w210 300td vai 320 cdi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jukka_hi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 05.10.2011 21:12

w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja jukka_hi »

Eli kiikarissa olis uusi auto.

320 cdi tai 300 td w210 sedan mallina.

Mitkä on autojen hyvät puolet, kumpi järkevämpi ostos?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itse ottaisin ehdottomasti cdi:n koska pienempi kulutus ja voimaa eri tavalla.
onhan se 300 kuningaskone mutta vanhahtavaa tekniikkaa.koe aja molemmat niin huomaat eron.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jukka_hi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 05.10.2011 21:12

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja jukka_hi »

Mahtaakos huolloissa olla hintaeroa paljonkin, luulis tuos commonrailin huollon olevan tyyriimpää.
TDAsco
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 02.02.2012 21:57

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja TDAsco »

Mä taas valitsin 300td:n mm. ylläpitokustannusten takia.. Aivan järjettömän suolaisia esim. nuo cdi-moottorin varaosat..

eikä tuolla vanhalla motillakaan pääse ihan hirveästi ainetta kuluttamaan jos ei pidä koko aikaa nilkkaa suorana :)
S210 300TD Avantgarde
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Cdi:n osat on kalliimpia ja onhan se vikaherkempi kuin tuo kammiokone. Cdi:ssä tosiaan on voimaa enempi (20hv/140Nm) ja vie vähemmän polttoainetta mutta jos varmuus ja lämmin hytti talvella on tärkeitä niin sitten kannattaa miettiä vakavasti kammiokonetta. Itse ottasin cdi:n silläkin uhalla että osiin tulee menemään rahaa ja hermoja mutta onhan sillä ilo ajella. Webasto on sitten ehoton olla cdi:n kanssa muuten tulee talvella kylmä. Viritystarkotukseen ottasin kammiokoneen mutta sun tapauksessa etitään selvästikkin käyttöautoa. :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Tähän on omasta puolesta helppo vastata 300td tietenkin, itellä kaupat vireillä cdi:stä tdt:hen
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Arska124 kirjoitti:Tähän on omasta puolesta helppo vastata 300td tietenkin, itellä kaupat vireillä cdi:stä tdt:hen
no mikä tuli?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Autoilla yön ja päivän ero. Cdi ehdottomasti.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

eikai sitä cdi.tä nyt tartte jatjuvasti korjata mitä nyt näistä jutuista voi saada kuvan.
Suuttimet tietyssä iässä ,korkeapainepumppua ei välttämättä omistus aikana.O-rengas vuotoja mutta eikös letkusarja ollut alle 100e ja on siinä kunkussakin samanlaisia löpö putkia.
Jos nelonen ei anna tarpeeksi voimaa ja kutosen suutinmäärä pelottaa niin ottaa 270cdi. :D
Eikä ne suuttimetkaan ei ole kalleita takavuosiin nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Eipä näissä taida ylläpitokustannuksissa olla pahemmiten eroa, tuohon uudempaan cdi-koneiseen jos tulee jotain remonttia niin se saattaa oll kalliimpaa kun tuohon esikammio-koneiseen. Molemmat ovat vahvoja moottoreita.

Jos hakusessa on tuo ei facelift väyrynen niin katselisin 290td koneella olevaa koska se tuntuu kuluttavan aika lähelle saman mitä uudempi 320 cdi koneinenkin, 300td vie sitten sen about 2 litraa enempi.
Itse ostaisin ehdottomasti facelift väykyn cdi koneella koska kone on luonteeltaan niin erilainen ja on se autokin faceliftin jälkeen paljon uudenaikaisempi :D
Hintaluokka toki vaikuttaa valintaan koska jos hakusesa on 5000 euron väykky niin silloin etsisin tuota 290 ja jos budjetti on tuonne 10 000 niin sitten alkaa saamaan hyviä faceliftejäkin, mitään romua ei kannata ostaa vaikka sen saisi miten halvalla :)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Minun käsitykseni ja kuullun mukaan 290 on pieni ruokainen mutta mopo.Vai olikos näitä turboina ja vapareina?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

atlas kirjoitti:Minun käsitykseni ja kuullun mukaan 290 on pieni ruokainen mutta mopo.Vai olikos näitä turboina ja vapareina?
Turbolla ne kaikki on. Muistaakseni niissä on 300 nm vääntöä kun tuossa 300td on 330 nm mutta vääntö on käytettävissä alempana niin ei taida kulussa olla pahemmiten eroa normaaliajossa :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ahaa pitää muuttaakin käsitystä ja lopettaa konepellille kuseminen kun tulee huomattua tuollainen parkissa. :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

atlas kirjoitti:Ahaa pitää muuttaakin käsitystä ja lopettaa konepellille kuseminen kun tulee huomattua tuollainen parkissa. :D
Tu käsityos on monilla kun vertaillaan hevosvoimia noista moottoreista (129 vs 177). Vääntöhän näitä autoja liikuttaa eikä nuo hevoset :wink:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kyllähän se kolmesatanen kuitenkin ton 290 jättää ihan reilusti, kuluttaa toki sen n. 2 litraa enempi.


290TDT

Teho 129 HK ved 4000 o./min
Vääntö 300 Nm ved 1800-2400 o./min

0-100km/h 12,2s
Huippunopeus 190 km/h

--------------------------

300TDT

Teho 177 HK ved 4400 o./min.
Vääntö 330 Nm ved 1600-3600 o./min.

0-100km/h 9,4s
Huippunopeus 215 km/h

--------------------------

320CDI

Teho 197 HK ved 4200 o./min
Vääntö 470 Nm ved 1800-2600 o./min

0-100km/h 8,8s
Huippunopeus 227 km/h

---------------------------
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Jolle kirjoitti:
atlas kirjoitti:Minun käsitykseni ja kuullun mukaan 290 on pieni ruokainen mutta mopo.Vai olikos näitä turboina ja vapareina?
Turbolla ne kaikki on. Muistaakseni niissä on 300 nm vääntöä kun tuossa 300td on 330 nm mutta vääntö on käytettävissä alempana niin ei taida kulussa olla pahemmiten eroa normaaliajossa :D
Tuolla aikaisemmin koitin sanoa että normaaliajossa molemmilla kyllä pärjää :D
290 vetää alempaa mutta hyytyy yläkierroksilla ja 300 taas on nuhaisempi alhaalta mutta vetää paljon paremmin kun runttaa kaasua enempi.
Normaali tieliikenteessä taas mun mielestäni vaikuttaa enempi se että miten paljon sitä vääntöä on ja miten hyvin se on käytettävissä milläkin kierroksella ja -kaasun asennolla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

290 on suoraruisku sähkösellä jakajapumpulla ja 300 on esikammiokone sähkösellä rivipumpulla. Kyllä tuo 300 on kärtysempi kun 290 mutta vie tosiaan vähän enempi soppaa.

Kyllä se on kuitenkin se vääntö mikä ratkasee eikä tehot. Aina hehkutetaan niitä tehoja ja niitten perusteella päätetään kumpi auto lähtee paremmin. Tuon huomasin omalla kohalla kun ekan kerran kävin penkittämässä ST:n huonoilla pumpun säädöillä ja olin siinä uskossa että kyllä sieltä helposti yli 300 hevosta tulee kun se kuitenkin sutii kuivalla asvaltilla millä vaihteella vaan (automaatti vielä) ja kiihtyy vieläpä mukavasti mutta lappuihin tulikin 250 hevosta ja reilu 500Nm. Nyt hevosia on tullut reilusti lisää ja vääntöjäkin yli 100 Nm ja kyllä sen huomaa..

Mutta takasin aiheeseen. Osta semmonen CDI mihin on vasta suutinrempat ja muut tyyppivikojen korjaukset tehty. Tulee paljon turvallisia ja halpoja kilometrejä ja voimakin riittää peruskäyttäjälle helposti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jukka_hi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 05.10.2011 21:12

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja jukka_hi »

Joo ja uusi ohjelma koneeseen niin alkaa liikkua taas aivan eri lailla.

Karalalta sais tuohon cdi :n ohjelman millä luvataan 230hv 550nm, tosin hintaa oli 620€.
Mutta eihän se tunnu enää paljolta 10tonnin autoon :D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jukka_hi kirjoitti:Joo ja uusi ohjelma koneeseen niin alkaa liikkua taas aivan eri lailla.

Karalalta sais tuohon cdi :n ohjelman millä luvataan 230hv 550nm, tosin hintaa oli 620€.
Mutta eihän se tunnu enää paljolta 10tonnin autoon :D
Ja auto voidaan myös ohjelmoida ihan omannäköseks vastaamaan omaa ajotyyliä. Ei tuosta ainakaan voima lopu kesken. Onhan täällä foorumilla yks 320cdi jossa lähennellään jo 1000Nm vääntölukemia. Siihen on tosin turbo vaihettu :D

Osta vaan se cdi ja muista ehtiä sellanen yksilö jossa on webasto. Ja lähiaikoina pitää olla suuttimet huollettu. Ne on kalliita jos joutuu vaihtelemaan. Kannattaa myös kori tutkia tarkasti ettei tule yllätyksiä. w210 koriset on melkeinpä kaikki jostakin ruosteessa. Oven tiivisteiden alta, takaluukun lukon ympäriltä, kaarista, takapyörän eestä helmasta ja samoten etupyörän takaa helmasta...

Kun avaat auton konepellin niin jos sieltä tulee sellanen pistävä haju niin suuttimet todennäkösesti vuotaa. Kun ne vuotaa niin ne myös pikeentyy ja sen kyllä näkee kun ottaa muovit pois. Öljyvuodotkaan ei mitään mukavia ole joten koneen on parempi olla puhdas. Ja auton pitää myös lähteä kylmällä sahaamatta käyntiin. Jos joutuu sahaamaan niin se kielii esim. suuttimien paluuvuodosta (suuttimet uusiks. KALLIS) tai niistä rikkinäisistä polttoaineputkien o-renkaista (kaikki uusiks. Joku 100 euroa).
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
automaticue
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja automaticue »

Tuosta 300td:stä ei ole mitn kokemusta, mutta 320 CDI löytyy pihasta. Suosittelen lämpimästi!

Kulutus on 7.2-7.5 kelistä riippuen ja ei jää jalkoihin. Hyvä peli!

Tuossa virityspuolessa täytyy muistaa, ettei ylitä tuota vaihteiston maksimivääntöä, joka on 580nm.
Tuli vain tuosta edellisestä viestistä mieleen.

Edit: voihan se varmaan kestää hetkittäin helpostikin yli tuon maksimin, mutta kuinka kauan?
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
jukka_hi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 05.10.2011 21:12

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja jukka_hi »

Tuossahan olisi hyvä vaihtoehto, jos vain suuttimet huollettu.

Kilometritkin tarkistettu .D

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4475062" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

automaticue kirjoitti:Tuosta 300td:stä ei ole mitn kokemusta, mutta 320 CDI löytyy pihasta. Suosittelen lämpimästi!

Kulutus on 7.2-7.5 kelistä riippuen ja ei jää jalkoihin. Hyvä peli!

Tuossa virityspuolessa täytyy muistaa, ettei ylitä tuota vaihteiston maksimivääntöä, joka on 580nm.
Tuli vain tuosta edellisestä viestistä mieleen.

Edit: voihan se varmaan kestää hetkittäin helpostikin yli tuon maksimin, mutta kuinka kauan?
Kyllä se laatikko varmasti kestäis mutta alkaa luistamaan ja siitä seuraa vikatila -> tehot tippuu. :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jukka_hi kirjoitti:Tuossahan olisi hyvä vaihtoehto, jos vain suuttimet huollettu.

Kilometritkin tarkistettu .D

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4475062" onclick="window.open(this.href);return false;
Siisti on. Tosin takalasit liian tummat omaan makuun. Pitäis olla vaalemmat tai sitten etulaseihin pieni tummennus :twisted: webastoa en listalta löytänyt mutta muuten varusteita on aika hyvin. Ikävä kyllä kilometrit ei välttämättä pidä paikkaansa vaikka ne onkin tarkastettu. Saksassa ne jotka niitä muuttelee poistaa kaikki todisteet virtalukosta ja mittaristosta. Mutta voihan ne toisaalta pitääkkin. Itelle kelpais jos olis huollot tehty ja webasto löytyis. Se on kuitenkin yli 1000 euroa jälkiasennuksena. Hintaa vois tinkiä 10 000 paremmalle puolen :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jukka_hi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 05.10.2011 21:12

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja jukka_hi »

Eiköhän tuosta käteisostajalle sopiva alennus tule.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kannattaisi viedä koeajolle ja viedä johonkin *.rin piuhan päähän niin näkee nuo vikakoodit + paljon muuta jos omistaja suostuu
ja paikkakunnallasi on joku *.rin omistaja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja etrade »

Jolle kirjoitti:
Jolle kirjoitti:
atlas kirjoitti:Minun käsitykseni ja kuullun mukaan 290 on pieni ruokainen mutta mopo.Vai olikos näitä turboina ja vapareina?
Turbolla ne kaikki on. Muistaakseni niissä on 300 nm vääntöä kun tuossa 300td on 330 nm mutta vääntö on käytettävissä alempana niin ei taida kulussa olla pahemmiten eroa normaaliajossa :D
Tuolla aikaisemmin koitin sanoa että normaaliajossa molemmilla kyllä pärjää :D
290 vetää alempaa mutta hyytyy yläkierroksilla ja 300 taas on nuhaisempi alhaalta mutta vetää paljon paremmin kun runttaa kaasua enempi.
Normaali tieliikenteessä taas mun mielestäni vaikuttaa enempi se että miten paljon sitä vääntöä on ja miten hyvin se on käytettävissä milläkin kierroksella ja -kaasun asennolla.
Lommilan hyötyajoneuvopuolella asentajat usein jupisi että kun saksalainen on sen noin päättänyt niin pakko sen on olla oikein.
Saksalainen päättänyt että tuo 290 on Variossakin niin pakko se on olla toimiva ratkaisu ?
Avatar
automaticue
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja automaticue »

Mä voisin myydä omani, ellei se olisi niin hyvä :D
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja etrade »

automaticue kirjoitti:Mä voisin myydä omani, ellei se olisi niin hyvä :D
Minkä? Ai toi 320?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tästä VOIMAA kohtuuhinnalla:
http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =3&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
automaticue
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03

Re: w210 300td vai 320 cdi?

Viesti Kirjoittaja automaticue »

etrade kirjoitti:
automaticue kirjoitti:Mä voisin myydä omani, ellei se olisi niin hyvä :D
Minkä? Ai toi 320?
just sen
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
Vastaa Viestiin