250td 20v nokkaketjun vaihto?
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
250td 20v nokkaketjun vaihto?
530tkm ajettu. ei huoltokirjaa.
pumppuun tarvis tiivisteet vaihtaa, ja näkyy venttiilikopan tiivistekkin vuotavan aika tavalla.
- samalla varmaankin nokkaketju vaihtoon, vai pystyykö sen jotensakkii toteamaan ulkoisesti esm. kiristäjän asennosta tms. ettäjotta olisko tuo peräti joskus vaihdettukkin?
- mitäs muuta, tarvisko näitä vuoristoratoja tms. päivittää?
- oletettavasti kannentiivite on alkup. uusiiko sen samalla, vai ajeleeko sen mitä kestää?
- entäs pumppu. tulisiko irroittaa ja pyöräyttää jonku pajan kautta & tasata syötöt? vai pysyykö syötöt balanssissa maailman tappiin saakka?
pumppuun tarvis tiivisteet vaihtaa, ja näkyy venttiilikopan tiivistekkin vuotavan aika tavalla.
- samalla varmaankin nokkaketju vaihtoon, vai pystyykö sen jotensakkii toteamaan ulkoisesti esm. kiristäjän asennosta tms. ettäjotta olisko tuo peräti joskus vaihdettukkin?
- mitäs muuta, tarvisko näitä vuoristoratoja tms. päivittää?
- oletettavasti kannentiivite on alkup. uusiiko sen samalla, vai ajeleeko sen mitä kestää?
- entäs pumppu. tulisiko irroittaa ja pyöräyttää jonku pajan kautta & tasata syötöt? vai pysyykö syötöt balanssissa maailman tappiin saakka?
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Nokkaketjun voi vaihtaa vaikka oman mielenrauhan takia. Sehän ei ole vaikea vaihtaa kun pyöräyttää sen vanhan ketjun avulla paikalleen. Onkos tuossa autossa sitä vuoristoratasysteemiä? Kaikissa ei sitä ole. Kannentiivistettä älä ala vaihtamaan. Monivenan tiiviste on terästiiviste ja se kyllä kestää. Jos avaat kannen niin se uus voi alkaa pitämään huonommin (veskolan neuvo). Pumppu ei pysy säädöissään loputtomiin. Sylinterikohtasissa syötöissä on varmasti eroja jo noilla kilometreillä. Niiden kohilleen säätö tasaa käyntiä, vähentää kulutusta ja lisää tehoja. Samalla pumppuun voi vaihtaa tiivisteet.taistovainaa kirjoitti:530tkm ajettu. ei huoltokirjaa.
pumppuun tarvis tiivisteet vaihtaa, ja näkyy venttiilikopan tiivistekkin vuotavan aika tavalla.
- samalla varmaankin nokkaketju vaihtoon, vai pystyykö sen jotensakkii toteamaan ulkoisesti esm. kiristäjän asennosta tms. ettäjotta olisko tuo peräti joskus vaihdettukkin?
- mitäs muuta, tarvisko näitä vuoristoratoja tms. päivittää?
- oletettavasti kannentiivite on alkup. uusiiko sen samalla, vai ajeleeko sen mitä kestää?
- entäs pumppu. tulisiko irroittaa ja pyöräyttää jonku pajan kautta & tasata syötöt? vai pysyykö syötöt balanssissa maailman tappiin saakka?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
jaa enpä tiiä vuoristoradoita. jotain +ssaa jos vaikka ei olisikaan.
entäs ohivuodot yms. tuoverta veivattu, niin harmittaa jos kone on nyt semilevällään, ja kohta niputtamisen jäleen saa alkaa kantta räpelöimään.
juu se pumppu vuotaa aika tavalla.
13 astettako se oli ekonoomisin ennakko tälle vehkeelle?
entäs ohivuodot yms. tuoverta veivattu, niin harmittaa jos kone on nyt semilevällään, ja kohta niputtamisen jäleen saa alkaa kantta räpelöimään.
juu se pumppu vuotaa aika tavalla.
13 astettako se oli ekonoomisin ennakko tälle vehkeelle?
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Eikös sen pitäisi nähdä päällepäin (avaa konepellin) onko vuoristorata (erinäköinen)? Näin ainakin rintteris ja kaiketi Vitos?
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Pitääkö se sellasta lotkotusta? Sitten kylmänä huomaa jos imuventtiilit vuotaa kun laitat käyntiin ja kokeilet imusarjasta heti kannen vierestä lämpeneekö joku putki enemmän kun pitää. Ja huomaa sen kyllä epätasasesta käynnistäkin jos vuotaa. Kannattaa ne kansihommat tehä sitten kun ne venttiilit vuotaataistovainaa kirjoitti:jaa enpä tiiä vuoristoradoita. jotain +ssaa jos vaikka ei olisikaan.
entäs ohivuodot yms. tuoverta veivattu, niin harmittaa jos kone on nyt semilevällään, ja kohta niputtamisen jäleen saa alkaa kantta räpelöimään.
juu se pumppu vuotaa aika tavalla.
13 astettako se oli ekonoomisin ennakko tälle vehkeelle?
Kyllä se pumppu erinäkönen on.etrade kirjoitti:Eikös sen pitäisi nähdä päällepäin (avaa konepellin) onko vuoristorata (erinäköinen)? Näin ainakin rintteris ja kaiketi Vitos?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
kyl sanoisin että lotkotuksen puolelle menee. tarvii ny kokeilla vie kylmänä. ne imusarjan läpät kun vetäisin ensiavuksi (egr tulppausta odotellessa) nippusiteellä auki, ei aiheuta äänimaailmassa muutoksia(ko)?
124, ne o-renkaat & kupariprikat valmiit.
124, ne o-renkaat & kupariprikat valmiit.
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Ei ne tee sellasta ääntä. Ohivuotomittauksella selviäis tarkemmin vuotaako venttiilit. Siinä siis laitetaan sylinteriin ylipaine suuttimen reiästä ja mittari näyttää jos/kun paine sylinterissä laskee. Pumppu vaan pajalle niin siellä laitetaan polttoainepuoli kuntoon ja toiset puoli miljoonaa sen puolesta pääseetaistovainaa kirjoitti:kyl sanoisin että lotkotuksen puolelle menee. tarvii ny kokeilla vie kylmänä. ne imusarjan läpät kun vetäisin ensiavuksi (egr tulppausta odotellessa) nippusiteellä auki, ei aiheuta äänimaailmassa muutoksia(ko)?
124, ne o-renkaat & kupariprikat valmiit.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
kävin kokeilemassa.
-10c käyntiin lähtee kun hipaisee avainta jaa eipä sieltä mitään lotkotuksia kuulu.
mts jos ko. ääni kuuluukin vain kuumalla koneella, tänään & kylmällä ei kuitenkaan mtn.
voi tietysti olla että silloin kun äänen kuulin, niin lääkitys oli siltäpvää jääny vähemmälle.,.,.,joten ääniä kuuluu kaikenmoisia?
-10c käyntiin lähtee kun hipaisee avainta jaa eipä sieltä mitään lotkotuksia kuulu.
mts jos ko. ääni kuuluukin vain kuumalla koneella, tänään & kylmällä ei kuitenkaan mtn.
voi tietysti olla että silloin kun äänen kuulin, niin lääkitys oli siltäpvää jääny vähemmälle.,.,.,joten ääniä kuuluu kaikenmoisia?
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Jos on pito auto ja näin paljon kysymyksiä ja vikaa niin kansi pois ja pajalle ,samalla vaihtuu ketju ja pumppukin on helpompi irroittaa kun on tilaa.Ja eikös tällä koneella ole jo vakio arvo se 500tkm että kansi remontti.
eli kaikki kerralla kun muuten erillisillä toimenpiteillä menee vain aikaa ja rahaa jos ei itse irroittele osia pois.
eli kaikki kerralla kun muuten erillisillä toimenpiteillä menee vain aikaa ja rahaa jos ei itse irroittele osia pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
joo, saatat olla oikeassa.
toisaalta suunitelma b, jos vaihtelis nämä tiivisteet ja kattoisi minne asti riittää.
jos kosahtaa, niin ettisi uuden koneen?
toisaalta se "uusi" kone voi olla samanmoinen.
saakohan tuohon lakien & asetusten puolesta esm. 300 muutako laittaa paikoilleen ja pyörähtää konttorin kautta??
toisaalta suunitelma b, jos vaihtelis nämä tiivisteet ja kattoisi minne asti riittää.
jos kosahtaa, niin ettisi uuden koneen?
toisaalta se "uusi" kone voi olla samanmoinen.
saakohan tuohon lakien & asetusten puolesta esm. 300 muutako laittaa paikoilleen ja pyörähtää konttorin kautta??
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
konetta et saa vaihtaa koska ei ole ollut tuotannossa tuolla koneella.
Muutenkin älä särje sitä konetta koska nämä myllyt on jo kalleita että auto menee nopeasti varaosiksi jos kone kajahtaa.
Mittaa puristus paineet ,se kertoo nyt seuraavan liikkeen.Ja jos paineet ok niin sitten pelkkä pumppu tiivistykseen.
Muutenkin älä särje sitä konetta koska nämä myllyt on jo kalleita että auto menee nopeasti varaosiksi jos kone kajahtaa.
Mittaa puristus paineet ,se kertoo nyt seuraavan liikkeen.Ja jos paineet ok niin sitten pelkkä pumppu tiivistykseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Saattaa olla ne venttiilit uponneet seeteihin siihen malliin, että aika ajoin on hydraulinokan säätöalueen ulkopuolella, riippuen vähän lämpötilasta ja kuun asennosta. Kyllähän se mahdollinen vika siitä sitten ilmoittaa lisää aikanaan, milloin korjaustarve alkaa olla käsillä, eikä se siitä sen kummemmin kosahda käsiin tuon takia. Ensin häviää käynnistyvyys tai ilmaantuu ikävä kolkutus jne. Itse en tekisi mitään niin kauan kun se käynnistyy "ekasta".
Onko pumppu nyt sitten ihan pakko ottaa pois niiden tiivisteiden vuoksi ? Ei se pieni vuoto maailmaa huonoksi tee. Meinaan jos käy tasaseen niin mitäs sitä irroittelemaan.
Mulla on 572482 km ajettu sähköpumpullinen 606, huoltokirjasta ei mitään havaintoa kun joku itäsuomen pelle on sen hävittänyt. Vanha taxi kuitenkin niin ainakin ekat 5-400 000 km on huollot tehty. Kun käynnistyy nätisti ja käy kivasti niin mitään en meinaa tehdä.
Onko pumppu nyt sitten ihan pakko ottaa pois niiden tiivisteiden vuoksi ? Ei se pieni vuoto maailmaa huonoksi tee. Meinaan jos käy tasaseen niin mitäs sitä irroittelemaan.
Mulla on 572482 km ajettu sähköpumpullinen 606, huoltokirjasta ei mitään havaintoa kun joku itäsuomen pelle on sen hävittänyt. Vanha taxi kuitenkin niin ainakin ekat 5-400 000 km on huollot tehty. Kun käynnistyy nätisti ja käy kivasti niin mitään en meinaa tehdä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Ei itä-Suomessa pellejä ole,
ne asustelee pääkaupunki seudulla.
Peikkoja kyllä on
Peikkoja kyllä on
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
vaihtuu pumppuun tiivisteet + venakoppaan.
sitte mennään mitä menee.
näitä koneitahan saa 1/2 ilmaiseksi naapurista, tai siis autoja. tulee kaupanpäälle renkaat/vanteet ja vaikka mitä.
ja näkyi olevan tuos muutaman kymmenen km päässä monivena...500€ pyynti.
tuota kantta kun alkaa räpeltämään, niin se on auton hinta menny.
tarvii vaan hengitellä rauhallisesti ettei mopo karkaa.
sitte mennään mitä menee.
näitä koneitahan saa 1/2 ilmaiseksi naapurista, tai siis autoja. tulee kaupanpäälle renkaat/vanteet ja vaikka mitä.
ja näkyi olevan tuos muutaman kymmenen km päässä monivena...500€ pyynti.
tuota kantta kun alkaa räpeltämään, niin se on auton hinta menny.
tarvii vaan hengitellä rauhallisesti ettei mopo karkaa.
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Pumppuunkin saat kyllä menemään helposti sen 500e eli kysy ensin hinta.
Moni dieselpaja vaan laittaa sen kokonaan kuntoon kaikilla uusilla osilla kun pitää antaa takuu.
Moni dieselpaja vaan laittaa sen kokonaan kuntoon kaikilla uusilla osilla kun pitää antaa takuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Kansiremontti ei ole kallis jos itse pystyy tekemään kaiken muun paitsi suoristuksen. Itelläni tais jäähä 606:en kansiremontin hinnaks vähä vajaa 500e, sisältäen 50e kannen kasauksen+venavarrenkumien vaihto ja 76e kannen suoristuksen konepajalla. Sitten piti vielä ostaa 80e om604 kone ku tarvin yhen esikammion
Osat oli suunnilleen 300e
Remontti tehtiin kun alko imuventtiilit supsuttelemaan eli vuotamaan... Kilometrejä oli 515tkm mittarissa kun alkoi vuotamaan
Remontti tehtiin kun alko imuventtiilit supsuttelemaan eli vuotamaan... Kilometrejä oli 515tkm mittarissa kun alkoi vuotamaan
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Entäs venttiilit/koneistus ja istukat/seetit ja miralla ajo?eihän se muuten ole mikään remontti jos ajetaan tahnalla vaan seetipintaa leveämmäksi joka varmasti polttaa ventiilit kun pienipintapaine ei siirrä lämpöä venttiilistä seetin kautta kanteen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Tais koneistaa tuo kannenkasaaja ne.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
ei siinä pumpussa muutako ne o-renkaat & kupariprikat. mahtaako edes 5€uroa maksaa.
ei siihe muuta tarvi.
ei siihe muuta tarvi.
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
w124 on ollut tuotannossa om606 vaparikoneella. Mutta näistä lakiasioista pitää kysyä trafilta tietoa.atlas kirjoitti:konetta et saa vaihtaa koska ei ole ollut tuotannossa tuolla koneella.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
eikö monivenaa ole tbo koneella ensinkään?
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Jos on kyse w124 niin tieten on 300kone mutta kun ei näy missää mikä tää on.
Toisekseen isoin c-mallissa on turbo250.
Maksakoon o-renkaat vaikka mitä mutta jos pumppu on purettava tiivisteiden vaihdon takia niin kaikki tiivisteet uutta ja pumpun säätö joka kerran kun purat sen muuten ei pelaa.
Toisekseen isoin c-mallissa on turbo250.
Maksakoon o-renkaat vaikka mitä mutta jos pumppu on purettava tiivisteiden vaihdon takia niin kaikki tiivisteet uutta ja pumpun säätö joka kerran kun purat sen muuten ei pelaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
w124 korisissa ei ole tehtaalta lähtiessä ollut monivenaa turbolla. w202 on om605 turbo (250 moniventtiili turbo) ja w210 on om606 turbo (300 moniventtiili turbo).taistovainaa kirjoitti:eikö monivenaa ole tbo koneella ensinkään?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Kyllä tuo nyt meni metsään jos oikein ymmärsin, tai no ainakin venttilin varret olisi sitten pitänyt lyhentää mutta on toi silti semmonen hokkuspokkus korjaus. Kunnollisessa kansiremontissa, joka monivenalle kannattaa aina tehdä jos sen avaa, uusitaan seetit, koneistetaan ne mieluiten uusille venttiileille, vain sillain saa sen seetipinnan alkuperäiselle tasolle ja venttiilin varret voi jättää originaalin pituiseksi. uusitaan ohjurit ja tiivisteet. Tuo työ kyllä maksaa satasia, onhan niitä seetejäkin uusittavaksi ihan riittävästi. Jos vanhoilla seeteillä ja ohjureilla vain koneistetaan seetipinta niin hydraulikupin säätövara on luultavasti äärirajalla ja aikanaan se sitten loppuu kun seeti uppoaa lisää.multiviri kirjoitti:Tais koneistaa tuo kannenkasaaja ne.
Monivenassahan ne seetit uppoaa sinne kanteen....kuullemma
varmaan noi koneistajat sitten vain lyhentelee niitä venttiilinivarsia, kun sillain pääsee helpommalla
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
kohtahan,.,,no, n.1/2v päästä kun tuning säädöt on tehty. alkaa monivenan kestotesti, mikä uppoaa sitten mihinkä, jää nähtäväksi.
en koske ketjuun, en kanteen, eikä kukaan muukaan.
530tkm on mittarissa, että onko ne siinä kaikki, mutta ton verran ny ainakin.
pitäs olla sisäänajettu.
sikäli tuntuu hullulta, pösön 2.1tdeellä ajaa sen miljoonan eikä venttiilit uppoa yhtään mihkään. + tuossa kylillä on yksi joka on veivannu foortin 1.8tdeellä 700tkm, eikä ole konetta isommin avattu, kokoajan toimii.
en koske ketjuun, en kanteen, eikä kukaan muukaan.
530tkm on mittarissa, että onko ne siinä kaikki, mutta ton verran ny ainakin.
pitäs olla sisäänajettu.
sikäli tuntuu hullulta, pösön 2.1tdeellä ajaa sen miljoonan eikä venttiilit uppoa yhtään mihkään. + tuossa kylillä on yksi joka on veivannu foortin 1.8tdeellä 700tkm, eikä ole konetta isommin avattu, kokoajan toimii.
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Aika vähän noita on auottu. Eipä niitä tietysti niin paljon olekaan kuin (vielä) vanhempia moottoreita.Ja eikös tällä koneella ole jo vakio arvo se 500tkm että kansi remontti.
Itselläni oli -95 E250D noin 600tkm ajettuna ja historia selvillä niin ettei varmasti oltu kantta käytetty irti, seuraava omistaja huollatti autoa minun työpaikalla ja viimeksi kun näin niin oli yli 800tkm eikä vieläkään avattu. No, siinä on jo onneakin mukana.
Toisaalta joitain kansipahveja on vaihdettu nestevuodon takia, väykyn korissa OM606 mutta sama konehan se.
Meinaatko venttiilikopan tiivisteen ja pumpun paineventtiilien tiivisteiden vuotojen takia vaihtaa koko moottorin ?näitä koneitahan saa 1/2 ilmaiseksi naapurista, tai siis autoja. tulee kaupanpäälle renkaat/vanteet ja vaikka mitä.
ja näkyi olevan tuos muutaman kymmenen km päässä monivena...500€ pyynti.
tuota kantta kun alkaa räpeltämään, niin se on auton hinta menny.
En näkisi suurta järkeä muutenkaan maksaa toisesta moottorista ellei oma ole korjauskelvottomassa kunnossa, samanlaisia paljon ajettuja ne on jo kaikki.
Ketjun vaihtaisin mainituilla 530tkm kilometreillä ja samalla pumpun säädätys, muuttuu auto paljon miellyttävämmäksi ajella.
wiimax.fi
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
en meinaa, ootta ymmärtäny väärin.
lähinnä jos isommin alkaa venttiilit olemaan seetien sisällä, tahi tapahtuu jokin katatrof, niin sitte, jos sittenkään.
plan b on sähköistää koko vessa, mutta tällähetkellä omistaja potee massin puutetta.
käyn kesällä korin hyvin läpite, niin 124 jatkaa ajasta ikuisuuteen.
miksi ketju pit vaihtaa jos ei kuulu mitään ääniä. onhan sielä kiristäjät kuitennii?
mt tarkoitat mielyttävyyden lisäyksellä. tuo menee nytteki ylen jouhevasti. no ehkä yläällä ei välttämättä ole kaikkia 113hepoa tallella, mutta voi olla imusarjatkin kohtuu tukossa. näkee kun avaa.
lähinnä jos isommin alkaa venttiilit olemaan seetien sisällä, tahi tapahtuu jokin katatrof, niin sitte, jos sittenkään.
plan b on sähköistää koko vessa, mutta tällähetkellä omistaja potee massin puutetta.
käyn kesällä korin hyvin läpite, niin 124 jatkaa ajasta ikuisuuteen.
miksi ketju pit vaihtaa jos ei kuulu mitään ääniä. onhan sielä kiristäjät kuitennii?
mt tarkoitat mielyttävyyden lisäyksellä. tuo menee nytteki ylen jouhevasti. no ehkä yläällä ei välttämättä ole kaikkia 113hepoa tallella, mutta voi olla imusarjatkin kohtuu tukossa. näkee kun avaa.
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Kun ketju venyy jää nokka-akseli(t) jälkeen kampiakselista...teho/hyötysuhde laskee...ainakin teoriassa. Koskee niin 2 kuin 4 venttiilistä.
En toikein osaa arvata mistä tuo seetiongelma johtuu, sehän on vain moniventtiilissä. Ilmeisesti mersu on optimoinut kantta ja sen virtausta siinä määrin, että siellä ei ole taustalla riittävästi alumiinia. Ongelmahan on vain 4 venttiilisessä. Kai siihen liittyy myös se, että niillä on taidettu ajaa 220 km/h työmatkoja päivittän saksan motareilla.
Eiköhän se mersun 200d ole myös kilpailukykyinen pösön ja fordin moottoreihin mitä tulee seetin pitkäikäisyyteen.
En toikein osaa arvata mistä tuo seetiongelma johtuu, sehän on vain moniventtiilissä. Ilmeisesti mersu on optimoinut kantta ja sen virtausta siinä määrin, että siellä ei ole taustalla riittävästi alumiinia. Ongelmahan on vain 4 venttiilisessä. Kai siihen liittyy myös se, että niillä on taidettu ajaa 220 km/h työmatkoja päivittän saksan motareilla.
Eiköhän se mersun 200d ole myös kilpailukykyinen pösön ja fordin moottoreihin mitä tulee seetin pitkäikäisyyteen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
taistovainaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
tuotaa. suomentaako joku mulle sen kiristäjän olemassaolon syvimmän merkityksen.
jos kiristäjässä riittää varat, niin laskeeko teho/hyöty siitähuolimati??
jos kiristäjässä riittää varat, niin laskeeko teho/hyöty siitähuolimati??
Re: 250td 20v nokkaketjun vaihto?
Ketju venyy vanhetessaan ja kuluu ja paluupuolella pitää kiristää venymä.Pumpun ajoitus myöhästyy kun venyy ja lopulta kiristäjän vara loppuu ja ketju ääntää jos nyt ennen sitä ketju ei katkea.
Monesti kun ketju vaihdetaan moottori muuttuu terävämmäksi ja sen kyllä tuntee ja kuulee.
Sen venymän näkee myös kun laittaa ajoitus merkit kohdilleen.
Monesti kun ketju vaihdetaan moottori muuttuu terävämmäksi ja sen kyllä tuntee ja kuulee.
Sen venymän näkee myös kun laittaa ajoitus merkit kohdilleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-





