Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Saattaisin olla tuollasta ostamassa, niin mitä pitää tutkia ja minkälaisia kokemuksia noista on? Onko kaikissa tuo airmatic, se olis meille sopiva mökki tiellä? Entäpä todellinen kulutus 280 tai 320 ja saiko näitä edes pikkumootoreilla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
W/S211 Faceliftin mallisarjoissa 4-Matic oli saatavilla dieseleiden E 280 CDI ja E 320 CDI sekä bensamallien E 280, E 350 ja E 500 yhteydessä.
W/S211:n 4-Matic versioissa Airmatic oli vakiona ainoastaan E 500 4-Matic malleissa. Airmatic kuului vuodesta 2007 saatavilla olevan "Business Edition (P39)" yhteydessä ko. varustepakettiin - muutoin se oli saatavilla lisävarusteena.
Oheisessa video linkissä yksi näkemys
4-Matic:in tarpeellisuudesta Suomessa - koskien S211 facelift mallia.
Nätisti ajaen pääsee tehtaan ilmoittamiin lukemiin - ainakin taajaman ulkopuolella.
S211 facelift E 320 CDI T 4-Matic vei Saksan moottoriteillä reippaassa ajossa 9.2-10.2 l/100km, Suomen valtateillä/moottoriteillä matka-ajossa rajoituksia tarkasti noudattaen parhaimmillaan 6.9 l/100km. Keskikulutus 8.6 l/100km - valtaosa ajosta moottoritiellä ja mukana myös talviaikaiset Webaston käytöt aamuin illoin. Edellä olevat lukemat tankkauksista laskettuja kulutuksia, jotka mielestäni kohtuullisia ottaen huomioon jatkuvan nelivedon, Saksassa käytetyn ajonopeuden, auton painon + Webaston käytön talvisin sekä rengastuksen (kesä 245/40R18 talvi 225/50R17). Taajamassa ajotietokone näyttää lyhyen ajonaikana helposti 11-13 litran lukemia.
Sopivilla varusteilla on W/S211 upea kokonaisuus Suomeen ja eritoten meidän talveen. Näitä varusteita mielestäni ovat esim. Bi-Xenon+ILS, Thermotronic-ilmastointi, Webasto, Istuinlämmitys takana ja edessä lämmitys+tuuletus, Airmatic sekä pienin varauksin Distronic. Distronicin akilleen kantapää on räntäsade - tällöin tutkan suojan eteen voi kerrostua märkää lunta, joka estää tutkaa toimimasta -> Distronic menee pois päältä. Tosin kelin ollessa lämpimämpi/kylmempi eli vesisateessa tai lumisateessa ja varsinkin lumipyryssä parempaa lisävarustetta saa hakea. Ja räntäkelillä tauko silloin tällöin + Distronicin suojan puhdistus ja taas mennään.
Rohkenen sanoa, että 4-Matic versiona avautuu ihan uudet kokemukset Mersun ratin takana Suomen talvessa - ei kokoaikaa vilku keltainen kolmio mittaristossa vaan jatkuva neliveto vie perille kelissä kuin kelissä.
Hyvä animaatio 4-Maticista vaikkakin edeltävästä S-sarjasta löytyy täältä.
t. Praktikant
W/S211:n 4-Matic versioissa Airmatic oli vakiona ainoastaan E 500 4-Matic malleissa. Airmatic kuului vuodesta 2007 saatavilla olevan "Business Edition (P39)" yhteydessä ko. varustepakettiin - muutoin se oli saatavilla lisävarusteena.
Oheisessa video linkissä yksi näkemys

Nätisti ajaen pääsee tehtaan ilmoittamiin lukemiin - ainakin taajaman ulkopuolella.
S211 facelift E 320 CDI T 4-Matic vei Saksan moottoriteillä reippaassa ajossa 9.2-10.2 l/100km, Suomen valtateillä/moottoriteillä matka-ajossa rajoituksia tarkasti noudattaen parhaimmillaan 6.9 l/100km. Keskikulutus 8.6 l/100km - valtaosa ajosta moottoritiellä ja mukana myös talviaikaiset Webaston käytöt aamuin illoin. Edellä olevat lukemat tankkauksista laskettuja kulutuksia, jotka mielestäni kohtuullisia ottaen huomioon jatkuvan nelivedon, Saksassa käytetyn ajonopeuden, auton painon + Webaston käytön talvisin sekä rengastuksen (kesä 245/40R18 talvi 225/50R17). Taajamassa ajotietokone näyttää lyhyen ajonaikana helposti 11-13 litran lukemia.
Sopivilla varusteilla on W/S211 upea kokonaisuus Suomeen ja eritoten meidän talveen. Näitä varusteita mielestäni ovat esim. Bi-Xenon+ILS, Thermotronic-ilmastointi, Webasto, Istuinlämmitys takana ja edessä lämmitys+tuuletus, Airmatic sekä pienin varauksin Distronic. Distronicin akilleen kantapää on räntäsade - tällöin tutkan suojan eteen voi kerrostua märkää lunta, joka estää tutkaa toimimasta -> Distronic menee pois päältä. Tosin kelin ollessa lämpimämpi/kylmempi eli vesisateessa tai lumisateessa ja varsinkin lumipyryssä parempaa lisävarustetta saa hakea. Ja räntäkelillä tauko silloin tällöin + Distronicin suojan puhdistus ja taas mennään.
Rohkenen sanoa, että 4-Matic versiona avautuu ihan uudet kokemukset Mersun ratin takana Suomen talvessa - ei kokoaikaa vilku keltainen kolmio mittaristossa vaan jatkuva neliveto vie perille kelissä kuin kelissä.

Hyvä animaatio 4-Maticista vaikkakin edeltävästä S-sarjasta löytyy täältä.
t. Praktikant
Viimeksi muokannut Praktikant, Ti 22.11.2011 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Edellinen viesti on aika tyhjentävä. Itsellenikin kaipaisin Distronicia, mutta kokemuksia sen mahdollisista huonoista puolista ei tietenkään vielä ole. Muuten omassani onkin kaikki edellisessä viestissä luetellut varusteet.
Nelimatikin kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei tule kauhean pitkään ajettua erikokoisilla renkailla (esim. epätasaisen kulumisen tai rengasrikon takia), koska silloin jakovaihteisto rupeaa rutisemaan. Siitä tosin selviää jakovaihteiston öljynvaihdolla, kunhan tekee ennen kuin se hajoaa.
Sekä 4Matic että Airmatic ovat loistavia keksintöjä, mutta pitää tietysti olla valmistautunut siihen, että jos jotain hajoaa, voi tulla kalliimpikin remppa.
Nelimatikin kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei tule kauhean pitkään ajettua erikokoisilla renkailla (esim. epätasaisen kulumisen tai rengasrikon takia), koska silloin jakovaihteisto rupeaa rutisemaan. Siitä tosin selviää jakovaihteiston öljynvaihdolla, kunhan tekee ennen kuin se hajoaa.
Sekä 4Matic että Airmatic ovat loistavia keksintöjä, mutta pitää tietysti olla valmistautunut siihen, että jos jotain hajoaa, voi tulla kalliimpikin remppa.
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Airmatic+4-matic on harvinainen yhdistelmä löytää. Mutta varmasti mukava käyttää.
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Kokemukset olleet Baijerilaiseen e39:iin tottuneelle varsin miellyttäviä! Mökkitie-asento on pohjan muovien kannalta super!Petteril kirjoitti:Saattaisin olla tuollasta ostamassa, niin mitä pitää tutkia ja minkälaisia kokemuksia noista on? Onko kaikissa tuo airmatic, se olis meille sopiva mökki tiellä? Entäpä todellinen kulutus 280 tai 320 ja saiko näitä edes pikkumootoreilla?
Varusteita, joita edelleenkin käytettyä etsiessä priorisoisin:
1. 4-matic
2. parametriohjaus (valinnaisvaruste)
3. Airmatic (valinnaisvaruste)
4. Thermotronic, Distronic, Bi-valot ja ILS, alkuperäinen kauko-ohjattu webasto sekä muut mieltymysten mukaiset varusteet, kuten ilmastoidut nahkaistuimet ja itegroidut lasten istuinkorokkeet. Saksalaisilla merkkiliikkeillä on myynnissä näitä -07 vuosimalleja reilusti alle 30 t euron. Oman een naulitsin kiinni Hampurista heti, kun näin tiedot ilman kuvia. Kuvat sain suoraan spostitse soitettuani myyjälle.
Kuskin istuin ei ole minun mielestäni aivan niin mukava, kuin e39:ssä, mutta varsin miellyttävä, comfort- paketin ollessa ruksittuna. Johan tuota läheisyyttä on ollut lähes vuosi.
Kulutus vaihtelee ajotapojen lailla, välillä mennään päiväsuoritteen (itselläni noin 140-170 km) keskikulutuksen jäädessä alle 8 litran, toisinaan yli 9 litran. Halki suomen menee 7,5-8 l/100 km. Tähänkin vaikuttaa paljon se, että onko autossa filsut, katalysaattori ja dpf hyvässä kunnossa. Siis V- koneiset 280 tai 320 CDI:t. Rengastuksena itselläni vakio koko 245/40r18, kesät talvet (kitkat). Loskassa ei mutkiin parane mennä lujaa, kapeampi toimisi paremmin (225 leveä) ja kulutuskin voisi olla hieman alhaisempi kapeammilla kumeilla.
Huoltoa nämäkin tietysti vaatii, käytetyssä hyvä huoltohistoria auttanee ainakin alkuvuosien osalta positiivisessa mielessä. Jos merkkidiileriltä ostaa, saattaa saada mukaan (4-5 vuotta vanhaan autoon) vielä takuun, jonka piikkiin voi korjauttaa valmistusvirheeksi katsottavia vikoja/muita nk. GoodWill:n piiriin kuuluvia harmeja. Oma neliveto narisi, joka kylläkin hävisi jakovaihteisto öljyjen uusimisen jälkeen. Itse maksoin vain vaihtotyön, joka oli muutaman kympin. Myös varhais-väljä yläpallonivel meni takuun piikkiin. Vaihteisto- ja moottoriasioissa on tällä foorumilla todella reipasta porukkaa, joilta saa kysymällä apua. Itsekin olen kysynyt ja apua saanut, kiitos siitä kaikille. Hienosti vaihtaa / kulkee. Vähän liiankin hienosti, liikennevalvonnan mielestä.
E320CDI
211.089
211.089
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Saksan MB jälleenmyyjien käytettyjen Mercedeksien takuu "Junge Sterne Garantie" on erittäin hyvä ja toimiva täällä Suomessakin. Sen edellytyksenä on takuuta myönnettäessä (Daimler Fleet Management GmbH myöntää takuun autolle ennen kuin auto tulee käytettynä myyntiin) karkeasti se, että auto on alle 6 vuoden ikäinen ja ajomäärä alle 120 000 km.APL kirjoitti: Jos merkkidiileriltä ostaa, saattaa saada mukaan (4-5 vuotta vanhaan autoon) vielä takuun, jonka piikkiin voi korjauttaa valmistusvirheeksi katsottavia vikoja/muita nk. GoodWill:n piiriin kuuluvia harmeja. Oma neliveto narisi, joka kylläkin hävisi jakovaihteisto öljyjen uusimisen jälkeen. Itse maksoin vain vaihtotyön, joka oli muutaman kympin. Myös varhais-väljä yläpallonivel meni takuun piikkiin.
Kyseinen "Junge Sterne Garantie" kattaa auton mekaaniset, sähköiset, elektroniset, pneumaattiset ja hydrauliset osat - takuuehdoissa on tosin pitkä ja yksityiskohtainen lista osista ja olosuhteista, joiden osalta / jolloin takuu ei ole voimassa.
"Junge Sterne Garantien" takuuehdot - valitettavasti vain saksaksi voit ladata pdf:n MB:n saksalaisilta sivuilta
Karkeasti mitkään ns. kuluvat tai huoltojen yhdeydessä vaihdettavat osat & öljyt, nesteet yms. eivät kuulu takuun piiriin. Ns. tuotevirhevastuu tai ns. goodwill korjaukset ovat vielä sitten asia erikseen. Kuten myöskin ns. MobiloLife ja Mobilo (liikkuvuus- ja koritakuut).
"Junge Sterne" takuu on voimassa siis 24 kk myöntämispäivästä = kaupanteosta edellyttäen, että auto huolletaan merkkiliikkeessä ajallaan (enintään 1000km tai 1kk ylitys huoltonäytön ilmoittamasta). Takuu on myös voimassaoloaikanaan edelleen siirrettävissä uudelle yksityisomistajalle! Tämä toki edellyttää, että Daimler Fleet Managementille ilmoitetaan omistajan vaihdoksesta...

Mikäli tulee yllättävä murhe "Junge Sterne" Mersuun takuun ollessa voimassa -> Mersu valtuutettuun MB huoltoon (takuu voimassa kaikkialla EU-maissa + Kroatiassa, Norjassa, Sveitsissä, Islannissa ja jopa Ukrainassa jos sinne eksyy Mersullaan

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Hienoa, todellista asiaa! Minulla on varmaankin virhe tuolla, maksoin ilme(i)sesti kuitenkin ne nesteet, en työtä.
Ja vahvistetaan tuo ilmoitus omistajan vaihdoksesta- tietokin. Minun täytyi lähettää DFM:lle autoni Hampurissa maksaneen (sukulais)henkilön allekirjoittama todistus omistusoikeuden siirtymisestä, kun tiedustelin tarkempaa huoltohistoriaa M-B tietokannasta. Veh*lta en saanut tarkkaa tietoa 2007-tammikuu 2011 väliltä. Jouduin "tyytymään" siis huoltokirjan merkintöihin ja yhteen tietokantamerkintään takaluukun sähköisen ohjainyksikön vaihtotyöstä. Voihan se olla, ettei määräaikaishuoltoja edes viedä sähköiseen tietokantaan. Well, me happy.
Ja vahvistetaan tuo ilmoitus omistajan vaihdoksesta- tietokin. Minun täytyi lähettää DFM:lle autoni Hampurissa maksaneen (sukulais)henkilön allekirjoittama todistus omistusoikeuden siirtymisestä, kun tiedustelin tarkempaa huoltohistoriaa M-B tietokannasta. Veh*lta en saanut tarkkaa tietoa 2007-tammikuu 2011 väliltä. Jouduin "tyytymään" siis huoltokirjan merkintöihin ja yhteen tietokantamerkintään takaluukun sähköisen ohjainyksikön vaihtotyöstä. Voihan se olla, ettei määräaikaishuoltoja edes viedä sähköiseen tietokantaan. Well, me happy.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
tänään tuli hankittu -07 E280 4matic.... täytyy alkaa kerää kokemuksia, toivottavasti positiivisia:D Kulutus ainakin oli positiivinen yllätys, reipas moottoritie/valtatie ajo, n. 300 km. Kulutus 8,4l keskinopeudella 96 km/h... rajoitusten mukaan, mutta ohiteltuakin tuli...
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Onnittelut hyvän auton hankinnasta! Onko airmatikki?
E320CDI
211.089
211.089
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
puuttuu valitettavasti.
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Oletko "kennyvaan" edelleen tyytyväinen valintaasi ja miten menee naftasectorilla? Onko Mursu janoinen?
E320CDI
211.089
211.089
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Vaimolla käytössä tuommoinen facelift 320cdi airmaticilla + amg korisarjalla (harvinainen yhdistelmä)
Muutama viikko sitten tultiin Hki-vantaan lentokentältä jyväskylään 123km/h keskinopeudella kulutuksen ollessa 8.8l/100km
Elikkä pääse sitä softatulla 4-maticilla yllättävän pienellä kulutuksella...
Normi kaupunki pyörityksessä mennään n.9 l keskikulutuksella, tuntuu mitä noita on rassannu niin lastutettuna on yleensä vähentynyt kulutus..
Muutama viikko sitten tultiin Hki-vantaan lentokentältä jyväskylään 123km/h keskinopeudella kulutuksen ollessa 8.8l/100km
Elikkä pääse sitä softatulla 4-maticilla yllättävän pienellä kulutuksella...
Normi kaupunki pyörityksessä mennään n.9 l keskikulutuksella, tuntuu mitä noita on rassannu niin lastutettuna on yleensä vähentynyt kulutus..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Näin harvakseltaan kirjoiteltuna, laitellaan vaikka tähän ketjuun yksi vuotis synttäreiden kunniaksi. Noin vuosi sitten lähdettiin ajelulle ensi kertaa 90 tkm taulussa. Keskikulutus kahdelta talvikaudelta ja yhden kesän yli on takertunut siihen ysin pintaan. Ilma-alus toimii hyvin, vieläkin. Mitään ongelmaa ei ole ollut riesana. Kilometrimittarissa on nyt jotakuinkin 134 tkm.
Jotain päivitettäviä asioita on tulossa eemeliin, parantamaan lähinnä ajo-ominaisuuksia entisestään. Hyvähän se on jo nytkin, kiitos hyvän softan ja nelivedon. Ohjaus keskialueella kaipaa jotain, olisiko parametriikalla siihen annettavaa, en tiedä vielä. Sähköä siihen ohjaustehostimen käytökseen kuitenkin käytetään hydrauliikan lisäksi. Ohjaustuntuman lisäksi pientä preppausta kaipaa tuo välijäähy alkuperäisen ollessa tunnetusti snadihko. Siitä sitten sähköisen kaasupolkimen responssia paremmaksi ja samalla hieman parempaa läpivirtausta katin/downpipen jäkeistä bolt-on osaa vaihtamalla. Käytettyä partikkelifiltterin putkea ei tahdo löytyä vapailta markkinoilta, joten täytyy teettää sellainen.
Kuskin penkkiin ainoa ja toistaiseksi paras lisä löytyi Järvenpäästä käsityöläiskaupasta. Kapokkikankainen saunatyyny sopi mitoiltaan sellaisenaan nykyisen niskatuen kaveriksi. Helpottaa pitkillä matkoilla niskaongelmaista, säästyy jokunen purana.
Että näin. Tyytyväinen ex-baijeristi.
Jotain päivitettäviä asioita on tulossa eemeliin, parantamaan lähinnä ajo-ominaisuuksia entisestään. Hyvähän se on jo nytkin, kiitos hyvän softan ja nelivedon. Ohjaus keskialueella kaipaa jotain, olisiko parametriikalla siihen annettavaa, en tiedä vielä. Sähköä siihen ohjaustehostimen käytökseen kuitenkin käytetään hydrauliikan lisäksi. Ohjaustuntuman lisäksi pientä preppausta kaipaa tuo välijäähy alkuperäisen ollessa tunnetusti snadihko. Siitä sitten sähköisen kaasupolkimen responssia paremmaksi ja samalla hieman parempaa läpivirtausta katin/downpipen jäkeistä bolt-on osaa vaihtamalla. Käytettyä partikkelifiltterin putkea ei tahdo löytyä vapailta markkinoilta, joten täytyy teettää sellainen.
Kuskin penkkiin ainoa ja toistaiseksi paras lisä löytyi Järvenpäästä käsityöläiskaupasta. Kapokkikankainen saunatyyny sopi mitoiltaan sellaisenaan nykyisen niskatuen kaveriksi. Helpottaa pitkillä matkoilla niskaongelmaista, säästyy jokunen purana.
Että näin. Tyytyväinen ex-baijeristi.
Viimeksi muokannut APL, Ma 20.02.2012 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Täyttyy sanoa n 1/2 vuoden kokemuksella että on aivan upea varuste. Ajaminen paljon "huolettomampaa" vaikka härväisi jotain muuta ratin takana. Ei tule peräänajoa. Kerran tuo on pelastanut peräänajolta kun se alkaa sammuttaa mankan ja piippaamaan jos lähestyy liian nopeaa edessä olevaa autoa. Auto jarrutti nopeasti enkä havainnut heti. Kerkesin väistämään absien kans. Vaikka distronic ei ole päällä niin se varoittaa. Myös punainen merkkivalo syttyy kojelautaan jos ajaa liian lähellä ilman distronicia. Yhden kerran kovassa räntäsateessa/pakkasessa olen maskin joutunut puhdistamaan. Muutoin esim. sakea lumisade yks ei häiritse.tj86430 kirjoitti:Edellinen viesti on aika tyhjentävä. Itsellenikin kaipaisin Distronicia, mutta kokemuksia sen mahdollisista huonoista puolista ei tietenkään vielä ole. .
Huonoja puolia tuosta en löydä oikeastaan yhtään. No se että distronic tipahtaa pois päältä pysähdyttäessä kun nopeus alle 30km/h eikä siis jarruta loppuun saakka. Valoihin pysähdyttäessä joutuu siis koskemaan jarruun. Eikä se lähde päällee kun taas yli 30km/h vauhdista.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
APL: en voi moittia 4matic:ia näin 3kk ja 7tkm kokemuksella. Keski-Suomessa pakkasia ollut riittämiin, mutta ei minkäänlaisia ongelmia. Bensaa toki -20C ja kylmemmällä palaa 11-13l lyhyessä ajossa, mutta pidemmässä matka-ajossa menee alle 9l. Ja kyllähän nelikko talvikelissä on mukava:D
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Oho, mulla olikin lipsahtanut "nafta-" tuonne aiemmin. No, hyvä tietää tuokin bensapelistä, jotta lähes samoilla kulutuksilla menee. Isääni olen hieman tyrkkinyt vastaavanlaisen hankinnan suuntaan. Eläkeläisillä kun ne ajot saattavat jäädä jopa alle 15 tkm:n vuositasolla, niin eipä sillä polttoaineen valinnalla kovin suurta painoarvoa ole. Paitsi jos se auto/käyttövero jää dieseleistä pois tykkänään.kennyvaan kirjoitti:APL: en voi moittia 4matic:ia näin 3kk ja 7tkm kokemuksella. Keski-Suomessa pakkasia ollut riittämiin, mutta ei minkäänlaisia ongelmia. Bensaa toki -20C ja kylmemmällä palaa 11-13l lyhyessä ajossa, mutta pidemmässä matka-ajossa menee alle 9l. Ja kyllähän nelikko talvikelissä on mukava:D
Se airmaticin ilmansuodatin kantsii vaihdella joku kesäpäivä sinne vasempaan etunurkkaan. Suo ilmakompressorille hieman lisävuosia, luulisin.

E320CDI
211.089
211.089
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Moi!
Tulipahan liityttyä tähänkiin klaaniin. Pitkään vaivanneeseen autokuumeseen löytyi lääke ihan kotosuomesta! Tuli miettailtua 420 cdi:n ja 4maticin välillä ja talven tuiskut vei voiton jokapyörä vetoisen puolesta (mutta hieno 420 yksilö on foorumilla ruokolahdella tarjolla, mersun parasta tekniikkaa, hakekaa joku se ihmeessä pois!!).
Tuli pongattua loppuviikosta hyvin varusteltu yksilö ihan Suomen liikkeestä. Soitto liikkeeseen ja myyjä vakuutti minut kerrankin auton kunnosta. Ja jottei auto olisi mennyt taas kerran nenän edestä, täytyi siitä kaupat tehdä eka kerran elämässäni pelkästään puhelimessa näkemättä autoa.
VR kuljetti seuraavan päivänä tuiskusta huolimati minut auton luo, ja onneksi auto oli mitä pitikin, ja niin sitä ajeltiin 4matic 320cdi airmatikilla komiasti kotia kohti.
V6 Kone on hiljainen, mutta vielä vähävoimainen tuikku2 220 cdi:hin verrattuna. Mutta eiköhän siitä jotain aikaiseksi saada tuikun ystävällisellä avustuksella.
Kyllä olisi hieno ja toimiva yhdistelmä jos nelisylinterisen cdi:n saisi 4matikiiin. W212 korissahan tuo tulee olemaan mahdollista, mutta siihen ei vielä kynnet kyenneet.



Tuossa vin WDB2110891X202914 varustekoodien tarkastukseen kiinnostuneille. Aika hyvin niitä on, distronicikki jäi vielä haaveeksi
!
Pitkää talvea ja punaisiin liikennevaloihin pysähtymistä odotellessa!
Tulipahan liityttyä tähänkiin klaaniin. Pitkään vaivanneeseen autokuumeseen löytyi lääke ihan kotosuomesta! Tuli miettailtua 420 cdi:n ja 4maticin välillä ja talven tuiskut vei voiton jokapyörä vetoisen puolesta (mutta hieno 420 yksilö on foorumilla ruokolahdella tarjolla, mersun parasta tekniikkaa, hakekaa joku se ihmeessä pois!!).
Tuli pongattua loppuviikosta hyvin varusteltu yksilö ihan Suomen liikkeestä. Soitto liikkeeseen ja myyjä vakuutti minut kerrankin auton kunnosta. Ja jottei auto olisi mennyt taas kerran nenän edestä, täytyi siitä kaupat tehdä eka kerran elämässäni pelkästään puhelimessa näkemättä autoa.
VR kuljetti seuraavan päivänä tuiskusta huolimati minut auton luo, ja onneksi auto oli mitä pitikin, ja niin sitä ajeltiin 4matic 320cdi airmatikilla komiasti kotia kohti.
V6 Kone on hiljainen, mutta vielä vähävoimainen tuikku2 220 cdi:hin verrattuna. Mutta eiköhän siitä jotain aikaiseksi saada tuikun ystävällisellä avustuksella.
Kyllä olisi hieno ja toimiva yhdistelmä jos nelisylinterisen cdi:n saisi 4matikiiin. W212 korissahan tuo tulee olemaan mahdollista, mutta siihen ei vielä kynnet kyenneet.



Tuossa vin WDB2110891X202914 varustekoodien tarkastukseen kiinnostuneille. Aika hyvin niitä on, distronicikki jäi vielä haaveeksi

Pitkää talvea ja punaisiin liikennevaloihin pysähtymistä odotellessa!
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Luulen notta sen disctronicin sais näppärästi siihen, kun hommais sellasen maskin ja näppäis sen *:lla käyttöön.
Pitääpä tutkia johdotuksia, kun sellainen auto joskus saapuu työn alle, voisi olla mahdollinen operaatio.
Joku viriilimpihän vois katella ulkomaan foorumeilta ohjeet valmiiksi, jos sattuu löytymään.
Varmasti mahtava auto tuo edellinen, kerroppa kokemuksia ohjelmoinnin jälkeen kulutuksista.
Saispa tuota veekasia nelikolla..
Pitääpä tutkia johdotuksia, kun sellainen auto joskus saapuu työn alle, voisi olla mahdollinen operaatio.
Joku viriilimpihän vois katella ulkomaan foorumeilta ohjeet valmiiksi, jos sattuu löytymään.
Varmasti mahtava auto tuo edellinen, kerroppa kokemuksia ohjelmoinnin jälkeen kulutuksista.
Saispa tuota veekasia nelikolla..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Jos tämä onnistuu, olen hyvin, hyvin kiinnostunut.Kumipää kirjoitti:Luulen notta sen disctronicin sais näppärästi siihen, kun hommais sellasen maskin ja näppäis sen *:lla käyttöön.
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Onnistuu se varmasti. Eriasia on mitä maksaa. Ei se ihan maskia vaihtamalla sinne kuitenkaan tuletj86430 kirjoitti:Jos tämä onnistuu, olen hyvin, hyvin kiinnostunut.Kumipää kirjoitti:Luulen notta sen disctronicin sais näppärästi siihen, kun hommais sellasen maskin ja näppäis sen *:lla käyttöön.

SL asennus:
http://mercupgrades.com/Distronic+Retro ... le-69.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
tj86430 kirjoitti:Jos tämä onnistuu, olen hyvin, hyvin kiinnostunut.Kumipää kirjoitti:Luulen notta sen disctronicin sais näppärästi siihen, kun hommais sellasen maskin ja näppäis sen *:lla käyttöön.
Sen verran disctronicik homman että aikapaljon kaiken laista muutakin tarvitsee autoon laitella kuin se maski ja tutka
(WIS:in kytkentä kuvista näkee)
koodailuhan on siten *:rila tehtävissä kun kaikki tarvitavat osat on autossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Tätä minäkin pelkäsin.CDI203 kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Jos tämä onnistuu, olen hyvin, hyvin kiinnostunut.Kumipää kirjoitti:Luulen notta sen disctronicin sais näppärästi siihen, kun hommais sellasen maskin ja näppäis sen *:lla käyttöön.
aikapaljon kaiken laista muutakin tarvitsee autoon laitella kuin se maski ja tutka
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Ihan tälleen pikku sivumainintana - vaikka tehän tämän tiedättekin. W211 korisarjan 4matic malleihin ei sitten ole saatavana varaosana perän poskilaakereita irtotavarana, vaan jos peppu rupeaa möyryämään, niin ainut ostettava osa on koko perämurikka.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Tarkenuksena edeliseen, mersulta ei ole saatavanMesedesi kirjoitti:Ihan tälleen pikku sivumainintana - vaikka tehän tämän tiedättekin. W211 korisarjan 4matic malleihin ei sitten ole saatavana varaosana perän poskilaakereita irtotavarana, vaan jos peppu rupeaa möyryämään, niin ainut ostettava osa on koko perämurikka.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
ja ihan näin ensyklopedia-mielessä, mitä valmistetta CDI203 tarkoittanet niillä ei-mersu-osilla? Kiitos jälleen.CDI203 kirjoitti:Tarkenuksena edeliseen, mersulta ei ole saatavanMesedesi kirjoitti:Ihan tälleen pikku sivumainintana - vaikka tehän tämän tiedättekin. W211 korisarjan 4matic malleihin ei sitten ole saatavana varaosana perän poskilaakereita irtotavarana, vaan jos peppu rupeaa möyryämään, niin ainut ostettava osa on koko perämurikka.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Tuossa melkein naapurissa laakeroitiin tuommoise 280cdi 4 maticin perä. Alkuperäisiä laakereita kun ei saa niin tuli paremmat tilalle.
Täällä on jossakin topicissa enemmänkin tietoa asiasta "JP75 320cdi" nimikkeellä.
Täällä on jossakin topicissa enemmänkin tietoa asiasta "JP75 320cdi" nimikkeellä.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Semoista vanhaa korjaus tapaa missä otetaan mitat/mahdolinen malli mukaan ja mennän jonnekkin laakeri kauppan penkomaan sopiva tai lähin mikä sitten sovitettn sinneAPL kirjoitti:ja ihan näin ensyklopedia-mielessä, mitä valmistetta CDI203 tarkoittanet niillä ei-mersu-osilla? Kiitos jälleen.CDI203 kirjoitti:Tarkenuksena edeliseen, mersulta ei ole saatavanMesedesi kirjoitti:Ihan tälleen pikku sivumainintana - vaikka tehän tämän tiedättekin. W211 korisarjan 4matic malleihin ei sitten ole saatavana varaosana perän poskilaakereita irtotavarana, vaan jos peppu rupeaa möyryämään, niin ainut ostettava osa on koko perämurikka.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
APL kirjoitti:Oho, mulla olikin lipsahtanut "nafta-" tuonne aiemmin. No, hyvä tietää tuokin bensapelistä, jotta lähes samoilla kulutuksilla menee. Isääni olen hieman tyrkkinyt vastaavanlaisen hankinnan suuntaan. Eläkeläisillä kun ne ajot saattavat jäädä jopa alle 15 tkm:n vuositasolla, niin eipä sillä polttoaineen valinnalla kovin suurta painoarvoa ole. Paitsi jos se auto/käyttövero jää dieseleistä pois tykkänään.kennyvaan kirjoitti:APL: en voi moittia 4matic:ia näin 3kk ja 7tkm kokemuksella. Keski-Suomessa pakkasia ollut riittämiin, mutta ei minkäänlaisia ongelmia. Bensaa toki -20C ja kylmemmällä palaa 11-13l lyhyessä ajossa, mutta pidemmässä matka-ajossa menee alle 9l. Ja kyllähän nelikko talvikelissä on mukava:D
Se airmaticin ilmansuodatin kantsii vaihdella joku kesäpäivä sinne vasempaan etunurkkaan. Suo ilmakompressorille hieman lisävuosia, luulisin.
Onko tuo Airmaticin ilmasuodatin paha vaihtaa ?

S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Eitony kirjoitti:APL kirjoitti:Oho, mulla olikin lipsahtanut "nafta-" tuonne aiemmin. No, hyvä tietää tuokin bensapelistä, jotta lähes samoilla kulutuksilla menee. Isääni olen hieman tyrkkinyt vastaavanlaisen hankinnan suuntaan. Eläkeläisillä kun ne ajot saattavat jäädä jopa alle 15 tkm:n vuositasolla, niin eipä sillä polttoaineen valinnalla kovin suurta painoarvoa ole. Paitsi jos se auto/käyttövero jää dieseleistä pois tykkänään.kennyvaan kirjoitti:APL: en voi moittia 4matic:ia näin 3kk ja 7tkm kokemuksella. Keski-Suomessa pakkasia ollut riittämiin, mutta ei minkäänlaisia ongelmia. Bensaa toki -20C ja kylmemmällä palaa 11-13l lyhyessä ajossa, mutta pidemmässä matka-ajossa menee alle 9l. Ja kyllähän nelikko talvikelissä on mukava:D
Se airmaticin ilmansuodatin kantsii vaihdella joku kesäpäivä sinne vasempaan etunurkkaan. Suo ilmakompressorille hieman lisävuosia, luulisin.
Onko tuo Airmaticin ilmasuodatin paha vaihtaa ?

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mitä kokemuksia w211 4matic 06-
Moi!
Kyselläänpäs vähän 4maticin 'ominaisuuksista'. Tuossa w211 220 cdiassa kun laittaa vakkarin ajelemaan niin se näyttä hetken aseteltua nopeutta ja nopeusmittarin kehälle jää palkki myöskin merkkaamaan sitä.
Miksiköhän tässä 2006 320 cdi 4matikissa ei ole kumpaakaan ominaisuutta? Samoin jos vaihtaa vakkarin limit puolelle, ei aseteltua rajoitusnopeutta näy. Vakkari ja nopeus rajoitin toimivat muuten ok. Onkohan muilla samoja kokemuksia?
Sähköjarruista ei löydy kuin SBC Hold, SBC stoppia ei ole?? Liekkö tehty joku päivitys ja samalla SBC stoppi häipynyt?
Comandissa on bluetooth yhteysmääritykset, onko ne vain musiikin kuuntelua varten? Puhelin moduuli oli hävinnyt keskikonsolista, täytyy varmaan hankkia sinne bluetooth yksikkö??
Kyselläänpäs vähän 4maticin 'ominaisuuksista'. Tuossa w211 220 cdiassa kun laittaa vakkarin ajelemaan niin se näyttä hetken aseteltua nopeutta ja nopeusmittarin kehälle jää palkki myöskin merkkaamaan sitä.
Miksiköhän tässä 2006 320 cdi 4matikissa ei ole kumpaakaan ominaisuutta? Samoin jos vaihtaa vakkarin limit puolelle, ei aseteltua rajoitusnopeutta näy. Vakkari ja nopeus rajoitin toimivat muuten ok. Onkohan muilla samoja kokemuksia?
Sähköjarruista ei löydy kuin SBC Hold, SBC stoppia ei ole?? Liekkö tehty joku päivitys ja samalla SBC stoppi häipynyt?
Comandissa on bluetooth yhteysmääritykset, onko ne vain musiikin kuuntelua varten? Puhelin moduuli oli hävinnyt keskikonsolista, täytyy varmaan hankkia sinne bluetooth yksikkö??
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;