383 cid SEC Vortech
383 cid SEC Vortech
Moros, tässä aloittelen pientä moottori swappia, eli 1987 vuosimallinen 500 SEC saa peltinsä alle uuden 383 kuutiotuumaisen 415 hepoa kutitellin moottorin jatkokseen vahvistetun TH700 lootan.Perämurikka lukolla tulee m3 bemarista... WALDIN korisarja saapunee maaliskuun lopussa. Rilloiksi taakse 22x10,5 295-20/22 ja eteen 20x8,5 245-35/20. rälläkkä on soinut sen verran että taka gummitkin mahtuu kunnolla kaarien sisään. Maaliksi tulee kiiltävän musta parilla tipalla sinistä helmiäistä maustettuna....
Viimeksi muokannut autojh, Ke 09.01.2013 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 383 cid SEC
Mitäs mieltä mersumiehet on sekasikiöstä?
Re: 383 cid SEC
Ei se Ässä ainakaan huonommaksi mene vaikka saa sitä raakaa voimaa vinkumoottorin tilalle. Kuvia mielellään swapista.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: 383 cid SEC
Täälläpäin ihan hyvää, jos saadaan kuviaautojh kirjoitti:Mitäs mieltä mersumiehet on sekasikiöstä?

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: 383 cid SEC
Kuulostaa hyvältä
Hyvin tuntuu noista GM:n strokereista tehoa lähtevän. Veljelle ollaan justaan 84` Z28 Camaroon tekemässä vastaavaa swappia megasquirtin 3 verssio moottorinohjauksella. Laitteleppa kuvaa kunhan etenee 


"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Re: 383 cid SEC
Kuvia tulee heti kun saan niitä ladattua johonkin mistä voin niitä tänne linkittää!!!
Re: 383 cid SEC
http://aijaa.com" onclick="window.open(this.href);return false;autojh kirjoitti:Kuvia tulee heti kun saan niitä ladattua johonkin mistä voin niitä tänne linkittää!!!
ps. kiinnostava projekti

2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: 383 cid SEC
seurantaan menee tämä topikki, kuhan muistat päivittää ruutujen kera 

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: 383 cid SEC
tästähän tulee mielenkiintoinen projekti. erillaisuus on valttia.
pistä kuvia tuleen... 


- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: 383 cid SEC
Tästä tulee varmaan hyvä setti
muista laittaa kuvia!

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: 383 cid SEC
Tässä nähdään miksi Ko. konetta kutsutaan pikkulohkoksi, jes erittäin hyvä meiniki ja potkua tulee kohtuu hinnalla.
Ja ne äänet..
Ja ne äänet..

Re: 383 cid SEC
jees täältä ääni: tykkäänEVO3 Clone kirjoitti:Tässä nähdään miksi Ko. konetta kutsutaan pikkulohkoksi, jes erittäin hyvä meiniki ja potkua tulee kohtuu hinnalla.
Ja ne äänet..

Ihan vaan kuriositeettina pikkulohkosta, taitaa olla siinä esim öljytilavuus 4 varttia ilman putsaria ja 5 varttia putsarin kanssa kun taas mersussa on 8 litraa.
Tuli vaan esille työkaverin kanssa kun hänen Ford Excursionissa on moottorin öljytilavuus 18 litraa

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: 383 cid SEC
hieman on sellainen olo että Oili tilavuus lisääntyy, ei taida vakio öljypohja toimia tässä setupissa ja Coolerin kun lisää niin pysyy lämpötilatkin kurissa.
Re: 383 cid SEC
Tuanoinii,Näyttäskö siel imusarjan päällä nökötävän edelbrockin nelikurkkuinen? Mite ois holleyn ruisku ja sisältä säädeltävä ? Eiku nythän tää lähti jo kintaasta väärille uomille
On kyllä hieno hottentotti-rojekti, innolla seurataan, kiitos 


E 200 CDI BE TA BP -12
W204 200cdi -09
W204 200cdi -09
Re: 383 cid SEC
Tämä "stroukkeri" ei tainnut valmistua ikinä
:
http://www.historicrace.fi/rsamb.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.historicrace.fi/rsamb.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 383 cid SEC
karra kirjoitti:Tämä "stroukkeri" ei tainnut valmistua ikinä:
http://www.historicrace.fi/rsamb.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
raicing team

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 383 cid SEC
Juuri näin, öljypohjan "patti" on mersussa etupuolella ja chevyssä takapuolella, eli öljypohja menee muokkaukseen ja jos sitä tilavuutta vähän lisää ja iso cuuleri...EVO3 Clone kirjoitti:hieman on sellainen olo että Oili tilavuus lisääntyy, ei taida vakio öljypohja toimia tässä setupissa ja Coolerin kun lisää niin pysyy lämpötilatkin kurissa.
Re: 383 cid SEC
jahas vaikka tuo uusi moottori on pienempi niin mitäs mahtaa painaa niinku verrattuna M117 mosaan??
Mitä tuo tulee swappi maksamaan? vaikka ihan listaa että mitä menee ja mitä tulee
Mites tuollaisen jenkkikoneen lisäviritys ja sen hinta
Jos jostain edellä kirjoittamastani joku saa käsityksen että olisin jotenkin vastaan,,
voin kertoa että mun puolesta saatte tehdä autoillenne mitä tykkäätte,, ja ja onhan näitä harrasteita ihan mukava seurata


Mitä tuo tulee swappi maksamaan? vaikka ihan listaa että mitä menee ja mitä tulee

Mites tuollaisen jenkkikoneen lisäviritys ja sen hinta

Jos jostain edellä kirjoittamastani joku saa käsityksen että olisin jotenkin vastaan,,
voin kertoa että mun puolesta saatte tehdä autoillenne mitä tykkäätte,, ja ja onhan näitä harrasteita ihan mukava seurata


- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: 383 cid SEC
Toi SBC hakkaa M117 mosan mennen tullen, paino tuskin on mikään murhe näyttää oleva Alukannet paikoillaan joten taitaa olla peltisarjoilla jopa kevyempi kuin alkuperäinen Bensa krematoorio. Ja tehoja saa ulos paljon enemmän ja halvemmalla kuin tosta M117. Olisko noita pikkulohkoja tehty jotain 90 miljoonaa kappaletta joten viritysosaa löytyy.
Ja eihän se ole harrastus eikä mikään jollei siihen mene kaikki rahat, jollei sitten rupee pussihousut kiristää liikaa
Ja eihän se ole harrastus eikä mikään jollei siihen mene kaikki rahat, jollei sitten rupee pussihousut kiristää liikaa

Re: 383 cid SEC
taitaa olla maailmanhistorian halvimmat virityksellä saatavat lisähevosvoimat juuri chevyn pikkulohkossaeero1989 kirjoitti: Mites tuollaisen jenkkikoneen lisäviritys ja sen hinta![]()

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 383 cid SEC
voisin veikata että tuohon 415hv:n kun ruvetaan taikomaan lisää niin kyllä hintaa tulee siihenkin, en tosin tiedä.
sen kyllä tiedän että M117 alukone(puol moottori 90kg) on paljon kevyempi kun valurauta(kai tuo valurautaa on vai täh) jenkkikone,, pelkkä valurautalohko painaa varmaan 200kg...
eikai tuo 415hv nyt niin vaikea ole ottaa tuosta M117 mosastakaan,, en tiedä..
enkä edelleenkään halua rajoittaa kenenkään rakentelun vapautta
sen kyllä tiedän että M117 alukone(puol moottori 90kg) on paljon kevyempi kun valurauta(kai tuo valurautaa on vai täh) jenkkikone,, pelkkä valurautalohko painaa varmaan 200kg...
eikai tuo 415hv nyt niin vaikea ole ottaa tuosta M117 mosastakaan,, en tiedä..
enkä edelleenkään halua rajoittaa kenenkään rakentelun vapautta

Viimeksi muokannut eero1989, Su 12.02.2012 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 383 cid SEC
Kyllä sen tehon varmasti tuosta M117-koneestakin saa, mutta kuten napa tuossa edellä sanoi, mistään koneesta ei taida saada sen halvemmalla tehoa kuin Chevyn pikkulohkokasista. Bolt-on viripalikkaa ja valmista reseptiä kokonaisuudeksi on tarjolla niin järjetön määrä, ettei mitään rajaa.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: 383 cid SEC
juuri näin... jatkoo odotellessa.onre kirjoitti:Kyllä sen tehon varmasti tuosta M117-koneestakin saa, mutta kuten napa tuossa edellä sanoi, mistään koneesta ei taida saada sen halvemmalla tehoa kuin Chevyn pikkulohkokasista. Bolt-on viripalikkaa ja valmista reseptiä kokonaisuudeksi on tarjolla niin järjetön määrä, ettei mitään rajaa.


Re: 383 cid SEC
kyllä tästä taas kerran tulee kyseisen hepun käsissä jotain todella hienoa



Re: 383 cid SEC
Melko tyhjentävästi vastattu, JUURI NÄIN!!EVO3 Clone kirjoitti:Toi SBC hakkaa M117 mosan mennen tullen, paino tuskin on mikään murhe näyttää oleva Alukannet paikoillaan joten taitaa olla peltisarjoilla jopa kevyempi kuin alkuperäinen Bensa krematoorio. Ja tehoja saa ulos paljon enemmän ja halvemmalla kuin tosta M117. Olisko noita pikkulohkoja tehty jotain 90 miljoonaa kappaletta joten viritysosaa löytyy.
Ja eihän se ole harrastus eikä mikään jollei siihen mene kaikki rahat, jollei sitten rupee pussihousut kiristää liikaa

Re: 383 cid SEC
Heh, kaikkihan ei mene kuin elokuvissa. Öljypohjan patin siirtoa suunnitellessani otin pohjan pois ja totesin sen mahdottomaksi, koska öljypumppuhan on oletettua alempana ja sen siirtohan olisi ollutkin kovempi urakka eli moottoria taaksepäin. purin tulipeltiin asti kaikki pois ja avot tilaahan on! seuraava ongelma olikin leveä chevyn TH 700 "venttiili koneiston" koppa. ei muuta kuin paineilmasaha käteen ja lisää tilaa kardaanitunneliin, nyt mahtuu. Tänään tekemään moottorin ja lootan korvakkeet....

