Marko_K kirjoitti:Ainakin S212 on ruokottoman kehno talviauto verrattuna mihinkään aikaisemmista ESP:llä varustetuista etuvetoautoistani. Mikä on takavedon talvikäyttökelvottomuuden osuus, mikä ESP:n, sitä en osaa sanoa, mutta hävettävän hankalasti S212:lla pääsee liukkailla eteenpäin.
ESP päällä elektroniikka tappaa kiihtyvyyden täysin, jos sen kytkee pois, niin auto vikuroi ja on juuri niin takavetoisen arvaamaton kuin olettaa sopii.
koska olette viimeksi ajaneet hyvällä w124:lla... se ei ole arvaamaton talvella, vaan ehkä loogisin takavetoinen ajaa liukkaalla (tehtaan jäljiltä, toki joku omatekoinen voi olla vieläkin loogisempi/parempi jonkun toisen ajotyylille), kaikki luisut alkaa hillitysti ja "varoittelevasti", eli jos haluaa lisää luisua, niin sitten vain lisää kaasua tai lopettaa luisun pienellä kaasun helläämisellä... ja jos oikein haluaa nauttia, niin sitten lukkoperäinen w124, se on luisuissa vieläkin loogisempi, kun pidon vaihtelu ei niin vain tapakkaan hyvin alkanutta sladia

(ja tuo pitää ymmärtää myös positiivisena tapahtumana, eli auto ei riuhdo jatkuvasti epätasaisella kitkalla) toki myös liikkeelle lähdöt onnistuu lukkoperäisellä huomattavasti mukavemmin, kuin "vapaalla" perällä...
oliko se nyt toissatalvena, kun ajelin tuolla 300E:llä (automaati ja ASD perällä) talvella ja pitkästä aikaa silloin voin sanoa nauttineeni ajelemisesta... (huom. ajelimisesta, en niinkään ajamisesta... piti tehdä välillä oikein tikusta asiaa, että sai käydä pienen lenkin heittämässä

)
500 €:n lankku, ducato ja laguna...