Tere
Tuollainen vuosimallia 2002 oleva 270CDI ois potilas, jonka kulutus on yhtäkkiä noussut todella kovaksi. Ennen tankillisella pääsi talvellakin kaasujalasta riippuen ainakin yli 700kilometriä, nyt ajellaankin tankillisella yhtäkkiä reilut 500kilometriä ja tuntuu, että mittari vajoaa silmissä.-> yli 10L/100km vaikkei ajotietokone sitä kerrokkaan.
Termostaatti vaihdettu, hehkut vaihdettu. Lämmöt pysyy 80 pinnassa.
Yli -20'c pakkasessa jos ei webasto ole tarpeeksi kauan ollut päällä, tuntuu että joutuu vähän sahaamaan käyntiin.(ennen käynnistynyt paremmin)
Mikä neuvoksi? mistä lähteä vikaa etsimään? Suuttimet?
W203 270CDI kasvanut kulutus
Re: W203 270CDI kasvanut kulutus
Eikö ois kellään tietoja
Lompakon päälle ottaa ajaminen 


Re: W203 270CDI kasvanut kulutus
Suuttimien ylivuoto testi kannataisi tehdä kylmällä moottorilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W203 270CDI kasvanut kulutus
Löytyiskö Oulun alueelta suosituksia paikasta/henkilöstä, vai meniskö Vehon hommiksi?arska10 kirjoitti:Suuttimien ylivuoto testi kannataisi tehdä kylmällä moottorilla
Re: W203 270CDI kasvanut kulutus
Koita panna yv:tä nimimerkki Tapio89
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W203 270CDI kasvanut kulutus
.
Suuttimien vuoto paluupuolle aiheuttaa (kylmä)käynnistymisen huonontumista, muttei selitä kulutuksen nousua.
Ilmamassamittarin vanheneminen, ennen lopullista särkymistä, aiheuttaa esim. pakokaasujen kierrätyksen epänormaalia toimintaa.
Tämä taas vaikuttaa kulutukseenkin.
Ilmamassamittarin toimintaa voi seurata vaikkapa muutaman euron testereillä tuossa sinun autossasi, tai suosiolla vaan vaihtaa, jos ei ole koskaan vaihdettu - suunnilleen sama hinta, kun diaknoosi veholla, tai uusi testeri.
Tehoon suoranaisesti se maffi ei näissä vaikuta.
Suuttimien vuoto paluupuolle aiheuttaa (kylmä)käynnistymisen huonontumista, muttei selitä kulutuksen nousua.
Ilmamassamittarin vanheneminen, ennen lopullista särkymistä, aiheuttaa esim. pakokaasujen kierrätyksen epänormaalia toimintaa.
Tämä taas vaikuttaa kulutukseenkin.
Ilmamassamittarin toimintaa voi seurata vaikkapa muutaman euron testereillä tuossa sinun autossasi, tai suosiolla vaan vaihtaa, jos ei ole koskaan vaihdettu - suunnilleen sama hinta, kun diaknoosi veholla, tai uusi testeri.
Tehoon suoranaisesti se maffi ei näissä vaikuta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W203 270CDI kasvanut kulutus
Kuulostaapa tutulta..Inhuman kirjoitti:Tere
Tuollainen vuosimallia 2002 oleva 270CDI ois potilas, jonka kulutus on yhtäkkiä noussut todella kovaksi. Ennen tankillisella pääsi talvellakin kaasujalasta riippuen ainakin yli 700kilometriä, nyt ajellaankin tankillisella yhtäkkiä reilut 500kilometriä ja tuntuu, että mittari vajoaa silmissä.-> yli 10L/100km vaikkei ajotietokone sitä kerrokkaan.
Termostaatti vaihdettu, hehkut vaihdettu. Lämmöt pysyy 80 pinnassa.
Yli -20'c pakkasessa jos ei webasto ole tarpeeksi kauan ollut päällä, tuntuu että joutuu vähän sahaamaan käyntiin.(ennen käynnistynyt paremmin)
Mikä neuvoksi? mistä lähteä vikaa etsimään? Suuttimet?

Re: W203 270CDI kasvanut kulutus
Ilmamassamittari vaihdettu noin. 1.5vuotta sitten. Sen vikaantuminen aiheutti silloin myös vikatilan ja moottorivalon. Oisko mennyt sitten uudestaan?tuikku kirjoitti:.
Suuttimien vuoto paluupuolle aiheuttaa (kylmä)käynnistymisen huonontumista, muttei selitä kulutuksen nousua.
Ilmamassamittarin vanheneminen, ennen lopullista särkymistä, aiheuttaa esim. pakokaasujen kierrätyksen epänormaalia toimintaa.
Tämä taas vaikuttaa kulutukseenkin.
Ilmamassamittarin toimintaa voi seurata vaikkapa muutaman euron testereillä tuossa sinun autossasi, tai suosiolla vaan vaihtaa, jos ei ole koskaan vaihdettu - suunnilleen sama hinta, kun diaknoosi veholla, tai uusi testeri.
Tehoon suoranaisesti se maffi ei näissä vaikuta.
Pakokaasujen kierrätys? sama kuin EGR?, se on ainakin tukittu lastutuksen yhteydessä 150tkm sitten....
SKV kirjoitti:
Kuulostaapa tutulta..itselläni on muuten sama tilanne ilmennyt tässä lopputalvesta paitsi etten hehkuja ole uusinut ja mersu kyllä käynnistyy ihan ok kun melkein jatkuvasti on ajossa.. mutta niin itselläni on vuotanut korkeapainepumpun yksi laippa polttoainetta joka kuvaa oireitasi melko hyvin. asiasta löytyy foorumilta kyllä juttua hakusanalla korkeapainepumppu.
Täällä on hehkutkin uusittu alle puoli vuotta sitten, kun alkoi hehkuvaloa polttamaan

Täytyypä koittaa purkaa muoveja tuosta koneen eestä ja kurkkia onko mistään kostuneen näköistä.