lumessa eteneminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja atlas »

w124 :ssa polkaisee seisontajarrua VÄHÄN päälle niin on kitka lukko päällä.Toimii kyllä kaikissa jossa poljettava jarru.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

alkutalven ajelin w124 farkulla, missä kitkat alla. sillä meno oli mahtavaa. ei turhan herkästi jääny jumiin jne. hangessakin kulki ihan kohtuullisesti ja jopa mainiosti 2 vetoseks. loppu talven olen ajellu pajerolla. kyllä silläkin jumiin jää, jos semmoseen paikkaan vasiten menee. pajero on paljon mersua huonompi ajo-ominaisuuksiltaan, taikka ehkä enemmänkin painopisteiltään tms. pajero puskee liian herkästi, oli sitten nelivedolla, tai takavedolla. lankku menee sopivan tasapainosesti.

ja sitten on toi w201 pikkumese. se on kyllä aika onneton, kun on tottunu tohon lankkuun ja pajeroon. tuntuu, että perä ei paina mitään. taikka sitten akseliväli tekee oman osansa. sillä autolla vasta jumiin voi jäädäkkin. ja ajelu liukkaalla on muutenkin jotenkin levotonta peräpään osalta.
W201 250DT 20V
w201 190E
The Rat
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 03.11.2011 10:17

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja The Rat »

Alkaa olla nyt talvi takana Mersun kanssa. -02 mallinen C-sarjalainen pinnoitetuilla kitkarenkailla (Green Diamond).

Kaksi kertaa on jääty jumiin ylämäkeen. Ensimmäisellä kerralla parkkeeratessa lumisohjossa, toisella kerralla jäätyneesäs ajourassa kun edellämenijä päätti pysähtyä... Parkista pääsi onneksi pois peruuttamalla ja jälkimmäisessäkin tapauksessa sain lopulta peruutettua takapyörät urasta ulos ja sen jälkeen mentiin taas.

Mainittakoon, että etuvetoisella oli ihan yhtä pajon ongelmia, joskin ratkaisukeinot olivat erit. Nyt huolettaa, että jos ylämäkee parkkeeraa, niin siitä ei välttämättä pääse pois ollenkaan. Etuvetoisella pääsi aina (ratti vasemmalle ja kaasua - auto kääntyy alamäkeen).

Nokian nastoista on muuten mainittava, kun joku niiden kanssa oli ongelmissa, että surkeimmat renkaat mitä minulla on ikinä ollut, olivat nokian hakka neloset. Hakka kakkoset tulivat tiukasti kakkosina tässä listassa. Ei enää ikinä nokia nastoja (eikä kyllä nastoja muutenkaan).
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja johani »

atlas kirjoitti:w124 :ssa polkaisee seisontajarrua VÄHÄN päälle niin on kitka lukko päällä.Toimii kyllä kaikissa jossa poljettava jarru.
ja joissa ottaa käsijarru tasasesti molemmin puolin :wink:
Otsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 21.02.2012 11:30
Paikkakunta: Satakunta

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja Otsa »

Tänään oli ensimmäinen kerta kun en päässyt Vitolla mäkeä ylös, perävaunun kanssa. Virheen tein siinä että pysähdyin mäen yläpäähän, jonka jälkeen liikkeellelähdössä ei ollut kuin yksi suunta: takaisin alas, ja pyörätietä pitkin seuraavaan liittymään. Juuri sitä ennen muija soitti ettei päässyt jyrkkää mäkeä ylös 190:llä ekalla kerralla (johtuu tosin siitä että kokematon kuski, ja kyseinen auto on uusi tuttavuus), mutta kun otti hieman vauhtia ja painoi tasaisesti kaasua niin hienosti meni ylös. Aikamoista sohjoa kyllä satakunnan alueella..

Kertaakaan en ole Vitolla jäänyt jumiin hankeen, kahden talven aikana. Kaveri jatkuvasti jumissa Hiacella, ja sitä saa nyppiä pois hangesta. :thumbup:
W 201 190, vm.91

Vito vm.97
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja atlas »

c-mallit on kyllä kaikki onnettomia talvella.w124 on kyllä menijä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
DaZZer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 19.02.2012 12:13

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja DaZZer »

ei oo kyl vitolla ollu etenemisvaikeuksia, oon ihan jopa yllättyny miten hyvin se mönkii tuolla hangessa :shock:
Avatar
Qzaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 10.11.2010 17:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja Qzaz »

pera8x kirjoitti: ja sitten on toi w201 pikkumese. se on kyllä aika onneton, kun on tottunu tohon lankkuun ja pajeroon. tuntuu, että perä ei paina mitään. taikka sitten akseliväli tekee oman osansa. sillä autolla vasta jumiin voi jäädäkkin. ja ajelu liukkaalla on muutenkin jotenkin levotonta peräpään osalta.
Ite juuri pidän W201:stä talvella tuon perän keveyden ja levottomuuden takia :lol:
Tosin olen kyllä vähän leikkisä kuski ja tenava on vaan kaupungissa ketterän tuntuinen :mrgreen:
190E -88
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Qzaz kirjoitti:
pera8x kirjoitti: ja sitten on toi w201 pikkumese. se on kyllä aika onneton, kun on tottunu tohon lankkuun ja pajeroon. tuntuu, että perä ei paina mitään. taikka sitten akseliväli tekee oman osansa. sillä autolla vasta jumiin voi jäädäkkin. ja ajelu liukkaalla on muutenkin jotenkin levotonta peräpään osalta.
Ite juuri pidän W201:stä talvella tuon perän keveyden ja levottomuuden takia :lol:
Tosin olen kyllä vähän leikkisä kuski ja tenava on vaan kaupungissa ketterän tuntuinen :mrgreen:
joo, onhan se kiva ajella sillain, että takarenkaat menee eri reittiä mutkissa, kun eturenkaat. mutta mielummin sitten voiman takia, kun sen takia, että se perä vaan menee sladissa. talvella tulee ajeltua kahva edellä lähes joka mutkaan ja välillä vähän suorallakin. tolla pikku mesellä se vaan tuntuu jo vähän liiankin herkältä sladittaan.. mielummin sitten niin, että tarvii vähän kaasuakin, että mennään poikittain, kun että normi kiihdytyksessä sutii ja sutii. lankulla on just sopivasti hyvissä suhteissa toi sladitus ja etenemis halu. pajerolla on turha edes haaveilla mistään sladittamisesta. ykkösellä saattaa sutia, jos on liukasta. ja käsijarrulla voi kokeilla.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Sprinter 312D -97 pesee mennen, tullen ja palatessa tuon Sprinter -00 313CDI. Uudemmalla ollaan kiinni jo sepelipinnalla tai nurmikolla (kuormalla tai ilman), saati sitten näin talvikeleillä.
Moottorilleenkin tuo wanhus vie voiton, en tiedä missä se kymmenen lisähevosta lienee mutta ei se ainakaan tuohon uudemman suorituskykyyn vaikuta.
euro luokitukset vaan saa aikaan sen, että kymmenen vuoden päästä ajellaan tuhat hevosvoimaisilla henkilöautoilla, ennen tuo parisataa hevosta riitti kuljettamaan suht rivakasti kuorma- autoa...
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1802
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kyllä tuo minun V6 bensa Pajero heittää peräpäätä melko herkästi jos vain pelkkä takaveto päällä painasee kaasua reippaammin. Alla ihan hyvät nastarenkaat. Neliveto ja kaikki lukot päällä tuntuis menevän vaikka seinää pitkin katolle. :think: :wink:
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

sompio kirjoitti:Kyllä tuo minun V6 bensa Pajero heittää peräpäätä melko herkästi jos vain pelkkä takaveto päällä painasee kaasua reippaammin. Alla ihan hyvät nastarenkaat. Neliveto ja kaikki lukot päällä tuntuis menevän vaikka seinää pitkin katolle. :think: :wink:
joo, kyllä varmaan. mutta sun pajerossa on jotain 200 heppaa, vai paljonko siinä on? mun pajessa on jotain 90. sillä ei paljon perää heitellä. mutta katotaan nyt, jahka saan mersun taas liikenteeseen, niin on pajeron vuoro ottaa voimaa vastaan! :twisted:
W201 250DT 20V
w201 190E
Jesse_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 14.09.2011 01:15

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja Jesse_ »

Tän talven oon ajanu s124 250D ja siin on asd-perä ni kyl tolla hyvin eteepäi pääsee :) Kertaakaa en oo jääny sillai jumii etten yksin pääsis taas jatkaa matkaa.
Avatar
jarno85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 23.09.2011 18:32

Re: lumessa eteneminen

Viesti Kirjoittaja jarno85 »

atlas kirjoitti:c-mallit on kyllä kaikki onnettomia talvella.w124 on kyllä menijä.

Ite en oo kyllä huomannu omasta c-sarjalaisesta et se ois onnettomampi kuin kesällä :?
mistäköhän sen huomaa jos autolla paha mieli eli se on onneton ja mitenköhän sitä vois piristää :think: mietinpähän vain :mrgreen:
Mut joo täällä päin aurataan tiet talvella niin ei oo isoissa kinoksissa tullu kokeiltua miten kulkee muttei tuolla w202 en oo ikinä jumiin jääny ihan hyvin se kulkee talvella kaks vetoseksi.
Ja no toista talvea tuo auto vasta mulla mutta en oo tosiaan kertaakaan pulaan joutunut tai jumiin jääny ja mäetki oon päässy päälle ilman et ois tarvinu ees napista luistonestoa pois laittaa
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Vastaa Viestiin