keltaista jäähdytinnestettä? kansipahvi? korjausarvio 4000e!
Minulla oli juuri samat oireet ja saman näköistä öljyä toisessa autossa (VW), vika oli moottoriöljyn jäähdyttimessa. Ei selvinnyt koeponnistamalla koska ilmeisesti vuosi vain kun oli lämmin tms.
No, uusi jäähdytin ei paljoa maksanut ja se kun on uusittu niin 150tkm on ajettu eikä tippaakaan ole uutta öljyä tullut paisuntasäiliöön. Pari kertaa kyllä piti huuhdella.
No, uusi jäähdytin ei paljoa maksanut ja se kun on uusittu niin 150tkm on ajettu eikä tippaakaan ole uutta öljyä tullut paisuntasäiliöön. Pari kertaa kyllä piti huuhdella.
300td -91, manuaali.
Auto on ajossa, vikaa etsittiin kissojen ja koirien kans, purin koko keulan mutta vikaa vaan ei löytynyt, viimeiseksi mahdollisuudeksi jäi kansipahvi mutta öljy oli sen verran oudon näköistä että päätin laittaa auton kasaan, puhdistaa jäähdytinjärjestelmän ja katsoa mitä sanoo. nyt autossa ei ole 2500km jälkeen öljyä mennyt syyläriin
Vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein ei tarvii vaihtaa jäähdytin nesteitä )napa kirjoitti:ja neste pitää muistaa oikeasti vaihtaa sen 2 vuoden välein, kun niistä häipyy ne syöpymistä estävät aineet, niin pian kone vuotaa nesteet pihalle, kuten omalle ducatolle kävi keväällä... oli termarikotelosta syöpyneet letkuliitokset puhki (teräsputket alumiini kotelossa) ei ole tuohonkaan tullut aikaisemmin törmättyä, mutta mulla onkin ollut kai niin vanhoja ja huonoja autoja aikaisemmin, että neste on vaihtunut luonnollisesti vuoden välein tai sitten uudet nesteet on laihempia niiden aineiden osalta
ja samalla tyhjenee se tuhkakupikin... tuossa on vain se ongelma, että sitten ei ole pian mitään autoa... helvetisti vain velkaa... jos nyt pysytään normaali ihmisen ongelmissa autoilusta puhuttaessa...sotka1 kirjoitti:Vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein ei tarvii vaihtaa jäähdytin nesteitä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tähänkin löytyi selitys, ei ihme ettei motti meinannut lämmetäSyprus kirjoitti:syylärin pohjalta löysin tälläisen tiivisteen palasen!
mistä tiivisteestä tämä on ja voiko liittyä öljyjen ja nesteiden sekottumiseen?
[ http://i244.photobucket.com/albums/gg10/Syprus/c320/0c926a95.jpg ]
[ http://i244.photobucket.com/albums/gg10/Syprus/c320/d71a6ec4.jpg ]
Apu olisi todellakin tarpeen jotta en turhaan kansiremonttia ala tekemään!
Kiitos!
Mä käytän punaista tai neon oranssia tarkemmin, kun sitä suositeltiin liikkeessä parhaana. Vaihtovälikin pidempi kuin muilla väreillä?
Sininenhän se tuossa on alkuperäisenä. Entisestä ei tiennyt minkä väristä oli, kun oli ruskeata. Tokko se punainen vaarallista on muillekin metalleille kuin alumiinille, johon se passaa parhaiten.
Sininenhän se tuossa on alkuperäisenä. Entisestä ei tiennyt minkä väristä oli, kun oli ruskeata. Tokko se punainen vaarallista on muillekin metalleille kuin alumiinille, johon se passaa parhaiten.
Re: keltaista jäähdytinnestettä? kansipahvi? korjausarvio 40
tämä oli kyllä mystinen vika, auto laitettiin silloin vajaa puolitoista vuotta sitten nippuun eikä oireillut enää, webastoa en ole sen jälkeen käyttänyt paitsi nyt muutaman kerran kun korjasin tämän sähköisen vesipumpun, ja 200km sen jälkeen taas on jonkun verran töhnää kertynyt paisariin,
nyt en kyllä jaksa enää muuta syyttää kun tuota webastoa. 30tkm ilman mitään ongelmia ja webaston käytön jälkeen 200km ja töhnää.
voiko tuo webasto vuotaa diisseliä syyläriin? kun viisaammat sano jo sillon aikonaan että näyttää diisseliltä tuo töhnä.
vai voisko olla että webaston letkuihin on töhnää jäänyt ja lähtenyt kiertoon?
nyt en kyllä jaksa enää muuta syyttää kun tuota webastoa. 30tkm ilman mitään ongelmia ja webaston käytön jälkeen 200km ja töhnää.
voiko tuo webasto vuotaa diisseliä syyläriin? kun viisaammat sano jo sillon aikonaan että näyttää diisseliltä tuo töhnä.
vai voisko olla että webaston letkuihin on töhnää jäänyt ja lähtenyt kiertoon?
Re: keltaista jäähdytinnestettä? kansipahvi? korjausarvio 40
Ainut paikka mikä tulisi mulla mieleen on se polttoaineen lauhdutin jossa löpö lämpö siirretään jäähdytysnesteeseen.
webastossa olevaa dieselin siirtymistä kun ei mitenkään mielestäni voi tapahtua.
webastossa olevaa dieselin siirtymistä kun ei mitenkään mielestäni voi tapahtua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: keltaista jäähdytinnestettä? kansipahvi? korjausarvio 40
Tuo kuminpalanen on varmaankin lämmönsiirtimen välitiiviste. Webastosta ei pääse löpöä nesteen sekaan.