W201 2.0 johto/alipaine ongelma
W201 2.0 johto/alipaine ongelma
koneen vaihto oli tossa hommana ja nyt on pari johtoa jolle en kyllä löydä paikkaa kun hölmönää tuli jätettyä merkkaamatta mihin kukin johto tulee. Yksi paikaton on nipusta joka menee startille. siinä on 4 johtoa ja kaksi niistä siihen starttiin ja yksi öljynsuodattimeen mutta mihin se yksi niistä kuuluu, sellainen naaraspuolen liitin?
Viimeksi muokannut Rempsu, Pe 10.02.2012 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W201 2.0 johto ongelma
Ihan näin unenpöpperössä hatusta temmaten: Katsopa onko öljymääräanturissa johtoa paikoillaan. Anturihan sijaitsee tällä samalla puolella konetta.Rempsu kirjoitti:koneen vaihto oli tossa hommana ja nyt on pari johtoa jolle en kyllä löydä paikkaa kun hölmönää tuli jätettyä merkkaamatta mihin kukin johto tulee. Yksi paikaton on nipusta joka menee startille. siinä on 4 johtoa ja kaksi niistä siihen starttiin ja yksi öljynsuodattimeen mutta mihin se yksi niistä kuuluu, sellainen naaraspuolen liitin?
Re: W201 2.0 johto ongelma
Jospa se on startista solenoidin päästä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 johto ongelma
Lähti käyntiin kyllä ilman sitä johtoa että voiko se sit muka siihen kuulua. ja en kyllä startista mitään muuta paikkaa löytänyt kuin se virta ja heräte.
Re: W201 2.0 johto ongelma
No ei sitten mutta eikös joku mittari tai valo toimi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 johto ongelma
en ole vielä kerennyt siihen perehtymään koska käyntiin saatuani alkoi öljyä tulla laatikon lauhdutin putkista kun en tajunnut syyläriä laittaa kiinne ku oli vaan tarkotus kokeilla käynnistyykö edes ja sit viel moottori öljytkin alko vuotaa ja ne tuli ilmeisesti siitä ketjun kiristimen tulpasta kun en ollut sitä mäntää erikseen kiristänyt vaan pelkästään sen tulpan ja oli mennyt se prikka/tiiviste siitä vähän käyräksi.
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Ja sit jos löytyy vielä Niitä alipaine letku kaavioita. en vain ole mistään löytänyt oikeaa kaaviota mikä mistäkin ja mihin pitäisi mennä ja siitä idän kielisestä en mitään ymmärrä eli jos joku selkokielinen löytyisi. moottori siis m102 ja 91 vuosimallia automaatti laatikolla
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Etsin lisää kun tuo venäjä taipuu:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäis tietää tarkalleen mitä haluat tietää tai mistä osasta alipaine?
ja kun sanot vielä lopun 201.....
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäis tietää tarkalleen mitä haluat tietää tai mistä osasta alipaine?
ja kun sanot vielä lopun 201.....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Voisiko se olla öljynpinnan korkeusanturin johto, joka menee öljypohjan vasempaan kylkeen?Rempsu kirjoitti:koneen vaihto oli tossa hommana ja nyt on pari johtoa jolle en kyllä löydä paikkaa kun hölmönää tuli jätettyä merkkaamatta mihin kukin johto tulee. Yksi paikaton on nipusta joka menee startille. siinä on 4 johtoa ja kaksi niistä siihen starttiin ja yksi öljynsuodattimeen mutta mihin se yksi niistä kuuluu, sellainen naaraspuolen liitin?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Joo löyty viimenää se ylimääräsen johon paikka. ja oli vielä väärin päin että se sinne öljypohjaan menevä oli siinä suodatinkotelossa ni ei meinan eka pituus riittää ennen ku sit ne paikat vaihtoi
Olisko se kone nyt ollu se m102.962 ja sillä ezl sytytyksellä on
Olisko se kone nyt ollu se m102.962 ja sillä ezl sytytyksellä on
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
joo ,kerropa mitä alipaine osa kytkentää etsit?
automaattin ,koneen.....
automaattin ,koneen.....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Ne koneen puolen letkut vaan
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Tarkennatko:
-kannesta
-Jo automaatti niin sen koneen puoli kytkennät
-sytytysyksikön luota
-vai ihan huohotus linjastoa.
Siellä kun on niin erilaisia mahdollisuuksia sata ja malleissa muuttuu vielä niin kaikki kertautuu
Toiseen pitäis olla win -koodi ja toiseen kyllä pääset itsekin mutta pitää valita joku muu tyyppi koneelle:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Räjäytyskuvat ja alkuperäiset osanumerot (EPC:n tapainen):
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
-kannesta
-Jo automaatti niin sen koneen puoli kytkennät
-sytytysyksikön luota
-vai ihan huohotus linjastoa.
Siellä kun on niin erilaisia mahdollisuuksia sata ja malleissa muuttuu vielä niin kaikki kertautuu

Toiseen pitäis olla win -koodi ja toiseen kyllä pääset itsekin mutta pitää valita joku muu tyyppi koneelle:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Räjäytyskuvat ja alkuperäiset osanumerot (EPC:n tapainen):
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Elikkäs kannen siitä anturista mihin kaksi alipaine letkua menee että mihin niistä pitäisi mennä ja sit imusarjan alapuolelta ne kaksi paikkaa ja sit sielt kuskin etuvalon kohtii lähtee yksi jonnee koneesee päin ja sit viel se kolmihaaranen siinä jarrutehostimen luona et mikä kaksi siihen tulee
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Vaikea oli katsoa koneesta ,pitäis purkaa edestä roinaa ja räjäytys kuvat ei nyt selkeää anna mitenkään.
-ruiskun alta yksi menee suoraan sytytys yksikköön joka tunnistaa ennakkoa
-sitten ruiskun alta tulee kannen etuosaan lämpöanturille jossa kaksilähtöä siis siihen ruiskulta toiseen ja siitä lähtee lokarin reunaan jossa kolmi t-lähtö,ilmeisesti takaisku venttiili ,siitä yksi menee kabiiniin ja sieltä kansi anturilta siis tulee ja menee ruiskun alle ja tämä on paksuin putki.
-Muita ei sitten ollutkaan näkyvillä mutta kaiketi auttaa nyt jollain tavalla kytkentää.
-laskeskelin että sulla oli vain kolmen putken paikka epäselvä vai...?
-ruiskun alta yksi menee suoraan sytytys yksikköön joka tunnistaa ennakkoa
-sitten ruiskun alta tulee kannen etuosaan lämpöanturille jossa kaksilähtöä siis siihen ruiskulta toiseen ja siitä lähtee lokarin reunaan jossa kolmi t-lähtö,ilmeisesti takaisku venttiili ,siitä yksi menee kabiiniin ja sieltä kansi anturilta siis tulee ja menee ruiskun alle ja tämä on paksuin putki.
-Muita ei sitten ollutkaan näkyvillä mutta kaiketi auttaa nyt jollain tavalla kytkentää.
-laskeskelin että sulla oli vain kolmen putken paikka epäselvä vai...?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Neljän alipainen letkun paikat oli epäselviä.
enään siis kolme kun siitä lämpöanturilta sinne ruiskun alle menee yksi.
nyt on vielä epäselvät ne kolme alipaine letkua joista yksitulee siitä sytytysmoduulilta ja väriltään ihan kirkas
kaksi muuta epäselvää on se paksumpi musta jossa valkoinen viiva ja vaalea jossa punainen raita jotka tulevat siitä kuskin puolen valon vierestä ja menevät siitä jonnekkin sisään päin tai ainakin siihen sulake boksin suuntaan
Ei asiaan enään liity mutta pitääkö hihna millasta ininää/ulinaa/jotain ääntä. en osaa oikein kuvailla mutta kuitenkin jos liian tiukalla niin jotain erikoista ääntä. ja mikä se oikea kireys on jos on vain se yksi hihna. ohjaustehostin vain että ei ole ilmastointia.
enään siis kolme kun siitä lämpöanturilta sinne ruiskun alle menee yksi.
nyt on vielä epäselvät ne kolme alipaine letkua joista yksitulee siitä sytytysmoduulilta ja väriltään ihan kirkas
kaksi muuta epäselvää on se paksumpi musta jossa valkoinen viiva ja vaalea jossa punainen raita jotka tulevat siitä kuskin puolen valon vierestä ja menevät siitä jonnekkin sisään päin tai ainakin siihen sulake boksin suuntaan
Ei asiaan enään liity mutta pitääkö hihna millasta ininää/ulinaa/jotain ääntä. en osaa oikein kuvailla mutta kuitenkin jos liian tiukalla niin jotain erikoista ääntä. ja mikä se oikea kireys on jos on vain se yksi hihna. ohjaustehostin vain että ei ole ilmastointia.
Re: W201 2.0 johto/alipaine ongelma
Sytkä moduulilta menee suoraan ruiskun alle kolmihaaraiseen liittimeen.kolmihaarasta menee kannessa olevalle anturille ,sitten toinen anturilta menee kuskin puolta sellaiseen takaiskuun jossa kolme putkea.Niistä se musta paksuin menee ruiskun alle mutten tiedä minne.
hihnan kiristy on kuskin puolella tehostimen ja kannen välissä.
koneen päästä katsoen sellainen kartio osa jossa mutteri päässä.Löysää mutteri ja siellä tehostajan ja kannen välissä on holkki mutteri jota löysäät niin hihna löystyy.Kartio holkin kehällä on asteikko ja kiri esi jännitys 5viivaa jolloin se on hyvä ja kartion mutteri sitten kiinni.
hihnan kiristy on kuskin puolella tehostimen ja kannen välissä.
koneen päästä katsoen sellainen kartio osa jossa mutteri päässä.Löysää mutteri ja siellä tehostajan ja kannen välissä on holkki mutteri jota löysäät niin hihna löystyy.Kartio holkin kehällä on asteikko ja kiri esi jännitys 5viivaa jolloin se on hyvä ja kartion mutteri sitten kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-