C 200 Dsl -06, 145 tkm, monitoimiviiksen työsopimus päättyi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kestotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 523
Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
Paikkakunta: Turku

C 200 Dsl -06, 145 tkm, monitoimiviiksen työsopimus päättyi

Viesti Kirjoittaja Kestotähti »

Otsikkoon tarkennuksena vielä että kysymyksessä on automaattivaihteistolla varustettu sportcoupe Suomi-auto, eikä tuon kummemmat kilometrit. Kovilla pakkasilla pelasi vielä normaalisti mutta nollakelillä monitoimiviiksi kävi yhteistyökyvyttömäksi. Ensimmäinen oire oli pissapojan toiminnan loppuminen. Itse poika osoittautui olevan kunnossa mutta ei kytkeytynyt päälle. Painelin nappia eri asennoissa ja löytyihän siitä hakemalla vielä yksi alaspäin kiskova asento jossa pesurin moottori käynnistyi pätkittäin. Helsingin reissulla hoksasin testata pesuria viiksen ollessa pitkien valojen asennossa ja yllättäen siellä se toimi normaalisti. Pari sataa kilometriä, kunnes sekin kävi vaivalloiseksi ja pesuri käynnistyi enää viikseä pätkittäin survomalla. Ihan kuin kosketuspinta olisi loppu tai siellä jotain huomattavasti ylimääräistä välissä. Jälkimmäinen vaihtoehto lienee mahdotonta tuossa umpinaisessa mötikässä. Autoa on muutenkin pidetty kuin kukkaa kämmenellä joten viiksen loppuunkuluminen näissä kilometreissä on pienoinen yllätys, vanhassa 123:ssa kun alkuperäisellä viiksellä ajettiin kevyesti 500 tuhanteen.

Onko muilla esiintynyt vastaavaa? Mitä Veho ottaa remontista ja missä sama homma tehdään kohtuuhintaan? Mistä kannattaa tilata varaosat? Kiitoksia ja turvallisia kilometrejä sinne hiihtolomaliikenteen liukkaille valtateille.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2659
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C 200 Dsl -06, 145 tkm, monitoimiviiksen työsopimus päät

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Kestotähti kirjoitti:Mistä kannattaa tilata varaosat? Kiitoksia ja turvallisia kilometrejä sinne hiihtolomaliikenteen liukkaille valtateille.
Osia voi tilata vaikka tuolta:

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /index/617#" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun liittyy KL-klubin jäseneksi saa viisi prossaa pois hinnoista. Asennus ei kait sinänsä kovin vaikea ole mutta ratin joutuu todennäköisesti irroittamaan ja siten myös airbagin.

Arvio työn kestosta 1h-1,5h noin näppituntumalta ja kustannus työn osalta noin 90-135€.
Avatar
Kestotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 523
Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
Paikkakunta: Turku

Re: C 200 Dsl -06, 145 tkm, monitoimiviiksen työsopimus päät

Viesti Kirjoittaja Kestotähti »

Kiitoksia linkistä. Tutkin asiaa äsken vielä tarkemmin ja vika on lähes 100-prosenttisesti viiksen ulkoisessa osassa, nupin sisällä. Nuppi painuu viiksen runkoa vasten siinä asennossa jossa pesurin ja tuulilasin kertapyyhkäisyn tulisi käynnistyä. Eli nupin ulkoisen osan sisällä lienee kosketuspinta josta tämä homma nyt närästää. Heräsikin kiinnostus, onko itse nupin muovikuori purettavissa pois jolloin näkisi mitä kosketuspinta on syönyt?
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: C 200 Dsl -06, 145 tkm, monitoimiviiksen työsopimus päät

Viesti Kirjoittaja kttopar »

W211 viiksi ei kestä niin kauan kuin vanhemmat. Siellä on pissapojan kytkimestä ohuet johdot viiksestä runko-osaan ja ne on niin tiukalla mutkalla, että johdot murtuu kun viikseä liikutellaan.
KL:stä viiksi maksaa 100 € ja sen voi vaihtaa itse helposti.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Vastaa Viestiin