W211 Takaiskarit (APUWA)
W211 Takaiskarit (APUWA)
elikkäs tuote on 2003 mallin 320 bensa eemeli farkkuna. perääpää heijaa ja lähempi tarkastelu osoitti, että öljyt iskareista pihalla....
VEHO liikkeen edustaja kertoi, että iskari 0n 670e kappale + vaihtotyö. Mitään muuta iskaria ei voi kuulemma laittaa, koska autossa on ilmajousitus ja alustan sähköinen jäykkyydensäätö.
Onko kenelläkään tietoa pitääkö emd. väite paikkansa? Elikkä autoon ei voi laittaa muunlaisia iskareita?
VEHO liikkeen edustaja kertoi, että iskari 0n 670e kappale + vaihtotyö. Mitään muuta iskaria ei voi kuulemma laittaa, koska autossa on ilmajousitus ja alustan sähköinen jäykkyydensäätö.
Onko kenelläkään tietoa pitääkö emd. väite paikkansa? Elikkä autoon ei voi laittaa muunlaisia iskareita?
Tässä yksi juttu aiheesta.
Haulla airmatic , löytyy lisää.
Saksasta saa ehkä halvemmalla,mutta se asennus on jo toinen juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sc&start=0
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=W211+ai ... &_osacat=0
Haulla airmatic , löytyy lisää.
Saksasta saa ehkä halvemmalla,mutta se asennus on jo toinen juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sc&start=0
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=W211+ai ... &_osacat=0
Viimeksi muokannut nautseri, Ke 11.11.2009 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa kysyä Kahvimaan autosta jos etäisyys sallii. Omasta S211:sta meni kesällä vaihtoon takaiskarit (ei airmaticci, mutta on tässäkin ilmajouset takana). Vertailin Veho vs. Kahvimaa: Kahvimaan lasku oli 575,- (iskari 180,-/kpl ja työ 215, tosin hieman muutakin pikkuhomma työssä mukana). Vehon antama hinta-arvio oli 800,-
Sulla on iskarit varmaan kalliimmat, mutta oletettavasti Vehon iskarihinnasta voi säästää 25% kyselemällä muualta (esim KL). Työhinnoista: Pitäjänmäen Veho 105€/h ja kehäkolmosen ulkopuolella muu korjaamo 65€/h. Kolmen tunnin homma.
Sulla on iskarit varmaan kalliimmat, mutta oletettavasti Vehon iskarihinnasta voi säästää 25% kyselemällä muualta (esim KL). Työhinnoista: Pitäjänmäen Veho 105€/h ja kehäkolmosen ulkopuolella muu korjaamo 65€/h. Kolmen tunnin homma.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
No ei sinne mitä tahansa voi heitää. Pointti on se että niitä mersun takaiskareita myy muutkin pajat kuin veho. Varaosanumero lienee jokin näistä:
2113260600 SHOCK ABSORBER LEFT AND RIGHT
2113262200 SHOCK ABSORBER LEFT AND RIGHT
2113262100 SHOCK ABSORBER LEFT AND RIGHT
2113262300 SHOCK ABSORBER LEFT AND RIGHT
2113261100 SHOCK ABSORBER LEFT
2113261200 SHOCK ABSORBER RIGHT
2113260600 SHOCK ABSORBER LEFT AND RIGHT
2113262200 SHOCK ABSORBER LEFT AND RIGHT
2113262100 SHOCK ABSORBER LEFT AND RIGHT
2113262300 SHOCK ABSORBER LEFT AND RIGHT
2113261100 SHOCK ABSORBER LEFT
2113261200 SHOCK ABSORBER RIGHT
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Re: W211 Takaiskarit (APUWA)
Paasalias kirjoitti:elikkäs tuote on 2003 mallin 320 bensa eemeli farkkuna. perääpää heijaa ja lähempi tarkastelu osoitti, että öljyt iskareista pihalla....
VEHO liikkeen edustaja kertoi, että iskari 0n 670e kappale + vaihtotyö. Mitään muuta iskaria ei voi kuulemma laittaa, koska autossa on ilmajousitus ja alustan sähköinen jäykkyydensäätö.
Onko kenelläkään tietoa pitääkö emd. väite paikkansa? Elikkä autoon ei voi laittaa muunlaisia iskareita?
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: W211 Takaiskarit (APUWA)
No se on 210tempera kirjoitti:Paasalias kirjoitti:elikkäs tuote on 2003 mallin 320 bensa eemeli farkkuna. perääpää heijaa ja lähempi tarkastelu osoitti, että öljyt iskareista pihalla....
VEHO liikkeen edustaja kertoi, että iskari 0n 670e kappale + vaihtotyö. Mitään muuta iskaria ei voi kuulemma laittaa, koska autossa on ilmajousitus ja alustan sähköinen jäykkyydensäätö.
Onko kenelläkään tietoa pitääkö emd. väite paikkansa? Elikkä autoon ei voi laittaa muunlaisia iskareita?![]()
Näinhän se on farkkujen kanssa. Esim mun E320CDIhin maksaa iskarit vaan satasen kappale.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Mulla on iskareiden vaihto edessä perjantaina. Autossa ei ole Airmaticia. Millainen modifikaatio sille hylsylle pitää tehdä?JP74 kirjoitti:Mulla oli kanssa farkusta sökönä toinen takaiskari. Ihan normi-iskari siellä oli, ilman säätöä. Vaihtoon piti tehdä erikoisavain vanhasta hylsysystä, että sai yläpään auki.
EDIT: Tuollaisen kuvan löysin:
![Kuva](http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/211589000500.jpg)
![Kuva](http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/iskarityokalu.jpg)
...
Ostin itse KL-Varaosista uudet takaiskarit, 160e/kpl. Olivat saschilaiset.
Verhoilun purku on simppeliä. Sivuposkista aloittelet ja kyllä ne purkaamtuu ihan itsestään kun vähän tutkii mitä pitää irroittaa.tn62634 kirjoitti:Ilmeisesti takakontin verhoilu pitää myös purkaa. Onko kenelläkään apuja tähän?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
No nyt on takaiskarit vaihdettu. Ei tarvittu erikoistyökaluja. Olihan se yläpään kiinnitys sellainen hieman pelotteluksi tehty, mutta onnistuu ilman tuota ylläolevissa kuvissa esiintyvää avaintakin.
Hommasta tekee ikävän se, että takaiskarien yläpään kiinnikkeet ovat piilossa verhoilujen takana ja jonkun verran pitää purkaa konttia, että pääsee riittävästi käsiksi yläkiinnikkeeseen. Niitä verhoilupaneeleja ei saa pois kokonaan kuin purkamalla koko sisustan osiksi, mutta kun otti pohjalevyt pois, pääsi raottamaan riittävästi paneelia ja saamaan iskarin yläpään irti.
Hommasta tekee ikävän se, että takaiskarien yläpään kiinnikkeet ovat piilossa verhoilujen takana ja jonkun verran pitää purkaa konttia, että pääsee riittävästi käsiksi yläkiinnikkeeseen. Niitä verhoilupaneeleja ei saa pois kokonaan kuin purkamalla koko sisustan osiksi, mutta kun otti pohjalevyt pois, pääsi raottamaan riittävästi paneelia ja saamaan iskarin yläpään irti.
S211 iskareihin liittyen, onko takaiskareiden vaihdossa huomioitavaa niiden ilmapalkeiden kanssa. Onko tarvetta tyhjentää tms. Vähän erikoinen avain hankittava, mutta onko muuta? Entä vaimentajat itsessään? Vakiona Sachs, mutta onko parempia/jäykempiä. Vaunua vetelen muutamia tuhansia vuodessa( 5-10 tkm). Samalla vaihdan kyllä eteen ja niissä ei liene mitään ihmeellistä vaihdon suhteen...vai?
EQB 300 4-matic -23
Re: W211 Takaiskarit (APUWA)
Mitä iskareita suosittelette W211 Avantgaden nurkkiin, onko tähän tarjolla olevissa isoja ero käytön/keston kannalta?
Mitä kannattaa välttää?
Kopisee siihen mallin että pitää samoin tein laittaa koko kierros ympäri.
Ei airmatic.
Mitä kannattaa välttää?
Kopisee siihen mallin että pitää samoin tein laittaa koko kierros ympäri.
Ei airmatic.
W211 320 CDI -04
Re: W211 Takaiskarit (APUWA)
kannataa laitttaa konit tai bilsteinit
on yllättävän halvat.
maksoi joskus 210 avantgardeen 450 euroa kierros ja kyllä ajettavuus parani autolla.
on yllättävän halvat.
maksoi joskus 210 avantgardeen 450 euroa kierros ja kyllä ajettavuus parani autolla.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211