
m102.962 jakoketju poikki
m102.962 jakoketju poikki
Jakoketju meni poikki joten onko mahdollista että ottaa venttiilit mäntiin kiinne? kierroksia oli alle 2000rpm että ei ainakaan suuressa nopeudessa. minkähänlaista vahinkoa mahdollisesti tehnyt 

Re: m102.962 jakoketju poikki
Mielestäni kaikki on paskana.eikun etsimään toistakonetta tai taitaa päästä hyvällä lykyllä pelkällä kannella.Mutta mitähän on ketju tehnyt sitten tuhoa jakopäässä.
Halvin vaihtoehto silti käytetty kone ja niitä saa noin 200-400euroo.
Katso varaosa haulla netistä ja foorumilta.joku hyvä sivu oli kun muistai siellä oli paljon yksityisten ilmoituksia,ei nettivaraosa vaan joku muu.
Paljonkos oli kilsoja kun pam!
Halvin vaihtoehto silti käytetty kone ja niitä saa noin 200-400euroo.
Katso varaosa haulla netistä ja foorumilta.joku hyvä sivu oli kun muistai siellä oli paljon yksityisten ilmoituksia,ei nettivaraosa vaan joku muu.
Paljonkos oli kilsoja kun pam!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102.962 jakoketju poikki
jep. jotain yliluonnollista olisi pitänyt tapahtua, jos ei venttiilit/kansi ole entinen...atlas kirjoitti:Mielestäni kaikki on paskana.eikun etsimään toistakonetta tai taitaa päästä hyvällä lykyllä pelkällä kannella.Mutta mitähän on ketju tehnyt sitten tuhoa jakopäässä.
Halvin vaihtoehto silti käytetty kone ja niitä saa noin 200-400euroo.
Katso varaosa haulla netistä ja foorumilta.joku hyvä sivu oli kun muistai siellä oli paljon yksityisten ilmoituksia,ei nettivaraosa vaan joku muu.
Paljonkos oli kilsoja kun pam!
koneita saa kyllä alkaen 50 € (mulle on kyllä annettu noita m102 koneita ihan ilmaiseksikin...) ja kokonaisia ajokuntoisia autoja tuolla 200-400 €:lla

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: m102.962 jakoketju poikki
Uuden koneen sain justiisa vaihdettua paikoilleen ja ketjulla oli ajettu huikeat 50 km suunnilleen. Varaosaketju ja ihan kunnolla oikealla työkalulla mercedeksen omalla niitattu eikä millää pistepuikolla vähän naputettu. meneekö se kansi itessän rikki vai venttiilit vaan solmuun? olisi vaan haljennut kansi mistä roippeet saisi
Re: m102.962 jakoketju poikki
Menikö kiristin liian tiukalle? Muistaakseni noissa on se ladattava kiristin, joka ottaa liikkeen talteen.Jos tuota ei löysää ketjua vaihtaessa, jakoketju menee liian tiukalle.
Re: m102.962 jakoketju poikki
sitä vaan mietin että mitä ketju tekee kun rulahtaa kampuran ympärille että onko tilaa rulahtaa öljypohjaan vai vetääkö öljypumpunkin mennessään.
Kukas teki ketjun vaihdon, vai jäikö kiristäjä purkamatta osiksi ennenkuin laitoitta takaisin?Pura kansi niin näet.
NAPAlla on kyllä ihme tuuri kun löytää halpoja koneita tai yleensä kokonaisia autoja halvalla,ihan kateeksi käy.
Kukas teki ketjun vaihdon, vai jäikö kiristäjä purkamatta osiksi ennenkuin laitoitta takaisin?Pura kansi niin näet.
NAPAlla on kyllä ihme tuuri kun löytää halpoja koneita tai yleensä kokonaisia autoja halvalla,ihan kateeksi käy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102.962 jakoketju poikki
Vaihdoin itse ketjun koneen vaihdon yhteydessä ja oli kiristin irti ja osissakin. Uuden ketjun kokonaisenaan laitoin katkaisematta kun oli kaikki osat irrallaan niin helposti sillai sen sai
ketju oli 50 km ajettu edellisessä koneessa ja meni satavarmasti oikein päin ainakin
ketju oli 50 km ajettu edellisessä koneessa ja meni satavarmasti oikein päin ainakin
Re: m102.962 jakoketju poikki
Voiko sitä kiristintä liikaa kiristää?
Re: m102.962 jakoketju poikki
Yleensä näissä on kympin seppä tehnyt tonnin vahingon eli kiristin laitettu kokonaisena paikalleen.
wiimax.fi
Re: m102.962 jakoketju poikki
jos vain irtiottaessa tulee liikaa ulos tai ketju on venynyt kauheasti ja ei pura/vapauta nollaan /alkuasentoon niin menee sinkeälle.
joku muistaakseni kysyi rempan jälkeen mikä ääni tulee koneesta ja pikainen apu oli tarpeen:purkamaton kiristin.
joku muistaakseni kysyi rempan jälkeen mikä ääni tulee koneesta ja pikainen apu oli tarpeen:purkamaton kiristin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102.962 jakoketju poikki
Tuo dieselin kiristimen kanssa kun on tullut touhuttua, mutta eikös tuo kannattaisi aina kokeilla sillain, että ilman tiivistysprikkaa kokeilee uppoaako se pohjaan, ja jos uppoaa niin sitten prikan kanssa tiukalle. Aika tiukkaanhan tuo pitää laittaa. Jos se jotenkin nalkkaa siellä niin kyllähän se ketju menee todella ylikireälle pienelläkin vääntämisellä.
...siis jos on epävarma tuon lukituksen vapautuksen suhteen...
...siis jos on epävarma tuon lukituksen vapautuksen suhteen...
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: m102.962 jakoketju poikki
Mulla meinas aikoinaan käydä ton kiristimen kanssa ohrasesti kansrempassa.
Kun sen irrottaa lohkosta niin jousipaine painaa sen ääriasentoon ja se lukittuu viimeseen maholliseen asentoon.
Eli se pitää kokonaan purkaa ennenkun laittaa paikalleen.
Runko lohkoon ja sit kiristintappi ja jouset jne vasta paikalleen.
Voisin kuvitella et samantyyppinen on myös kyseessä kun M104:ssa.
Kun sen irrottaa lohkosta niin jousipaine painaa sen ääriasentoon ja se lukittuu viimeseen maholliseen asentoon.
Eli se pitää kokonaan purkaa ennenkun laittaa paikalleen.
Runko lohkoon ja sit kiristintappi ja jouset jne vasta paikalleen.
Voisin kuvitella et samantyyppinen on myös kyseessä kun M104:ssa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: m102.962 jakoketju poikki
Kiristin oli purettuna ihan sen verta osiin kun vain sai purettua. joku päivä ois yritettävä jaksaa purkaa nyt sit konetta ja kattoo kui pahast se mitään hajotti. eihän se oo ku oppimisen kannalt nääkin otettava vaik turhaa rahaahan toho menee. sitä ääntä kun kuunteli niin vaikutti ihan hihnasta lähtevän eikä sieltä jakokopan takaa. Tosin sieltähän se sit varmaan tuli.
Re: m102.962 jakoketju poikki
No paska juttu mut minkäs teet.
Etsi vaan toinen kone ,joko 2.0 tai 2.3
Etsi vaan toinen kone ,joko 2.0 tai 2.3
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: m102.962 jakoketju poikki
Tuonhan voi äkkiä kokeilla kylmällä koneella.Rempsu kirjoitti:Kiristin oli purettuna ihan sen verta osiin kun vain sai purettua. joku päivä ois yritettävä jaksaa purkaa nyt sit konetta ja kattoo kui pahast se mitään hajotti. eihän se oo ku oppimisen kannalt nääkin otettava vaik turhaa rahaahan toho menee. sitä ääntä kun kuunteli niin vaikutti ihan hihnasta lähtevän eikä sieltä jakokopan takaa. Tosin sieltähän se sit varmaan tuli.
Hihna irti ja käyntiin jos kuuluu vielä outoja niin se on sit jakopäässä yms. jos se kone vielä pyörii tai sitä uskaltaa käyttää?
Eikä pitäis olla hirvee investointi ostaa toimivaa moottoria ton tilalle.
Toi M104:n kuullosti siltä kun siinä olis ollu remmiahdin kun oli tiukalla jakopäänketju.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: m102.962 jakoketju poikki
Juuri näin, eikä tuossa kohtaa ole sijaa jossittelulle vaan heikosti käy jos kiristintä ei pura ja kasaa nimenomaan niin että hilut laitetaan osa kerrallaan koneen kylkeen kiinni.Kun sen irrottaa lohkosta niin jousipaine painaa sen ääriasentoon ja se lukittuu viimeseen maholliseen asentoon.
Eli se pitää kokonaan purkaa ennenkun laittaa paikalleen.
Runko lohkoon ja sit kiristintappi ja jouset jne vasta paikalleen.
wiimax.fi