w210 300td vai 320 cdi?
w210 300td vai 320 cdi?
Eli kiikarissa olis uusi auto.
320 cdi tai 300 td w210 sedan mallina.
Mitkä on autojen hyvät puolet, kumpi järkevämpi ostos?
320 cdi tai 300 td w210 sedan mallina.
Mitkä on autojen hyvät puolet, kumpi järkevämpi ostos?
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Itse ottaisin ehdottomasti cdi:n koska pienempi kulutus ja voimaa eri tavalla.
onhan se 300 kuningaskone mutta vanhahtavaa tekniikkaa.koe aja molemmat niin huomaat eron.
onhan se 300 kuningaskone mutta vanhahtavaa tekniikkaa.koe aja molemmat niin huomaat eron.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Mahtaakos huolloissa olla hintaeroa paljonkin, luulis tuos commonrailin huollon olevan tyyriimpää.
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Mä taas valitsin 300td:n mm. ylläpitokustannusten takia.. Aivan järjettömän suolaisia esim. nuo cdi-moottorin varaosat..
eikä tuolla vanhalla motillakaan pääse ihan hirveästi ainetta kuluttamaan jos ei pidä koko aikaa nilkkaa suorana
eikä tuolla vanhalla motillakaan pääse ihan hirveästi ainetta kuluttamaan jos ei pidä koko aikaa nilkkaa suorana

S210 300TD Avantgarde
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Cdi:n osat on kalliimpia ja onhan se vikaherkempi kuin tuo kammiokone. Cdi:ssä tosiaan on voimaa enempi (20hv/140Nm) ja vie vähemmän polttoainetta mutta jos varmuus ja lämmin hytti talvella on tärkeitä niin sitten kannattaa miettiä vakavasti kammiokonetta. Itse ottasin cdi:n silläkin uhalla että osiin tulee menemään rahaa ja hermoja mutta onhan sillä ilo ajella. Webasto on sitten ehoton olla cdi:n kanssa muuten tulee talvella kylmä. Viritystarkotukseen ottasin kammiokoneen mutta sun tapauksessa etitään selvästikkin käyttöautoa. 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Tähän on omasta puolesta helppo vastata 300td tietenkin, itellä kaupat vireillä cdi:stä tdt:hen
Re: w210 300td vai 320 cdi?
no mikä tuli?Arska124 kirjoitti:Tähän on omasta puolesta helppo vastata 300td tietenkin, itellä kaupat vireillä cdi:stä tdt:hen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Autoilla yön ja päivän ero. Cdi ehdottomasti.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: w210 300td vai 320 cdi?
eikai sitä cdi.tä nyt tartte jatjuvasti korjata mitä nyt näistä jutuista voi saada kuvan.
Suuttimet tietyssä iässä ,korkeapainepumppua ei välttämättä omistus aikana.O-rengas vuotoja mutta eikös letkusarja ollut alle 100e ja on siinä kunkussakin samanlaisia löpö putkia.
Jos nelonen ei anna tarpeeksi voimaa ja kutosen suutinmäärä pelottaa niin ottaa 270cdi.
Eikä ne suuttimetkaan ei ole kalleita takavuosiin nähden.
Suuttimet tietyssä iässä ,korkeapainepumppua ei välttämättä omistus aikana.O-rengas vuotoja mutta eikös letkusarja ollut alle 100e ja on siinä kunkussakin samanlaisia löpö putkia.
Jos nelonen ei anna tarpeeksi voimaa ja kutosen suutinmäärä pelottaa niin ottaa 270cdi.

Eikä ne suuttimetkaan ei ole kalleita takavuosiin nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Eipä näissä taida ylläpitokustannuksissa olla pahemmiten eroa, tuohon uudempaan cdi-koneiseen jos tulee jotain remonttia niin se saattaa oll kalliimpaa kun tuohon esikammio-koneiseen. Molemmat ovat vahvoja moottoreita.
Jos hakusessa on tuo ei facelift väyrynen niin katselisin 290td koneella olevaa koska se tuntuu kuluttavan aika lähelle saman mitä uudempi 320 cdi koneinenkin, 300td vie sitten sen about 2 litraa enempi.
Itse ostaisin ehdottomasti facelift väykyn cdi koneella koska kone on luonteeltaan niin erilainen ja on se autokin faceliftin jälkeen paljon uudenaikaisempi
Hintaluokka toki vaikuttaa valintaan koska jos hakusesa on 5000 euron väykky niin silloin etsisin tuota 290 ja jos budjetti on tuonne 10 000 niin sitten alkaa saamaan hyviä faceliftejäkin, mitään romua ei kannata ostaa vaikka sen saisi miten halvalla
Jos hakusessa on tuo ei facelift väyrynen niin katselisin 290td koneella olevaa koska se tuntuu kuluttavan aika lähelle saman mitä uudempi 320 cdi koneinenkin, 300td vie sitten sen about 2 litraa enempi.
Itse ostaisin ehdottomasti facelift väykyn cdi koneella koska kone on luonteeltaan niin erilainen ja on se autokin faceliftin jälkeen paljon uudenaikaisempi

Hintaluokka toki vaikuttaa valintaan koska jos hakusesa on 5000 euron väykky niin silloin etsisin tuota 290 ja jos budjetti on tuonne 10 000 niin sitten alkaa saamaan hyviä faceliftejäkin, mitään romua ei kannata ostaa vaikka sen saisi miten halvalla

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Minun käsitykseni ja kuullun mukaan 290 on pieni ruokainen mutta mopo.Vai olikos näitä turboina ja vapareina?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Turbolla ne kaikki on. Muistaakseni niissä on 300 nm vääntöä kun tuossa 300td on 330 nm mutta vääntö on käytettävissä alempana niin ei taida kulussa olla pahemmiten eroa normaaliajossaatlas kirjoitti:Minun käsitykseni ja kuullun mukaan 290 on pieni ruokainen mutta mopo.Vai olikos näitä turboina ja vapareina?

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Ahaa pitää muuttaakin käsitystä ja lopettaa konepellille kuseminen kun tulee huomattua tuollainen parkissa. 

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Tu käsityos on monilla kun vertaillaan hevosvoimia noista moottoreista (129 vs 177). Vääntöhän näitä autoja liikuttaa eikä nuo hevosetatlas kirjoitti:Ahaa pitää muuttaakin käsitystä ja lopettaa konepellille kuseminen kun tulee huomattua tuollainen parkissa.

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Kyllähän se kolmesatanen kuitenkin ton 290 jättää ihan reilusti, kuluttaa toki sen n. 2 litraa enempi.
290TDT
Teho 129 HK ved 4000 o./min
Vääntö 300 Nm ved 1800-2400 o./min
0-100km/h 12,2s
Huippunopeus 190 km/h
--------------------------
300TDT
Teho 177 HK ved 4400 o./min.
Vääntö 330 Nm ved 1600-3600 o./min.
0-100km/h 9,4s
Huippunopeus 215 km/h
--------------------------
320CDI
Teho 197 HK ved 4200 o./min
Vääntö 470 Nm ved 1800-2600 o./min
0-100km/h 8,8s
Huippunopeus 227 km/h
---------------------------
290TDT
Teho 129 HK ved 4000 o./min
Vääntö 300 Nm ved 1800-2400 o./min
0-100km/h 12,2s
Huippunopeus 190 km/h
--------------------------
300TDT
Teho 177 HK ved 4400 o./min.
Vääntö 330 Nm ved 1600-3600 o./min.
0-100km/h 9,4s
Huippunopeus 215 km/h
--------------------------
320CDI
Teho 197 HK ved 4200 o./min
Vääntö 470 Nm ved 1800-2600 o./min
0-100km/h 8,8s
Huippunopeus 227 km/h
---------------------------
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Tuolla aikaisemmin koitin sanoa että normaaliajossa molemmilla kyllä pärjääJolle kirjoitti:Turbolla ne kaikki on. Muistaakseni niissä on 300 nm vääntöä kun tuossa 300td on 330 nm mutta vääntö on käytettävissä alempana niin ei taida kulussa olla pahemmiten eroa normaaliajossaatlas kirjoitti:Minun käsitykseni ja kuullun mukaan 290 on pieni ruokainen mutta mopo.Vai olikos näitä turboina ja vapareina?

290 vetää alempaa mutta hyytyy yläkierroksilla ja 300 taas on nuhaisempi alhaalta mutta vetää paljon paremmin kun runttaa kaasua enempi.
Normaali tieliikenteessä taas mun mielestäni vaikuttaa enempi se että miten paljon sitä vääntöä on ja miten hyvin se on käytettävissä milläkin kierroksella ja -kaasun asennolla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w210 300td vai 320 cdi?
290 on suoraruisku sähkösellä jakajapumpulla ja 300 on esikammiokone sähkösellä rivipumpulla. Kyllä tuo 300 on kärtysempi kun 290 mutta vie tosiaan vähän enempi soppaa.
Kyllä se on kuitenkin se vääntö mikä ratkasee eikä tehot. Aina hehkutetaan niitä tehoja ja niitten perusteella päätetään kumpi auto lähtee paremmin. Tuon huomasin omalla kohalla kun ekan kerran kävin penkittämässä ST:n huonoilla pumpun säädöillä ja olin siinä uskossa että kyllä sieltä helposti yli 300 hevosta tulee kun se kuitenkin sutii kuivalla asvaltilla millä vaihteella vaan (automaatti vielä) ja kiihtyy vieläpä mukavasti mutta lappuihin tulikin 250 hevosta ja reilu 500Nm. Nyt hevosia on tullut reilusti lisää ja vääntöjäkin yli 100 Nm ja kyllä sen huomaa..
Mutta takasin aiheeseen. Osta semmonen CDI mihin on vasta suutinrempat ja muut tyyppivikojen korjaukset tehty. Tulee paljon turvallisia ja halpoja kilometrejä ja voimakin riittää peruskäyttäjälle helposti.
Kyllä se on kuitenkin se vääntö mikä ratkasee eikä tehot. Aina hehkutetaan niitä tehoja ja niitten perusteella päätetään kumpi auto lähtee paremmin. Tuon huomasin omalla kohalla kun ekan kerran kävin penkittämässä ST:n huonoilla pumpun säädöillä ja olin siinä uskossa että kyllä sieltä helposti yli 300 hevosta tulee kun se kuitenkin sutii kuivalla asvaltilla millä vaihteella vaan (automaatti vielä) ja kiihtyy vieläpä mukavasti mutta lappuihin tulikin 250 hevosta ja reilu 500Nm. Nyt hevosia on tullut reilusti lisää ja vääntöjäkin yli 100 Nm ja kyllä sen huomaa..
Mutta takasin aiheeseen. Osta semmonen CDI mihin on vasta suutinrempat ja muut tyyppivikojen korjaukset tehty. Tulee paljon turvallisia ja halpoja kilometrejä ja voimakin riittää peruskäyttäjälle helposti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Joo ja uusi ohjelma koneeseen niin alkaa liikkua taas aivan eri lailla.
Karalalta sais tuohon cdi :n ohjelman millä luvataan 230hv 550nm, tosin hintaa oli 620€.
Mutta eihän se tunnu enää paljolta 10tonnin autoon
Karalalta sais tuohon cdi :n ohjelman millä luvataan 230hv 550nm, tosin hintaa oli 620€.
Mutta eihän se tunnu enää paljolta 10tonnin autoon

Re: w210 300td vai 320 cdi?
Ja auto voidaan myös ohjelmoida ihan omannäköseks vastaamaan omaa ajotyyliä. Ei tuosta ainakaan voima lopu kesken. Onhan täällä foorumilla yks 320cdi jossa lähennellään jo 1000Nm vääntölukemia. Siihen on tosin turbo vaihettujukka_hi kirjoitti:Joo ja uusi ohjelma koneeseen niin alkaa liikkua taas aivan eri lailla.
Karalalta sais tuohon cdi :n ohjelman millä luvataan 230hv 550nm, tosin hintaa oli 620€.
Mutta eihän se tunnu enää paljolta 10tonnin autoon

Osta vaan se cdi ja muista ehtiä sellanen yksilö jossa on webasto. Ja lähiaikoina pitää olla suuttimet huollettu. Ne on kalliita jos joutuu vaihtelemaan. Kannattaa myös kori tutkia tarkasti ettei tule yllätyksiä. w210 koriset on melkeinpä kaikki jostakin ruosteessa. Oven tiivisteiden alta, takaluukun lukon ympäriltä, kaarista, takapyörän eestä helmasta ja samoten etupyörän takaa helmasta...
Kun avaat auton konepellin niin jos sieltä tulee sellanen pistävä haju niin suuttimet todennäkösesti vuotaa. Kun ne vuotaa niin ne myös pikeentyy ja sen kyllä näkee kun ottaa muovit pois. Öljyvuodotkaan ei mitään mukavia ole joten koneen on parempi olla puhdas. Ja auton pitää myös lähteä kylmällä sahaamatta käyntiin. Jos joutuu sahaamaan niin se kielii esim. suuttimien paluuvuodosta (suuttimet uusiks. KALLIS) tai niistä rikkinäisistä polttoaineputkien o-renkaista (kaikki uusiks. Joku 100 euroa).
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- automaticue
- Vakiokalustoa
- Viestit: 132
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Tuosta 300td:stä ei ole mitn kokemusta, mutta 320 CDI löytyy pihasta. Suosittelen lämpimästi!
Kulutus on 7.2-7.5 kelistä riippuen ja ei jää jalkoihin. Hyvä peli!
Tuossa virityspuolessa täytyy muistaa, ettei ylitä tuota vaihteiston maksimivääntöä, joka on 580nm.
Tuli vain tuosta edellisestä viestistä mieleen.
Edit: voihan se varmaan kestää hetkittäin helpostikin yli tuon maksimin, mutta kuinka kauan?
Kulutus on 7.2-7.5 kelistä riippuen ja ei jää jalkoihin. Hyvä peli!
Tuossa virityspuolessa täytyy muistaa, ettei ylitä tuota vaihteiston maksimivääntöä, joka on 580nm.
Tuli vain tuosta edellisestä viestistä mieleen.
Edit: voihan se varmaan kestää hetkittäin helpostikin yli tuon maksimin, mutta kuinka kauan?
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Tuossahan olisi hyvä vaihtoehto, jos vain suuttimet huollettu.
Kilometritkin tarkistettu .D
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4475062" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometritkin tarkistettu .D
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4475062" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Kyllä se laatikko varmasti kestäis mutta alkaa luistamaan ja siitä seuraa vikatila -> tehot tippuu.automaticue kirjoitti:Tuosta 300td:stä ei ole mitn kokemusta, mutta 320 CDI löytyy pihasta. Suosittelen lämpimästi!
Kulutus on 7.2-7.5 kelistä riippuen ja ei jää jalkoihin. Hyvä peli!
Tuossa virityspuolessa täytyy muistaa, ettei ylitä tuota vaihteiston maksimivääntöä, joka on 580nm.
Tuli vain tuosta edellisestä viestistä mieleen.
Edit: voihan se varmaan kestää hetkittäin helpostikin yli tuon maksimin, mutta kuinka kauan?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Siisti on. Tosin takalasit liian tummat omaan makuun. Pitäis olla vaalemmat tai sitten etulaseihin pieni tummennusjukka_hi kirjoitti:Tuossahan olisi hyvä vaihtoehto, jos vain suuttimet huollettu.
Kilometritkin tarkistettu .D
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4475062" onclick="window.open(this.href);return false;


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Eiköhän tuosta käteisostajalle sopiva alennus tule.
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Kannattaisi viedä koeajolle ja viedä johonkin *.rin piuhan päähän niin näkee nuo vikakoodit + paljon muuta jos omistaja suostuu
ja paikkakunnallasi on joku *.rin omistaja
ja paikkakunnallasi on joku *.rin omistaja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Lommilan hyötyajoneuvopuolella asentajat usein jupisi että kun saksalainen on sen noin päättänyt niin pakko sen on olla oikein.Jolle kirjoitti:Tuolla aikaisemmin koitin sanoa että normaaliajossa molemmilla kyllä pärjääJolle kirjoitti:Turbolla ne kaikki on. Muistaakseni niissä on 300 nm vääntöä kun tuossa 300td on 330 nm mutta vääntö on käytettävissä alempana niin ei taida kulussa olla pahemmiten eroa normaaliajossaatlas kirjoitti:Minun käsitykseni ja kuullun mukaan 290 on pieni ruokainen mutta mopo.Vai olikos näitä turboina ja vapareina?
290 vetää alempaa mutta hyytyy yläkierroksilla ja 300 taas on nuhaisempi alhaalta mutta vetää paljon paremmin kun runttaa kaasua enempi.
Normaali tieliikenteessä taas mun mielestäni vaikuttaa enempi se että miten paljon sitä vääntöä on ja miten hyvin se on käytettävissä milläkin kierroksella ja -kaasun asennolla.
Saksalainen päättänyt että tuo 290 on Variossakin niin pakko se on olla toimiva ratkaisu ?
- automaticue
- Vakiokalustoa
- Viestit: 132
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Mä voisin myydä omani, ellei se olisi niin hyvä 

W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Minkä? Ai toi 320?automaticue kirjoitti:Mä voisin myydä omani, ellei se olisi niin hyvä
Re: w210 300td vai 320 cdi?
Tästä VOIMAA kohtuuhinnalla:
http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =3&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.optimoiautosi.fi/index.php?o ... =3&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- automaticue
- Vakiokalustoa
- Viestit: 132
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03
Re: w210 300td vai 320 cdi?
just senetrade kirjoitti:Minkä? Ai toi 320?automaticue kirjoitti:Mä voisin myydä omani, ellei se olisi niin hyvä
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX