MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Morjes,
Eli auto on 190e 2.0 ruisku vm.1989. Ja ongelmana on semmonen että kylmänä autoa käynnistäessä joutuu sahaamaan starttia todella pitkään ennenkun lähtee käyntiin. Jos taas kone on ajettu lämpimäksi ja sen sammuttaa hetkeksi ja starttaa, lähtee se normaalisti käyntiin.
Kone lämmin ja sammuttaa yli 10min ajaksi, niin taas joutuu sahaamaan pitkään ennenkun lähtee käyntiin.
Muuten auto toimii normaalisti.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Etukäteen kiitos jo, jos joku osaa auttaa miestä mäessä.
Eli auto on 190e 2.0 ruisku vm.1989. Ja ongelmana on semmonen että kylmänä autoa käynnistäessä joutuu sahaamaan starttia todella pitkään ennenkun lähtee käyntiin. Jos taas kone on ajettu lämpimäksi ja sen sammuttaa hetkeksi ja starttaa, lähtee se normaalisti käyntiin.
Kone lämmin ja sammuttaa yli 10min ajaksi, niin taas joutuu sahaamaan pitkään ennenkun lähtee käyntiin.
Muuten auto toimii normaalisti.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Etukäteen kiitos jo, jos joku osaa auttaa miestä mäessä.
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Tinaa yj-rele.
Onkos kone ruisku vai kaasari?
Onkos kone ruisku vai kaasari?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Kone ruisku..
Mikä on YJ-rele? Tähän väliin voisin vielä sen verran sanoa että kyseinen auto on ensimmäinen mersu talossa, joten mersu kokemus vähäinen.
Ja tosiaan välillä meinaa lähteä käyntiin kylmänäkin heti startatessa mutta ihan kuin ei saisi tarpeeksi bensaa joten "sammuu heti" sitten 10sekunin sahaaminen startilla ja kone lähtee nätisti käyntiin..
Mikä on YJ-rele? Tähän väliin voisin vielä sen verran sanoa että kyseinen auto on ensimmäinen mersu talossa, joten mersu kokemus vähäinen.
Ja tosiaan välillä meinaa lähteä käyntiin kylmänäkin heti startatessa mutta ihan kuin ei saisi tarpeeksi bensaa joten "sammuu heti" sitten 10sekunin sahaaminen startilla ja kone lähtee nätisti käyntiin..
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Kun laitat virrat päälle suriseeko bensapumppu ja parin sekunnin päästä sammuu?siis pumppu
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Tyhmä kysymys mutta tosiaan kolmas päivä mersun kanssa joten. Mihin kuulen bensapumpun äänen parhaiten? vasemman takapyörän kohalla?
Voin käydä testaamassa pitääkö pumppu kauan ääntä..
Voin käydä testaamassa pitääkö pumppu kauan ääntä..
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Oikean takapyörän kohdilta.kyllä sen pitää kuulua kun ovi on auki ja virrat päälle.Jos nouset penkistä et kerkeä tai sulla on oltava avustaja.
Juu,ei tartte punoitella siellä ettet tiedä tai olet uusi käyttäjä.Tervetuloa vaan ja täällä autetaan kunhan kerkiää ja sopivia auttajia tulee forumille lukemaan.
Opiskele myös -haku-toimintoa käyttämään koska täällä on yli 600 viestiä ja monia vikoja on setvitty monta kertaa.
Mutta anna tulla vaan niin neuvon.
Juu,ei tartte punoitella siellä ettet tiedä tai olet uusi käyttäjä.Tervetuloa vaan ja täällä autetaan kunhan kerkiää ja sopivia auttajia tulee forumille lukemaan.
Opiskele myös -haku-toimintoa käyttämään koska täällä on yli 600 viestiä ja monia vikoja on setvitty monta kertaa.
Mutta anna tulla vaan niin neuvon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Noniin kävin kuuntelemassa, ja kyllä sieltä surinaa parisekunttia kuului
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Ok.Se on sitten kunnossa.Seuraavaksi etsi akun luota/takaa ehkä siellä suojamuovi niin senkin takaa,sellainen rele joka on alumiinin värinen ja päällä on yks/kaksi sulaketta.Avaa se vaikka väkisin ja tinaa kaikki kontaktit uudelleen vaikka olisi uuden näköinen.tiivisteliimaa vaikka saumaan kasatessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Selvä homma, saanko semmosen releen ostettua jostain vai tinaanko vaan suoraan?
Ja voisko ongelma mitenkään olla lämpötila anturi tms?
Ja voisko ongelma mitenkään olla lämpötila anturi tms?
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Rele tinataan. Avataan siis kuori pienellä väkivallalla ja tinataan kaikki liitokset ja kuori liiman kanssa kiinni.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Okei, saako kysyä että mihin kyseinen tinaus tai rele vaikuttaa?
JA HEI! semmoinen tuli mieleen että entinen omistaja sanoi että virranjakajan alipaine kalvossa ois voinnut olla jotai vikaa?? Auto oli ilmeisesti siis tehnyt joskus myös sitä että äkkiä kaasuttaessa oli vähän pätkinyt ja ex omistaja oli siis tukkinut sen alipaine kalvon letkun ja ongelma oli hävinnyt, tosin käynnistys ongelma ei..
JA HEI! semmoinen tuli mieleen että entinen omistaja sanoi että virranjakajan alipaine kalvossa ois voinnut olla jotai vikaa?? Auto oli ilmeisesti siis tehnyt joskus myös sitä että äkkiä kaasuttaessa oli vähän pätkinyt ja ex omistaja oli siis tukkinut sen alipaine kalvon letkun ja ongelma oli hävinnyt, tosin käynnistys ongelma ei..
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Se vaikuttaa moneen paikkaan ja sen kautta saa esim.kylmäkäynnistys piiri virtansa, ruiskun ohjaus,abs pömpeli.......
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Mielestäni ruiskuissa on ecun säätämä ennakko vai oliko joissain vanhemmissa sitten vielä alipaine säätöä.
se pitäis vaihtaa käytetty jakaja täältä eli osto osiolle.NAPAlla oli muuten joutavia jakajia.
se pitäis vaihtaa käytetty jakaja täältä eli osto osiolle.NAPAlla oli muuten joutavia jakajia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Selvä, Pystynkö muuten vaihtamaan pelkän alipainesäätimen siihen virranjakajaan vai joudunkon vaihtamaan suoraan koko virranjakajan?
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
On kyllä ahtas vaihtaa säädintä ,kokeile mutta ei oo hinnan kirossa koko jakaja.Katsot kohdan tai laitat ykkösen kohdalle tai mekkaat koneen rukoon merkin ja nostat ylös pultin irroituksen jälkeen.
Pistäs yv:tä NAPA nimimerkille.
Pistäs yv:tä NAPA nimimerkille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Uusi virranjaka löytyi Napa:lta. Saa nähdä poistuuko käynnistys ongelmakin kun saan ensiviikolla vaihdettua tuon jakajan
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Suosittelen suoraan tinaamaan sen releen koska jakaja ei tee sellaisia oireita ja se rele on yleisin vian aiheuttaja nro.1
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
ai jaa, täällä on tälläistäkin taas ollut
no, itse laittaisin kyllä noiden (kylmällä koneella) startti ongelmien syyksi liian laihalle säädetyn ke-jetin... jakaja ei tuollaista kiusaa yleensä tee... mutta jos jakajassa jotain ongelmia/vikaa on ollut muuten, niin toki lähetän ehjän tilalle...
ensiavuksi neuvoisin säätämään CO ruuvia n. 1/4-1/2 kierrosta myötäpäivään (rikkaammalle), että autolla pääsee varmemmin matkaan, eikä tarvitse starttimoottoria hajottaa yli pitkillä starttauksilla, bensa mersu pitää lähteä käyntiin kelillä, kuin kelillä heti, kun vähän avainta pyöräyttää virtalukossa...
siitä ilmanputsari kotelosta löytyy reikä, johon pitkä (oliko 4 mm kuusiokolo) avain ja painaa samalla avainta alaspäin, kun säätää seosta, niin jotain tapahtuukin... siinä on sellainen kompa, siinä seos ruuvissa varminta voi kyllä olla ajaa auto jonnekin huoltoon ja käskeä niiden säätää, jos ke-jetti ei ole tuttu kampe...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
no, itse laittaisin kyllä noiden (kylmällä koneella) startti ongelmien syyksi liian laihalle säädetyn ke-jetin... jakaja ei tuollaista kiusaa yleensä tee... mutta jos jakajassa jotain ongelmia/vikaa on ollut muuten, niin toki lähetän ehjän tilalle...
ensiavuksi neuvoisin säätämään CO ruuvia n. 1/4-1/2 kierrosta myötäpäivään (rikkaammalle), että autolla pääsee varmemmin matkaan, eikä tarvitse starttimoottoria hajottaa yli pitkillä starttauksilla, bensa mersu pitää lähteä käyntiin kelillä, kuin kelillä heti, kun vähän avainta pyöräyttää virtalukossa...
siitä ilmanputsari kotelosta löytyy reikä, johon pitkä (oliko 4 mm kuusiokolo) avain ja painaa samalla avainta alaspäin, kun säätää seosta, niin jotain tapahtuukin... siinä on sellainen kompa, siinä seos ruuvissa varminta voi kyllä olla ajaa auto jonnekin huoltoon ja käskeä niiden säätää, jos ke-jetti ei ole tuttu kampe...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Täytyy kokeilla säätää tuota seosta jos kerran noin helposti onnistuu.. Tinaan sen releen ensiviikolla jos kerran yleinen vika. Ja tosiaan siinä jakajan alipainesäätimessä on ollut vikaa joten sen vaihdan ilmanmuuta ehjään
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Noniin päivitellääs tilannetta vähän, eli nyt on vaihdettu uusi alipainesäädin jakajaan mutta käynnistys ongelmat jatkuvat silti.. huomasin tuossa äsken että kun laitan virrat päälle surisee bensapunppu tavallaan sekunnin ja pätkäsee ja sitten taas sekunnin? olen myös huomannut että bensapumppu pitää myös ajossa normaalia kovempaa ja epämääräisempää ääntä!? voisiko kyseiset ongelmat johtua bensapumpusta? Oireista vielä sen verran että kylmänä auto lähtee lähes normaalisti käyntiin mutta jos auto seisoo ajon jälkeen vaikka tunnin niin saa starttia taas sahata. joskus auttaa myös kun polkasee vähän kaasua käynnistäessä.
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Jos se bensapumppu pätkii niin sitten siellä sen yj releen luona on toinenkin rele... se on bensapumpun rele... sille sitten sama käsittely kuin tolle YJ releelle...
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Noniin päivitellääs hieman.
Eli nyt on vaihdettu YJ-rele ja tinattu bensapumpun rele = Ei vaikutusta asiaan.
Oireita vielä kerran: Jos auto seisoo yön= ekalla käyntiin. Jos auto seisoo päivän töissä ja lähden kotiin= normaalisti käyntiin. Jostaas olen ajanut esim kauppaan ja olen siellä puolituntia= saan sahata piiiitkään että lähtee käyntiin, joskus pieni kaasunpolkasu nopeuttaa käyntiinlähtöä.
Edelleen siis pistää korvaan bensapumpun "ihmeelliset äänet", kuulostaa ihan siltä kun se meinaisi yhtäkkiä hyytyä ja sitten saisikin jostain taas virtaa. Ja tosiaan bensapumpun ääni kuuluu koko ajan ajaessakin melko kovaa taustalla joka ei mielestäni ole normaalia?
Kannattaisiko seuraavaksi koittaa uutta bensapumppua vai mitä? Ainiin voisiko lämpötila-anturi tehdä moista ongelmaa?
Eli nyt on vaihdettu YJ-rele ja tinattu bensapumpun rele = Ei vaikutusta asiaan.
Oireita vielä kerran: Jos auto seisoo yön= ekalla käyntiin. Jos auto seisoo päivän töissä ja lähden kotiin= normaalisti käyntiin. Jostaas olen ajanut esim kauppaan ja olen siellä puolituntia= saan sahata piiiitkään että lähtee käyntiin, joskus pieni kaasunpolkasu nopeuttaa käyntiinlähtöä.
Edelleen siis pistää korvaan bensapumpun "ihmeelliset äänet", kuulostaa ihan siltä kun se meinaisi yhtäkkiä hyytyä ja sitten saisikin jostain taas virtaa. Ja tosiaan bensapumpun ääni kuuluu koko ajan ajaessakin melko kovaa taustalla joka ei mielestäni ole normaalia?
Kannattaisiko seuraavaksi koittaa uutta bensapumppua vai mitä? Ainiin voisiko lämpötila-anturi tehdä moista ongelmaa?
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Voi se ihan hyvin olla se pumppukin viallinen. Osta käytetty toimiva ja kokeile auttaako.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Onko millanen homma vaihtaa? Pumppu sijaitsee ilmeisesti takapenkin alla.
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Ei oo kova homma vaihtaa. Pari letkua ja sähköt. En oo yhtään varma missä tuossa pumppu sijaitsee mutta luulisin että se on auton alla tankin vieressä. Tankki kun on takapenkin selkänojan takana pystyssä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Pumppu on telineessä auton pohjassa kiinni semmoisen muovisuojan alla. Aika helppo vaihtaa, mutta jos ei ole nosturia niin aika ärsyttävää hommaa selällään lutrata siellä.
Ennen kuin aloitat pumpun vaihdon, niin varaa käsille ainakin
- Rättejä
- Astia johon valuttaa bensaa
- Lukkopihdit tai letkupihdit joilla estetään bensan valuminen tankista kun pumppu on irti.
Jos käytät lukkopihtejä, niin laita kumia väliin. Älä purista suoraan pihdeillä letkua.
- Kuparisia tiivisterenkaita joku lajitelma. Pumpun tiivisterenkaat kannattaa uusia.
- Kolvi ja kutistesukkaa (osa tarvikepumpuista vaatii johtojen päiden vaihdon erilaisiin)
Tuuleta tila hyvin ennen kolvin kanssa hosumista siellä tankin ja bensarättien luona!
Jos vaihdat mersun alkuperäiseen, et tarvitse kolvia. Jos ostat tarvikepumpun, tarkista että sen tuotto on vähintään 6,5bar.
- Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa samalla.
- Uusi letkunkiristin bensaletkun liitokseen pumpulle.
Ennen vaihtoa irroita bensapumpun sähköjohdoista toinen ja käynnistä moottori. Käytä kunnes sammuu. Näin palaa turhat bensat pois valumasta. Saman saa aikaan irroittamalla bensapumpun releen tai sulakkeeen.
Vaihdon jälkeen käynnistä auto ja tutki tarkkaan ettei mikään liitos vuoda mistään.
Sitten vaan kovaa ajoa uuden pumpun kanssa.
---
Jos vika ei ole pumpussa, niin kannattaa miettiä suuttimien vaihtoa.
Jos suuttimet vuotaa bensaa auton sammuttamisen jälkeen, niin tulpat ovat märät ja käynnistyminen hankalaa. Saattaa käydä kolmella vähän aikaa kun lähtee jne.
Kun taas yön yli levätessä se valunut bensa ehtii haihtua pois, tulpat ovat kuivat ja lähtee laakista käymään.
Jos polttoainepumppu on tiensä päässä, niin ongelmia pitää ilmetä myös täyskaasukiihdytyksessä ja yleisenä puutumisena/tehon puutteena, ei se pumppu voi pelkästään käynnistystilanteessa oireilla.
Ennen kuin aloitat pumpun vaihdon, niin varaa käsille ainakin
- Rättejä
- Astia johon valuttaa bensaa
- Lukkopihdit tai letkupihdit joilla estetään bensan valuminen tankista kun pumppu on irti.
Jos käytät lukkopihtejä, niin laita kumia väliin. Älä purista suoraan pihdeillä letkua.
- Kuparisia tiivisterenkaita joku lajitelma. Pumpun tiivisterenkaat kannattaa uusia.
- Kolvi ja kutistesukkaa (osa tarvikepumpuista vaatii johtojen päiden vaihdon erilaisiin)
Tuuleta tila hyvin ennen kolvin kanssa hosumista siellä tankin ja bensarättien luona!
Jos vaihdat mersun alkuperäiseen, et tarvitse kolvia. Jos ostat tarvikepumpun, tarkista että sen tuotto on vähintään 6,5bar.
- Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa samalla.
- Uusi letkunkiristin bensaletkun liitokseen pumpulle.
Ennen vaihtoa irroita bensapumpun sähköjohdoista toinen ja käynnistä moottori. Käytä kunnes sammuu. Näin palaa turhat bensat pois valumasta. Saman saa aikaan irroittamalla bensapumpun releen tai sulakkeeen.
Vaihdon jälkeen käynnistä auto ja tutki tarkkaan ettei mikään liitos vuoda mistään.
Sitten vaan kovaa ajoa uuden pumpun kanssa.
---
Jos vika ei ole pumpussa, niin kannattaa miettiä suuttimien vaihtoa.
Jos suuttimet vuotaa bensaa auton sammuttamisen jälkeen, niin tulpat ovat märät ja käynnistyminen hankalaa. Saattaa käydä kolmella vähän aikaa kun lähtee jne.
Kun taas yön yli levätessä se valunut bensa ehtii haihtua pois, tulpat ovat kuivat ja lähtee laakista käymään.
Jos polttoainepumppu on tiensä päässä, niin ongelmia pitää ilmetä myös täyskaasukiihdytyksessä ja yleisenä puutumisena/tehon puutteena, ei se pumppu voi pelkästään käynnistystilanteessa oireilla.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
NAPA se muistaisi halpis pumpun joka tuohon kävisi niin ei tartteis ostaa sitä 200e pumppua joka olisi kyllä paras vaihtoehto.
Löyty.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... pu#p753002" onclick="window.open(this.href);return false;
Löyty.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... pu#p753002" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Eipäs käykään, koska M103:ssa on 2kpl 4bar pumppuja ja M102:ssa on 1kpl 6,5bar pumppu. Tällaisessa käsityksessä mä olen ettei Biltemassa ole 6,5barin pumppua valikoimassa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
Selvä juttu ,hyvä että oikaisit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB W201 käynnistyy vaikeasti, missä vika?
kyllä tuo sama pumppu kelpaa, mulla on nytkin tuossa 200E:ssä sellainen kiinni oikeasti se tuottaa n. 8 bar. paineen...Huikko kirjoitti:Eipäs käykään, koska M103:ssa on 2kpl 4bar pumppuja ja M102:ssa on 1kpl 6,5bar pumppu. Tällaisessa käsityksessä mä olen ettei Biltemassa ole 6,5barin pumppua valikoimassa.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."