Hei.
Tuleeko katsastuksessa ongelmia jos vaihtaa 1992 mallin 200D mersuun vuosimallin 1990 mallisen moottorin.
Pakokaasun takaisinkierrätys jää silloin pois.
Alkuperäinen moottori alkoi syömään öljyö litra per tuhat kilometriä!! mikähän sille tuli? ajettu vasta 600t/km.
124 200d moottorin vaihto???
124 200d moottorin vaihto???
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
Vaimolla 124-250D vm89.
Re: 124 200d moottorin vaihto???
Ota pakokaasun takasinkierrätykseen tarvittavat osat toisesta koneesta. Pakosarja, imusarja, jotaki venttiileitä mitä siihen nyt tarvii niin ei tuu ongelmia. Huohottaako se sun kone pahasti vai vuotaiskohan joku stefa tai kannentiiviste?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 124 200d moottorin vaihto???
Tuskin tosta mitään ongelmia katsastuksessa on edes ilman noita takasinkerrätyksiä... Kunhan K arvo ei vaan ole liian korkea siinä -90 koneessa... Eihän ne mitään muuta siellä leimalla mittaa...
Re: 124 200d moottorin vaihto???
oikeestihan tämä menee niin, että jos (ja kun) sun auto on vähäpäästöinen, niin sinne ei saa laittaa vanhempaa moottoria, eikä kait varsinkaan semmosta moottoria, mikä on "ei vähäpäästösestä" autosta. käytännössä noita moottoreita ei erota toisistaan mikään muu, kun moottorin numerosarja. jos laitat sinne sen toisen koneen ja otat vanhasta koneesta ne pakokaasuhilppeet ja muut, niin mitään ongelmia ei pitäis tulla. kukaan ei huomaa mistään, että moottori on vaihdettu. mutta koneenvaihto on silti laiton.
noi vähäpäästöisyys jutut voi tarkistaa konttorilta, jos niihin haluaa varmuuden.
noi vähäpäästöisyys jutut voi tarkistaa konttorilta, jos niihin haluaa varmuuden.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 124 200d moottorin vaihto???
Mulla on sama mersu ja se söi öljyä vielä reilummin ja vika oli kannentiivisteessä. Kannessa oli myös pari pientä halkeamaa. Öljynsyönti loppui, kun vaihdoin uuen kannen ja tiivisteen.Alkuperäinen moottori alkoi syömään öljyö litra per tuhat kilometriä!! mikähän sille tuli? ajettu vasta 600t/km.
Re: 124 200d moottorin vaihto???
Minäkin laittaisin ensin kannentiivisteen ja sitten miettisin koneen vaihtoa jos vika ei korjaannu.Onkohan koneelle tehty edes mitään ikinä?
Tuo km määrä tai allekin olisi aika kannen irroitukselle ja rempalle siihen yleensä jo ei ole avattu.
Tuo km määrä tai allekin olisi aika kannen irroitukselle ja rempalle siihen yleensä jo ei ole avattu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 200d moottorin vaihto???
Itelläkin syö suunnilleen saman verran öljyä ja tänään alko johonkin häviämään nestettäkin. Kansi on 4 vuotta sitten vaihettu uuteen mutta pitääpä käyttää auki ja vaihtaa ainakin se tiiviste. Kummallinen tuo nestehävikki kun paisarissa ei porise eikä nesteet mene öljyn sekaan eikä pahemmin näytä palavankaan. Kyllä ottaa päähän jos tuokin kansi on halki 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103