Hehkutulppien vaihto Vito 2005
Hehkutulppien vaihto Vito 2005
Miten pääsee helpoiten käsiksi hehkutulppiin? Äkkiä katsottuna ainakin ilmanputsari kotelo päältä pois.
Re: Hehkutulppien vaihto Vito 2005
Taitaa olla tämä cdi koneiden hehkujen vaihto jättää suosiolla korjaamolle.Veskola kyllä voi auttaa asiantuntijan ohjeissa jos itse vaihdat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hehkutulppien vaihto Vito 2005
hö, korjaamo sanoo että voidaan yrittää mutta jos menee poikki niin artisti maksaa.
Ilmanputsarista tuloletku sivulle irti ja sitten putsari nykäisemällä ylös niin näkyy etummainen tulppa. Loppu on sitten sitä samaa kun kaikissa muissakin:
-hatut on syvällä ja hankala saada irti, pitää ehkä hankkia pihdit
-tulpat irtoaa ehkä katkeamatta jos ajaa viikon jokapäivä motin kuumaksi ja laittaa irrotuslientä hehkun juureen (ja sitä ennen ottaa romut pois tieltä, ruiskuttaa ja laittaa takaisin)
-irrotus kuumana ja 1 kierroksen jälkeen se vasta ottaa kiiinni ja katkeaa
Ilmanputsarista tuloletku sivulle irti ja sitten putsari nykäisemällä ylös niin näkyy etummainen tulppa. Loppu on sitten sitä samaa kun kaikissa muissakin:
-hatut on syvällä ja hankala saada irti, pitää ehkä hankkia pihdit
-tulpat irtoaa ehkä katkeamatta jos ajaa viikon jokapäivä motin kuumaksi ja laittaa irrotuslientä hehkun juureen (ja sitä ennen ottaa romut pois tieltä, ruiskuttaa ja laittaa takaisin)
-irrotus kuumana ja 1 kierroksen jälkeen se vasta ottaa kiiinni ja katkeaa
Re: Hehkutulppien vaihto Vito 2005
Kyllä ne ehjänä lähtee kun ajat koneen kunnolla kuumaks, irrotusöljyt hehkun juureen ja sitten et väännä väkisin auki niitä vaan kierros auki ja puoli kierrosta kiinni jos meinaa jumittaa ja kunnolla irrotusöljyä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Hehkutulppien vaihto Vito 2005
Omia harrastuskokemuksia. Kahteen cdi koneeseen olen vaihtanut, ei mennyt poikki. Toisessa hehkut toimi vielä, vaihdettiin ajoissa. Wd40 oli käytössä. Yksi d4d oli missä kaikki hehkut rikki ja tiedä kuinka kauan oli olleet. Siinä yksi katkesi. Kone oli kylmä, eli omaa hölmöyttä meni poikki. Lisäksi olivat jumissa koska eivät olleet toimineet aikoihin. Tämän perusteella cdi ei ole asentajan painajainen kun vaihtaa hehkuja.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Hehkutulppien vaihto Vito 2005
Ja testerillähän näet mitkä tulpat siellä on rikki... Mutta tokihan nuo kaikki kannattaa vaihtaa jos rupeaa harrastamaan...
Re: Hehkutulppien vaihto Vito 2005
Hehkureleen päästä voi mitata mikä hehku on ehjä ja mikä ei.
Irrotusöljyä etukäteen hehkujen juureen ja sitten autolle kunnolla runtua ennen hehkujen irrotusta, eikä sitä kannata vääntää väkisin poikki ja vaan nitkuttaa edestakaisin. Mulla on itsellä käytössä 1/4 kokonen räikkä jolla väännän niin ei tule käytettyä voimaa heti liikaa.
Irrotusöljyä etukäteen hehkujen juureen ja sitten autolle kunnolla runtua ennen hehkujen irrotusta, eikä sitä kannata vääntää väkisin poikki ja vaan nitkuttaa edestakaisin. Mulla on itsellä käytössä 1/4 kokonen räikkä jolla väännän niin ei tule käytettyä voimaa heti liikaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Hehkutulppien vaihto Vito 2005
Omaani kun vaihdoin(-05, 115cdi ja samalla vaihdoin myös suuttimen pohjatiivisteet), otin ilmanputsarin pois, pyyhkimen varret, mekanismin, sekä sen ensimmäisen rintapellin. Ok, paljon purettu, mutta
helpotti merkittävästi sekä hehkujen, että tiivisteiden vaihtoa!
helpotti merkittävästi sekä hehkujen, että tiivisteiden vaihtoa!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...