
päästöt ei mee millään kohdilleen???
päästöt ei mee millään kohdilleen???
elikkäs omistan pierburg 2e-e kaasarilla olevan tenavan,jossa myös kattikin. ongelmaksi muodostunu kuitenki nyt se että ei mee päästöistä läpi vaik mitä tekee,merkkiliikkessäkää eivät saaneet autoa kuntoon
osaisko kukaa sanoa mitä tuosta kaasarista kenties menny?? lambada arvot autossa oli ok kumminkin!

Re: päästöt ei mee millään kohdilleen???
Mikä/mitkä arvot ylittyi? HC vaiko CO ja kuinka paljon?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: päästöt ei mee millään kohdilleen???
co arvot ei osunu kohdalleen,tyhjäkäynnillä laskivat kuulemma liian alas,ja taas kierroksilla liian korkeelle,ainaki näin liikkeessä sanoivat. ja lisäksi ei käy tyhjkäyntiä välillä ollenkaa,sammuu viimeinen koko moottori sit. neuvoja ois tarpeen,nimittäin katsastus ois edessä 

Re: päästöt ei mee millään kohdilleen???
Kaikki sytkäpuolen osat pitää uusia eli tulpat, tulpanjohot ja virranjakajan kansi. CO ei voi kyllä laskea liian alas mitenkään mutta liian korkealle voi nousta. Lambda-arvo voi laskea "liian alas" mutta sitähän ei mitata tyhjäkäynnillä. Liian rikkasta seoksestahan tuo johtuu tai sitten öljyn syönnistä. Sytytysosien uusinta voi auttaa tilannetta mutta jos auto syö paljon öljyä niin arvot nousee silti. Kaasarissa on varmaan jonkin sortin seosruuvi mistä voi säätää seosta vähän laihemmalle. En varmaks tiiä kun kaasaritiedot rajottuu kaikenmaaliman mopoihin ja rosseihin. Jotkut paremmat kaasaritietäjän voi neuvoa sitten tuossa käyntiasiassa. On kai mersussa sellastakin käytetty että kaasaria ohjataan sähköllä ja lambdan avulla?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: päästöt ei mee millään kohdilleen???
itellä on sähköohjattu kaasari tosiaan tässä omassa mersussa,mitähä tässä nyt tekis sen kaasarin kans,ku ei viittis kokeilu periaattellaka alkaa uusimaan osia,vai ajanko koko auton romuun suosiolla
välillä auto ei vastaa kunnolla kaasuunkaan,sellastaki vikaa siinä ollu päästöjen lisäksi 


Re: päästöt ei mee millään kohdilleen???
Seokset on siis rikkaalla ja/tai ei syty. Millon virtapuolen osia on viimeks vaiheltu?mesetys83 kirjoitti:itellä on sähköohjattu kaasari tosiaan tässä omassa mersussa,mitähä tässä nyt tekis sen kaasarin kans,ku ei viittis kokeilu periaattellaka alkaa uusimaan osia,vai ajanko koko auton romuun suosiollavälillä auto ei vastaa kunnolla kaasuunkaan,sellastaki vikaa siinä ollu päästöjen lisäksi
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: päästöt ei mee millään kohdilleen???
niin. no ei mun aikana tuohon autoon virtapuolelta muuta vaiheltu ku tulpat ja tulpanjohdot,hyvin mennykki tähä asti niillä
kaasariki ollu jo kertaalleen pöydällä osina,mut eipä mistää löytyny mitää erikoista vikaakaan,jostai syystä ei vaa lukemat oo kohillaan ku vie säädätyksille auton
pakokaasuki haisee joskus bensalle,mut lambada on kuulemma ok ku merkkiliikkeessä senki tutkivat

