
Turboviive?
Turboviive?
Millaisia turboviiveitä muilla on ? Garretin gt 32 Imu 47mm / pako 54mm heräilee kunnolla vasta n 3000rpm moottori om 602 ja mynän 7mm syöttöpumppu.. Auttaako syötön nostaminen vai pitääkö vaihtaa pakopesää ??


w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Turboviive?
2000-2500 alkaa itellä holsetti heräileen. Ppd:n pumppu 7mm tapeilla eikä oo syöttö täysillä. Siivet on kompura 54mm/ turbiini 58mm ja pakopesä #12. Syötön nosto auttaa, pakopesä vaikuttaa, pakosarja vaikuttaa. Nosta alkuun syöttöä ja kokeile miten käy. Ja nimenomaan alasyöttöä eli siitä morkoolin kellosta pumpun päältä ruuvaat kiekan pari aukipäin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Turboviive?
--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Turboviive?
gt32 pitäisi olla paras mahdollinen ahdin tuohon 602 kylkeen mutta tuo viive ei kuulu olla noin pitkä.
kallistun samaaan suuntaan btrikerin kanssa hukkaportti hommassa.
kallistun samaaan suuntaan btrikerin kanssa hukkaportti hommassa.
w201 om605
Re: Turboviive?
onko pakosarja millainen. pääseekö pulssit sekaisin? vai onko pitkää mallia vai minkäkokoisella putkella sarja. noista jokainen tekee ihan turhaa viivettä.
Re: Turboviive?
mulla heräilee hx40 holsetti suunnilleen samoilla seutuvilla.. jotain vikaa jossain. onko pakosarja tiiviis? joskus ihmettelin, kun alko tuntuun, että turbo on jotenkin matti myöhäsenä, niin pakosatsin pultit oli löystyny omia aikojaan. mitään ylimäärästä ääntä tms. se ei pitäny, eikä oireillu muutenkaan.
piisaako soppa? jos soppa ei piisaa, niin se kyllä vaikuttaa aika paljon.
piisaako soppa? jos soppa ei piisaa, niin se kyllä vaikuttaa aika paljon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Turboviive?
Ruuvasin kierroksen verran syöttöä lisää nyt alkoi herään jo 2500 rpm..
Josko kokeilis vielä kierroksen lisää...
Paljonko olette käyttäneet ahtopainetta? nyt on 1,5 bar
Ei pitäs vuotaa hukkaportit kamppeet ovat ihan uusia..
Josko kokeilis vielä kierroksen lisää...
Paljonko olette käyttäneet ahtopainetta? nyt on 1,5 bar
Ei pitäs vuotaa hukkaportit kamppeet ovat ihan uusia..
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Turboviive?
joo, siellä ei vaan sopat piisaa. ruuvvaile ne sopat sillain, että nolla ahtopaineilla savuttaa pikkasen ja ahtopaineilla saman sitten oman maun mukaan.. paljonko sieltä sitä tehoa haluaa.
ahtopaineet on vähän kokoonpano kysymys. ahdin, syötön määrä ja muut tekijät vaikuttaa siihen, että paljonko siellä kannattaa sitä painetta olla. tolla sun setupilla varmaan joku pari baaria ihan jees. enempää ei kannata laittaa, koska jos yli 2 baarin ilmamäärä saadaan koneessa palaan, niin voimat alkaa oleen niin isoja, että saattaa kanki vääntyä. niin paitsi olikos tää nyt orkkis turbokone, vai jälkiahdettu? jälkiahdettuun en syöttäis edes yhtä baaria.
ahtopaineet on vähän kokoonpano kysymys. ahdin, syötön määrä ja muut tekijät vaikuttaa siihen, että paljonko siellä kannattaa sitä painetta olla. tolla sun setupilla varmaan joku pari baaria ihan jees. enempää ei kannata laittaa, koska jos yli 2 baarin ilmamäärä saadaan koneessa palaan, niin voimat alkaa oleen niin isoja, että saattaa kanki vääntyä. niin paitsi olikos tää nyt orkkis turbokone, vai jälkiahdettu? jälkiahdettuun en syöttäis edes yhtä baaria.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Turboviive?
joo voin kertoo kans millai jälkiahdetun kans käy ku laittaa reilun 1bar ahtoja
sanomista tulee 


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Turboviive?
Ihan orkkis turbo..
Paljonkohan tuolla kokoonpanolla olis voimaa ? onko kokemuksia ?
Pitänee käyttää kesällä penkissä
Paljonkohan tuolla kokoonpanolla olis voimaa ? onko kokemuksia ?
Pitänee käyttää kesällä penkissä
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Turboviive?
250hv/400-450Nm vois olla melko lähellä. Ruuvasitko nyt syöttöä pumpun päältä vai takaa? Jos päältä niin laita vielä toinen kierros. Sitten kannen alta sen verran että vedossa tulee koko ajan vähän savua. Ei paljoa kun se ei pahemmin tehoa paranna. Vähän savua siks että tietää sopan piisaavan nykysellä ilmamäärällä. Elikkä nostat bleedaamalla ahtopaineet 1.8-2 baariin ja ruuvaat syötöt niin kun tuossa äsken sanoin ja sitten maksimikierrokset vajaaseen 6000 kierrokseen. 5500 riittää kyllä. Onko tuo turbo muuten kuinka vanha kun nykysissä gt30 sarjan turboissa on isommat siivet? Ja semmonenkin juttu tuossa on että nuo taitaa pysyä parhaiten kartalla jonkun verran alle 2 baarin paineilla että siitä ylöspäin on turha nostaa.sammy79 kirjoitti:Ihan orkkis turbo..
Paljonkohan tuolla kokoonpanolla olis voimaa ? onko kokemuksia ?
Pitänee käyttää kesällä penkissä
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Turboviive?
Psstt...Siekkinen, ei noissa mynän 7mm pumpuissa tartte koskaan avata takakantta
yleensä...siis...kyljestä tai takakulmasta lisää soosia.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Turboviive?
Tuossa kirjottaessa unohtu pumpun tekijäveskola kirjoitti:Psstt...Siekkinen, ei noissa mynän 7mm pumpuissa tartte koskaan avata takakanttayleensä...siis...kyljestä tai takakulmasta lisää soosia.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Turboviive?
Eiköhän tuo siipien mitoitus ole alunperin tehtaan tarkoitus ollut laittaa moottorien tehojen ja niiden tarvitseman ilmamäärän mukaiset siivet eli ihan nykynen mitoitus tuo on edelleen.Siekkinen kirjoitti: Onko tuo turbo muuten kuinka vanha kun nykysissä gt30 sarjan turboissa on isommat siivet?
Holset siellä lukee..
Re: Turboviive?
Oon sitten näköjään virheellisesti ollu siinä uskossa että isomman sarjan ahtimissa on isommat siivetSolmurauta kirjoitti:Eiköhän tuo siipien mitoitus ole alunperin tehtaan tarkoitus ollut laittaa moottorien tehojen ja niiden tarvitseman ilmamäärän mukaiset siivet eli ihan nykynen mitoitus tuo on edelleen.Siekkinen kirjoitti: Onko tuo turbo muuten kuinka vanha kun nykysissä gt30 sarjan turboissa on isommat siivet?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Turboviive?
Tarkoitatko nyt kuulalaakeriahtimia?Siekkinen kirjoitti:Oon sitten näköjään virheellisesti ollu siinä uskossa että isomman sarjan ahtimissa on isommat siivetSolmurauta kirjoitti:Eiköhän tuo siipien mitoitus ole alunperin tehtaan tarkoitus ollut laittaa moottorien tehojen ja niiden tarvitseman ilmamäärän mukaiset siivet eli ihan nykynen mitoitus tuo on edelleen.Siekkinen kirjoitti: Onko tuo turbo muuten kuinka vanha kun nykysissä gt30 sarjan turboissa on isommat siivet?gt28 perus setuppi eli se mitä noissa useimmin näkyy olevan on 47mm/54mm. Saahan niitä muokattua minkälaiseks haluaa mutta yllättävän harvat niin tekee. En sitten tiiä onko tämä ihan samassa kunnossa kun se on ostettu vai onko sitä "viritetty".
Kysyjähän kai tarkoitti GT32 mallia joka on alunperin liukulaakeroitu ja ihan erilainen.
Lisäksi kuulalaakeroiduissa ilmoitetaan turbiinisiiven ottopään halkaisija eikä yleensä exduceria lainkaan.
Holset siellä lukee..
Re: Turboviive?
Kuulalaakerimallia tarkotan. Tuon gt28 turbiinisiiven ottopää on päälle 70mm. Mutta turha tuosta on kiistellä kun se nyt ei ole pääasiana tässä.Solmurauta kirjoitti:Tarkoitatko nyt kuulalaakeriahtimia?
Kysyjähän kai tarkoitti GT32 mallia joka on alunperin liukulaakeroitu ja ihan erilainen.
Lisäksi kuulalaakeroiduissa ilmoitetaan turbiinisiiven ottopään halkaisija eikä yleensä exduceria lainkaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Turboviive?
Ei mulla taida olla mitään säätöä siinä takana???
Pumpun kylessä on säätö mut eikö siitä säädetä kierrokset?

Pumpun kylessä on säätö mut eikö siitä säädetä kierrokset?
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Turboviive?
Kierrokset säädetään aina pumpun takakannen alta. Mikäli pumpun päällä ei ole morkoolia, mutta kyljessä on jälkikäteen asennettu painesylinteri, silloin ala- ja yläsyöttö säädetään siitä kyljestä.
Lisää tietoa: www.skg.fi