E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Eli sellaista tuli aamulla että auto hälyttää "charge battery".
Mielestäni auto myös yskii??
Otin valot, penkinlämmittimet, radio jne pois ja tuo yskiminen loppui.
Kysymys kuuluu, sammuuko W210 jos akun virta ei riitä? (pääsenkö kotiin)
Automaatti, dsl syöttö jne?
W124 dsl kulki hyvin vaikka akku oli tyhjä.
Miten W210 ilmoittaa jos laturi on sökö?
W124 oli niin että jos ei varoitusvaloja syty starttihetkellä ollenkaan niin syy oli laturissa.
Mielestäni auto myös yskii??
Otin valot, penkinlämmittimet, radio jne pois ja tuo yskiminen loppui.
Kysymys kuuluu, sammuuko W210 jos akun virta ei riitä? (pääsenkö kotiin)
Automaatti, dsl syöttö jne?
W124 dsl kulki hyvin vaikka akku oli tyhjä.
Miten W210 ilmoittaa jos laturi on sökö?
W124 oli niin että jos ei varoitusvaloja syty starttihetkellä ollenkaan niin syy oli laturissa.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
tosi asia on se että diesel moottori ei tarvitse virtaa käydessää(kuten bensa auto tarvii) kyllä se varmaa käynnissä pysyy mutta saattaa muutama "vikatila" pamahtaa päälle. mutta sulla sen verran uudempi auto että kannattaa koittaa että lyöt auton käymään ja otat akun johdon irti ja katsot mitä tapahtuu
. kiitos näiden saksalaisten autosähköinsinöörien




bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Hyvässä lykyssä tulee sellainen jännitepiikki että tapahtuu paljonkin. Ja maksaa myös paljon.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
nii i... taitaa olla auton ja takataskun kannalta järkevin ratkasu olla ajamatta ja hankkia uus akku, ja laturi jos tarve vaatii..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Ilman virtaa tuo ei pysy käynnissä sähköohjatun syöttöpumpun takia mutta kyllä se varmaan pelkän laturin varassa pysyy. Mittaa ihan yleismittarilla akun navoista auto käynnissä paljonko on jännitettä. Yli 14V pitää olla. Muista mitata myös kierroksilla ettei lataus häviä sillon.vassor99 kirjoitti:Eli sellaista tuli aamulla että auto hälyttää "charge battery".
Mielestäni auto myös yskii??
Otin valot, penkinlämmittimet, radio jne pois ja tuo yskiminen loppui.
Kysymys kuuluu, sammuuko W210 jos akun virta ei riitä? (pääsenkö kotiin)
Automaatti, dsl syöttö jne?
W124 dsl kulki hyvin vaikka akku oli tyhjä.
Miten W210 ilmoittaa jos laturi on sökö?
W124 oli niin että jos ei varoitusvaloja syty starttihetkellä ollenkaan niin syy oli laturissa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Kanntaisi mitata *.rilla mitä vikaa se tosiaan antaa onko akku tullut tiensä päähän tai joku muu joka purkaa akkua
Tuo auto tosiaan sammuu jos akku ja laturi on finaalissa eikä virta riitä
Tuo auto tosiaan sammuu jos akku ja laturi on finaalissa eikä virta riitä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Kiitos tiedosta.
Starttasi ihan hyvin ja pääsin kotiin.
Ei mitään hälytyksiä kotimatkalla (punainen akkuviesti oli poissa)
Kaikki oli ihan niin kuin pitäisi, en ymmärrä.
Lataan tällä hetkellä ja mittaan heti kuin mahdollista.
Laturi on 115A, eli motonet:istä ei saa, olisko kl varaosat ehkä.
Starttasi ihan hyvin ja pääsin kotiin.
Ei mitään hälytyksiä kotimatkalla (punainen akkuviesti oli poissa)
Kaikki oli ihan niin kuin pitäisi, en ymmärrä.
Lataan tällä hetkellä ja mittaan heti kuin mahdollista.
Laturi on 115A, eli motonet:istä ei saa, olisko kl varaosat ehkä.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Kannataa soitaa kl-varaosiin kun niillä ei ole kaikkia osia netissä toinen paikka on http://www.merteil.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Aditasta löytyy tehdaskorjattuja edullisesti.vassor99 kirjoitti:Laturi on 115A, eli motonet:istä ei saa, olisko kl varaosat ehkä.
http://www.adita.fi/?laturit+ja+osat.3; ... .5300.html" onclick="window.open(this.href);return false;
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
No niin, akkulaturi päällä 6 tuntia eilen.
Aamulla akussa 10-11V
, starttihetkellä hyppäsi heti yli 12,3V (starttasi hyvin), ja
minuutin myöhemmin oli jo 13,9 (valot y.m pois käytöstä), yli 14V en pääse.
Kierroksilla lataa enemmän kuin tyhjäkäynnillä, eli normaali.
Tarkka V määrä en saanut koska käytin vain valo indikaattori kytketty sytkäriin.
Ajomatka noin 30km ja tuo 13,9V pysyi koko matkan (vain parkkivalot päälle)
Eli laturi toimii mutta akku on tosi heikko.
Varta 100A, vm 2007 tai 2008, 4-5 vuotta ja akku on finito nykyisin?
Olisko Exide tai Hankook hyvä ratkaisu?
Katsoin myös eilen W210 latureita, niitä on monta erilaista, cdi, 2-3 eri, bensamallit omat, 220 ja 290
oma 90A, 300 oma 115A, huh huh, perus W124 ja W201 oli kaikessa sama bensa sekä diesel,
silloin oli helppo.
Aamulla akussa 10-11V

minuutin myöhemmin oli jo 13,9 (valot y.m pois käytöstä), yli 14V en pääse.
Kierroksilla lataa enemmän kuin tyhjäkäynnillä, eli normaali.
Tarkka V määrä en saanut koska käytin vain valo indikaattori kytketty sytkäriin.
Ajomatka noin 30km ja tuo 13,9V pysyi koko matkan (vain parkkivalot päälle)
Eli laturi toimii mutta akku on tosi heikko.
Varta 100A, vm 2007 tai 2008, 4-5 vuotta ja akku on finito nykyisin?
Olisko Exide tai Hankook hyvä ratkaisu?
Katsoin myös eilen W210 latureita, niitä on monta erilaista, cdi, 2-3 eri, bensamallit omat, 220 ja 290
oma 90A, 300 oma 115A, huh huh, perus W124 ja W201 oli kaikessa sama bensa sekä diesel,
silloin oli helppo.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Re: E300TD (W210) ja uusi akku = bas/esp & abs
No niin, ostin uuden Boschin 100Ah akku ja laitoin kiinni.
Sen jälkeen syttyi bas/esp ja abs, kirjan mukaan alijännite tekee just noin
(tottakai, akku oli irti)
Voiko tätä itse nollata?
Sen jälkeen syttyi bas/esp ja abs, kirjan mukaan alijännite tekee just noin
(tottakai, akku oli irti)
Voiko tätä itse nollata?
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Nollauksesta en tiedä, mutta oliko akku täyteen varattu kun pistit sen paikoilleen. Monta akkua on saatettu ennenaikaiseen hautaan ostamalla uusi juuri hapotettu varaamaton akku ja asentamalla se paikoilleen. Sitten on pamautettu kone käyntiin ja varattu akku maksimivirralla. Uusi juuri hapotettu akku pitäisi varata täyteen pienellä virralla ja osittain purkaa pienellä kuormalla jonka jälkeen taas varataan täyteen pienellä virralla. Sittempä siitä onkin pitkäikäinen kumppani.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: E300TD (W210) ja uusi akku = bas/esp & abs
Koita käänellä rauhallisesti rattia laidasta laitaan moottorin käydessä niin ainakin tuo esp valo nollaantuuvassor99 kirjoitti:No niin, ostin uuden Boschin 100Ah akku ja laitoin kiinni.
Sen jälkeen syttyi bas/esp ja abs, kirjan mukaan alijännite tekee just noin
(tottakai, akku oli irti)
Voiko tätä itse nollata?
Jos ei auta niin ota yhteyttä niin katsotaan *.lla mikä on vialla

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E300TD (W210) ja uusi akku = bas/esp & abs
Ja ABS valo pitäs normaalisti sammua kun painaa muutaman (kolme) kerran jarrua.arska10 kirjoitti:Koita käänellä rauhallisesti rattia laidasta laitaan moottorin käydessä niin ainakin tuo esp valo nollaantuuvassor99 kirjoitti:No niin, ostin uuden Boschin 100Ah akku ja laitoin kiinni.
Sen jälkeen syttyi bas/esp ja abs, kirjan mukaan alijännite tekee just noin
(tottakai, akku oli irti)
Voiko tätä itse nollata?
Jos ei auta niin ota yhteyttä niin katsotaan *.lla mikä on vialla
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: E300TD (W210) ja huono akku = yskä?
Aivan, ratti laidasta laitaan ja bas/esp sekä abs sammui, kaikki kunnossa, kiitos Arska.
Kyllä he keksivät nykyisin
Kyllä he keksivät nykyisin

C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75