W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

koneen vaihto oli tossa hommana ja nyt on pari johtoa jolle en kyllä löydä paikkaa kun hölmönää tuli jätettyä merkkaamatta mihin kukin johto tulee. Yksi paikaton on nipusta joka menee startille. siinä on 4 johtoa ja kaksi niistä siihen starttiin ja yksi öljynsuodattimeen mutta mihin se yksi niistä kuuluu, sellainen naaraspuolen liitin?
Viimeksi muokannut Rempsu, Pe 10.02.2012 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: W201 2.0 johto ongelma

Viesti Kirjoittaja wolf »

Rempsu kirjoitti:koneen vaihto oli tossa hommana ja nyt on pari johtoa jolle en kyllä löydä paikkaa kun hölmönää tuli jätettyä merkkaamatta mihin kukin johto tulee. Yksi paikaton on nipusta joka menee startille. siinä on 4 johtoa ja kaksi niistä siihen starttiin ja yksi öljynsuodattimeen mutta mihin se yksi niistä kuuluu, sellainen naaraspuolen liitin?
Ihan näin unenpöpperössä hatusta temmaten: Katsopa onko öljymääräanturissa johtoa paikoillaan. Anturihan sijaitsee tällä samalla puolella konetta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 2.0 johto ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jospa se on startista solenoidin päästä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: W201 2.0 johto ongelma

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Lähti käyntiin kyllä ilman sitä johtoa että voiko se sit muka siihen kuulua. ja en kyllä startista mitään muuta paikkaa löytänyt kuin se virta ja heräte.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 2.0 johto ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

No ei sitten mutta eikös joku mittari tai valo toimi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: W201 2.0 johto ongelma

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

en ole vielä kerennyt siihen perehtymään koska käyntiin saatuani alkoi öljyä tulla laatikon lauhdutin putkista kun en tajunnut syyläriä laittaa kiinne ku oli vaan tarkotus kokeilla käynnistyykö edes ja sit viel moottori öljytkin alko vuotaa ja ne tuli ilmeisesti siitä ketjun kiristimen tulpasta kun en ollut sitä mäntää erikseen kiristänyt vaan pelkästään sen tulpan ja oli mennyt se prikka/tiiviste siitä vähän käyräksi.
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Ja sit jos löytyy vielä Niitä alipaine letku kaavioita. en vain ole mistään löytänyt oikeaa kaaviota mikä mistäkin ja mihin pitäisi mennä ja siitä idän kielisestä en mitään ymmärrä eli jos joku selkokielinen löytyisi. moottori siis m102 ja 91 vuosimallia automaatti laatikolla
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Etsin lisää kun tuo venäjä taipuu:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäis tietää tarkalleen mitä haluat tietää tai mistä osasta alipaine?
ja kun sanot vielä lopun 201.....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja tomant »

Rempsu kirjoitti:koneen vaihto oli tossa hommana ja nyt on pari johtoa jolle en kyllä löydä paikkaa kun hölmönää tuli jätettyä merkkaamatta mihin kukin johto tulee. Yksi paikaton on nipusta joka menee startille. siinä on 4 johtoa ja kaksi niistä siihen starttiin ja yksi öljynsuodattimeen mutta mihin se yksi niistä kuuluu, sellainen naaraspuolen liitin?
Voisiko se olla öljynpinnan korkeusanturin johto, joka menee öljypohjan vasempaan kylkeen?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Joo löyty viimenää se ylimääräsen johon paikka. ja oli vielä väärin päin että se sinne öljypohjaan menevä oli siinä suodatinkotelossa ni ei meinan eka pituus riittää ennen ku sit ne paikat vaihtoi

Olisko se kone nyt ollu se m102.962 ja sillä ezl sytytyksellä on
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

joo ,kerropa mitä alipaine osa kytkentää etsit?
automaattin ,koneen.....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Ne koneen puolen letkut vaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tarkennatko:
-kannesta
-Jo automaatti niin sen koneen puoli kytkennät
-sytytysyksikön luota
-vai ihan huohotus linjastoa.

Siellä kun on niin erilaisia mahdollisuuksia sata ja malleissa muuttuu vielä niin kaikki kertautuu :think:
Toiseen pitäis olla win -koodi ja toiseen kyllä pääset itsekin mutta pitää valita joku muu tyyppi koneelle:

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Räjäytyskuvat ja alkuperäiset osanumerot (EPC:n tapainen):


http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Elikkäs kannen siitä anturista mihin kaksi alipaine letkua menee että mihin niistä pitäisi mennä ja sit imusarjan alapuolelta ne kaksi paikkaa ja sit sielt kuskin etuvalon kohtii lähtee yksi jonnee koneesee päin ja sit viel se kolmihaaranen siinä jarrutehostimen luona et mikä kaksi siihen tulee
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaikea oli katsoa koneesta ,pitäis purkaa edestä roinaa ja räjäytys kuvat ei nyt selkeää anna mitenkään.
-ruiskun alta yksi menee suoraan sytytys yksikköön joka tunnistaa ennakkoa
-sitten ruiskun alta tulee kannen etuosaan lämpöanturille jossa kaksilähtöä siis siihen ruiskulta toiseen ja siitä lähtee lokarin reunaan jossa kolmi t-lähtö,ilmeisesti takaisku venttiili ,siitä yksi menee kabiiniin ja sieltä kansi anturilta siis tulee ja menee ruiskun alle ja tämä on paksuin putki.
-Muita ei sitten ollutkaan näkyvillä mutta kaiketi auttaa nyt jollain tavalla kytkentää.
-laskeskelin että sulla oli vain kolmen putken paikka epäselvä vai...?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Neljän alipainen letkun paikat oli epäselviä.
enään siis kolme kun siitä lämpöanturilta sinne ruiskun alle menee yksi.
nyt on vielä epäselvät ne kolme alipaine letkua joista yksitulee siitä sytytysmoduulilta ja väriltään ihan kirkas
kaksi muuta epäselvää on se paksumpi musta jossa valkoinen viiva ja vaalea jossa punainen raita jotka tulevat siitä kuskin puolen valon vierestä ja menevät siitä jonnekkin sisään päin tai ainakin siihen sulake boksin suuntaan

Ei asiaan enään liity mutta pitääkö hihna millasta ininää/ulinaa/jotain ääntä. en osaa oikein kuvailla mutta kuitenkin jos liian tiukalla niin jotain erikoista ääntä. ja mikä se oikea kireys on jos on vain se yksi hihna. ohjaustehostin vain että ei ole ilmastointia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sytkä moduulilta menee suoraan ruiskun alle kolmihaaraiseen liittimeen.kolmihaarasta menee kannessa olevalle anturille ,sitten toinen anturilta menee kuskin puolta sellaiseen takaiskuun jossa kolme putkea.Niistä se musta paksuin menee ruiskun alle mutten tiedä minne.
hihnan kiristy on kuskin puolella tehostimen ja kannen välissä.
koneen päästä katsoen sellainen kartio osa jossa mutteri päässä.Löysää mutteri ja siellä tehostajan ja kannen välissä on holkki mutteri jota löysäät niin hihna löystyy.Kartio holkin kehällä on asteikko ja kiri esi jännitys 5viivaa jolloin se on hyvä ja kartion mutteri sitten kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin