Pikaisista vastauksista kiitollinen jo etukäteen
Vetokoukun asennus
Vetokoukun asennus
Eli pitäis asentaa vetokoukku. Minkälainen homma kun auto on W124 200d sedan? Piuhoista viis, ne hoituu kyllä--etenkin kun palaneen polttimon merkkivalo on poistettu jo aikapäiviä sitten vuotovirtojen vuoksi
Lähinnä kiinnostaa se, että miten toi itse mekaaninen asennus hoituu...
Pikaisista vastauksista kiitollinen jo etukäteen
Pitäis viikossa saada koukku paikoilleen ja menoksi (diibadaaba 1500km kärryn kanssa, alla automaatti 200d pääsiäisliikenteessä, vetää kuin iloinen karavaanari...
)
Pikaisista vastauksista kiitollinen jo etukäteen
Vetokoukku
Eikö se ollut niin että piuhoja ei saa vedellä miten sattuu. Oma töpseli konehuoneessa vetokoukun johdotuksia varten?
Rise
Rise
Ei niin, jos haluaa että se palaneen polttimon merkkivalo ei pala. Muuta haittaa siitä ei ole--ei vaikuta tuon ikäisessä dieselissä toimintaan mitenkään.
Kysymykseni on edelleen sama, eli viitsinkö maksaa 180€ asennuksesta? Jos puoli perää pitää purkaa niin kyllä, mutta vähän voi nähdä vaivaa ja ostaa neljä tankillista dieseliä...
Kysymykseni on edelleen sama, eli viitsinkö maksaa 180€ asennuksesta? Jos puoli perää pitää purkaa niin kyllä, mutta vähän voi nähdä vaivaa ja ostaa neljä tankillista dieseliä...
Kysymykseni on edelleen sama, eli viitsinkö maksaa 180€ asennuksesta? Jos puoli perää pitää purkaa niin kyllä, mutta vähän voi nähdä vaivaa ja ostaa neljä tankillista dieseliä...
-No omasta otin pois, meni 4 minsaa puskuria ei tarvi ottaa pois 4 pulttilla altapäin kiinni, puskuria tosin löysäsin oik. puolelta en viittiny naarmuttaa. Ei sen kiinni laittamisessa kovin paljoa enempää aikaa mene. Alkuperäinen koukku kysessä.
-No omasta otin pois, meni 4 minsaa puskuria ei tarvi ottaa pois 4 pulttilla altapäin kiinni, puskuria tosin löysäsin oik. puolelta en viittiny naarmuttaa. Ei sen kiinni laittamisessa kovin paljoa enempää aikaa mene. Alkuperäinen koukku kysessä.
Asensin tuossa viikonloppuna omaan 124 tuontimalliini mersun oman koukun ja se kävi seuraavasti ja mielestäni kohtuu kivuttomasti.
Eli takapuskurin muovi irti. Kiinnitetty pulteilla joita kaikkiaan 10 kpl. Otin muovin veks ja asensin koukun kiinnityspalkin valmiisiin reikiin 12 x 70 mm pulteilla 4 kpl ja pultit kiinni lukitteella. Pakoputken kannatinkumi piti ottaa irti että sai putkea sen verran sivuun vasemman puoleisten pulttien kiristämiseksi.
Sitten muovi takaisin ja voila!!
Ps. Jos yksin asennat, tunkki on hyvä apuväline palkin kannatteluun.
Eli takapuskurin muovi irti. Kiinnitetty pulteilla joita kaikkiaan 10 kpl. Otin muovin veks ja asensin koukun kiinnityspalkin valmiisiin reikiin 12 x 70 mm pulteilla 4 kpl ja pultit kiinni lukitteella. Pakoputken kannatinkumi piti ottaa irti että sai putkea sen verran sivuun vasemman puoleisten pulttien kiristämiseksi.
Sitten muovi takaisin ja voila!!
Ps. Jos yksin asennat, tunkki on hyvä apuväline palkin kannatteluun.
Se on siinä....
300 D Turbo
300 D Turbo
Re: Vetokoukun asennus
Niin pitäs mutta mites ne piuhat? Missä tarkkaanottaen on seJuke72 kirjoitti:Eli pitäis asentaa vetokoukku.
vetokoukun liitin? Konepellin alla, sulakerasian ja rintapellin välissä?
vai missä?
Käykö sama sarja W124 300 TE:n
Toinen vaihtoehto piuhoille:
- Akulta vahva sähköpiuha (+12 V) sulakkeen kautta perään (sellainen
on jo edellisen omistajan buusterin jäljiltä) josta jaetaan....
- 5 relelettä joille ohjaus takavalojen piuhoista ryöstäjillä
- releiltä piuhat koukun rasialle.
Herjaako tällä asennuksella palaneen polttimon merkkivalo?
Lisäkuormaa auton omiin piireihin tulee max. 5 x releenvetovirta.
Onko joku kokeillut? tällä säästäis 50 - 70 eur. ei paha
@ HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
Re: Vetokoukun asennus
Toteutin tämän relekytkennän eilen ja kaikki OK. Palaneen polttimonHannu B kirjoitti: Toinen vaihtoehto piuhoille:
- Akulta vahva sähköpiuha (+12 V) sulakkeen kautta perään (sellainen
on jo edellisen omistajan buusterin jäljiltä) josta jaetaan....
- 5 relelettä joille ohjaus takavalojen piuhoista ryöstäjillä
- releiltä piuhat koukun rasialle.
Herjaako tällä asennuksella palaneen polttimon merkkivalo?
Lisäkuormaa auton omiin piireihin tulee max. 5 x releenvetovirta.
Onko joku kokeillut? tällä säästäis 50 - 70 eur. ei paha![]()
@ HBo
merkkivalo ei pala.
Itse koukun asennus (300 TE) oli vähän työläämpi. Piti porata jopa
4 reikää ja paikat oli vähän hankalat mutta onnistu sekin. Aikaa kulu
noin 3 tuntia kun teki yksin. Kaveri olis helpottanut työtä huomattavasti.
@ HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
Veholla oli hieman kiirettä ja koukku piti viikonlopuksi saada, joten erehdyinpä käyttämään Meseä muualla
Aikaa sopiessa sovittiin että homma tehdään Mesen omalla johtosarjalla ja piuhoitus vedetään koetaulun alta. Autoa hakiessa kerrottiin ettei homma onnistunutkaan ko. johtosarjalla koska autossa on "se ihme kän väylä". Johdotus oli siis tehty takavaloilta haaroittamalla..
Eihän siinä mitään jos homma olisi toiminut, mutta kun ei toiminut.. eli nyt palaa tuo viallisen polttimon merkkivalo ja lamppua en ala poistamaan käytöstä, koska toimiva se merkkivalo on tehtaalta lähtiessäkin ollut.
Motonetilta löytyisi seuraava johtosarja:
"W202 ei yleisjohtosarjaa, merkkikohtaiset:
93--4.97 (7-napainen). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64-9328 52.00 ???"
Tietäiskö joku saako tällä merkkivalon taas ruotuunsa?
Toinen vaihtoehto on sitten kysäistä huomenna Vehon hintaa asian kuntoon hoitamiselle, sillä releiden siististi laittaminen ja johtojen kunnollinen kiinnitys (rosvojen käytöistä luovuin jo teinivuosina
) maksaisi vähäisen vapaa-ajan menetyksenä vähintään saman verran kuin Veho asian hoitaisi.
Aikaa sopiessa sovittiin että homma tehdään Mesen omalla johtosarjalla ja piuhoitus vedetään koetaulun alta. Autoa hakiessa kerrottiin ettei homma onnistunutkaan ko. johtosarjalla koska autossa on "se ihme kän väylä". Johdotus oli siis tehty takavaloilta haaroittamalla..
Eihän siinä mitään jos homma olisi toiminut, mutta kun ei toiminut.. eli nyt palaa tuo viallisen polttimon merkkivalo ja lamppua en ala poistamaan käytöstä, koska toimiva se merkkivalo on tehtaalta lähtiessäkin ollut.
Motonetilta löytyisi seuraava johtosarja:
"W202 ei yleisjohtosarjaa, merkkikohtaiset:
93--4.97 (7-napainen). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64-9328 52.00 ???"
Tietäiskö joku saako tällä merkkivalon taas ruotuunsa?
Toinen vaihtoehto on sitten kysäistä huomenna Vehon hintaa asian kuntoon hoitamiselle, sillä releiden siististi laittaminen ja johtojen kunnollinen kiinnitys (rosvojen käytöistä luovuin jo teinivuosina
Asennutin fixuksen tuohon 202:seen. Siihen tulee erillinen johtosarja joka sisältää tarvittavat relelaatikon. Virta otettiin sille suoraan akusta ja ohjausvirrat vetokoukun pistorasialle takavaloilta. Koko paketti asennettuna 320 ekeä, mutta eipä ole valot eikä merkkivalot herjailleet. Asentaja kertoi vielä, että on niitä asennettu ilman niitä varsinaista johtosarjaa, mutta niistä tuppaa vaan tulemaan ongelmia ja on niitä kuulemma mesejä palanutkin suomessa, kun ei ole investoitu kyseiseen johtosarjaan.
Aloin tarkistamaan että rosvot on viety oikeilta lampuilta ja huomasin että yksi parkin polttimo välkkyi kun sitä tökki sormella.. polttimo vaihtoon ja homma pelaa kuten pitää
Fixus koukku tuohonkin oli laitettu ja löytyi sieltä perästä se releboksikin joten olkoon tuo nyt siihen asti että tulee joku syy vaihtaa Mersun oma kaapeli.
Fixus koukku tuohonkin oli laitettu ja löytyi sieltä perästä se releboksikin joten olkoon tuo nyt siihen asti että tulee joku syy vaihtaa Mersun oma kaapeli.



