w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Minkähänlaista öljyä tuohon 300td -99 laatikkoon pitäis laittaa ja paljonko sitä sinne menee?
Mistä kannattaisi ostaa nuo pumpulta lähtevät letkut, tuntuu olevan o-renkaat vaihto kunnossa.
Mistä kannattaisi ostaa nuo pumpulta lähtevät letkut, tuntuu olevan o-renkaat vaihto kunnossa.
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivu näyttää että laatikkoon menisi 5,5 litraa. Huuhtelemalla saa tottakai varata enemmän.
Tietääkseni tähän laatikkoon soveltuu esim. Mobil ATF 320 öljy.
Sivu näyttää että laatikkoon menisi 5,5 litraa. Huuhtelemalla saa tottakai varata enemmän.
Tietääkseni tähän laatikkoon soveltuu esim. Mobil ATF 320 öljy.
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Veholta tai kl-varaosista tilaamalla saat oikeat letkut.Arska124 kirjoitti:Minkähänlaista öljyä tuohon 300td -99 laatikkoon pitäis laittaa ja paljonko sitä sinne menee?
Mistä kannattaisi ostaa nuo pumpulta lähtevät letkut, tuntuu olevan o-renkaat vaihto kunnossa.
Sulla on sähkölaatikko tuossa autossasi eli ei mitään mobilin 220 öljyjä.
Samat öljyt mitä muihinkin 722.6 eli 236.14 taitaa olla suositeltavin öljy, saa motonetistä tai esim. AD-korjaamoista.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Jolle kirjoitti:Veholta tai kl-varaosista tilaamalla saat oikeat letkut.Arska124 kirjoitti:Minkähänlaista öljyä tuohon 300td -99 laatikkoon pitäis laittaa ja paljonko sitä sinne menee?
Mistä kannattaisi ostaa nuo pumpulta lähtevät letkut, tuntuu olevan o-renkaat vaihto kunnossa.
Sulla on sähkölaatikko tuossa autossasi eli ei mitään mobilin 220 öljyjä.
Samat öljyt mitä muihinkin 722.6 eli 236.14 taitaa olla suositeltavin öljy, saa motonetistä tai esim. AD-korjaamoista.
Selevä.ei se haitaksi taida olla sama mikä laatikko on vaikka laittaisikin tuota 236.14 öljyä.
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Mistä löytyisi nuo pumpulta lähtevät kirkkaat letkut edullisimmin, vaikka tuskin nuo maltaita maksaa missään.vuotavat jo niin reilusti.joskus jo ontuu käyntiin lähtö luulenpa että syy on noissa putkissa/letkuissa.
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?






Viimeksi muokannut cuuno, Su 04.03.2012 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
itellä samanlainen pirssi ja huoltokirjan mukaan menisi 6.0l
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Paljonkohan sitä öljyä pitää olla jos mittaa öljypohjan pohjasta, onko tässäkin n.65mm, kun ei ole tuota oikeaa mittatikkua.
Ootteko laittanu näihin tuota febi 236.14 öljyä?
Ootteko laittanu näihin tuota febi 236.14 öljyä?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Jos 5V sähkö laatiko niin kuin tuolla yllä oli, öljyksi MB236:10 tai MB236:14 merkintä kun löytyy purkiin merkitynä niin käyArska124 kirjoitti:Paljonkohan sitä öljyä pitää olla jos mittaa öljypohjan pohjasta, onko tässäkin n.65mm, kun ei ole tuota oikeaa mittatikkua.
Ootteko laittanu näihin tuota febi 236.14 öljyä?
öljyn pinta pohjasta ylös 64.4mm laatiköljyn lämpö 80c(huom öljyn ei moottorin) kone käynnissä,
kaikki kun vaihtaa ~8lL varaamalla riittää jos haluaa putsata sitä niin ~12L useimiten riittää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Öljyt ja suodattimet haettu, samaten plugi laatikon kylkeen, meinaa siitä vuotaa öljyä.
Vaihtelin pumpulle noita putkia ja polttoainesuodattimen niin nyt en saa kirveelläkään käyntiin mersua
Onko hyviä vinkkejä miten ilmata tuo järjestelmä?
Vaihtelin pumpulle noita putkia ja polttoainesuodattimen niin nyt en saa kirveelläkään käyntiin mersua

Onko hyviä vinkkejä miten ilmata tuo järjestelmä?
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Lähtihän se kaikki suutinputket löysälle ja starttia kaasu pohjassa 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Kannattaa myös tarkistela sen johdon toinen pääArska124 kirjoitti:Öljyt ja suodattimet haettu, samaten plugi laatikon kylkeen, meinaa siitä vuotaa öljyä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
CDI203 kirjoitti:Kannattaa myös tarkistela sen johdon toinen pääArska124 kirjoitti:Öljyt ja suodattimet haettu, samaten plugi laatikon kylkeen, meinaa siitä vuotaa öljyä.
Selvä,pitääpä tarkistaa kiitti tiedosta

Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Nyt on laatikkoöljyt vaihdettu ja suodatin. kylläpä oli toi plugi öljynen
nyt ei pitäisi vuotaa kun vaihdoin uuden tilalle.
On erittäin mukavan oloinen laatikko nyt öljynvaihdon jälkeen

On erittäin mukavan oloinen laatikko nyt öljynvaihdon jälkeen

Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Juu,
Varmasti ei mene hukkaan nuo öljynvaihtoon käytetyt rahat...
Varmasti ei mene hukkaan nuo öljynvaihtoon käytetyt rahat...

Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Samuli kirjoitti:Juu,
Varmasti ei mene hukkaan nuo öljynvaihtoon käytetyt rahat...
Ei todellakaan,syksyllä uudestaan,en ölljynlauhdutinta tyhjentäny.
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Itse vaihtelin omaan 200 CDI 5v sähkölootaan öljyt huuhtelemalla eilen... Kyllä tuli sellaset mömmöt ulos, että tarpeeseen tuli... Samalla vaihdoin tuon pistokkeen sisemmän tulpan, kun vuoti öljyä siitä...
Huuhtelu vaihtoon sen verran, että foorumilla on neuvottu ottamaan banjo irti laatikosta ja vaihto letkulla banjopultista... Kaverin kanssa kateltiin tuota pikkasen aikaa ja päädyttiin irrottamaan banjolle menevään putkeen tuleva letku... Letkun päähän ruuvattiin "suuttimeksi" ulkopuolisella kierteellä oleva ½ tuuman (vai olikohan se 3/8? ei muista tarkkaan) jig hydrauliletkun liitin... Tähän päälle 16 mm sisälpm kirkas letku... Toimi hyvin ja vaihto onnistui helposti... Aikaa meni ekakertalaisella, ilman kiirettä ja paljon tupakki-/tuumaustaukoja, n. 2 tuntia...
Tais tulla laitettua pikkasen liikaa öljyä laatikkoon, kun ei meinaa ottaa kierroksia kuin 2000 rpm, kun jo vaihtaa... KL:ltä ostetun Ecoline mittatikun mukaan (kylmät öljyt!) on 80 asteen ylämitassa tuo öljynpinta koneen ollessa käynnissä... Pitää imasta kaverin luona tänään ylimääräiset pois jos vaikka alkais taas kickdown löytymään ja sitä myöten tehot... Onko porukalla tietoa paljonko tarttis ajaa (n. km?), että laatikon öljyt olis siellä 80 asteessa? Ettei tarttis ihan summassa vetää!
Kokemuksia ootellessa...
Huuhtelu vaihtoon sen verran, että foorumilla on neuvottu ottamaan banjo irti laatikosta ja vaihto letkulla banjopultista... Kaverin kanssa kateltiin tuota pikkasen aikaa ja päädyttiin irrottamaan banjolle menevään putkeen tuleva letku... Letkun päähän ruuvattiin "suuttimeksi" ulkopuolisella kierteellä oleva ½ tuuman (vai olikohan se 3/8? ei muista tarkkaan) jig hydrauliletkun liitin... Tähän päälle 16 mm sisälpm kirkas letku... Toimi hyvin ja vaihto onnistui helposti... Aikaa meni ekakertalaisella, ilman kiirettä ja paljon tupakki-/tuumaustaukoja, n. 2 tuntia...
Tais tulla laitettua pikkasen liikaa öljyä laatikkoon, kun ei meinaa ottaa kierroksia kuin 2000 rpm, kun jo vaihtaa... KL:ltä ostetun Ecoline mittatikun mukaan (kylmät öljyt!) on 80 asteen ylämitassa tuo öljynpinta koneen ollessa käynnissä... Pitää imasta kaverin luona tänään ylimääräiset pois jos vaikka alkais taas kickdown löytymään ja sitä myöten tehot... Onko porukalla tietoa paljonko tarttis ajaa (n. km?), että laatikon öljyt olis siellä 80 asteessa? Ettei tarttis ihan summassa vetää!
Kokemuksia ootellessa...
Puheenjohtaja
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Ajele noin 7km lenkki.
Mittaa moottori käydessä (CDI203 tarkka mitta 64.4mm).
Eli kylmänä joku 45mm pohjasta ja sitten koeajolle lämpimäksi saamaan.
Se pinta elää lämmön johdosta paljon, koska HY:n ympärillä ei ola kovinkaan suurta pinta-alaa öljylle.
Kahden desilitran muutos öljyn määrässä saattaa olla mittatikussa 15mm.
Kai vaihdoit samalla öljynputsarin, puhdistit oljypohjan, puhdas magneetti öljypohjaan ja uuden öljypohjan tiivisteen.
Mittaa moottori käydessä (CDI203 tarkka mitta 64.4mm).
Eli kylmänä joku 45mm pohjasta ja sitten koeajolle lämpimäksi saamaan.
Se pinta elää lämmön johdosta paljon, koska HY:n ympärillä ei ola kovinkaan suurta pinta-alaa öljylle.
Kahden desilitran muutos öljyn määrässä saattaa olla mittatikussa 15mm.
Kai vaihdoit samalla öljynputsarin, puhdistit oljypohjan, puhdas magneetti öljypohjaan ja uuden öljypohjan tiivisteen.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
No niin...
Eilen imaistiin kaverin luona öljyt lämpimänä lämpimän öljyn ylätasoon (n. 64,5 mm). Auto ulos tallista ja ajoa... Kaikki pelas kuin aikaisemminkin... Nesteelle "asennusöljyn" ostoon, auto käynnissä pihalla, lähtiessä taas ei ota kierroksia... Johtopäätös---> vieläkin pikkasen liikaa öljyä... Tänään taas illalla kaverin luokse, n. 8 km ajoa työpaikalta... Öljyt ihan lämpimän ylärajassa... Imaisin 1-2 dl pois, öljyt tikussa pikkasen alarajan yläpuolella...
Tulos: Toimii, ei toimi, toimii härnäämällä, ei toimi....
Ei kai toi laatikko voi olla noin kranttu öljyn määrän suhteen? Taitaa olla vikaa nyt jossain muualla, eikös tässä ollu kaasupolkimessa jokin anturi kickdown:lle? Ajatuksia mistä alkais penkomaan, kun Star:a ei ihan lähettyviltä löydy ja työajat ei anna periksi lähtee just nyt kauemmaksi...
Ja vaihdoin öljyjen lisäksi myös putsarin, siivosin öljypohjan ja uusin tiivisteen... Ainut mikä jäi laittamatta, on magneetti (jota ei muuten ollut öljypohjassa aikaisemminkaan!), kun ei tullu mieleen tilata, kun oletti vanhan putsauksella pärjäävän...
Edit: Tuntuu muuten toi auto pelaavan aina jonkun kilometrin jos peruuttaa n. 10 m... Liekkö vain sattumaa, vai ihan oire? Tiedä häntä...
Eilen imaistiin kaverin luona öljyt lämpimänä lämpimän öljyn ylätasoon (n. 64,5 mm). Auto ulos tallista ja ajoa... Kaikki pelas kuin aikaisemminkin... Nesteelle "asennusöljyn" ostoon, auto käynnissä pihalla, lähtiessä taas ei ota kierroksia... Johtopäätös---> vieläkin pikkasen liikaa öljyä... Tänään taas illalla kaverin luokse, n. 8 km ajoa työpaikalta... Öljyt ihan lämpimän ylärajassa... Imaisin 1-2 dl pois, öljyt tikussa pikkasen alarajan yläpuolella...
Tulos: Toimii, ei toimi, toimii härnäämällä, ei toimi....
Ei kai toi laatikko voi olla noin kranttu öljyn määrän suhteen? Taitaa olla vikaa nyt jossain muualla, eikös tässä ollu kaasupolkimessa jokin anturi kickdown:lle? Ajatuksia mistä alkais penkomaan, kun Star:a ei ihan lähettyviltä löydy ja työajat ei anna periksi lähtee just nyt kauemmaksi...
Ja vaihdoin öljyjen lisäksi myös putsarin, siivosin öljypohjan ja uusin tiivisteen... Ainut mikä jäi laittamatta, on magneetti (jota ei muuten ollut öljypohjassa aikaisemminkaan!), kun ei tullu mieleen tilata, kun oletti vanhan putsauksella pärjäävän...
Edit: Tuntuu muuten toi auto pelaavan aina jonkun kilometrin jos peruuttaa n. 10 m... Liekkö vain sattumaa, vai ihan oire? Tiedä häntä...
Puheenjohtaja
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Eipä tuo laatikkoon liity, moottorinohjaus vikatilassa.
Testerillä selviäisi mistä kiikastaa....
Testerillä selviäisi mistä kiikastaa....
wiimax.fi
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Olisko Dealer:lla valistunutta arvausta mahdollisesta viasta? Piuhan päähän piti auto saada jo viime viikolla, mutta star:n kanssa lomaileva forumilainen ei oo vielä kerenny Pudasjärvelle... Vai saisko ton nollattua jollain kikalla?
Puheenjohtaja
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Johdot irti TCU:sta autta joskus jos on vika tila "laskuri" tullut täytten ja uudellen käynistys ei auta,Tupix kirjoitti:. Vai saisko ton nollattua jollain kikalla?
vaan jos vika ei ole laatikossa/sen ohjaus puolesa niin ei auta laatikon ohjaus boxsin nollaus,
*:rin piuhan päässä selviää mikä sitä vaivaa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
E: tuolla toisessa jutussahan... olikin että autosa on muitakin vikoja se ritää syyksi että laatiko sekoileeCDI203 kirjoitti:Johdot irti TCU:sta autta joskus jos on vika tila "laskuri" tullut täytten ja uudellen käynistys ei auta,Tupix kirjoitti:. Vai saisko ton nollattua jollain kikalla?
vaan jos vika ei ole laatikossa/sen ohjaus puolesa niin ei auta laatikon ohjaus boxsin nollaus,
*:rin piuhan päässä selviää mikä sitä vaivaa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Ihan arvailuksihan se menisi - ilmamassamittari on yleisin vikapaikka mutta monta muutakin mahdollisuutta on.Olisko Dealer:lla valistunutta arvausta mahdollisesta viasta?
Tehot hukassa, laatikko vaihtaa miten sattuu, kickdown ei toimi ja käytännössä huippunopeus on satasen nurkilla automaattivaihteisessa. Sellaiset on moottorin vikatilan oireet.
wiimax.fi
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Mors. sama edessä..
ELI selvennykseksi ensikertalaiselle : huuhtelu tapahtuu niin että kun pohja on paikoillaan ja lisätty öljyä senverran mitä alakautta saatu poiskin, niin hantinpuolen banjo irti ja letku astiaan ja kaveri starttaa ja käytetään senaikaa että alkaa puhdasta öljyä tulemaan??
sitten vain lisäillään taas senverta mitä tuli ulos ja mittaillaan ja lisäillään sen mukaan mitä tarve vaatii.. ja 64mm ko oli se mitta lämpimänä laatikon pohjasta..?
ELI selvennykseksi ensikertalaiselle : huuhtelu tapahtuu niin että kun pohja on paikoillaan ja lisätty öljyä senverran mitä alakautta saatu poiskin, niin hantinpuolen banjo irti ja letku astiaan ja kaveri starttaa ja käytetään senaikaa että alkaa puhdasta öljyä tulemaan??
sitten vain lisäillään taas senverta mitä tuli ulos ja mittaillaan ja lisäillään sen mukaan mitä tarve vaatii.. ja 64mm ko oli se mitta lämpimänä laatikon pohjasta..?
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Itse pidän tuota huuhtelu menetelmää järkevänä vain niissä tapauksissa joissa EI oli turbiinille omaa tyhjennysproppua. Turbiinissa voi nimittäin olla n. puolet siitä öljymäärästä mitä systeemissä kaikenkaikkiaan kiertää. Eli tarkista tuon turbiiniroppun olemassaolo ensin.tuoppitoukka kirjoitti:Mors. sama edessä..
ELI selvennykseksi ensikertalaiselle : huuhtelu tapahtuu niin että kun pohja on paikoillaan ja lisätty öljyä senverran mitä alakautta saatu poiskin, niin hantinpuolen banjo irti ja letku astiaan ja kaveri starttaa ja käytetään senaikaa että alkaa puhdasta öljyä tulemaan??
sitten vain lisäillään taas senverta mitä tuli ulos ja mittaillaan ja lisäillään sen mukaan mitä tarve vaatii.. ja 64mm ko oli se mitta lämpimänä laatikon pohjasta..?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Kai sen voi noinkin tehdä...tuoppitoukka kirjoitti:Mors. sama edessä..
ELI selvennykseksi ensikertalaiselle : huuhtelu tapahtuu niin että kun pohja on paikoillaan ja lisätty öljyä senverran mitä alakautta saatu poiskin, niin hantinpuolen banjo irti ja letku astiaan ja kaveri starttaa ja käytetään senaikaa että alkaa puhdasta öljyä tulemaan??
sitten vain lisäillään taas senverta mitä tuli ulos ja mittaillaan ja lisäillään sen mukaan mitä tarve vaatii.. ja 64mm ko oli se mitta lämpimänä laatikon pohjasta..?
mutta pohja irti uusi suodatin ym sitten osat paikalleen, öljyä sisään 3-4 litraa ja kone käyntiin ja sieltä paluu putkesta ulos vähemmän kuin kattoi utta sissän kone sammuksiin ja öljyn lisäys(ÖLJY EI SAA PÄÄSTÄ LOPPUMAAN samaa toistaa niin monta kertaa että ulos tulee puhdasta sen jälkeen määrän tarkistus ja oikeaksi korjailu,
(paremin tulee vanhat pois näin vaikka olisikin turbinissa roppu tai käyttössä se öljyjen kierrätys/pesu kone, näin tekemällä öljy kiertä myös pumppussa ja kaikissa muissa paikoissa missä se normallistikin kiertää... putsaantuu ne paikat)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 automaattiöljy laatu ja määrä?
Pitäs kans vaihtaa laatikkoöljyt. Olisi pari kysymystä:
- Tikussa on merkki +20 ja +80 öljyn lämmöistä. Miten tuon 80 astetta saa selville (Starilla tietenkin, mutta muuten)?
- Riittääkö tuohon huuhteluun, että auto on käynnissä? Eli ei tarvi olla mikään vaihde päällä?
- Paluuputki? Onko sama kuin yllä mainittu "hantinpuolen banjo"?
CDI203: näytit silloin kevään koodailukierroksella jotain vaihdelaatikon piirikorttia tms. ja suosittelit senkin joskus uusimaan. Mikä tämän kortin englanninkielinen nimi on?
- Tikussa on merkki +20 ja +80 öljyn lämmöistä. Miten tuon 80 astetta saa selville (Starilla tietenkin, mutta muuten)?
- Riittääkö tuohon huuhteluun, että auto on käynnissä? Eli ei tarvi olla mikään vaihde päällä?
- Paluuputki? Onko sama kuin yllä mainittu "hantinpuolen banjo"?
CDI203: näytit silloin kevään koodailukierroksella jotain vaihdelaatikon piirikorttia tms. ja suosittelit senkin joskus uusimaan. Mikä tämän kortin englanninkielinen nimi on?
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d