Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
-
Viimeksi muokannut Scandiv, Ke 06.03.2013 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
joop79 kirjoitti:Kaikilla joilla on ollut airmatic, niin on jotakin ongelmaa ollut niiden suhteen. Kallis on sitä korjata kuten jo varmaan tiedät. Mutta kyyti on kyllä hulppeaa ilmajousisella. Olen 5 eri mersua ajanut airmaticilla, 3 niistä paljonkin. 400CDIssä on jo kolmannet etuiskarit menossa, kilsoja reilu 100 000 km, eli kalliiksi on tullut siinä.
Tutun uutena ostettu 320CDI 4-matic airmaticci meni uuteen 212 vaihdossa ja siihen joutui mersun liike laittamaan kaikki tolpat uusiksi 180 000 km.
Kaverin farmari airmatikissa 320CDI:ssä on uudet takaiskareiden pussit nyt alla, 200 000km.
Toisella kaverilla on 350 000km ajettu 270CDI farkku ilman airmaticia, siitä meni takapussi toiselta puolen vaihtoon joku aika sitten. Oli kohtuu halpa korjata ja pysty itte tekehmään vaihdon. Kaikki muutkin remontit tuo kaveri on tehnyt itte, alustan osia jonkun verran yms. Alustan osat oli sen mielestä paljon hempulimman olosia / kokosia kuin esim. 124.
Itte ostasin facelifti farmarin ilman airmaticcia Tuon suosituksen antoi myös Oulun vehon asentaja Sen mielestä se facelifti on parempi ajaa, ohjaus tuntuma parempi??? En ossaa tuohon sanoa, ko ihan ok:lta nuo kaikki on tuntunu ajaa olipa sitten facelifti tai ei. Paljon mukavempi kuiten on ajella ko 210 koriset, jotenkin on 124sen olonen enemmän tuo 211.
Mitä sä olet juonnu ? 3.net etuiskarit 100tkm HÄH ??? Laskes nyt itsekkin, 33tkm per pari
En tiedä % mut ei kai ne kaikki rikki ole menneet. Mulla taulussa 185tkm ja 9 vrk seiso just kylmässä hallissa eikä mikään kulma ole pudonnut. Kaipa foorumilla on jokunen muukin jolla ei ole ollu vikoja, vai ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Tässä ei ole mitään mutua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=78623" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokemuksia w211:sta kahden ja puolen vuoden ajalta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=78623" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokemuksia w211:sta kahden ja puolen vuoden ajalta.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Itse tolla 140tkm ajaneena 290tkm:stä ja airmaticiin jouduttu kerran vaihtamaan kompura 250tkm, niin ei voi sanoa että se kovin ongelmallinen olisi ollut.. Eikä putoa mikään nurkka vaikka 2 viikkoa seisoi auto.
Isällä on -03 270cdi ja ajotuntuma tuohon 320cdi -05 verrattuna on yllätävän iso. Ohjaustuntuma on paljon parempi 320:ssä.
Isällä on -03 270cdi ja ajotuntuma tuohon 320cdi -05 verrattuna on yllätävän iso. Ohjaustuntuma on paljon parempi 320:ssä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Voitko tarkentaa puhutko vuosimallien tuomasta erosta vai moottorikoon vaikutuksesta vai kenties siitä että 320:ssä on vakiona parametriohjaus joka saattaisi tuosta 270 CDI:stä puuttua? Onko molemmissa ajokilometrit samaa luokkaa (kommentti oli hyödyllinen mutta vähän lisää taustatietoja antaa siitä vielä enemmän hyötyä)?arto79 kirjoitti: Isällä on -03 270cdi ja ajotuntuma tuohon 320cdi -05 verrattuna on yllätävän iso. Ohjaustuntuma on paljon parempi 320:ssä.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
270:llä on ajettu puolet vähempi, mutta ohjaus ei ole niin tunnokas kuin 320:ssä. 320:sen parametriohjaus täytyy puuttua 270:stä myöskin koska ohjaus on siinä paljon raskaampi hitaissa vauhdeissa. Tuo 270 on elegance -varusteltu 16 tuumasilla renkailla, 320 on avantgarde ja vakionakin 17 renkailla selvästi sporttisempi ja tunnokkaampi.DBFI kirjoitti:Voitko tarkentaa puhutko vuosimallien tuomasta erosta vai moottorikoon vaikutuksesta vai kenties siitä että 320:ssä on vakiona parametriohjaus joka saattaisi tuosta 270 CDI:stä puuttua? Onko molemmissa ajokilometrit samaa luokkaa (kommentti oli hyödyllinen mutta vähän lisää taustatietoja antaa siitä vielä enemmän hyötyä)?arto79 kirjoitti: Isällä on -03 270cdi ja ajotuntuma tuohon 320cdi -05 verrattuna on yllätävän iso. Ohjaustuntuma on paljon parempi 320:ssä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Itsellä ollut 320 facelift airmaticilla 1,5 vuotta. Uusiksi on mennyt kompura + muita nippeleitä airmaticciin, turbo, alapallonivel, vaihdelaatikon tiiviste. Kustannukset yhteensä 1750€, eli tonnin saa varata vuotta kohden pelkkiin remontteihin. Sitten polttoainekulut vie kaikki loput mitä jäljelle jää (9L/100km).
W211 E320cdi V6
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Minulla on ollut W211-sarjasta 220-270 ja 320 cdi koneet, joissa varusteluvaihtoehtoina Elegance ja Avantgarde. Yhdessä myös säädettävä ilmajousitus.
Olen laskenut itselleni taloudellisimmaksi vaihtoehdoksi ostaa Mersu käytettynä n.100tkm ajettuna ja myydä se pois ennenkuin 200tkm täyttyy.
Tällöin saa ajella käytännössä täysin uudenveroisella ja oloisella autolla menettämättä arvonlaskussa sikamaisia summia.
Ajelin sattuneesta syystä muutaman tuhat kilometriä myös -07 mallisella 270tkm ajetulla ex taksilla. Ajotuntuma oli todella hyvä, kilometrit eivät tuntuneet missään, mutta vähän nuhjunen oli sisältä, johtuen ammattikäytöstä. Äänieristys oli parempi kuin pre-faceliftissä. Tosin nykyinen -05 malli tuntuu hiljaisemmalle kuin 02-04 mallit. Liekö jotakin tehty?
Yleisesti ottaen tänä aikana korjauksiin ei juurikaan rahaa ole mennyt. Pari termostaattia, narinanivel ja alapallo, muutama polttimo, siinäpä tärkeimmät. Ilmajousiautossa oli vähän kuluja, mutta vielä leipää pöydässä riittää. Ruostetta ei ole näkynyt missään. SBC-jarrut Veho korjasi takuuseen.
Minulle on muodostunut ehdoton luottamus W211-sarjan autoon. Kaikki ovat toimineet täysin moitteetta kone-tai varusteluversiosta riippumatta.
Paljon ajettujen murheista en tiedä, mutta lyhyt kokemus tuosta 270tkm ajetusta facelift-mallista kertoi kyllä hyvästä laadusta
Olen laskenut itselleni taloudellisimmaksi vaihtoehdoksi ostaa Mersu käytettynä n.100tkm ajettuna ja myydä se pois ennenkuin 200tkm täyttyy.
Tällöin saa ajella käytännössä täysin uudenveroisella ja oloisella autolla menettämättä arvonlaskussa sikamaisia summia.
Ajelin sattuneesta syystä muutaman tuhat kilometriä myös -07 mallisella 270tkm ajetulla ex taksilla. Ajotuntuma oli todella hyvä, kilometrit eivät tuntuneet missään, mutta vähän nuhjunen oli sisältä, johtuen ammattikäytöstä. Äänieristys oli parempi kuin pre-faceliftissä. Tosin nykyinen -05 malli tuntuu hiljaisemmalle kuin 02-04 mallit. Liekö jotakin tehty?
Yleisesti ottaen tänä aikana korjauksiin ei juurikaan rahaa ole mennyt. Pari termostaattia, narinanivel ja alapallo, muutama polttimo, siinäpä tärkeimmät. Ilmajousiautossa oli vähän kuluja, mutta vielä leipää pöydässä riittää. Ruostetta ei ole näkynyt missään. SBC-jarrut Veho korjasi takuuseen.
Minulle on muodostunut ehdoton luottamus W211-sarjan autoon. Kaikki ovat toimineet täysin moitteetta kone-tai varusteluversiosta riippumatta.
Paljon ajettujen murheista en tiedä, mutta lyhyt kokemus tuosta 270tkm ajetusta facelift-mallista kertoi kyllä hyvästä laadusta
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
kiitoksia isosti kaikille , lisää saa laittaa kokemuksia yms !
täytyy vielä harkita ostaako nyt vuoden sisään 4 pyttyisen cdi prefaceliftin noin 300tkm ajetttuna vaiko säästää lisää ja ostaa muutaman vuoden päästä sitten vähän ajetun facelifti 5 pyttyisen cdin :/
täytyy vielä harkita ostaako nyt vuoden sisään 4 pyttyisen cdi prefaceliftin noin 300tkm ajetttuna vaiko säästää lisää ja ostaa muutaman vuoden päästä sitten vähän ajetun facelifti 5 pyttyisen cdin :/
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Tulihan threadiin tosiaan asiaakin monelta kyseisen auton omistaneelta ja taisi tulla asiallisia kommentteja joiltakin jotka automallia eivät itse ole omistaneet. Aluksi vaikutti että tulee vain standardivastauksia "mun auto on hyvä, älä harkitse 211:stä kun ei mullakaan sellaiseen ole varaa".epk kirjoitti:kiitoksia isosti kaikille , lisää saa laittaa kokemuksia yms !
täytyy vielä harkita ostaako nyt vuoden sisään 4 pyttyisen cdi prefaceliftin noin 300tkm ajetttuna vaiko säästää lisää ja ostaa muutaman vuoden päästä sitten vähän ajetun facelifti 5 pyttyisen cdin :/
Mutta mitenkäs tuo viispyttyiseen säästäminen, loppuiko 270 CDI jo faceliftin myötä eli joudutko harkitsemaan sitten V6:sta?
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
juu oikein kattavia vastauksia tulikin
niin tosiaan, ajatuskatko, 270:sta ajattelin. Sehän katosi "virallisen" faceliftin myötä. Vaan oliko prefacelifti 270cdissä vm 05 jo jotain faceliftin paremmuuksia ? sähköjarrut pois, äänieristys jne, jäi vähän epäselväksi tämä.
niin tosiaan, ajatuskatko, 270:sta ajattelin. Sehän katosi "virallisen" faceliftin myötä. Vaan oliko prefacelifti 270cdissä vm 05 jo jotain faceliftin paremmuuksia ? sähköjarrut pois, äänieristys jne, jäi vähän epäselväksi tämä.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
.
Faceliftin jälkeen viisipyttyinen jäi poikkeen.
Nelipyttyiset muuttui Delphin ruiskutustekniikkaa käyttäviksi 136/170 heppaisiksi.
Tekniikka näyttäisi tasan tarkkaan samalta, kuin esim avensiksissa - onko se sitten hyvä, vai paha - siihen en ota kantaa.
Mutta ohjelmoinnin kannalta erittäin huono juttu, kaikilta osin.
Kuusipyttyinen muuttui V6,ksi - hyvä moottori, Boschin tekniikka.
Eikä sitten muita dieseleitä enää ollutkaan.
Alkupäässä kaikki on suoria moottoreita, Boschin järjestelmillä.
1600bar - vain vähän ongelmia, erittäin vähän.
Hiukkassuodattimen saattaa tavata kuusipyttyisestä jälkituontimallista, joita on kahta mallia, 280/320, ohjelmaa lukuun ottamatta identtisiä.
Kaikista lähtee ihan riittävästi tehoja "normaaliin" ja vähän epänormaalimpaankin käyttöön.
Koska moottorit on kaikki käytännössä samoja, vain sylinteriluku on eri, niin kokemukset kaikista käy kaikkiin.
Voimansiirrot on tosi reilusti mitoitettu.
Faceliftin jälkeen viisipyttyinen jäi poikkeen.
Nelipyttyiset muuttui Delphin ruiskutustekniikkaa käyttäviksi 136/170 heppaisiksi.
Tekniikka näyttäisi tasan tarkkaan samalta, kuin esim avensiksissa - onko se sitten hyvä, vai paha - siihen en ota kantaa.
Mutta ohjelmoinnin kannalta erittäin huono juttu, kaikilta osin.
Kuusipyttyinen muuttui V6,ksi - hyvä moottori, Boschin tekniikka.
Eikä sitten muita dieseleitä enää ollutkaan.
Alkupäässä kaikki on suoria moottoreita, Boschin järjestelmillä.
1600bar - vain vähän ongelmia, erittäin vähän.
Hiukkassuodattimen saattaa tavata kuusipyttyisestä jälkituontimallista, joita on kahta mallia, 280/320, ohjelmaa lukuun ottamatta identtisiä.
Kaikista lähtee ihan riittävästi tehoja "normaaliin" ja vähän epänormaalimpaankin käyttöön.
Koska moottorit on kaikki käytännössä samoja, vain sylinteriluku on eri, niin kokemukset kaikista käy kaikkiin.
Voimansiirrot on tosi reilusti mitoitettu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Sähköjarrut jäi pois vasta faceliftissä, kaikilla moottorimalleilla. En kyllä ole EPC:stä huomannut yhtään eroa äänieristyksessä 2005 mallin ja aiempien välillä vaikka muistan tuon kommentin usein kuulleeni. Itse laitan sen kategoriaan "minulla on 2005 ja se on hiljaisempi kuin vanhemmat", todellisuudessa ero voi johtua vaikkapa renkaista tai siitä että uudempi on uudempi (siis vähemmän ajettu). Voin olla väärässäkin mutta haluan todisteeksi osanumeroita.epk kirjoitti:Vaan oliko prefacelifti 270cdissä vm 05 jo jotain faceliftin paremmuuksia ? sähköjarrut pois, äänieristys jne, jäi vähän epäselväksi tämä.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
tony kirjoitti:joop79 kirjoitti:Kaikilla joilla on ollut airmatic, niin on jotakin ongelmaa ollut niiden suhteen. Kallis on sitä korjata kuten jo varmaan tiedät. Mutta kyyti on kyllä hulppeaa ilmajousisella. Olen 5 eri mersua ajanut airmaticilla, 3 niistä paljonkin. 400CDIssä on jo kolmannet etuiskarit menossa, kilsoja reilu 100 000 km, eli kalliiksi on tullut siinä.
Tutun uutena ostettu 320CDI 4-matic airmaticci meni uuteen 212 vaihdossa ja siihen joutui mersun liike laittamaan kaikki tolpat uusiksi 180 000 km.
Kaverin farmari airmatikissa 320CDI:ssä on uudet takaiskareiden pussit nyt alla, 200 000km.
Toisella kaverilla on 350 000km ajettu 270CDI farkku ilman airmaticia, siitä meni takapussi toiselta puolen vaihtoon joku aika sitten. Oli kohtuu halpa korjata ja pysty itte tekehmään vaihdon. Kaikki muutkin remontit tuo kaveri on tehnyt itte, alustan osia jonkun verran yms. Alustan osat oli sen mielestä paljon hempulimman olosia / kokosia kuin esim. 124.
Itte ostasin facelifti farmarin ilman airmaticcia Tuon suosituksen antoi myös Oulun vehon asentaja Sen mielestä se facelifti on parempi ajaa, ohjaus tuntuma parempi??? En ossaa tuohon sanoa, ko ihan ok:lta nuo kaikki on tuntunu ajaa olipa sitten facelifti tai ei. Paljon mukavempi kuiten on ajella ko 210 koriset, jotenkin on 124sen olonen enemmän tuo 211.
Mitä sä olet juonnu ? 3.net etuiskarit 100tkm HÄH ??? Laskes nyt itsekkin, 33tkm per pari
En tiedä % mut ei kai ne kaikki rikki ole menneet. Mulla taulussa 185tkm ja 9 vrk seiso just kylmässä hallissa eikä mikään kulma ole pudonnut. Kaipa foorumilla on jokunen muukin jolla ei ole ollu vikoja, vai ?
No ei se sillä kaverilla ole naurattanut yhtään ne kolmannet iskarit. Se 400CDI oli käytännössä ensimmäisiä airmatikkeja ja 400CDI koneella varustettuja autoja suomessa, lieneekö ensimmäisten iskarien kohdalla ollut jotakin lastentautia??? Menivät kyllä takuuseen. Toisten iskarien kohdalla sanoi katsastus setä muistaakseni että vaihda nuo...... En muista kilometrejä, missä noita on vaihateltu.
Mutta tuon auton kohdalla ollut huonoa tuuria, lastentauteja ja onkait se painava se keula jos vertaa 200CDI??? Ja huonoilla teillä ajettu kans, pirun kovaakin vielä. Kyytiä on silti ollut aina hulppeaa ja kortin päälle käyvää
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Tulee väistämättä mieleen, että kaikenhan saa kyllä yleensä aina hajalle, jos vaan haluaapi...joop79 kirjoitti:tony kirjoitti:joop79 kirjoitti:Kaikilla joilla on ollut airmatic, niin on jotakin ongelmaa ollut niiden suhteen. Kallis on sitä korjata kuten jo varmaan tiedät. Mutta kyyti on kyllä hulppeaa ilmajousisella. Olen 5 eri mersua ajanut airmaticilla, 3 niistä paljonkin. 400CDIssä on jo kolmannet etuiskarit menossa, kilsoja reilu 100 000 km, eli kalliiksi on tullut siinä.
Tutun uutena ostettu 320CDI 4-matic airmaticci meni uuteen 212 vaihdossa ja siihen joutui mersun liike laittamaan kaikki tolpat uusiksi 180 000 km.
Kaverin farmari airmatikissa 320CDI:ssä on uudet takaiskareiden pussit nyt alla, 200 000km.
Toisella kaverilla on 350 000km ajettu 270CDI farkku ilman airmaticia, siitä meni takapussi toiselta puolen vaihtoon joku aika sitten. Oli kohtuu halpa korjata ja pysty itte tekehmään vaihdon. Kaikki muutkin remontit tuo kaveri on tehnyt itte, alustan osia jonkun verran yms. Alustan osat oli sen mielestä paljon hempulimman olosia / kokosia kuin esim. 124.
Itte ostasin facelifti farmarin ilman airmaticcia Tuon suosituksen antoi myös Oulun vehon asentaja Sen mielestä se facelifti on parempi ajaa, ohjaus tuntuma parempi??? En ossaa tuohon sanoa, ko ihan ok:lta nuo kaikki on tuntunu ajaa olipa sitten facelifti tai ei. Paljon mukavempi kuiten on ajella ko 210 koriset, jotenkin on 124sen olonen enemmän tuo 211.
Mitä sä olet juonnu ? 3.net etuiskarit 100tkm HÄH ??? Laskes nyt itsekkin, 33tkm per pari
En tiedä % mut ei kai ne kaikki rikki ole menneet. Mulla taulussa 185tkm ja 9 vrk seiso just kylmässä hallissa eikä mikään kulma ole pudonnut. Kaipa foorumilla on jokunen muukin jolla ei ole ollu vikoja, vai ?
No ei se sillä kaverilla ole naurattanut yhtään ne kolmannet iskarit. Se 400CDI oli käytännössä ensimmäisiä airmatikkeja ja 400CDI koneella varustettuja autoja suomessa, lieneekö ensimmäisten iskarien kohdalla ollut jotakin lastentautia??? Menivät kyllä takuuseen. Toisten iskarien kohdalla sanoi katsastus setä muistaakseni että vaihda nuo...... En muista kilometrejä, missä noita on vaihateltu.
Mutta tuon auton kohdalla ollut huonoa tuuria, lastentauteja ja onkait se painava se keula jos vertaa 200CDI??? Ja huonoilla teillä ajettu kans, pirun kovaakin vielä. Kyytiä on silti ollut aina hulppeaa ja kortin päälle käyvää
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
No ihminen joka sijoittaa autoon yli 100 000€ ei välttämättä halua särkeä autoaan tahallaan
Eli ei rikottu tahallaan, ja auton vuosittaiset kilometrit oli todella vähäisiä. Olisko lienee se yksi syy.
Eli ei rikottu tahallaan, ja auton vuosittaiset kilometrit oli todella vähäisiä. Olisko lienee se yksi syy.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Mulla W 211 / E 500 farkku/ AirMatic v.2004, aj 161000 km, pelannut moitteetta, ainut vika ollut etuvilkkujen reistailu, selvisi 30 euron "ohitusjohdolla". Huoltokirjassa merkintä ennen mua: takaa ilmapussi vaihdettu 140 tkm:ssä....(itse ajanut 20tkm/ 2 vuotta)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Omakohtaisia kokemuksia reilun 1,5V ajalta... S211 220CDI -04, Ostohetkellä 173tkm, vaihto pois 225tkm
-Laatikon turbiini särki (ei ollut glykoliongelma)
-lukuisa määrä alustan niveliä + takaiskarit
-Yksi suuttimen tiivisteen vuoto
-ruostekorjauksia "takuuseen" eli 50% omavastuu -> maksa kaikki itse
-Pelkääjän puolen lämpiävä peililasi, ei lämminnyt -> vaihdoin lasin
-Herjaili kylmillä keleillä akusta, piti vaihtaa vaikkei se kovin huono ollutkaan
-2-3 kertaa säädettiin alustan suuntauksia, jotta sen sai mieleiseksi... oli vaikeeta päästä suoraan
-Ennen pois hukkaamista perä putoili tonttiin tämän tästä, takajousipalkeiden venttiilit eivät pitäneet / jumittelivat
-Kulutus seka-ajossa yllättävän suuri n. 8l / 100km
Joka tapauksessa ko. autosta jäi hyvin kaksipiippuinen mielikuva. Pidin autosta hyvinkin paljon, kävimme sillä perheen kanssa saksassa ja hollannissa saakka, pitkällä reissulla auto on parhaimmillaan. En koskaan luottanut sen tekniikkaan ihan sataprosenttisesti, kun tiesi tarkemmin sen tekniikasta Ylläpito oli ehdottomasti kalleinta mitä minulla on ikinä ollut, vaikka kaikenlaisia kärryjä pihassa on ollutkin, rikkinäisellä kun en halua ajaa.
Lähipiirissä on myös toinen S211 270CDI, jossa on prakannut myös takapalkeet, toinen vaihdettukin. Peräkontin lukko vaihdettu. Siitä hajosi jo lisälämmitysvastuskin... Alustan niveliä mennyt kuin leipää. Takaluukun kaasujousi + sähkötoimisen luukun etäisyyspotikka hajosi (sen sain korjattua ja säädettyä rajat uudelleen * avulla). parkkitutkista lähes tulkoon jokainen anturi rikki
Summa summarum. Jos haluaa mahdollisimman varmatoimisen W211 -koppaisen, niin ehdottomasti porrasperäinen ilman mitään kauheaa arsenaalia lisävarusteita. Meidän kenenkään lähipiirin mersuista ei ole perustekniikka suuremmin prakannut, vaan varusteet!
-Laatikon turbiini särki (ei ollut glykoliongelma)
-lukuisa määrä alustan niveliä + takaiskarit
-Yksi suuttimen tiivisteen vuoto
-ruostekorjauksia "takuuseen" eli 50% omavastuu -> maksa kaikki itse
-Pelkääjän puolen lämpiävä peililasi, ei lämminnyt -> vaihdoin lasin
-Herjaili kylmillä keleillä akusta, piti vaihtaa vaikkei se kovin huono ollutkaan
-2-3 kertaa säädettiin alustan suuntauksia, jotta sen sai mieleiseksi... oli vaikeeta päästä suoraan
-Ennen pois hukkaamista perä putoili tonttiin tämän tästä, takajousipalkeiden venttiilit eivät pitäneet / jumittelivat
-Kulutus seka-ajossa yllättävän suuri n. 8l / 100km
Joka tapauksessa ko. autosta jäi hyvin kaksipiippuinen mielikuva. Pidin autosta hyvinkin paljon, kävimme sillä perheen kanssa saksassa ja hollannissa saakka, pitkällä reissulla auto on parhaimmillaan. En koskaan luottanut sen tekniikkaan ihan sataprosenttisesti, kun tiesi tarkemmin sen tekniikasta Ylläpito oli ehdottomasti kalleinta mitä minulla on ikinä ollut, vaikka kaikenlaisia kärryjä pihassa on ollutkin, rikkinäisellä kun en halua ajaa.
Lähipiirissä on myös toinen S211 270CDI, jossa on prakannut myös takapalkeet, toinen vaihdettukin. Peräkontin lukko vaihdettu. Siitä hajosi jo lisälämmitysvastuskin... Alustan niveliä mennyt kuin leipää. Takaluukun kaasujousi + sähkötoimisen luukun etäisyyspotikka hajosi (sen sain korjattua ja säädettyä rajat uudelleen * avulla). parkkitutkista lähes tulkoon jokainen anturi rikki
Summa summarum. Jos haluaa mahdollisimman varmatoimisen W211 -koppaisen, niin ehdottomasti porrasperäinen ilman mitään kauheaa arsenaalia lisävarusteita. Meidän kenenkään lähipiirin mersuista ei ole perustekniikka suuremmin prakannut, vaan varusteet!
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Omassani 06-mallisessa farkussa ei ole ollut mitään ihmeellistä.Auto on vehosta aikoinaan uutena ostettu ja olen sillä laskenut nyt vajaan vuoden aikana menemään vajaat 70 tkm.Ostin auton yksityiseltä,kun mittarissa oli reilut 160 tkm.Mitään ihmeellisiä vikoja ei ole ollut,mutta takaluukku pakkasilla kieltäytyi aukeamasta kahteen kertaan,ei ollut jäässä.Jos vika toistuu,vien sen tsekattavaksi.Minusta ajotuntumassa ei ole eroa alkupään w211 mallien kanssa.Huollatan autoa säännöllisesti ja yritän muutenkin pitää kunnossa,kun työkalu tämä mulle on.Ilmajousitus tässäkin on,mutta se ei ole VIELÄ kiukutellut
Minusta paljon ajavalle soveltuu paremmin nelipyttyinen,mutta se on myös siitä kiinni,mitä haluaa autoilustaan maksaa.Itse kyllä ajelisin 320 cdi:llä,mutta katsottuani ystäväni huoltokulujen merkintöjä,pidän nelipyttyisen,kyllä tälläkin pärjää :)Raha on mukavampi taskussa,kuin korjaamon kassassa. Hyvä auto,aina olen perille päässyt.Nyt pitäisi alkaa suorittamaan jarrujen huoltoa ja muutakin pientä.Hyvä peli,mukava työjuhta.Alustaan olen uusinut pallonivelet.En mene kehumaan liikaa,ettei kohta paukahda.
Minusta paljon ajavalle soveltuu paremmin nelipyttyinen,mutta se on myös siitä kiinni,mitä haluaa autoilustaan maksaa.Itse kyllä ajelisin 320 cdi:llä,mutta katsottuani ystäväni huoltokulujen merkintöjä,pidän nelipyttyisen,kyllä tälläkin pärjää :)Raha on mukavampi taskussa,kuin korjaamon kassassa. Hyvä auto,aina olen perille päässyt.Nyt pitäisi alkaa suorittamaan jarrujen huoltoa ja muutakin pientä.Hyvä peli,mukava työjuhta.Alustaan olen uusinut pallonivelet.En mene kehumaan liikaa,ettei kohta paukahda.
Tähti näyttäköön tien.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Itse useita 211 ajaneena suosittelen ehdottomasti parametriohjauksella varustettua autoa. Parkkipaikoilla kevyt käännellä rattia, kun taas maantiellä jämäkkä ohjaus. Toinen mielestäni tärkeä lisävaruste on xenon-valot.
Allekirjoituksen autoon uusittu alustan nivelet ja paineilmakompressori 250 tkm kohdalla. Termostaatti suunnilleen samoihin aikoihin. Muista remonteista en osaa sanoa, ei ainakaan huoltokirjasta löydy ylimääräisiä merkintöjä. Takana on tasonsäätö ja ilmapalkeet olivat olleet päältäpäin katsottuna hyvässä kunnossa. Täysin ruesteeton , ruostesuojattu tänä syksynä ettei pääse ruoste iskemään kun on ensimmäinen talvi Suomessa.
Kaikenkaikkiaan erittäin mukava auto ajaa, ei voi kun suositella!
Allekirjoituksen autoon uusittu alustan nivelet ja paineilmakompressori 250 tkm kohdalla. Termostaatti suunnilleen samoihin aikoihin. Muista remonteista en osaa sanoa, ei ainakaan huoltokirjasta löydy ylimääräisiä merkintöjä. Takana on tasonsäätö ja ilmapalkeet olivat olleet päältäpäin katsottuna hyvässä kunnossa. Täysin ruesteeton , ruostesuojattu tänä syksynä ettei pääse ruoste iskemään kun on ensimmäinen talvi Suomessa.
Kaikenkaikkiaan erittäin mukava auto ajaa, ei voi kun suositella!
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Tuo normaali ohjaus ei kyllä ole paras mahdollinen, auto oli tänään pihalla koko päivän, äsken kävin siirtämässä sen talliin. Ohjaus oli todella jäykkä, sitä sai oikein tosissaan vääntää.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Mikäli pääosa ajosuoritteesta on kaupunki-tai taajama-ajoa niin Parametriohjaus on kevyempänä ilman muuta parempi. Maantieajossa normaaliohjaus ei mielestäni ole ollenkaan hassumpi edellyttäen, että kulmat on oikeissa säädöissä.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
sama peli se on tuon parametrisen kanssa näillä keleillä. ainakin tossa mun yksilössä. yli -20 menee pakkanen niin kyllä on tosi kankeeta liikkeelle lähtiessä, ja jonkun aikaa pitää ajella et palautuu normiksi.jartuo kirjoitti:Tuo normaali ohjaus ei kyllä ole paras mahdollinen, auto oli tänään pihalla koko päivän, äsken kävin siirtämässä sen talliin. Ohjaus oli todella jäykkä, sitä sai oikein tosissaan vääntää.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Osaako joku kertoa onko Pre-facelift -06 Avantgardessa kuskin penkissä vakiona selkänojan sivuttaistuen, ristiselän, sekä istuimen reisituen säädöt ilmapusseilla? Säätimet näihin siis siinä penkin etureunassa oikean käden puolella.
V6 CDI
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Ei ole vakiona. Lisävarusteena myös faceliftiin.Kuul4 kirjoitti:Osaako joku kertoa onko Pre-facelift -06 Avantgardessa kuskin penkissä vakiona selkänojan sivuttaistuen, ristiselän, sekä istuimen reisituen säädöt ilmapusseilla? Säätimet näihin siis siinä penkin etureunassa oikean käden puolella.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
no mites näissä menee alustahommelit, onko noissa tehtaan alustasarjoissa lyhkäsempiä iskareita / ilmapusseja mitä normi alustassa ? paksumpia vakaajia, ohjauksen erilaisuudet jne ?
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Rautajousilla, classic ja elegance samalla alustalla. Avantgarde vakiona alustasarjalla (tais olla -15mm). Airmatic aina samoilla osilla, napilla vaihdekepin takaa saa korkeuden määritettyä, suurin piirtein peruskorkeudesta -15mm alas ja ylös +25mm = 4cm säätövaraepk kirjoitti:no mites näissä menee alustahommelit, onko noissa tehtaan alustasarjoissa lyhkäsempiä iskareita / ilmapusseja mitä normi alustassa ? paksumpia vakaajia, ohjauksen erilaisuudet jne ?
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
no entäs farkun vakio pussit , onko samat kaikissa ? entä iskarit, onko lyhkäisemmät ? haen nyt tällä sitä että pääsekö halvalla kun madaltaa, eli menisi madalluksen jälkeen vielä omilla iskareilla / pusseilla. Niinkuin 124:ssa.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Ok. Kiitokset. Mikäs ko. varusteen nimi on? Sellaiset namiskat nimittäin löysin tuossa yksi päivä autostani.. Kenties joku ortopedi-istuin vai??Tomp kirjoitti:Ei ole vakiona. Lisävarusteena myös faceliftiin.Kuul4 kirjoitti:Osaako joku kertoa onko Pre-facelift -06 Avantgardessa kuskin penkissä vakiona selkänojan sivuttaistuen, ristiselän, sekä istuimen reisituen säädöt ilmapusseilla? Säätimet näihin siis siinä penkin etureunassa oikean käden puolella.
V6 CDI
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Ortopedipenkiltä tuo kovasti kuulostaa (ortopädische sitze)Kuul4 kirjoitti:Ok. Kiitokset. Mikäs ko. varusteen nimi on? Sellaiset namiskat nimittäin löysin tuossa yksi päivä autostani.. Kenties joku ortopedi-istuin vai??Tomp kirjoitti:Ei ole vakiona. Lisävarusteena myös faceliftiin.Kuul4 kirjoitti:Osaako joku kertoa onko Pre-facelift -06 Avantgardessa kuskin penkissä vakiona selkänojan sivuttaistuen, ristiselän, sekä istuimen reisituen säädöt ilmapusseilla? Säätimet näihin siis siinä penkin etureunassa oikean käden puolella.