pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Lyhyesti...seppä sääteli pumppua 300d automaattiin(w124-93) ja sen meni muuten putkeen,mutta nyt ilm.2-3.selle vaihtessa kone ryntää ikävästi=laatikko luistaa.vaikka lähtis myötämäkeen kuinka sukkasillaan niin silti luistaa....
Pumpun kyljessä ilm.joku säädin tms.vai mistähän lähtis uutta vaivaa tonkimaan.
Varmaan ainakin letkut koittaa tutkia että menikö jotain rikki/irti tms...oisko kohtalotovereita,niin pääsis helpommalla?
parintunnin hakemisella en vastaavaa tapausta löytänyt...
Pumpun kyljessä ilm.joku säädin tms.vai mistähän lähtis uutta vaivaa tonkimaan.
Varmaan ainakin letkut koittaa tutkia että menikö jotain rikki/irti tms...oisko kohtalotovereita,niin pääsis helpommalla?
parintunnin hakemisella en vastaavaa tapausta löytänyt...
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Kai säädit lootasta paineita isommaksi ? Juurikin siitä lootan kyljessä olevasta säätimestä.eepu kirjoitti:Lyhyesti...seppä sääteli pumppua 300d automaattiin(w124-93) ja sen meni muuten putkeen,mutta nyt ilm.2-3.selle vaihtessa kone ryntää ikävästi=laatikko luistaa.vaikka lähtis myötämäkeen kuinka sukkasillaan niin silti luistaa....
Pumpun kyljessä ilm.joku säädin tms.vai mistähän lähtis uutta vaivaa tonkimaan.
Varmaan ainakin letkut koittaa tutkia että menikö jotain rikki/irti tms...oisko kohtalotovereita,niin pääsis helpommalla?
parintunnin hakemisella en vastaavaa tapausta löytänyt...
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
eli pumpun säädössä muuttuu jokin myös laatikon ohjauksessa? pelasi niin hienosti ja napakasti ennen pumpun säätöä...
Pitääkö nyt säätää pumpun kyljessä olevaa poksia vai laatikon kyljestä "siipiruuvilla"?
Pitääkö nyt säätää pumpun kyljessä olevaa poksia vai laatikon kyljestä "siipiruuvilla"?
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Säätö ei varmaankaan muuttunut mutta teho lisääntyi jonkin verran niin laatikko alkoi luistamaan. Itellä alko todella maltillisen ruuvauksen jälkeen ykkönen luistelemaan, säädettiin laatikon päästä paineita niin ei luista enää.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Juurikin näin. Eli ruuvaat sieltä laatikon kyljestä vaan siitä namikasta paineita vähän kovemmalle..multiviri kirjoitti:Säätö ei varmaankaan muuttunut mutta teho lisääntyi jonkin verran niin laatikko alkoi luistamaan. Itellä alko todella maltillisen ruuvauksen jälkeen ykkönen luistelemaan, säädettiin laatikon päästä paineita niin ei luista enää.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
pitää kokeilla...ihmetyttään vaan että "teho" laittaa laatikon luistamaan,vaikka kiihdyttää tosi varovasti ja hitaasti alamäessä..
Ymmärtäisin jos reilusti survoo kaasua ja sitten luistaisi...
Eikä minunkaan vanhaaherraa tappiin-asti ruuvattu..ihan hillitysti vaan...
Ymmärtäisin jos reilusti survoo kaasua ja sitten luistaisi...
Eikä minunkaan vanhaaherraa tappiin-asti ruuvattu..ihan hillitysti vaan...
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Mahtaakohan tuo paineiden nosto nyt mennä oikein ?
Mikäli sieltä ei ole hajonut mitään niin silloinhan on pakko olla kyse siitä, että laatikolle ei ohjata tarpeeksi sitä ohjausta pumpun kyljestä vaikka syöttö (momentti) kasvaa. Pumpun ruuvauksen yhteydessä syöttö alkaa tulemaan jo pienemmillä pumpun vivun (polkimen) asennoilla, joten itse lähtisin ehkä ensin säätämään sitä modulaattoria pumpun kyljestä.
Laatikon kyljestä ruuvataan kaiketi lisää painetta sitten kun kaasupohjassa se kitkapakka ei pidä.
Mikäli sieltä ei ole hajonut mitään niin silloinhan on pakko olla kyse siitä, että laatikolle ei ohjata tarpeeksi sitä ohjausta pumpun kyljestä vaikka syöttö (momentti) kasvaa. Pumpun ruuvauksen yhteydessä syöttö alkaa tulemaan jo pienemmillä pumpun vivun (polkimen) asennoilla, joten itse lähtisin ehkä ensin säätämään sitä modulaattoria pumpun kyljestä.
Laatikon kyljestä ruuvataan kaiketi lisää painetta sitten kun kaasupohjassa se kitkapakka ei pidä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
laatikosta säätöä tehty...piti veivata n.2 kierrosta,eikä vieläkään pito vakuuta....(nyt voi kuitenkin jo ajaa luistelematta)
tuo modulaattori pumpulla minuakin mietityttää,mutta sen säätöön ei vielä löytynyt ohjetta.Näyttää olevan jonkinlainen savotta purkaa imusarjat
jne...pitää huomenna jatkaa miettimistä.
tuo modulaattori pumpulla minuakin mietityttää,mutta sen säätöön ei vielä löytynyt ohjetta.Näyttää olevan jonkinlainen savotta purkaa imusarjat
jne...pitää huomenna jatkaa miettimistä.
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Joo eli sitä säädät niin että alta ja päältä 10mm kannalla olevat pultit löysälle, kaasu pohjaan, käännät modulaattoria niin paljon myötäpäivään (autoa kohti) kun saat ja pultit kiinni. Nyt on sen puolesta painetta maksimimäärä. Kaasu pohjaan sen takia kun jos et laita ja käännät modulaattoria reilusti niin kaasu ei enää pääse menemään pohjaan asti. Laatikon kylestä säädetään esijännitystä ja pumpun kylestä laatikolle menevää alipainetta. Enemmän alipainetta -> pehmeämmät vaihdot ja enemmän luistoa, vähemmän alipainetta -> kovemmat vaihdot ja vähemmän luistoa. Jos ei noilla eväillä ala pitämään niin vaihat sinne laatikon sisälle sen 2-3 vaihdon korjaussarjan. Ei ole paha homma. Eikä tosiaankaan pieni pumpun ruuvaus aiheuta laatikossa pahaa luistoa jos paikat on muuten kunnossa.eepu kirjoitti:laatikosta säätöä tehty...piti veivata n.2 kierrosta,eikä vieläkään pito vakuuta....(nyt voi kuitenkin jo ajaa luistelematta)
tuo modulaattori pumpulla minuakin mietityttää,mutta sen säätöön ei vielä löytynyt ohjetta.Näyttää olevan jonkinlainen savotta purkaa imusarjat
jne...pitää huomenna jatkaa miettimistä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
no nyt kuulostaa viisaammalta...laatikkoa ei tosiaan saanut millään luistamaan ennen säätöä.
laitan palautetta kun olen tuonkin säädön tehnyt.Onnistuukohan purkamatta imusarjaa...?
laitan palautetta kun olen tuonkin säädön tehnyt.Onnistuukohan purkamatta imusarjaa...?
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Onnistuu. Vaparissa pitää ottaa se ilmanputsarin kotelo pois. Se modulaattori on eestä päin katottuna pumpun oikeessa kylessä että kyllä siinä tilaa on.eepu kirjoitti:no nyt kuulostaa viisaammalta...laatikkoa ei tosiaan saanut millään luistamaan ennen säätöä.
laitan palautetta kun olen tuonkin säädön tehnyt.Onnistuukohan purkamatta imusarjaa...?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Mekaaninen automaatti pitää säätää vaihtamaan oikein aina kun pumpua säädetään.
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
ja sähköinen myös
...koskee lähinnä vitomiehiä, vai olikos muissa mekaanisen pumpun ja sähkölaatikon yhdistelmää. Periaatteessa sama ongelma realisoituu siinä, mutta vähän toisella tavalla. Siitä se mulle mieleen tulikin.

...koskee lähinnä vitomiehiä, vai olikos muissa mekaanisen pumpun ja sähkölaatikon yhdistelmää. Periaatteessa sama ongelma realisoituu siinä, mutta vähän toisella tavalla. Siitä se mulle mieleen tulikin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Minusta jos on nyt ruuvattu kaksi kierrosta niin on jo aika paljon painetta.Eikös se pitäisi ruuvata alas ja kun saa modulaattorin pelaamaan niin sitten säätelee jos tarvis.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Säätelee sitten sen kohilleen kun on modulaattorin säätäny ja kokeillu miten toimii.atlas kirjoitti:Minusta jos on nyt ruuvattu kaksi kierrosta niin on jo aika paljon painetta.Eikös se pitäisi ruuvata alas ja kun saa modulaattorin pelaamaan niin sitten säätelee jos tarvis.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..KUNNOSSA!
Asia kunnossa...säädin modulaattoria pumpunkyljessä n.puoleenväliin hahloja ja jo silloin tuli vaihdoista niin tömäkät että sai
löysätä laatikosta t-ruuvin melkein entiselleen...
Nyt vaihtaa nasevasti,muttei pamauta eikä,varsinkaan luista...
kiitos erityisesti haapajärven miehelle hyvistä vinkeistä.Suodatinkotelokin lähti ihan taistelematta...
p.s. pumpun ja laatikon säädön yhteydessä tuli kaupanpäälle käyttökelpoinen vakionopeus-säädin.ennen humpaili ärsyttävästi
mutta nyt menee sekin niinku pitää..(varmaan huomattava väännön lisäys autto tähän asiaan..)
löysätä laatikosta t-ruuvin melkein entiselleen...
Nyt vaihtaa nasevasti,muttei pamauta eikä,varsinkaan luista...
kiitos erityisesti haapajärven miehelle hyvistä vinkeistä.Suodatinkotelokin lähti ihan taistelematta...
p.s. pumpun ja laatikon säädön yhteydessä tuli kaupanpäälle käyttökelpoinen vakionopeus-säädin.ennen humpaili ärsyttävästi
mutta nyt menee sekin niinku pitää..(varmaan huomattava väännön lisäys autto tähän asiaan..)
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
onko vm84 w201 200d automaatissa samanlainen säätö namiska? ja onko tietoo siitä kun sääsin ite pumppua noin 2kierrosta ja savua ei juurikaan tule enempää eikä kulku parantunut oikeastaan lainkaan.. mistä vois johtua?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Olen Veskolan kanssa samaa mieltä että kannattaa tehdä se punpun kyljessä olevan modulaattorin säätö. Omassa 124/88 250 aut oli kanssa pientä luistoa 2 - 3 vaihteessa. Kävin säädättämässä vaihteistoa mutta eihän se siitä parantunut. Vaihdoin uuden modulaattorin ja säädin sen täyskaasun mukaan eli poljin pohjassa. Loppui luisto ja vaihtamisesta tuli jopa hieman liian nykäisevä mutta eipähän ainakaan luista. Kyseinen aparaatti ohjaa alipaineella vaihteistoa kaasupolkimen asennon mukaan. Itsellä kyseisessä säätimessä oli jotain hämminkiä joten jouduin sen uusimaan.
Yli 25 vuotta mersuilua
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Kyllä se vaan siitäkin löytyy. Sääditkö oikeaan suuntaan eli aukipäin? Pyöräytä vielä kolmas ja ehkä neljäskin kierros mikäli tyhjäkäyntiruuvi tulee tarpeeks ulos (irti asti sitä ei voi ruuvata joten sitä ei tarvii pelätä). Nouseehan sulla sammutinvipu ylös asti? Ja mikäpä ettei laatikkokin vois luistaa..killerimersu kirjoitti:onko vm84 w201 200d automaatissa samanlainen säätö namiska? ja onko tietoo siitä kun sääsin ite pumppua noin 2kierrosta ja savua ei juurikaan tule enempää eikä kulku parantunut oikeastaan lainkaan.. mistä vois johtua?
Joo eli ensin pumpun kylestä säätö ja sitten vasta laatikon kylestä jos se vielä luistaa. Eikö modulaattori rikkoutuessaan vuoda alipaineen pois ja vaihdoista tule liian napakoita? Niin olen ite käsittänyt.. Voi kai se sitten hajota eri tavallakin.RSU kirjoitti:Olen Veskolan kanssa samaa mieltä että kannattaa tehdä se punpun kyljessä olevan modulaattorin säätö. Omassa 124/88 250 aut oli kanssa pientä luistoa 2 - 3 vaihteessa. Kävin säädättämässä vaihteistoa mutta eihän se siitä parantunut. Vaihdoin uuden modulaattorin ja säädin sen täyskaasun mukaan eli poljin pohjassa. Loppui luisto ja vaihtamisesta tuli jopa hieman liian nykäisevä mutta eipähän ainakaan luista. Kyseinen aparaatti ohjaa alipaineella vaihteistoa kaasupolkimen asennon mukaan. Itsellä kyseisessä säätimessä oli jotain hämminkiä joten jouduin sen uusimaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Itse en säätänyt pumppua,vaan oli asiansa osaava seppä...jo vähällä ajolla vaikuttaa että polttoaineenkulutuskin on tipahtanut huomattavasti..
(nyt menee ihan pintakaasulla..ennen pedali pohjassa...)eikä tuo ainakaan normiajossa savuta yhtään enempää ku ennenkään..
(nyt menee ihan pintakaasulla..ennen pedali pohjassa...)eikä tuo ainakaan normiajossa savuta yhtään enempää ku ennenkään..
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
juu väänsin ruuvia aukipäin eli ruuvi tuli ulospäin, ja sammutin vipu nousee iha niin ylös kun mahdollista. mutta taidanpa tästä mennä ruuvaamaan pari kierrosta lisää. kulkeeko muuten w201 200d normaalisti tirheemmin kuin w124 200d????
koska itellä käyttö autona 124 200d ja tuntuu mielettömän laiskalta verrattuna w201 200d automaattiin. vaikka ne ei nyt mitään ohjuksia olekkaan


Siekkinen kirjoitti:Kyllä se vaan siitäkin löytyy. Sääditkö oikeaan suuntaan eli aukipäin? Pyöräytä vielä kolmas ja ehkä neljäskin kierros mikäli tyhjäkäyntiruuvi tulee tarpeeks ulos (irti asti sitä ei voi ruuvata joten sitä ei tarvii pelätä). Nouseehan sulla sammutinvipu ylös asti? Ja mikäpä ettei laatikkokin vois luistaa..killerimersu kirjoitti:onko vm84 w201 200d automaatissa samanlainen säätö namiska? ja onko tietoo siitä kun sääsin ite pumppua noin 2kierrosta ja savua ei juurikaan tule enempää eikä kulku parantunut oikeastaan lainkaan.. mistä vois johtua?
Joo eli ensin pumpun kylestä säätö ja sitten vasta laatikon kylestä jos se vielä luistaa. Eikö modulaattori rikkoutuessaan vuoda alipaineen pois ja vaihdoista tule liian napakoita? Niin olen ite käsittänyt.. Voi kai se sitten hajota eri tavallakin.RSU kirjoitti:Olen Veskolan kanssa samaa mieltä että kannattaa tehdä se punpun kyljessä olevan modulaattorin säätö. Omassa 124/88 250 aut oli kanssa pientä luistoa 2 - 3 vaihteessa. Kävin säädättämässä vaihteistoa mutta eihän se siitä parantunut. Vaihdoin uuden modulaattorin ja säädin sen täyskaasun mukaan eli poljin pohjassa. Loppui luisto ja vaihtamisesta tuli jopa hieman liian nykäisevä mutta eipähän ainakaan luista. Kyseinen aparaatti ohjaa alipaineella vaihteistoa kaasupolkimen asennon mukaan. Itsellä kyseisessä säätimessä oli jotain hämminkiä joten jouduin sen uusimaan.
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
Kyllä se w201 äkäsemmältä tuntuu kun painoa on vähemmänkillerimersu kirjoitti:juu väänsin ruuvia aukipäin eli ruuvi tuli ulospäin, ja sammutin vipu nousee iha niin ylös kun mahdollista. mutta taidanpa tästä mennä ruuvaamaan pari kierrosta lisää. kulkeeko muuten w201 200d normaalisti tirheemmin kuin w124 200d????koska itellä käyttö autona 124 200d ja tuntuu mielettömän laiskalta verrattuna w201 200d automaattiin. vaikka ne ei nyt mitään ohjuksia olekkaan

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
heh
niin hauskalta kun se voi kuulostaakin että 200d on äkänen
mut kai se sitten on


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
onko tuolle jokin varaosanumero? "2-3 vaihdon korjaussarjan"
Siekkinen kirjoitti:Joo eli sitä säädät niin että alta ja päältä 10mm kannalla olevat pultit löysälle, kaasu pohjaan, käännät modulaattoria niin paljon myötäpäivään (autoa kohti) kun saat ja pultit kiinni. Nyt on sen puolesta painetta maksimimäärä. Kaasu pohjaan sen takia kun jos et laita ja käännät modulaattoria reilusti niin kaasu ei enää pääse menemään pohjaan asti. Laatikon kylestä säädetään esijännitystä ja pumpun kylestä laatikolle menevää alipainetta. Enemmän alipainetta -> pehmeämmät vaihdot ja enemmän luistoa, vähemmän alipainetta -> kovemmat vaihdot ja vähemmän luistoa. Jos ei noilla eväillä ala pitämään niin vaihat sinne laatikon sisälle sen 2-3 vaihdon korjaussarjan. Ei ole paha homma. Eikä tosiaankaan pieni pumpun ruuvaus aiheuta laatikossa pahaa luistoa jos paikat on muuten kunnossa.eepu kirjoitti:laatikosta säätöä tehty...piti veivata n.2 kierrosta,eikä vieläkään pito vakuuta....(nyt voi kuitenkin jo ajaa luistelematta)
tuo modulaattori pumpulla minuakin mietityttää,mutta sen säätöön ei vielä löytynyt ohjetta.Näyttää olevan jonkinlainen savotta purkaa imusarjat
jne...pitää huomenna jatkaa miettimistä.
w107 350slc -73 300Diesel moottorilla!!!!!
w211 220cdi -05
w124 300 d -96
w211 220cdi -05
w124 300 d -96
Re: pumpunsäädön yhteydessä sekosi vaihdeloova..
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;