Ruotsin tuonti ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Metusalemi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 18.06.2003 01:19

Ruotsin tuonti ?

Viesti Kirjoittaja Metusalemi »

Olis kiikarissa Ruotsista tuotu MB E. Löytyykö paikkaa josta voisi varmistaa Km-lukeman paikkansapitävyyden ???
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 469
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Paikkaa???
Vuosimalli???
Sillä katsastus papereita selaamalla voi saada vähän jonkinlaista kuvaa jne.

Huoltokirja ja katsastus paperit voivat osittain selvittää asiaa.

Voi olla hankala selvittää ihan kilometrin tarkuudella muuten vain katselemalla.
Uudempi vai vanha?
Vanhassa ainakin kunto tärkeämpi kuin kilometrit,vai? :wink:
A170cdi-00 1999-
Metusalemi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 18.06.2003 01:19

Viesti Kirjoittaja Metusalemi »

Auto on vm2000 320cdi
-ei ole huoltokirjaa
-mittarissa 215tkm
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Metusalemi kirjoitti:Auto on vm2000 320cdi
-ei ole huoltokirjaa
-mittarissa 215tkm

Vägverketin nettisivun kautta pystyy tarkistamaan rekkarin perusteella; montako omistajaa pirssillä on ollut, onko se yksityisessä käytössä, onko tuonti-auto, tehot ja jotaki muuta pientä.

https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp

Tarkempia tietoja autossa saat ottamalla suoraan yhteyttä Vägverket:n, sieltä saat tietää omistajan/ 2 viimeisintä omistajaa, onko verot maksettu?, Onko sitä katastettu hyväksytysti?, Onko se osamaksu tai leasing sopimuksen alla.
Ohjeet tähän löytyy ym. linkistä.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 469
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Metusalemi kirjoitti:Auto on vm2000 320cdi
-ei ole huoltokirjaa
-mittarissa 215tkm
Tuota noin, katsastus papereista tai pikemminkin paperista ei ole hyötyä koska niitä on vain yksi.

Tiedustelemalla entisiltä omistajilta/omistajalta voi alkaa rakentamaan kuvaa kyselemällä millaisella käytöllä, miten ja missä huolettu jne.

Esim. autoa on melko varmasti huolettu jossain mersun liikkessä ainakin takuuajan jolloin rekisteri numerolla voi saada jotain tietoa/historiaa sitä kautta. Jos omistaja on ollut sama niin ajokilometrit voi koittaa päätellä sitä kautta jne.

Joissakin autoissa pystyvät verstalla katsomaan jos on räpelöity mittaria testerin avulla mutten tiedä saako sellaisen tiedon mersuista esille.

Kokenut "auton asiantuntija" voi suunnilleen arvioida näkemällä/kokeilemalla auton ajokilometrit muttei kilometrin tarkuudella.

Entisen taxin kilometrit on "helppo laskea" , pyöreästi 150tuhatta km/vuosi, jonka voi ottaa lähtökohdaksi.

Onnea tutkimuksille ja mahdolliselle ostolle. :wink:
A170cdi-00 1999-
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Mun ruotsin tuonnin mittaria oli ruuvattu, mutta todelliset kilometrit löyty oven pielestä öljynvaihtolapusta :lol: :lol: Ne vägverketin tiedot on kyllä hyvä tsekata jos naapurista menee autoa hakemaan.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1536
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

suhari kirjoitti:Mun ruotsin tuonnin mittaria oli ruuvattu, mutta todelliset kilometrit löyty oven pielestä öljynvaihtolapusta :lol: :lol: Ne vägverketin tiedot on kyllä hyvä tsekata jos naapurista menee autoa hakemaan.
Olikon kuin isot luvut?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Öljynvaihtolapun perusteella oli joku katsonu oikeudekseen vähentää n.130tkm mittarista. Tämä oli mun kohdalla sikäli hyvä juttu, että kun tullimiehen kanssa todettiin mittarilukema väärennetyksi niin verohakemukseen merkittiin ns.laskennalliset kilometrit. :arrow: pienempi vero :lol:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14272
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitenkäs muuten tuo auton tuonti Ruotsista? Eikö verot määräydy samalla tavalla kuin esim. Saksasta tuotaessa? Onko jotain "jippoja"?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Sama hommahan se on siinäkin mutta itse hakureissu tulee halvemmaksi kuin saksanreissu. Autojen hinnat on aika lähellä saksan hintoja, hiukan ehkä kalliimpia...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Miten pellit säilyy Ruotsissa? Talvi lienee arktisempi kuin Saksassa.
Nimenomaan suolamössö ja huonosti tuuletetut tallit syö peltiä.
Suolamössö syö jäähdytäjänkin rivoituksen harmaaksi jauhoksi.

Maaseudulla navettaladossa seisseet autot on kauttaaltaan ruosteen raiskaamia (urea- ja ammoniakkihöyryt!), eikä sitä saa millään pysähtymään.
Esmes. uuden sinkkipeltikaton alle jääneen navetan tuuletushormin kohdalle tuli vuodessa yli 1/2 metrinen läpireikä, kun läpiviennin teko pääsi muitten kiireitten keskellä hieman lykkääntymään.

Virossakin näyttää hintataso olevan alempi, ja siellä autot on pääasiassa Saksantuontia...
Kontti vielä täyteen Koskisen korvalääkettä, niin johan alkaa kauppa kannattaa! :lol:
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13736
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti: Onko jotain "jippoja"?
Sopii myyjän kanssa että antaa rekisterikilvet mukaan suomeen niin voi ajella laivalta vaikka kotiin asti ( :oops: ) jos uskaltaa. Lähettää sitten kilvet postissa myyjälle niin hän pääsee poistamaan auton ruotsin rekisteristä.

Helppoa, kuin heinänteko.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

karra kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: Onko jotain "jippoja"?
Sopii myyjän kanssa että antaa rekisterikilvet mukaan suomeen niin voi ajella laivalta vaikka kotiin asti ( :oops: ) jos uskaltaa.
Muuten hyvä jippo, mutta jos poliisi tai tulli saa tietää, että suomalainen on ajellut ulkomailla rekisteröidyllä autolla Suomessa omia ajojaan, niin hakevat koko auton pois. Ja sakot päälle!
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Näin voi tosiaan käydä. Mutta jos myyjälle sopii ja antaa kilvet lainaan, niin ajelee niillä tulliin ja lätkäsee siinä tarrakilvet tuulilasiin. Ps. varaa jotain työkaluja matkaan, että saat ne svenssonin kilvet tullissa irti. Me jouduttiin irroittaan ne lievää väkivaltaa käyttäen :?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Olen kuullut katsastusasemanvirkailijasta joka antoi siirtokilvet jollekkin rokkijätkälle joka oli menossa ruotsiin joillekkin rompepäiville. Lappuun se jätkä oli kirjoittanu jonkun ruotsalaisen paikkakunnan, virkailijalle se sanoi: "se on siina turun alapuolel" tms.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13736
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

jorma-k kirjoitti:
karra kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: Onko jotain "jippoja"?
Sopii myyjän kanssa että antaa rekisterikilvet mukaan suomeen niin voi ajella laivalta vaikka kotiin asti ( :oops: ) jos uskaltaa.
Muuten hyvä jippo, mutta jos poliisi tai tulli saa tietää, että suomalainen on ajellut ulkomailla rekisteröidyllä autolla Suomessa omia ajojaan, niin hakevat koko auton pois. Ja sakot päälle!
Tosi tarina: sunnuntaina 20.6. Katajanokalla Vikingin terminaalissa tulli oli kiinni ja ovessa lappu että tulli on suljettu joskus toukokuussa, en muista päivää. Ohje oli että ajakaa auto kotikaupunkianne lähimpään olevaan autotullaustoimispisteeseen. Teis töitä käskettyä - no problems. Punapäisillä saksan kilvillä.

Kysyin lappeenrannan tullissa että tarvitsenko tarralappuja - vastaus oli hieman ympäripyöreä joten verotutin sekä katsastin auton veropäätöksen tultua saksan kilvillä (toki euroalueen liikennevakuutus oli vielä tuolloin kilvissä voimassa). Otin autoon osakaskon jos saksassa ollessani.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin