Automaatin säädöstä
Automaatin säädöstä
Kävin alastarossa lauantaina ajamassa 1/4mile ja totesin että
laatikko vaihtaa liian aikaisin isompaa, kone kiertäisi 6300rpm
niin laatikko vaihtaa jo 5800rpm isompaa pykälää.
Millä saada tuota vaihtokohtaa siirrettyä ylös päin ja samalla hieman
terävöittää vaihtoa. Vaijeria jos kiristää niin ei tahdo sitten tavallisessa
ajossa vaihtaa isompaa sitten tekemälläkään.
Ja saako 4 vaihteisen automaatin kaavioon lisättyä 1-2 vaihteelle omat
paikat.
Niin ja autohan oli V8 350 ja 4 automaatti jossa sähköllä toimiva
nopeusmittari.
laatikko vaihtaa liian aikaisin isompaa, kone kiertäisi 6300rpm
niin laatikko vaihtaa jo 5800rpm isompaa pykälää.
Millä saada tuota vaihtokohtaa siirrettyä ylös päin ja samalla hieman
terävöittää vaihtoa. Vaijeria jos kiristää niin ei tahdo sitten tavallisessa
ajossa vaihtaa isompaa sitten tekemälläkään.
Ja saako 4 vaihteisen automaatin kaavioon lisättyä 1-2 vaihteelle omat
paikat.
Niin ja autohan oli V8 350 ja 4 automaatti jossa sähköllä toimiva
nopeusmittari.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Laatikon apparin puoleisella sivulla on säädin, josta pystyy säätämään laatikon paineita kireämmiksi. Katso suuntaa antavat säätöohjeet joko foorumilta haulla tai www.tahtiklubi.net -remonttivinkeistä.
Omat paikat ykkös- ja kakkosvaihteelle? Mitä tarkoitat? L-asennollahan auto lähtee ykkösellä, ja vaihtaa kakkosta vasta lähes rajoittimella.
Omat paikat ykkös- ja kakkosvaihteelle? Mitä tarkoitat? L-asennollahan auto lähtee ykkösellä, ja vaihtaa kakkosta vasta lähes rajoittimella.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hmm, omasta mielestäni minulla vaihtokohta muuttui huomattavasti, kun löysäsin paineita aikoinaan. No, täytyy tutkia töistä lähtiessä. Kuitenkin nelonen menee pesään jossain 60 km/h vauhdissa, vaikka merkki on lähempänä 80:ä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Merkki? Ei sunkaan 3-4 vaihtokohta noin 80 korvilla ole?Timo L. kirjoitti:Hmm, omasta mielestäni minulla vaihtokohta muuttui huomattavasti, kun löysäsin paineita aikoinaan. No, täytyy tutkia töistä lähtiessä. Kuitenkin nelonen menee pesään jossain 60 km/h vauhdissa, vaikka merkki on lähempänä 80:ä.

Jos nyt ontuva vertaus sallitaan, niin kyllähän mullakin TE:ssa pintakaasulla menee jopa 40 km/h vauhdissa nelonen päälle, mutta vaihtokohdaksi on merkitty jotain 140 paikkeilla muistaakseni.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Nelonen 80:ssä... Mistä sä puhut?Timo L. kirjoitti:Hmm, omasta mielestäni minulla vaihtokohta muuttui huomattavasti, kun löysäsin paineita aikoinaan. No, täytyy tutkia töistä lähtiessä. Kuitenkin nelonen menee pesään jossain 60 km/h vauhdissa, vaikka merkki on lähempänä 80:ä.
Siis jos juttu oli kickdownin vaihtokohdista

Niitä en ole itse onnistunut muuttamaan oikein millään.
Siis kolmonen...Mauri H. kirjoitti:Nelonen 80:ssä... Mistä sä puhut?Timo L. kirjoitti:Hmm, omasta mielestäni minulla vaihtokohta muuttui huomattavasti, kun löysäsin paineita aikoinaan. No, täytyy tutkia töistä lähtiessä. Kuitenkin nelonen menee pesään jossain 60 km/h vauhdissa, vaikka merkki on lähempänä 80:ä.
Siis jos juttu oli kickdownin vaihtokohdista![]()
Niitä en ole itse onnistunut muuttamaan oikein millään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu aikahan oli vaatimaton 15.807 loppunopeudella 143,77, Oli tosiaanAnttiS kirjoitti:Heij kollega - oleellisin unohtui:
Mikä aika?
/Ana
sen laatikon kanssa pienoisia ongelmia, mutta muutama solmukohta
saatiin selvitettyä koneesta silti, eli ilmanputsari koteloineen vie noin
0.7-0.8s 1/4mile ajasta ja pakoputkisto vähintään saman verran.
60 jalkaa jäi aika huonoksi juuri tämän 1-2 vaihteen vaihdon takia,
2:sta tuo tyrkköö pesään jo 5100rpm.
Hauskaa oli kyllä hämmentää porukkaa et miten w123 lähtee

Ässä miehille vertailuksi että viime vuonna alastarossa w126 500SEC ja 560SEC
Kävivät ajamassa 16.45 aikoja

S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04