Ajattelin vaan sitä että jos kahta samanlaista autoa vertaa toisiinsa. Sellaista jossa pa-lämmitintä ei ole (on siis blokilämmitin) ja sellaista missä on vain pa-lämmitin. Se missä on blokilämmitin kulkee senverran vähemmällä minkä pa-lämmitin syö ainetta. Tää oli se pointti. Mielestäni ajonaikainen käyttö kuuluu kokonaiskulutukseen.
Sitten tankkauksista
Jos aina samasta mittarista lasket niin totta.... virhettä ei paljon tule mutta jos tankkauspisteet vaihtelee niin litrankin heitto ei ole mikään poikkeus. Tankin täyttöaste siis vaihtelee auton asennosta riippuen. Tämäkin on tullu oikein koitettua.
Mietippä tilannetta jossa tankkaat vain 20l ja soluminen loppuu litraa liian aikaisin.... Kyllä menee pienellä

Sit jos lasket pumpuista mistä ainetta solahtaa joutuin ja tankkisi on lähes tyhjä aine vaahtoutuu joka luonnollisesti vaikuttaa siihen kuinka paljon ainetta menee tankkiin. Sit jos maltat odotella niin ainetta menee tankkiin vielä parikin litraa

Olen itte pitäny tarkaa kirjaa jokaikisestä tankkauksesta mitä nyt näillä lankuilla olen liikkunu ja tällaisia asioita olen huomioinu