W123 kynnyskotelon ruostekorjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ido59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ti 08.06.2004 00:09
Paikkakunta: Mäntsälä

W123 kynnyskotelon ruostekorjaus

Viesti Kirjoittaja ido59 »

Moi,

W123 '82 200D:n kuskin puolen kynnyskotelo meni ruostevaurion vuoksi hieman kasaan etummaisen tunkinpaikan kohdalta, kun vaihdatin autoon renkaat. Nostivat nelipistenosturilla, ja päällepäin siistit kynnykset eivät siis olleetkaan niin ruosteettomia. Muut nostokohdat ovat ok.

Miten tuo kannattaisi korjata. Rälläkkä ja mig löytyy. Löytyykö näihin valmiita kynnyskoteloita ja miten vanha pois, uusi tilalle? Vai väännänkö vaan pellistä uutta palaa rikkoutuneen tilalle?

Kiitos, ido59
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Moi, Motonetistä www.motonet.fi löytyy joko valmiita kynnyskoteloita tai sitten korjauspeltejä W123:een. Sieltä tilasin omaanikin, eikä maksa paljon! :-)

Vinkki: avaa sivu www.klokkerholm.com -> sieltä kielivalinta -> E-Shop -> Product search -> Auton malli ym. -> Auto Body parts. Nyt sat esiin luettelon varaosanumeroineen. Huomaat, että Motonetin ja Klokkerholmin varaosanumerot ovat yhteneväiset. Näin ollen voit katsella osien kuvia viemällä osoittimen Klokkerholmin varaosanron ylle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
HJL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 21.08.2003 14:58
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HJL »

Vinkki: Varaudu tekemään peltitöitä kotelon ja lattian saumakohtaan myös ohjaamon puolella. On perinteinen W123:n kipukohta....
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Eli nostettiinko autosi aivan helman reunasta?? Niinhän ei pidä tehdä, kotelot eivät todellakaan kestä, vaikka siinä yläpuolella onkin tunkinreikä. Nosta ensi kerralla etupalkeista, n 15cm:n päästä helmasta. :wink:

Niin ja Timo, miten tosta klokkerin pääsivulta pääsee eteenpäin...??? :evil:
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

raul kirjoitti: Niin ja Timo, miten tosta klokkerin pääsivulta pääsee eteenpäin...??? :evil:
Huudellaan vähän väliin...sorry. :oops:
Mutta vasempaan laitaan ei ilmeisesti aukea näkyviin mitään Menu-valikkoa?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

M.K kirjoitti:
raul kirjoitti: Niin ja Timo, miten tosta klokkerin pääsivulta pääsee eteenpäin...??? :evil:
Huudellaan vähän väliin...sorry. :oops:
Mutta vasempaan laitaan ei ilmeisesti aukea näkyviin mitään Menu-valikkoa?
Joo huudellaan vaan, ei tosiaan mitään menyy-valikkoa näy, ainoa linkki koko sivulla on tuo ylälaidan mainos, mistä saa taas toisen samanlaisen sivun!!! :shock:
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

raul kirjoitti:
M.K kirjoitti:
raul kirjoitti: Niin ja Timo, miten tosta klokkerin pääsivulta pääsee eteenpäin...??? :evil:
Huudellaan vähän väliin...sorry. :oops:
Mutta vasempaan laitaan ei ilmeisesti aukea näkyviin mitään Menu-valikkoa?
Joo huudellaan vaan, ei tosiaan mitään menyy-valikkoa näy, ainoa linkki koko sivulla on tuo ylälaidan mainos, mistä saa taas toisen samanlaisen sivun!!! :shock:
Kappas, mulla tekee ihan samaa koto koneella. En ole vaivaan vielä jaksanut syventyä, mutta waffa tunne olisi softapalomuurin script estojen tai selaimen suojausasetusten suuntaan.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Kyllä vaan. Mutta jos joku tässä myöhemmin jaksaa heittää suoran osoitteen vaikka sinne pellinpalavalikkoon (jos sellainen suora url on saatavilla) niin kiitokset jo etukäteen. :D
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

tack så mycket, aihe lähtikin taas rönsyilemään... :roll:
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: W123 kynnyskotelon ruostekorjaus

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

ido59 kirjoitti:Moi,

W123 '82 200D:n kuskin puolen kynnyskotelo meni ruostevaurion vuoksi hieman kasaan etummaisen tunkinpaikan kohdalta, kun vaihdatin autoon renkaat. Nostivat nelipistenosturilla, ja päällepäin siistit kynnykset eivät siis olleetkaan niin ruosteettomia. Muut nostokohdat ovat ok.

Miten tuo kannattaisi korjata. Rälläkkä ja mig löytyy. Löytyykö näihin valmiita kynnyskoteloita ja miten vanha pois, uusi tilalle? Vai väännänkö vaan pellistä uutta palaa rikkoutuneen tilalle?

Kiitos, ido59
Jos vaihdatit renkaat liikkeessä eikö se ole heidän murhe hoitaa korjaus jos tekivät työn väärin. Ei 123:n kynnyksissä ole nostokohtia nelipistenosturille. Nostot täytyy tehdä eturunkopalkeista ja takakelkan kumityynyjen kohdalta. 124:ta löytyy nostokohdat oikein kumityynyin varustettuna kynnyksistä. Empä ole omaa vanhustakaan uskaltanut nostaa vuosiin omalla tunkillakaan muualta kuin tukivarsista.
Vastaa Viestiin