Vaihdoin tuossa viikonloppuna c220cdi -99 koslaan kahden suuttimen tiivisteet. Sunnuntain koeajossa toimi hyvin, mutta kuitenkin sisään tungeksi pakokaasun hajua. Tarkistin suuttimet taskulampun avulla, enkä enään vuotoja havainnut. Tarkemmin tutkittua huomasin ahtimen ja katin välistä tupruttavan jonkin verran pakokaasua. Kiristin pannan mahdollisimman tiukalle ja savuaminen väheni ainakin jonkin verran. Maanantaina rouva ajeli työajonsa jotain sata kilometriä, eikä ongelmia ollut. Itse otin auton ajoon illalla töihin lähtiessä kävin tankilla (tankkasin dieseliä) ja jatkoin matkaa. Jotain 5 km päästä EPC valo syttyi ja kottero sammui! Tien sivuun ja käynnistys ja matka jatku jotain 100 m ja sama, käynnistys ja sama homma taas! Sain hissukseen ajettua auton syrjään kaupan parkkikselle. Konehuoneen puolella ei mitään outoa. Auto oli tyhjäkäynnillä. Kaasutin hiukan, kierrokset nousivat n 2500 rpm ja EPC syttyy ja auto sammuu. Näytti tuo 2500 rpm olevan jokin raja?? Pariin otteeseen käynnistys ei ekalla kertaa onnistunut, mutta tokalla viimeistään. No ajelin hissukseen takas kotiin varoen nostamatta kierroksia korkealle ja kotiin pääsin ja vanha 124 alle ja töihin.
Aamulla pistin cdi käyntiin ja tutkin taas konehuoneen puolella näkyykö mitään erikoista. Ei näkynyt.. Koitin kaasutella isommilla kierroksilla ja auto näytti jälleen toimivan. Pari kunnon polkasua, kone kiersi hyvin eikä sammunut. Pakoputken päähän hankeen jäi melko reilusti mustaa nokea ja karstaa.. No lähdin siitä viemään tyttöä päiväkotiin about kilometrin päähän ja sinne se paska sitten hyyty! Käynnistin siellä auton normaalisti ja oli jonkin aikaa tyhjäkäynnillä. Kohta tyhjäkäynti alkoi hieman vaeltamaan ja kuulosti ettei kaikki ole ihan kunnossa. Pääsin jotain 10 m ajamaan kun EPC syttyy ja auto sammuu.. Eka uudelleen käynnistys ei tuottanut tulosta, mutta tokalla lähti ja melkeen heti taas sammu. Tällaista hommaa oli sitten jonkin aikaa, kunnes akku alkoi luovuttamaan.. Joten niin luovutin minäkin, lähdin kävelemään enkä kattonut taakseni

Pikanen googletus kierros antoi hiukan viitteitä tukkeutuneeseen katalysaattoriin..?
Mitä muut on mieltä??
Villejä veikkauksia kaivataan!!
EDIT: Manuaali vaihteistolla oleva kottero..