhu liikkuu edelleen, että diesel vero menisi jatkossa paikkaluvun mukaan, mutta tiedä sitten onko huhussa perää... :roll:
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

VM aikoo estää henkilöautojen muuttamisen pakettiautoiksi
Tuhannen auton dieselveron kiertämisestä valtiolle veromenetyksiä 500 000 euroa

Valtiovarainministeriössä valmistellaan lainmuutosta, jolla farmari-, tila- ja maastoautojen rekisteröiminen pakettiautoiksi kielletään. Huhtikuun puolivälistä alkaen on ollut mahdollista muuttaa riittävän iso dieselkäyttöinen henkilöauto pakettiautoksi ja hyötyä pakettiautojen matalammasta dieselverosta, joka lasketaan auton kokonaismassan mukaan.
- Tilanne on hyvin tiedossa ja sitä on perusteellisesti selvitty, sanoo vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen valtiovarainministeriöstä.

Isojen henkilöautojen ajoneuvolajin muuttaminen pakettiautoksi on ollut mahdollista jo vuodesta 2003. Sen lisäksi 16. huhtikuuta Ajoneuvohallintokeskus höllensi tulkintaansa pakettiautojen istuimista.
- Mielestäni ei ole asianmukaista, että täysin samanlainen auto voi olla verotettuna joko pakettiautona tai henkilöautona sen mukaan, mitä auton omistaja haluaa. Kyllä näiden autojen välillä pitää jonkinlainen erottelu olla.

Auton omistajalle henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi on kannattavaa, mikäli kyseessä on dieselkäyttöinen auto. Pakettiautojen dieselvero on selvästi matalampi kuin henkilöautoilla. Säästöä tulee vuositasolla enimmillään 600-700 euroa.

Valtiovarainministeriö on selvittänyt, kuinka yleistä henkilöautojen muuttaminen pakettiautoiksi on. Kuitunen ei halua kertoa tarkkoja lukuja. Hänen mukaansa pelkästään kevään aikana on tuhansia henkilöautoja on muutettu pakettiautoiksi.
- Todennäköisesti muutama kymmenentuhatta henkilöautoa muutettaisiin pakettiautoiksi, jos tämä näin jatkuisi. Tällöin puhutaan kymmenen miljoonan euron veromenetyksistä.
- Ajoneuvoluokan muutoksia on tehty kiihtyvästi sen jälkeen, kun Ajoneuvohallintokeskus antoi huhtikuussa uuden ohjeistuksen asiasta.


Ajoneuvolajin muuttamisesta ovat auton omistajien lisäksi hyötyneet autokauppiaat. Isoja autoja voidaan markkinoida asiakkaille kevyemmällä dieselverolla. Asiakas voi autokaupassa päättää auton rekisteröimisestä pakettiautoksi.

Ajoneuvohallintokeskuksen rekisterin mukaan tammi-kesäkuussa uusien pakettiautojen rekisteröinnit kasvoivat 26 prosenttia, kun taas henkilöautojen rekisteröinnit vähenivät kymmenen prosenttia. Lähes puolet kasvusta tuli henkilöautoiksi muutetuista pakettiautoista. Autoalan Keskusliiton puheenjohtajan Matti Pörhön mukaan pakettiautojen myynnin kasvussa on yhtenä selittävänä tekijänä mahdollisuus ajoneuvolajin muuttamiseen. Hänen mukaansa autokauppiaiden kuuluu kertoa asiakkaille kustannussäästöistä.
- Ilman muuta asiakkaalle kerrotaan tarvittaessa, jos auto voidaan rekisteröidä pakettiautoiksi. Tämähän on täysin laillista toimintaa ja kauppiaiden pitää palvella asiakkaitaan, Pörhö sanoo.
Taloussanomat 7.7.2004

Kiista lain tulkinnasta

Dieselveron kiertämisessä on kysymys laintulkinnasta Ajoneuvohallintokeskuksen ja valtiovarainministeriön välillä. Vuonna 2003 toteutettiin Suomessa EU-direktiivin mukainen ajoneuvolainsäädännön uudistus. Uudessa laissa luovuttiin verolainsäädännössä käytetystä käsitteestä kaksikäyttöauto, jolla tarkoitetaan isoonkin tavarakuljetukseen soveltuvaa autoa, jossa on kuljettajan viereisen istuimen lisäksi on muita istuimia.

Ajoneuvolainsäädäntöön kirjattiin uutena terminä EU:sta peräisin oleva monikäyttöauto. Valtiovarainministeriön mielestä monikäyttöautolla tarkoitetaan verolainsäädännössä mainittua kaksikäyttöautoa, joka ei ole pakettiauto. Nyt Ajoneuvohallintokeskus on tulkinnut lakia siten, että lisäistuimillakin varustetut autot ovat luokiteltu pakettiautoiksi.

Henkilöauton muuttamisella pakettiautoksi yrittäjät ovat pyrkineet saamaan autosta maksamaansa arvonlisäveroa vähennyskelpoiseksi. Autolajin muutoksesta huolimatta verottaja on pitänyt arvonlisäverotuksessa henkilöautoihin rinnastettavina sellaisia pakettiautoja, joissa on istuimia muuallakin kuin kuljettajan vieressä. Valmistelussa olevalla lainmuutoksella pyritään tukkimaan mahdollisuus kiertää dieselveroa.
- On täysin päivän selvää, että EU ei vaadi Suomea verottamaan tiettyjä autoja pakettiautoina. Suomella on täysi vapaus verottaa autoja juuri kuten haluamme, vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen VM:stä sanoo.

Taloussanomat 7.7.2004
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lieneekö kellään tuoretta tietoa siitä, että onko tämän vuoden puolella muutosrekisteröidyille pakettiautoille tulossa jotain takautuvia sanktioita, jos lakimuutos tehdään ja pakujen rekisteröinti tukitaan?
Jälkikäteen tehdyt lisäverotukset tms. kieroilut eivät tietenkään ole lain mukaisia, mutta kun Kuitunen häärää asian kimpussa, niin mitään takeita autoilijioiden oikeudenmukaisesta kohtelusta ja lain kirjaimen tai edes sen hengen noudattamisesta ei ole :evil:

PS. edit: Ja siis 124 300 TDT:n saisi nykysäännöillä pakuksi heittämällä, siis kantavuudet yms. olisivat ok, joten takapenkkejä ei tarvitsisi puljata mitenkään - haetaan vain uusi rekisteriote?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Suomella on täysi vapaus verottaa autoja juuri kuten haluamme, vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen VM:stä sanoo.
Aah, ihanaa. Lottovoitto syntyä suomeen.
Eestissä muuten yksi kaveri kysyi hyvin kun kerroin autoveroista ja mm. tv-lupamaksuista (kunhan naurukohtaukseltaan pystyi puhumaan), että "why don't you elect a real government??" :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

raul kirjoitti: ....että "why don't you elect a real government??" :lol:
Sepä se, mutta pitää ottaa huomioon, että äänestetään muodollisille päättäjien paikoille ketkä tahansa, niin valta ei vaihdu. Kulisseissa hääräävät samat virkamiehet hallituskaudesta toiseen. Todelliset vallanpitäjät, siis nämä Kuitusarmeija ja muu pikkuväki sen kun "pysyy ja paranoo" kuin Mietaan Jussi valioviili :shock: Siinä on sitten se ja sama, kuka vaalit voittaa. Verottaja voittaa aina.
Toki voimme äänestää nykyisenkin eduskunnan koostumuksen nurin, mutta hyödytöntä se loppupeleissä on. Onhan se toki hauskaa vetää tuoli poliitikon alta - se on vähän kuin paskallakäynti: ainoa nautinto, mihin ei synny himoa :twisted:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ja kyllä on jukolaut maan talous heikoilla jos 500 000 euron menetyksen takia lähdetään taas lakia muuttmaan. Eihän tuo ole vanhaa rahaa kuin kolmisen miljoonaa, eli saman tienaa kaksi isomman rakennusliikkeen urakoitsijaa yhteensä bruttona vuodessa.
:shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aku P kirjoitti:Ja kyllä on jukolaut maan talous heikoilla jos 500 000 euron menetyksen takia lähdetään taas lakia muuttmaan. Eihän tuo ole vanhaa rahaa kuin kolmisen miljoonaa, eli saman tienaa kaksi isomman rakennusliikkeen urakoitsijaa yhteensä bruttona vuodessa.
:shock:
Jees, tai paljonkohan tekee yhteensä esim. viime vuotinen edustajien itselleen määräämä palkankorotus...
Vastaa Viestiin