vähän niinkuin plaatana se pohja. Plaanata on taas vähän sama kuin tasoittaa. Eli siis asennus pintaa voi joutua vähän siistimään ja "jyrsimään" että tulee tiivis.
Kalvaaminen taas tarkoittaa kun tehdään vaikka kuorma-autoon etuolka varteen hela ja se ei ole suoraan siihen sopiva kun laitetaan prässillä niin kalvaimella saa tosi hyvän pyöreän pesän tapille ja on tarkka mitoiltaan.reikä kalvain on sellainen kuusi kanttinen loiva kierteinen tappi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Ne hehkut kannattaa kahtoa. Jos ne on ollu pitkään palaneena niin niitten vaihto voi tuottaa ongelmia. Onnistuu kyllä asiantuntevalla korjaamolla mutta sanoin lähinnä siks jos ite haluat värkkäillä.
BTriker kirjoitti:Vielä Merteil tuon KL:n lisäksi listalle. Käytettyjä osia sitten kannattaa kysyä forumilla olevilta mm. nimimerkit: Aki P ja Petehri (Raptec)
Törmäsin muuten ihan sattumalta tässä ykspäivä tollaseen paikkaan: http://www.osamies.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Voi hakea osia omalla rekisterinumerolla, joten helppoa ja hinnatkin oli erittäin kilpailukykyiset.
Esim. omaan katsoin takapään tasonsäätöiskareita ja tuolla oli halvimmat mihin olen törmännyt. Sen takia katsoin kun takapää kolisee ja ei ole löydetty vikaa, mut epäily rupee olemaan iskarin alapään pusla. Kesällä vois kattoo, jos sais jotenki vaihdettua pelkästään puslan ku ei viittis kolinan korjaamisesta maksaa 400 euroa
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Eli hehkut ja suuttimet ainakin kaksi tarkemmin tarkasteltavaa kohtaa.
Noita varaosakauppoja on netti kyllä nykyään pullollaan. W210 osien hintoja on melkein mukava katsella,
kun olen joihinkin autoihin tottunut näkemään hintoja missä ei tosiaan ole mitään järkeä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Kyllä se kuitenkin on W210 kohdalla ne ruostevauriot mihin on syytä kiinnittää suurin huomio. Tekniikka on suhteellisen varma ja kestävä vielä tuonne 600-700tkm tienoille, jos auto pysyy muuten kasassa.
Mulla on suurin yksittäinen remontti ollut laturin vaihto, joka maksoi töineen vajaat 800 euroa.
Tosin ostaessani autoa siinä oli jotain ohivuotoa o-renkaissa, ja sahautti aina hirmusen pitkään ennenku lähti käyntiin. Myyjä pisti auton kuntoon, mutta sanoi sen remontin maksaneen n. 600 euroa. Olivat kai vaihtaneet korkeapainepumppuun jotain osia, kun ei ollut tiivisteenvaihdolla alkanut pitämään. Senjälkeen on ajettu runsaat 60000km ja tekniikkapuolelle ei ole tuon laturin lisäksi tehty mitään, vaikka kohta tulee 470000 mittariin. Tietysti öljyt on vaihdettu normaalisti 2 kertaa vuodessa. Ruostetta sensijaan alkaa näkyä jokapuolella siitä huolimatta että olen pessyt auton ainakin 5 kertaa tuona aikana.
Mutta jos autoilla on ajettu 600 tuhatta niin saa siinä jotakin pientä huoltoa jo eteen tullakin.
Tätä ruostepuolta olen Mercedeksessä ihmetellyt kovasti. Eikö ole niin että nimenomaan 99-02 ruostuu kaikista pahiten?
Tosin on noissa 96-99 Väyrysissäkin aina jotakin sanottavaa. Oliko niin että se virhe on tapahtunut tehtaalla korin ruosteenestokäsittelyssä?
Jotenkin niin että jokin vaihe tapahtui päinvastaisessa järjestyksessä? Ruosteenesto pestiin pois tms? Tällaista olen kuullut.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Miten paljon olette Cdi Mersuilla ajaneet. Miten esimerkiksi tuollainen 220 CDI ? Mennäänkö niillä maksimissan 5 - 600 tuhatta? Eräässä tuollaisessa oli vähän ennen 600 tkm remontoitu koko kone.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Itse moottori on vielä jykevämpää tekoa kuin vanhemmat esikammiodieselit, suuttimia ja muita ruiskutuslaitteiston osia sekä hehkuja saa rassailla enemmän mutta itse moottori kestää.
Huollostahan se kestävyys näissä määrää mutta sen alle 600tkm luulen tehty remontti siksi kun jako ketju mennyt poikki.Tai sitten tehty pelkkä kansi remontti ja polttoainepuolelle myös täys remppa.
Netti autossa ollut 720tkm ajettukin ja väykyllä muistaakseni milli ja joistakin on silti vielä mittaria pyöritelty.
Hyvä kone se on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Ainut auto merkki taitaa olla mersu jonka uskaltaa ostaa paljon ajettuna
Muissa merkeissä taas tulee viimeistään 400tkm ettei kelpaa kuin paaliin.
Omassa cdi:ssä 480tkm ja hyvin pelaa ja bensa koneinen m102 niin ajattelin päästellä sen 650tkm.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
On eräs toinenkin auto jonka voi ostaa vaikka miljoonan ajettuna, mutta sen auton tulo suomeen loppui vuonna -87 Onneksi itsellä on niitä säilössä viisi kappaletta
Mutta uskoisin itsekin että näihin CDI koneisiin voi luottaa. Kyllä tuollaisella 220 CDI koneellakin pitäsi huollettuna päästellä vaikka kuinka.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Missä vaiheessa Cdi koneista katosi perinteinen öljytikku?
Ensimmäisissä 98 vuoden lopun ja 99 vuoden malleissa tikku vielä on.
Onko niin että kun facelift tuli niin normaali tarkastustikutkin jäivät pois?
Ja millä öljy omatoimisesti tarkastetaan tikuttomista? Joku erikoistyökalu?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja kirjoitti:Missä vaiheessa Cdi koneista katosi perinteinen öljytikku?
Ensimmäisissä 98 vuoden lopun ja 99 vuoden malleissa tikku vielä on.
Onko niin että kun facelift tuli niin normaali tarkastustikutkin jäivät pois?
Ja millä öljy omatoimisesti tarkastetaan tikuttomista? Joku erikoistyökalu?
W210 faceliftissä on öljytikku. Laatikon tikkua ei oo. Sen mittaamiseen käy sellanen kappaverhoille tarkoitettu valkoinen vaijeri, jota saa joka marketista ja mittanauha. Työntää sen vaijerin reijästä niin syvään ku menee, ottaa ulos ja mittanauhalla mittaa öljyn määrän.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
y30harrastaja kirjoitti:Missä vaiheessa Cdi koneista katosi perinteinen öljytikku?
Ensimmäisissä 98 vuoden lopun ja 99 vuoden malleissa tikku vielä on.
Onko niin että kun facelift tuli niin normaali tarkastustikutkin jäivät pois?
Ja millä öljy omatoimisesti tarkastetaan tikuttomista? Joku erikoistyökalu?
W210 faceliftissä on öljytikku. Laatikon tikkua ei oo. Sen mittaamiseen käy sellanen kappaverhoille tarkoitettu valkoinen vaijeri, jota saa joka marketista ja mittanauha. Työntää sen vaijerin reijästä niin syvään ku menee, ottaa ulos ja mittanauhalla mittaa öljyn määrän.
Mitä mitan pitää näyttää?
Missä tarkistureikä sijaitsee ja ilmeisesti on jonkun mutterin takana?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja kirjoitti:Missä vaiheessa Cdi koneista katosi perinteinen öljytikku?
Ensimmäisissä 98 vuoden lopun ja 99 vuoden malleissa tikku vielä on.
Onko niin että kun facelift tuli niin normaali tarkastustikutkin jäivät pois?
Ja millä öljy omatoimisesti tarkastetaan tikuttomista? Joku erikoistyökalu?
W210 faceliftissä on öljytikku. Laatikon tikkua ei oo. Sen mittaamiseen käy sellanen kappaverhoille tarkoitettu valkoinen vaijeri, jota saa joka marketista ja mittanauha. Työntää sen vaijerin reijästä niin syvään ku menee, ottaa ulos ja mittanauhalla mittaa öljyn määrän.
Mitä mitan pitää näyttää?
Missä tarkistureikä sijaitsee ja ilmeisesti on jonkun mutterin takana?
Jos en ihan väärin muista niin mitta oli lämpimänä 8,2cm. "reikä" löytyy edestä katsottuna koneen vasemmasta kyljestä takaa lähellä tulipeltiä. Siinä pitäis olla sellanen korkki päällä, kun ei ole tikkua.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88