W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
Onko muilla ollu vastaavaa tapausta, yhtäkkiä kunnollinen narina, (en tiiä onko tällä kovat pakkset pitkään->lauha kelillä vaikutusta?) tulin siihen tulokseen että nivel on kuiva (kokeilin riuhtoa voimalla suuntaan ja toiseen eikä yhtään välystä ja ajattelin injektioneulalla lämmitettyä moottoriöljyä laitella sinne.. narina on aivan selvästi kuultavissa sisälle, kääntäessä narisee kovasti ja töyssyistä ku ajelee ratti suorassa niin hiljaa narahtaa. sanoisin että helposti 100m päästä kuulee narinan kun paikallaan rattia kääntelee. (sportline alusta on jos jotain vaikuttaa(oli muuten bilsteinit), tukivarsi/pallonivel paketti on ainakin kallis, siksi elvytys, eikä vaihto)
Moottoristakin (300D) kuulu vaimeasti AJOITTAIN sellanen sirittävä/tikittävä ääni jostain syöttöpumpun/suuttimien tyköä, en tiiä onko normaalia, olisin ottanut videokuvaa mutta akku loppui puhelimesta. kellään vastaavaa tapausta/ideaa mistä kuuluu ja miksi ? normaalia ? moottori on puhdas ja olisin kyllä huomannut jos jostain olisi jotain vuotanut kun lampulla tutkailin.
Moottoristakin (300D) kuulu vaimeasti AJOITTAIN sellanen sirittävä/tikittävä ääni jostain syöttöpumpun/suuttimien tyköä, en tiiä onko normaalia, olisin ottanut videokuvaa mutta akku loppui puhelimesta. kellään vastaavaa tapausta/ideaa mistä kuuluu ja miksi ? normaalia ? moottori on puhdas ja olisin kyllä huomannut jos jostain olisi jotain vuotanut kun lampulla tutkailin.
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
väljä palllo voi jättää tielle
sen toteamiseksi täytyy tietää, miten raudalla nitkuttelee painon olessa pyörällä
ei edes kaikki katsastusmiehet havaitse väljää alapalloa W124:ssa
elämässä täytyy tietysti ottaa riskeja
sen toteamiseksi täytyy tietää, miten raudalla nitkuttelee painon olessa pyörällä
ei edes kaikki katsastusmiehet havaitse väljää alapalloa W124:ssa
elämässä täytyy tietysti ottaa riskeja

autodidakti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe 27.01.2012 19:03
- Paikkakunta: Suomi
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
Kuiva talvilaatu aiheuttaa helposti suihkujen jumittamista, kannattaisi käyttää esim. X1R-diesel boosteria voiteluun. Hyvä aine, kokemuksesta voin sanoa, useat raskaansarjan liikennöitsijätkin käyttävät jokapäiväisesti.
Autolla (Mersulla)...
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
oisko tämä muuten käypänen vaihto osa kun tuo saksa ei suju http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-LINKS ... 588df9d37e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... f=2&t=3905" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla puhuttiin nimittäin vähän eri hinnoista, tuolla hintaa ^ sen viittis jo ihan vaihtaa..
kaikkihan on mahdollista

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... f=2&t=3905" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla puhuttiin nimittäin vähän eri hinnoista, tuolla hintaa ^ sen viittis jo ihan vaihtaa..

kaikkihan on mahdollista

Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
Narina on tuttua joo..kovilla pakkasilla varsinki ja sillonku niistä lauhtuu. menee ohi itekseen, ainakin mulla menny aina:)
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
Kerran lähti alapallo vauhdissa irti 124:sessa. Ei ole tullut sen jälkeen(ei tosin sitä ennenkään) mieleenkään tekohengitellä öljyllä narisevaa niveltä.
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
ohjaus keventy puolella ku rasvasin että kyllä se kuiva oli, hiljenipä ainakin ja hidastu kuluminen, löyty sellanen 2mm ylös-alas välinen välys, onko se paljon ja onko w201 samat etualatukivarret sportlinemalleissa ?
http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-MERCE ... 4600da7513" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-MERCE ... 4600da7513" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina


Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
sportline alatukivarsi erinlainen kun normaalissa ja siinä on alatukivarsi ja alapallonivel hitsattu toisiinsa? = pelkkä alapallo ei vaihdettavissa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xgOMRxRc ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AZpZVOT7 ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xgOMRxRc ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AZpZVOT7 ... e=youtu.be[/youtube]
Viimeksi muokannut johani, Ti 28.02.2012 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
Se voi sopia mutta kiinteällä pallolla se ei ole http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;johani kirjoitti:oisko tämä muuten käypänen vaihto osa kun tuo saksa ei suju http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-LINKS ... 588df9d37e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... f=2&t=3905" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla puhuttiin nimittäin vähän eri hinnoista, tuolla hintaa ^ sen viittis jo ihan vaihtaa..![]()
kaikkihan on mahdollista
[ http://joce.blogit.kauppalehti.fi/files/2007/09/mursu.jpg ]
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
Itseasiassa nyt ku näin nuo kuvat vaihdettavasta ja kiinteästä alapallosta niin vaikuttaa että tuossaki ois vaihdettavat ku kattelin kuvia mitä olin ottanu ku rasvasin niitä, en sillo edes ajatellu asiaa
, käykö tuohon sitte ihan normaali w124 alapallo.

Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina


Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
Oletkos ihan varma siitä Sportline-alustasta?
Nimittäin valtaosa vastaantulleista "Sportlineistä" on olleet vain sportline -sisustalla varustettuja
Nimittäin valtaosa vastaantulleista "Sportlineistä" on olleet vain sportline -sisustalla varustettuja

Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
en tiedä tarkotitko cuunoa vai minua mutta:
sisusta on, tarrat on kyljissä, vaihdekeppi on, iskarit on bilsteinit ja alusta sen -20mm, kallistuksenvakaaja on jämerämpi, ohjaussimpukkaki pitäs olla eri ku normaali (en ole kattellu).
olen ajanut normaalialustaisella ja tuolla sportlinellä ja ero on ku päivällä ja yöllä
normaali alustaisella toki oli ajettu +480tkm se tuntu että lähti lentoon +140km/h ja sportline meni 200km/h liimattuna tiehen kun juna.
sisusta on, tarrat on kyljissä, vaihdekeppi on, iskarit on bilsteinit ja alusta sen -20mm, kallistuksenvakaaja on jämerämpi, ohjaussimpukkaki pitäs olla eri ku normaali (en ole kattellu).
olen ajanut normaalialustaisella ja tuolla sportlinellä ja ero on ku päivällä ja yöllä

- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
alapallo nivel on kulutus osa joka "vaikuttaa" auton turvallisuuteen.. eli käytännössä jos olisi sellainen auto josta alapalloniveltä ei pysty vaihtamaan olisi laiton suomessa
näin mulle on opetettu että jokainen auton kulutus osista pitää pystyä vaihtamaan
mikä ei kyllä pidä paikkaa ainakaan meikäläisen 700 000:n 200d:ssä





bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
siis kyllähän sen nuistakin pystyy vaihtamaan missä se on kiinteä, mutta ei pysty pelkkää niveltä vaihtamaan vaan pitää koko alatukivarsi vaihtaa alapalloniveleineen, jos katoit tuota yhtä linkkiä missä oli kuva kahdesta alatukivarresta joissa toisessa oli kiinteä ja toisessa irroitettava alapallonivel.killerimersu kirjoitti:alapallo nivel on kulutus osa joka "vaikuttaa" auton turvallisuuteen.. eli käytännössä jos olisi sellainen auto josta alapalloniveltä ei pysty vaihtamaan olisi laiton suomessanäin mulle on opetettu että jokainen auton kulutus osista pitää pystyä vaihtamaan
mikä ei kyllä pidä paikkaa ainakaan meikäläisen 700 000:n 200d:ssä
![]()

- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
juu nyt käsitin.. oli joku pieni lukihäiriö 

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W124 alapallonivelen yht'äkkinen KOVA narina
Tää kommentti nyt tulee viiveellä, eikä edes oikeastaan aiheeseen liity, mutta en nyt malttanut olla, kun satuin tuon kommentin näkemään. Väittäisin, että valtaosa niistä sportline-sisustoista ei edes ole sportline-sisustoja, vaan normaalisisustoja ruudullisella verhoilulla. Niitä näkee aika usein. Tuosta johanin avatar-kuvasta näkee, että siinä on urheiluistuimet (enemmän kuppimaiset ja erilaisilla tikkauksilla kuin vakioistuin), sporttiratti sekä vaihdekepin nuppi, jossa Sportline-tunnus. Nuo kaikki kuuluvat Sportline-pakettiin, samoin kuin se urheilullinen alusta ja alumiinivanteet.teppo21 kirjoitti:Oletkos ihan varma siitä Sportline-alustasta?
Nimittäin valtaosa vastaantulleista "Sportlineistä" on olleet vain sportline -sisustalla varustettuja
Erikseenhän ilman Sportlinea on voinut tilata urheiluistuimet tai urheilualustan tai nahkapäällysteisen (urheilu)ratin + nahkapäällysteisen vaihdekepin nupin (jolloin siinä ei lue sportlinea) tai ihan vaan sen ruutukangas- eli Karo-verhoilun vakioistuimiin, ilman, että sillä olisi Sportlinen kanssa mitään tekemistä. Se on aika yleinen käsitys, että ruutukangasverhoilu olisi sama asia kuin sportline-sisustus, vaikka sitä se ei kyllä ole.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09