vm 97 viton valot ja muuta narinaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
DaZZer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 19.02.2012 12:13

vm 97 viton valot ja muuta narinaa

Viesti Kirjoittaja DaZZer »

jeps, tulipa tuossa pari kk sitten hankittua tuollanen vito työ/arkirakkineeks.. Ja nyt sitten tuli tarve jo tänne kirjautua :D

Eli pikkuongelmia on tullu tässä kohdattua, mutta suurin on nytten se että tuossa männäpäivänä hävis valot :shock:

ongelman paikansin valoviikseen, eli sitä rumplaamalla syttyy ja sammuilee valot mitensattuu.... eli löytyskö jonkunäköistä ohjetta miten tuota viiksihärdelliä saa purettua , ilman että tarvii alkaa oppirahoja heti maksamaan :lol:

Ilmeisesti vakiovikoja vitoissa ? ja mistä porukka on noita viiksipaketteja hommaillu ja missä hinnoissa mahtaa liikkua ?

ja toinen kysymys vielä noista viton kytkimistä, tuossa luistaa aika paljon, saako sinne mistään vähän vahvempaa kapinetta ?

ahtoja tällähetkellä n. 1.2 , ja pumppua on ilmeisesti mynällä ruuvailtu joskus, eli liikahtaa ihan kivasti jo kunhan sais tehon pyörille asti :lol:
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: vm 97 viton valot ja muuta narinaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Pari viikkoa takaperin oli samaa vaivaa, vaivaa, vaivaa...
Käytin tuon viiksipaketin pois, purkuyrityksessäni en päässyt pitkälle, eli purkamatta jäi. Putsailin enimpiä rasvoja pois, laitoin takaisin paikoilleen ja kas kummaa tuli valkeus :oops: Tuota viiksi vaivaa on ollut useammassakin kohdalleni tulleessa saman ikäluokan Vitossa sekä Sprintterissä.
Ainakin tuolta KL- Varaosalta näyttäisi saavan uutta, varmaan muualtakin. Purkaamo- osaa en uskaltaisi ainakaan itse laittaa, kun ei välttämättä vika korjaudu.

[Edit]
Ratti, ratin alus muovit, sulakerasia irti ja sitten viiksipaketti muistaakseni kahdella ruuvilla. Jos ratin keskiössä on tuo airbäki, akun kaapeli pois ennen irrotusta, eikä kannata käytää virtoja päällä ennenkuin on bäki paikoillaan, ettei tule mitään "herjoja".
Sähkö- ja ruostevaivat ainakin päällimmäisenä, wanhoissa (ei CDI) turbokoneissa kannentiiviste vaivaa ja nuo etuvetoisiin kulkuneuvoihin vakiona kuuluvat vetonivelvaivat.
[/Edit]
Viimeksi muokannut klonksvaagen, Su 19.02.2012 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
DaZZer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 19.02.2012 12:13

Re: vm 97 viton valot ja muuta narinaa

Viesti Kirjoittaja DaZZer »

joo-o, pitänee tilailla tuo viiksipaketti jostakii päin... Ja opiskella tuo ratin irrotushomma :lol:
Nuo kansiviat on ollu joo tiedossa , oonkin henkisesti varautunu jo moiseen revohkaan :D

Onkos porukalla ollu minkälaisia ja kokosia vanteita noissa vitoissa alla ?

Ja ei taida löytyä kovin edukkaita alustasarjoja näihin ? ainut minkä ihan coiloverit löysin oli jtn kw variante 2 ja 3 ... ja kumpaakaan noista alustoista ei tässä kopperossa tulla näkemään :D

pakkokait sitä on alkaa hipistelemään pikkuhiljaa , jos sais kesäksi jo nätiks :lol:
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: vm 97 viton valot ja muuta narinaa

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

15" ronaalit 23 Et:llä, renkaan (205/65 15) kuvio just ja just kaaren sisällä, kyljet sitten vähän pullistelee :oops:

[Edit]
Löytyi ainakin tuollainen ja kuuklesta lisää, itse ajelen vakiolla, ettei tarvii joka toiseen ( eikä niihin, mitkä jää väliin ) hidastetöysyyn, tms. jarrutella :D
[Edit]


[Re- Edit]
Pimeyden ruhtinaan (Lucas) jälkeläinen (Valeo) iski jälleen ja valot "katoilee". Kaukovalot ei toimi ja lähivalot toimii auringonpilkkujen asennon mukaan, palautuu toimintaan, kun nykii kaukovalovilkkua :?
Täytyy lopussakin laittaa tilaukseen tuo viiksi...
[/Re- Edit]
Vastaa Viestiin