
W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Joo elikkä rupee pitämään naputusta/räpätystä/kolinaa mitä liene ääntä kun kierroksia nostaa yli 1500rpm. Tyhjäkäynnillä ihan normaali diisselin raksutus. Suuttimet tarkistettu eikä pitäisi vuotaa. Ääni kuuluu lähinnä moottorin etu päästä (jakopää tai 1-2 pytyn kohdilta). Mitä lähtisi ensitöikseen tarkistamaan taikka vaihtamaan? Auto on -01 CDI320 Kiitos jo etukäteen. Pikaista apua niin ei tarvitsisi ajella Ruma äänisellä S-sarjalaisella 

Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Onko tehty mitään remonttia missä olis voinu ketju jäähä löysälle? Ja missähän cdi:ssä se ketju pitää vaihtaa sitä en muista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Ei ole tietoa remonteista... Mittarissa on nyt 260tkm ja voi pitää aikalailla paikkansa. Ketjua oon myös itse arvellut..
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Laturin vapaakytkin?
Apulaitehihnan rullat?
Näin enempää kyselemättä, mutta kuvaappa ääntä enemmän.
Yleensä jakopään äänet lähtee kierrosten noustessa, kun öljynpaine kirraa löysät pois.
Ja onko juuri koskaan joutunut OM648 koneen jakopäätä korjata... Vielä jonkun oikean moottorisuunnittelian tekemä.
Ja vielä, kun IBIS teki mersuihin kestävät ketjut.
Apulaitehihnan rullat?
Näin enempää kyselemättä, mutta kuvaappa ääntä enemmän.
Yleensä jakopään äänet lähtee kierrosten noustessa, kun öljynpaine kirraa löysät pois.
Ja onko juuri koskaan joutunut OM648 koneen jakopäätä korjata... Vielä jonkun oikean moottorisuunnittelian tekemä.
Ja vielä, kun IBIS teki mersuihin kestävät ketjut.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Vai olisko IWIS tehny ketjut? En muista missä cdi koneessa ne heikot ketjut oli. Oliko sitten uusimmissa.. Kokeile käyttää konetta hetki ilman hihnaa jos se onnistuu noissa. Tietää sitten johtuuko se apulaiterullista vai ei.jvk210cdi kirjoitti:Yleensä jakopään äänet lähtee kierrosten noustessa, kun öljynpaine kirraa löysät pois.
Ja onko juuri koskaan joutunut OM648 koneen jakopäätä korjata... Vielä jonkun oikean moottorisuunnittelian tekemä.
Ja vielä, kun IBIS teki mersuihin kestävät ketjut.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Voisi vielä kepillä kuunnella jos jostain apulaitteesta tulisi meteliä. Mutta ääni on semmonen terävä dakadakadak vai miten sen nyt parhaiten kuvaisi. Kuuluu niin selkeästi yläpäästä ilman niitä muovikoppia. Ääni on kuulunut useamman kuukauden ja eikä ole voimistunut siitä. Kuulunut siitä asti kun auton ostin.
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Tuon sun kuvaileman äänen perusteella vaikuttais venttiilinnostajilta mutta niitten pitäis hiljentyä kun antaa kierroksia.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
B tai W kun on niin paljon nappuloita
Heikot on tuoreemmissa bensa nelosissa ihan polkupyörän ketjun kokoisia.
Ja uusissa, joissa ketju moottorin takapäässä likö 150tkm kestää missään
Tuplariviset 611, 612 ja 648 ovat ketjujen puolesta varmaan vahvimpia ikinä.
Onhan IWIS 400cdi :ssakin, mut melkein kaksi kertaa pitempänä... ketju venyy tehden neljän nokka-akselin työn.

Heikot on tuoreemmissa bensa nelosissa ihan polkupyörän ketjun kokoisia.
Ja uusissa, joissa ketju moottorin takapäässä likö 150tkm kestää missään

Tuplariviset 611, 612 ja 648 ovat ketjujen puolesta varmaan vahvimpia ikinä.
Onhan IWIS 400cdi :ssakin, mut melkein kaksi kertaa pitempänä... ketju venyy tehden neljän nokka-akselin työn.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Joo Dakadakdak ei liiti rulliin.
Joskus on korkeapainepumpun akselin välissä oleva osa kulunut ja jopa murskaantunut?
Olisi aika helppo tarkastaa, ennen kuin tuhoa tekee (on kamalaa katsottavaa).
O-rengas putket ja korkeapaineputket irti.
Pumppu kolmella ruuvilla kiinni ja osa näkyvillä.
Osa semmoinen sormus jossa kaksi vastakaista uloketta. reikä ei pyöreä. halkaisia noin 4cm.
Joskus on korkeapainepumpun akselin välissä oleva osa kulunut ja jopa murskaantunut?
Olisi aika helppo tarkastaa, ennen kuin tuhoa tekee (on kamalaa katsottavaa).
O-rengas putket ja korkeapaineputket irti.
Pumppu kolmella ruuvilla kiinni ja osa näkyvillä.
Osa semmoinen sormus jossa kaksi vastakaista uloketta. reikä ei pyöreä. halkaisia noin 4cm.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Voiko sen pumpun kopan ottaa tosta noin vain irti ettei lennä mitään osia päälle sieltä?
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Voi.
Pumpun kolmen kannen alla on vasta ne "herkät" osat.
Itse pumpun runko on kolmella ruuvilla ja kahdella O-renkaalla
Moottorissa
Pumpun kolmen kannen alla on vasta ne "herkät" osat.
Itse pumpun runko on kolmella ruuvilla ja kahdella O-renkaalla
Moottorissa
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Kuuntelin äsken klassisella harjan varrella korkeapaine pumppua niin ei sieltä kuulunut kuin tasainen hurina. Mutta taas 3. Pytyn suuttimesta kuului kovempi kolina kuin muista suuttimista. Näyttäisi myös että se on joskus vaihdettu kun on vähän eri värinen. Voisiko johtua sitten siitä... ?
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Kyllä voi.
On varmaan vaihettu hätään toimiva käytetty?
On ilkeen hintaisia 180E...450E paikasta riippuen/kpl.
Mutta kannattaa vaihtaa takuukorjattu.
Monet liikkeet muu esim merteil.
Monet kerrat täällä forumillakin muistutettu...
Uusi tiiviste ja uusi ruuvi puhtaille pinnoille.
Eikä tarvitse muihin suuttimiin koskea, eillei ole pätevää syytä.. Esim vuotava tiiviste.
On varmaan vaihettu hätään toimiva käytetty?
On ilkeen hintaisia 180E...450E paikasta riippuen/kpl.
Mutta kannattaa vaihtaa takuukorjattu.
Monet liikkeet muu esim merteil.
Monet kerrat täällä forumillakin muistutettu...
Uusi tiiviste ja uusi ruuvi puhtaille pinnoille.
Eikä tarvitse muihin suuttimiin koskea, eillei ole pätevää syytä.. Esim vuotava tiiviste.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Kävin juuri paikallisella mekaanikolla ihmettelemässä asiaa niin sanoi samantien että vika oisi venttiilinnostajassa.. Onkos tuo minkälainen rupeama että voi itse ruveta purkamaan? Ilmeisesti venakopan tiiviste kannattaa vaihtaa kun auki ottaa. Mitäs muita seikkoja kannattaa ottaa huomioon?
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Nokka-akselit irti ja paininkupit (venttiilinnostimet) vaan nostamalla ylös ja uus tilalle. Jakoketju laitetaan nokka-akselin hammaspyörään kiinni nippusiteellä niin jako ei mene pieleen. Nokka-akselin pukkeja löysätään vähän kerrallaan ja alotetaan sivuilta keskelle päin tasasesti löysäten. Melko helppo remontti tuo on. Kumitiivistettä ei aina tarvii uusia mutta voihan sen varulta vaihtaa.
1.Venttiilikoppa pois
2.Nokka-akselin hammaspyörä ketjuun kiinni nippusiteillä.
3.Nokka-akselin hammaspyörä irti nokka-akselista.
4.Nokka-akselin pukit irti pikkuhiljaa löysäten tasaisesti sivuilta aloittaen.
5.Nostat nokka-akselin pois.
6.Nostat paininkupit pois
7.Laitat uudet kupit paikalleen
8.Nokka-akseli paikalleen.
9.Pukit takasin kiinni keskeltä sivuille päin kiristäen tasaisesti pikkuhiljaa. (momentti muistaakseni 25-30Nm)
10.Öljyä nokka-akseli.
11. Nokka-akselin hammaspyörä kiinni (momentti luokkaa 60Nm varmista tarkka momentti)
12. Nippusiteet irti.
13.Venttiilikoppa paikalleen.
En ehkä muistanut kaikkea mutta suunnilleen noin. Nokka-akseleita on kaks tiesit varmaan jo
1.Venttiilikoppa pois
2.Nokka-akselin hammaspyörä ketjuun kiinni nippusiteillä.
3.Nokka-akselin hammaspyörä irti nokka-akselista.
4.Nokka-akselin pukit irti pikkuhiljaa löysäten tasaisesti sivuilta aloittaen.
5.Nostat nokka-akselin pois.
6.Nostat paininkupit pois
7.Laitat uudet kupit paikalleen
8.Nokka-akseli paikalleen.
9.Pukit takasin kiinni keskeltä sivuille päin kiristäen tasaisesti pikkuhiljaa. (momentti muistaakseni 25-30Nm)
10.Öljyä nokka-akseli.
11. Nokka-akselin hammaspyörä kiinni (momentti luokkaa 60Nm varmista tarkka momentti)
12. Nippusiteet irti.
13.Venttiilikoppa paikalleen.
En ehkä muistanut kaikkea mutta suunnilleen noin. Nokka-akseleita on kaks tiesit varmaan jo

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Ennen venttiilikopan irrotusta pitäs saada suuttimet irti.
Voivat joskus olla oikeasti todella lujassa.
Mutta varmista ettei ääni johdu huonosta suuttimesta.
Voi olla kohta mäntä kappaleina.
Ja suuttimia kiinnitettäessä aina uudet pohjatiivisteet ja uudet kiinnityspultit, puhtaille kierteille.
Voivat joskus olla oikeasti todella lujassa.
Mutta varmista ettei ääni johdu huonosta suuttimesta.
Voi olla kohta mäntä kappaleina.
Ja suuttimia kiinnitettäessä aina uudet pohjatiivisteet ja uudet kiinnityspultit, puhtaille kierteille.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
siellä on koneessa sellanen räpätin mikä on tehtaalla asennettu ja se alkaa toimimaan kaikissa diesel mersun koneissa 100 000km jälkeen
älä ole huolissas, vakiovaruste 




bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Niin tuo multa unohtu. Yks tapa irrottaa suuttimet on LÖYSÄTÄ pultteja ja sitten käyttää autoa käynnissä että suutin hyppää irti. Sitten kiristät pultit ja löysäät seuraavan suuttimen pultit ja sama homma. Lopuks pultit pois ja suuttimet toivottavasti lähtee helposti. Saattaa olla ettei suuttimet taho heti irrota vaikka laittaa käyntiin. Sitten tosiaan pultit puhtaille kierteille ettei tule halkeamia. Suutinvian mahollisuuden lasket ensin pois käyttämällä varmasti ehjää suutinta paikallaan. Jos ääni ei häviä niin paininkupit vaihtoon.Mika.T kirjoitti:Ennen venttiilikopan irrotusta pitäs saada suuttimet irti.
Voivat joskus olla oikeasti todella lujassa.
Mutta varmista ettei ääni johdu huonosta suuttimesta.
Voi olla kohta mäntä kappaleina.
Ja suuttimia kiinnitettäessä aina uudet pohjatiivisteet ja uudet kiinnityspultit, puhtaille kierteille.
Ite en ensimmäisenä uskois nostinvikaan koska nostinten äänen pitäis hävitä kierroksilla kun öljynpaine kasvaa. Ja taas ääntää tyhjäkäynnillä kun paine on pienempi. Eikä niitten ääni ole niin älyttömän ruma vaikka ruma onkin. Semmonen naputus/hakkaus niistä lähtee. Kuvittele ääni kun nokka-akselin nokat hakkaa löysää nostinta/paininkuppia vasten. Tuttu ääni monessa w124 dieselissä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 01.12.2011 21:54
Re: W220 Moottorin Ruma Ääni <1500rpm
Kiitos paljon tiedoista! Voisin aluksi koittaa vaihtaa 3. Suuttimen 6. Paikalle ja jos ääni vaihtaa paikkaa niin tietää että vika on suuttimessa.