w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 25.01.2012 20:47
w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
Tämmöstä vikkaa on kun tankissa alkaa olemaan jäljellä yksneljäsosa...vasta vaihettu kummakki pensa pumput 5bar ja moottori tilastaki on YJ-relettä ihailtu...en kylläkään käyttänyt sitä auki... mutta ihme homma ko täyelä tankila pellaa sinne vähä alle puoleen tankkiin aivan normaalisti..liittimiä on käyttetty auki ja rasvattu...valohoitoa annettu ...mitä sille vielä vois tehä?
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
Ajelepa tankin korkki vähän auki että olisiko ilmansaannissa ongelmaa.
Miksi sanoit että 5bar pumput.Eikös ne ollut mersuun käyvät omat pumput?
Miksi sanoit että 5bar pumput.Eikös ne ollut mersuun käyvät omat pumput?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 25.01.2012 20:47
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
ei ko on ne käypäsiä varaosa pumppuja.. liikkeesä vain sanoivat että ovat 5bar kipale...tommosia asioitahan mie en tieny..aattelin senki ilmottaa täsä..4 bar pumppuja käytin alla mutta niisä oli jo lähöt eri kokoset putkile..Niin tosiaan voisko se olla että se viimisiä vetelis posket lommola että se haittais...pittää kokkeilla tuotaki keinoa..
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
muistaakseni bensan paine oli näissä sen 5bar jopa ylikin eli riittääkö kapasiteetti sitten.Mutta emmä tee hätäisiä päätöksiä.
Osaiskohan joku sanoa sen bensanpaineen mitä se on tai sitten se olis vain mitattava ja verrattava oikeaan paineeseen.
Bosch car servis kyllä auttaa mutta mietitääs muitakin vika vaihtoehtoja.
Miksi muuten meni pumput vaihtoo ja millainen oli vika?
Osaiskohan joku sanoa sen bensanpaineen mitä se on tai sitten se olis vain mitattava ja verrattava oikeaan paineeseen.
Bosch car servis kyllä auttaa mutta mietitääs muitakin vika vaihtoehtoja.
Miksi muuten meni pumput vaihtoo ja millainen oli vika?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
Juu kyllä sen bensapaineen tulee olla yli 5 barin luokkaa,eli järjestelmä paine on 5,25-5,6 bar.Tuon järjestelmäpaine eron tulisi olla esim:5,25bar yläkammiopaine ja tällöin alakammiopaine 4,80-4.95bar ja jos yläkammiopaine suurempi samassa suhteessa alakammiopaineen tulee nousta.Jo pelkästään suuttimien avautumispaineet on 3,0....4,1 bar jos suuttimet kunnossa.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
kyllä riittää, koska nuo "5 bar." pumput tekee max. 7-8 bar. ja koska niitä nyt on siellä 2kpl sarjassa, kuten vakionakinatlas kirjoitti:muistaakseni bensan paine oli näissä sen 5bar jopa ylikin eli riittääkö kapasiteetti sitten


500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
No suodattimen olet varmaan vaihtanut samalla kun laitoit pumput.Laita myös bensan jäänestoa jos jossakin on pien pieni reikä tankissa joka jarruttaa polttoaineen saantia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 25.01.2012 20:47
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
nonnii..tänään tuli pumpun vaihon jälkeen uutta kokemusta...työpaikala oli sulakkeet napsahtanu lämpötolpasta niin autohan oli kylmä kotia lähtiesä...
viat:
-ei tyhjäkäyntiä
-tasasella kaasulla toiminta normaali ,mutta kaasun äkäinen lisääminen tukehduttaa..tätä en tehnyt kylmällä moottorilla..kaasun hienoinen löysääminen paransi kiihtyvyyttä.
Säilytän autoa lämpimässä tallissa... ja lämpimästä tallista tänään illalla lähtiessä, löysäsin tankin korkkia...ei minkään laisia ongelmia...syynä varmaan sekin, että auto oli vielä edellisestäkin ajosta lämmin.
miksi vaihoin pumpun? edellinen omistaja oli vastaaikoihin vaihtanut yhen pumpun ja mainitsi tästä samaisesta ongelmasta..mitä tässä nyt pohditaan..oli jokseenkin järkeenkäypää vaihtaa se toinenkin..mutta tilanne on silti sama ja onpa varalla vielä pumppu.suodattimen vaihto?tankin pohjasta kyllä.haluttas tietää mitä net 2 kpl muuta on siinä etummaisen pumpun vierelä olevaa juttua?toinen näyttää painekellolta(jarru)toinen???olisko sielä suodatinta muualla vielä...pitänee tetsata lisää...jäätymiseen en usko tallissa on 16+ lämmintä...tiedän... tulen lakaisemaan tuon auton tallin lattialta pihalle, mutta se ei ole nyt ongelma.ehotuksia??
viat:
-ei tyhjäkäyntiä
-tasasella kaasulla toiminta normaali ,mutta kaasun äkäinen lisääminen tukehduttaa..tätä en tehnyt kylmällä moottorilla..kaasun hienoinen löysääminen paransi kiihtyvyyttä.
Säilytän autoa lämpimässä tallissa... ja lämpimästä tallista tänään illalla lähtiessä, löysäsin tankin korkkia...ei minkään laisia ongelmia...syynä varmaan sekin, että auto oli vielä edellisestäkin ajosta lämmin.
miksi vaihoin pumpun? edellinen omistaja oli vastaaikoihin vaihtanut yhen pumpun ja mainitsi tästä samaisesta ongelmasta..mitä tässä nyt pohditaan..oli jokseenkin järkeenkäypää vaihtaa se toinenkin..mutta tilanne on silti sama ja onpa varalla vielä pumppu.suodattimen vaihto?tankin pohjasta kyllä.haluttas tietää mitä net 2 kpl muuta on siinä etummaisen pumpun vierelä olevaa juttua?toinen näyttää painekellolta(jarru)toinen???olisko sielä suodatinta muualla vielä...pitänee tetsata lisää...jäätymiseen en usko tallissa on 16+ lämmintä...tiedän... tulen lakaisemaan tuon auton tallin lattialta pihalle, mutta se ei ole nyt ongelma.ehotuksia??
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
Painekello on paineakku?painelataaja.Joskun on noi ruostuneet sisältä ja laskeneet paineet karkuun jolloin käyntihäiriöitä ja oliko vielä niin että se ei edes käy mitenkään.se kannattaa vaihtaa käytetty koska uusi oli kallis mutta onko siinä sitten vikaa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
Tuskin siinä painekellossa vikaa,kun auto käy ja kukuu.Siinä samassa telineessä pumpun,paineakun kanssa on se alumiininen lieriö,se on se suodatin. Farkkujen omistajat voi kaivella muistiaan oliko tankin liepeillä toinen suodatin,mitä sedaneissa ei ole!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
Se taisi olla se kakkospumppu.
Tästä kyseisestä autosta olisi hyvä mitata bensanpaine ja jos vikaa säätimessä niin käytettyä tilalle.Täysitankki antaa pienen painekorotuksen paineeseen ja tyhjällä sitten ongelmia.
Tästä kyseisestä autosta olisi hyvä mitata bensanpaine ja jos vikaa säätimessä niin käytettyä tilalle.Täysitankki antaa pienen painekorotuksen paineeseen ja tyhjällä sitten ongelmia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
Farkussa siis sijoittelu noille vermeille erilainen?Coupessa kaksi pumppua,suodatin ja painekello samassa telineessä,samoin kuin sedaneissa oli pumppuja sitten kaksi tahi yksi.....Farkussa siis toteutettu toisella tavalla tuo sijoittelu,no eniveis suodatinhan jokatapauksessa on samanlainen alumiini lieriö oli se pohjassa pumppujen liepeillä missä tahansa,on suht nopsa vaihtaakkin jos käyttää paria letkupihtiä vaihdossa...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 25.01.2012 20:47
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
jees se vois varmaan olla semmonen, misä ois suodatin sisällä...farmarisa tämä sijottelu mennee silleen, että takaapäin katottuna, ensimmäinen pumppu on pensa säiliön takapuolela, ja toinen heti etu puolela(keula), misä tämä olis tämä, paine akku ja suodatin. en ole huomanu mitään eroa sillä että korkki on auki..aamulako laitoin käymään auton, niin käypii sillai..aivanko se tukehtuis ja sitte se nakkaa käymään vähä päälle 2000rpm...tämä toistuu niin kauan, kunnes(sammuu tai) kone on lämmin.tuosta paine akun testauksesta...eli mitäs mie??tehen että mie tiän..toimiiko se?
Re: w124 vm 90 2.0bensa farmari käyntihäiriöt
se nyt pitää sun opiskella ja käydä koko järjestelmä läpi.
-alipaineletkut kaikki myös ruiskun alta katso onko ehjät
-ruiskun alla kumikaukalo
-virranjakaja ja pyörijä
-potentiometrin puhdistus ja säätö
-yj-releen ja bensa releen uudelleen tinaus
-mittaa toimiiko kaasuläpällä oleva kytkin,kolmi johtoinen
-avaa ecu ja katso sisään
-pensapaineiden tarkistus
-kaasuvivuston voitelu ja jousien tarkastus ja kaasu vaijeri ei saa olla liian kireällä.
olisihan noissa tieten jokin järjestyskin mutta siitä se lähtee.
-alipaineletkut kaikki myös ruiskun alta katso onko ehjät
-ruiskun alla kumikaukalo
-virranjakaja ja pyörijä
-potentiometrin puhdistus ja säätö
-yj-releen ja bensa releen uudelleen tinaus
-mittaa toimiiko kaasuläpällä oleva kytkin,kolmi johtoinen
-avaa ecu ja katso sisään
-pensapaineiden tarkistus
-kaasuvivuston voitelu ja jousien tarkastus ja kaasu vaijeri ei saa olla liian kireällä.
olisihan noissa tieten jokin järjestyskin mutta siitä se lähtee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-