G mersun kokemuksia
G mersun kokemuksia
Onko kellään kokemusta G 270 cdi mersusta,olis kiva saada palautetta ennen ostopäätöstä
Re: G mersun kokemuksia
Ei oo CDI-koneisesta, mutta Geestä yleensä: Osta pois, ne on iha huippupelejä
Vanhat Geet on järestään melko happamia pelleiltään, mutta tuon ikäsessä en usko moisia ongelmia olevan... Moottoriahan koskee samat "ongelmat" ku muitaki CDI:tä, eli suuttimien tiivisteitä varmaan menee jossain vaiheessa vaihtoon.
Kerrohan, jahka saat kaupat tehtyä, miten tuo 270CDI jaksaa Geen koppaa liikuttaa ja millasiin kulutuslukemiin sillä pääsee. Ite oon haaveillu, jahka tuon oman Geen joskus ottaa ja laittaa taas ajokuntoon, että hankkis jonku väyrysen raadon, mistä ottais tuollasen koneen

Kerrohan, jahka saat kaupat tehtyä, miten tuo 270CDI jaksaa Geen koppaa liikuttaa ja millasiin kulutuslukemiin sillä pääsee. Ite oon haaveillu, jahka tuon oman Geen joskus ottaa ja laittaa taas ajokuntoon, että hankkis jonku väyrysen raadon, mistä ottais tuollasen koneen

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: G mersun kokemuksia
Minulla on menossa lähes tuollainen projekti, josta kertomus prokkisten puolella http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=114162" onclick="window.open(this.href);return false; .jackie kirjoitti:Ite oon haaveillu, jahka tuon oman Geen joskus ottaa ja laittaa taas ajokuntoon, että hankkis jonku väyrysen raadon, mistä ottais tuollasen koneen
Ei ole kokemuksia CDI malleista, eikä uusista muutenkaan. Vain -83 pätkästä ja pelkkää hyvää.
Osta pois!


Re: G mersun kokemuksia
Joo se voi kyllä olla vähän nuhapumppu moottori tuallaasehen pelihin,toinen vaihtoehto on tiätysti ostaa 400 cdsi koneella oleva,sitte luulis voimaa riittävän.
Re: G mersun kokemuksia
Eipä ole G mallissa V8 dieseliä, vain bensakoneina. Citymaastureihin ML ja GL on V8 diesel.
Tiedät paikan, kokeile
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:08
Re: G mersun kokemuksia
Mariini kirjoitti:Eipä ole G mallissa V8 dieseliä, vain bensakoneina. Citymaastureihin ML ja GL on V8 diesel.
Höpöhöpö! G 400 CDI on ollut tarjolla vuosia ja on niitä Suomeenkin tuotu. Tampereella on tullut kuolattua usein liikenteessä näkyvää lyhyttä G 400 CDI:tä.
Mobilestakin näkyy kasidieseleitä löytyvän 70 kpl myytävänä. Halvimmillaan 20 tonnia ja verotkin ovat ihan jonkin verran, kun päästöt ovat dieselille käsittämättömät eli 340 grammaa. Pätkä varmaankin kulkee muutaman gramman vähemmällä.
G 420 CDI:tä ei ole ollut valmistuksessa.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Edit: Eiköhän se 270 CDI ole aivan riittävä moottori Geehen. Ei se mikään urheiluauto sentään ole. 320 CDI:n olen Saksassa kerran vuokrannut viikonlopuksi ja siinäkin oli tehoa vähintään riittävästi. Hintaeroa näillä 270 ja 320:llä ei tosin ole paljoakaan.
Tasaisia tuulia!
Re: G mersun kokemuksia
Ok, kiitos tarkentamisesta. Muistin vain 5 ja nykyisin saatavalla olevan kuutoskoneen olleen G:ssä.
Tiedät paikan, kokeile
Re: G mersun kokemuksia
Joo kyllä justihin tuallaasta jan hintaasta ollahan kattelemassa mikä sulla on tuassa linkissä,meillä oli ennen 320 cdi GL ja se oli valitettavasti ainakin saksan paanoilla vähän liian laiska,ja nyt tua 420cdi on aivan eri maailmasta,siksi aattelin myäs
tuata G-mallia sillä isoommalla moottorilla,okei aluksi kattelin 270cdi:tä mutta niinkuin aina näläkä kasvaa syäressä,ja kun viälä 2000 luvun mallien hinnat on aika lailla samoossa lukemissa niin valinta taitaa kaatua tuahon v8:hin.
Me mennähän ens viikolla kattomahan 3 eri autua ja saas nähärä vastaako mobilen kuvaus autua torellisuuressa.Parilla kaverilla on G 400 ja kyllähän se mettäs ja offroudis on aika kova poika menemähän.
tuata G-mallia sillä isoommalla moottorilla,okei aluksi kattelin 270cdi:tä mutta niinkuin aina näläkä kasvaa syäressä,ja kun viälä 2000 luvun mallien hinnat on aika lailla samoossa lukemissa niin valinta taitaa kaatua tuahon v8:hin.
Me mennähän ens viikolla kattomahan 3 eri autua ja saas nähärä vastaako mobilen kuvaus autua torellisuuressa.Parilla kaverilla on G 400 ja kyllähän se mettäs ja offroudis on aika kova poika menemähän.
Re: G mersun kokemuksia
Ja viälä tuasta GL mallista,ei se kylläkään mikään city maasturi taira olla,sanoosin että ainakin tua meirän jossa kaikki offroad varustehet niin on kyllä tosi peto menemähän tiättömillä taipalehilla kanssa kun vaan raaskii ajaa piittaamatta naarmuusta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:08
Re: G mersun kokemuksia
Toki, moottoritiellä puhuu raaka voima, mutta jos alvariinsa kruisailee baanoja, niin onkohan G-sarjalainen sittenkään ihan paras valinta?junne67 kirjoitti:Joo kyllä justihin tuallaasta jan hintaasta ollahan kattelemassa mikä sulla on tuassa linkissä,meillä oli ennen 320 cdi GL ja se oli valitettavasti ainakin saksan paanoilla vähän liian laiska.
Offroudissa harvemmin on eteneminen tehosta kiinni. Hyvät ulosjoustot, lyhyet välitykset, lukot akseleilla ja hyvät renkaat, niistä on hyvä maastoauto rakennettu. G-sarjalainen on maastoautojen eliittiä moottorista riippumatta.junne67 kirjoitti: Me mennähän ens viikolla kattomahan 3 eri autua ja saas nähärä vastaako mobilen kuvaus autua torellisuuressa.Parilla kaverilla on G 400 ja kyllähän se mettäs ja offroudis on aika kova poika menemähän.
Tasaisia tuulia!
Re: G mersun kokemuksia
joo oot oikiassa,senpä takia tua G sarialaanen pitääs saara jotta tua GL saa jäärä vaan maantiäpeliksi,en oo mikään tosi offroad miäs vaan omaksi huviksi ajelen tiättömillä taipalehilla ja mettästyksenkin takia olis kiva peli,
Re: G mersun kokemuksia
On se. Joskus rauhantärväämisreissussa mulla oli kuitillla G 290td ja se oli ihan hemmetin lupsakka peli ajella missä lystää. Kyntöpeltoakin tuli vedettyä ristiin rastiin ja joka paikasta se tuli aina omin avuin tielle. Yllättävän mukava peli ajella ihan maanteilläkin. Oikeesti. No ehkä sitten alkaa vähän tuulenvastus ärsyttää jos paljon ajellaan yli 120km/h vauhteja. Toi oli sen ikäinen peli, missä oli väyrysen mittaristo ja ratti, sen tarkemmin en muista. Skottiruutuverhoilu kruunas kaikenToki, moottoritiellä puhuu raaka voima, mutta jos alvariinsa kruisailee baanoja, niin onkohan G-sarjalainen sittenkään ihan paras valinta?


Viimeksi muokannut Mänis, To 16.02.2012 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: G mersun kokemuksia
Joo G on aina huippu,pitäähän harrastuksia olla poika leikkii pikkuautoolla ja mitäs minä muuta kun perässä ja vähän isoommilla autoolla.
Varsinkin tuassa mettästysharrastuksessa on hyätyä kunnon pelistä ettei tartte tulla kävellen kotia.
Käymmä kanssa etelä euroopas G-GL treffeillä siällä kun on upiat maisemat ajella ja tapaa palion uusia mahtavia ihmisiä joilla on sama harrastus.
Varsinkin tuassa mettästysharrastuksessa on hyätyä kunnon pelistä ettei tartte tulla kävellen kotia.
Käymmä kanssa etelä euroopas G-GL treffeillä siällä kun on upiat maisemat ajella ja tapaa palion uusia mahtavia ihmisiä joilla on sama harrastus.
Re: G mersun kokemuksia
Höpö höpö. Sitä vaa joutuu kävelee vähä kauempaajunne67 kirjoitti:Varsinkin tuassa mettästysharrastuksessa on hyätyä kunnon pelistä ettei tartte tulla kävellen kotia.

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: G mersun kokemuksia
Joo vois teherä vaan hyvää kait kävellä joskus vähän piremmälle kuin vaan kuluman taa.
pitää ny kattua mitä ja kuinka ja koska sitä sitte kun tua G on pihas saas aikaaseksi ruveta varustelemahan sitä paremmin maastohon sopivaksi,ensin tiätysti taakse aseelle oma teline
pitää ny kattua mitä ja kuinka ja koska sitä sitte kun tua G on pihas saas aikaaseksi ruveta varustelemahan sitä paremmin maastohon sopivaksi,ensin tiätysti taakse aseelle oma teline
Re: G mersun kokemuksia
ei ole G:stä kokemusta, mutta ML:stä ja 400CDI:stä on jonkun verran ajokokemusta. mitään huolto kokemuksia tms ei ole, mutta sitä ajokokemusta on. ei siinä v8:ssa niin paljoa ole paukkuja, että sitä välttämättä ottaisin, jos vertailukohtana on 320CDI. tossa kuus pyttysessä on paukkuja kans ihan riittävästi, eikä se vääntökään ihan onneton ole. kasikoneisessa on "vaan" pikkasen enemmän voimaa, mutta kuitenkin 400CDI:n ja kasikoneen onkelmat. siis noiden normaalien CDI ongelmien lisäks. mutuna vielä heitän, että eikös noissa 400:sissa ole ollu jotain jakoketju onkelmia.. no joo, sekin on vaan pientä.
jos ajatellaan, että CDI:ssä on jotain suutin vammoja tms, niin nehän korjaantuu, kun jaksaa irrotella suuttimet ja lähettää pajalle, taikka vaihtoehtosesti ajaa koko auton pajalle. vähän uusia O-renkaita ja taas mennään. näitä vammoja taitaa olla vähän kaikissa CDI koneissa. jos sitten ajatellaan, että autona on G. se ei ole mikään pikku nakkikoppi, eikä näin ollen liiku millään sadalla hepalla vielä eteenpäin. tarvitaan sopiva kone. näin ollen voisin ajtella, että vertailukohteina on vähintäänkin se 270 CDI, 320 CDI ja 400 CDI. 270 ja 320 menee enemmän samaan sarjaan, kun toi v8. molemmissa on melko tarkkaan samat vammat ja jonkun moinen tehoero, mutta vee kasissa on pyttyjä jo suhteessa pikkasen enemmän. se tarkottaa, että siinä on suuttimia jne jonkun verran enemmän. mutta tehoa ei kuitenkaan ole mitenkään ruhtinaallisesti enemmän. no joo, kivastihan se liikkuu ja vaivattomasti tottelee kaasupoljinta, kun piisaa vääntöä. mutta kuinka iso on se ero sitten kutos koneeseen? se onkin sitten taas enemmänkin maku ja raha asia, että minkälaisen koneen sitä sitten oikeesti tarttee ja haluaa. itselle mieleisin on 320 CDI.
jos ajatellaan, että CDI:ssä on jotain suutin vammoja tms, niin nehän korjaantuu, kun jaksaa irrotella suuttimet ja lähettää pajalle, taikka vaihtoehtosesti ajaa koko auton pajalle. vähän uusia O-renkaita ja taas mennään. näitä vammoja taitaa olla vähän kaikissa CDI koneissa. jos sitten ajatellaan, että autona on G. se ei ole mikään pikku nakkikoppi, eikä näin ollen liiku millään sadalla hepalla vielä eteenpäin. tarvitaan sopiva kone. näin ollen voisin ajtella, että vertailukohteina on vähintäänkin se 270 CDI, 320 CDI ja 400 CDI. 270 ja 320 menee enemmän samaan sarjaan, kun toi v8. molemmissa on melko tarkkaan samat vammat ja jonkun moinen tehoero, mutta vee kasissa on pyttyjä jo suhteessa pikkasen enemmän. se tarkottaa, että siinä on suuttimia jne jonkun verran enemmän. mutta tehoa ei kuitenkaan ole mitenkään ruhtinaallisesti enemmän. no joo, kivastihan se liikkuu ja vaivattomasti tottelee kaasupoljinta, kun piisaa vääntöä. mutta kuinka iso on se ero sitten kutos koneeseen? se onkin sitten taas enemmänkin maku ja raha asia, että minkälaisen koneen sitä sitten oikeesti tarttee ja haluaa. itselle mieleisin on 320 CDI.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: G mersun kokemuksia
En tiärä mutta mersu on ainut oikia AUTO
Re: G mersun kokemuksia
Hei mulla olis myytävänä omasta käytöstä MB S 350 Lang 4-matic vm 04/2008 ajettu 71000km ja hinta pyyntiä tax friinä on 39700 eur.auto on jo suamessa ja sais viälä vanhalla hinnalla rekisteriin tän kuun aikana